Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even Mitchell Daams of Benjamin van Straaten via Facebook benaderen, die hebben beiden een Tech2.
25 april 2025 om 16:11 In reactie op: Vectra C 2.2 Direct automaat trilt/schommelt AF33-5 probleem? #18557929De 1 zegt flushen (en reinigen), de ander zegt alleen verversen.
Bij het eerste maak je veel vuil los dat mogelijk in de bak blijft zweven.
Als je een paar jaar achter elkaar de olie ververst (meestal krijg je de helft er uit) dan ververs je natuurlijker.
Dit laatste zeggen mijn monteurs.
Een easytronic (gerobotiseerde handbak) vind je meestal in de kleinere auto’s (Corsa, Karl e.d.).
Als ik dat soort informatie zoek dan kijk ik altijd hier:
https://www.opel-infos.de/modelle/vectra_c4t.html
Dan lijkt het bij jouw een normale automaat te zijn, namelijk een AF23.
https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/af23_33.html
Die komt bij Aisian Warner vandaan en zijn meestal wel in orde.
Belangrijk is wel dat elke 100.000 km de olie wordt verversd.
Zit er niet ergens een kabelbreuk of gare stekker verbinding?
Hij zit overigens ergens op het inlaatspruitstuk.
Als je googled op EGR Meriva 1.6 dan zie je hoe die er uit ziet.
Ik zou het reinigen lekker laten, dat werkt meestal maar zeer kort.
Zelf heb ik deze geplaatst op mijn X16XEL Astra F:
Denk dat ze voor jouw auto ook wel een setje hebben.
Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe EGR.
Ik denk dat je de oude radio moet laten uitleren en de nieuwe moet inleren op je auto.
Is het stuur ooit vervangen?
Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat je een stuur hebt met knoppen, maar niet de kabel naar de radio hebt lopen. En dat ze mogelijk niet ingeleerd zijn.25 april 2025 om 15:53 In reactie op: Corsa E 1,4 2018, wisselende acculaadspanning na nieuwe accu #18557921Dynamo overleden?
Staat de multiriem wel goed op spanning?Nu is geluid nogal persoonlijk.
Daarnaast ook zeer afhankelijk van je budget.
Persoonlijk kies ik altijd voor speakers van Caliber, maar anderen gebruiken ook vaak JBL.
Meten is weten of hij stroom gebruikt.
Dat kunnen we natuurlijk zo niet zeggen.Echter als de hendel voor de achterwisser uit staat dan mag hij natuurlijk niet meer bewegen.
Is de hendel niet gewoon kapot?
Kan je er niet 1 op de sloop vinden en omruilen?
Die zit op de versnellingsbak.
Misschien even googlen, want ik weet niet welk bak type er op een Karl zit.
Exact, gewoon even naar de automaterialen zaak rijden wisserblad kopen en vragen of je ze daar helpen.
Heeft mijn moeder laatst ook gedaan.
Wisserbladje was daar nog goedkoper dan online bestellen. :mail:
Ik zou de accu loshalen en na een kwartier weer vast zetten.
Mogelijk moet je hem opladen.
Anders wordt het uitlezen en kijken wat voor codes er komen.
https://plus.opel.nl/organizer-voor-dashboardvak-rubber_g413710_a69742402540/
https://www.ebay.com/itm/354213300308
Mogelijk kan je ook zoeken bij Chevrolet / Deawoo dealers, volgens mij is die Karl een GM product.
En daarnaast mogelijk via E bay te krijgen.
Ik woon in de omgeving van Rotterdam dus kan je niet aan bedrijven bij jouw in de buurt helpen?
Google is op Airco specialist.
Een intercooler is meestal zelf te vervangen, die aan 2 slangen (of buizen) vast zit. Meestal aan de voorzijde van de auto nog voor de airco condensor en radiateur. Als je op Mister Auto of Autodoc jouw auto opzoekt, dan vind je vast plaatjes ervan.
In NL zitten nog genoeg sloperijen waar jezelf spullen mag sleutelen.
Als de codes / artikelnummers op de pomp gelijk zijn dan lijken ze mij uitwisselbaar.
Als alle aanbouwdelen passen en de sensoren op dezelfde plek zitten, dan zou je de gok kunnen wagen.
Wordt de Airco wel goed koud?
Is de poelie (wieltje) niet gewoon stuk?En ja 1 liter op 1500 km is veel qua olieverbruik.
Is er niet ergens een olie lekkage?
Zo niet dan een garage / monteur opzoeken die je er mee kan helpen.
Mogelijk helpt een olieflush / reiniging.Nu ben ik niet thuis in de motoren van deze generatie Astra, maar ook goed kijken of deze een distributieketting of natte distributieriem heeft.
Als je niet vertelt wat voor Astra het precies is dan kunnen we weinig vertellen….
Daarnaast wat zoek je?
Optisch aanpakken?
Onderstel aanpakken?
Remmerij upgraden?
Motor / vermogens tuning?Intercooler kan je best zelf vervangen.
In je Airco systeem zitten schadelijke gassen, die zal je eerst leeg moeten laten maken door een gespecialiseerd bedrijf.
Daarna kan je de condersor mogelijk ook wel zelf vervangen, zorg er wel voor dat je alle rubbertjes en leidingen weer goed dicht maakt, anders loopt die airco na het vullen weer leeg.Wat voor motorcode zit er nu in de Corsa?
En wat is het motor code van de Meriva?Er bestaat de kans dat je namelijk alleen het motorblok (onderblok met kop / inlaat) hoeft te wisselen en de kabelboom ecu etc. van de Corsa kan gebruiken.
Houdt er ook rekening mee dat je eventueel de voorremmen overneemt van de Meriva (afhankelijk van de grootte wat er nu op je Corsa zit).
Is het niet verstandiger om even door te sparen en dan een Corsa C GSi te kopen?
Dan heb je geen ombouw gedoe, RDW hoef je niet langs etc.Er bestaat natuurlijk een kans dat vuil dat los komt bij zo’n reiniging weer andere problemen veroorzaakt.
Carter plug los draaien en teveel aan olie eruit laten lopen (natuurlijk netjes opvangen).
En je zoon een cursus oliepeilen geven. -
AuteurBerichten