Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2025 om 14:59 In reactie op: Hogedrukpomp Vectra 2.2 GTS motor z22YH (blijvende oplossing) #18558371
Via Ali is ook wat te koop:
https://www.aliexpress.com/item/1005003826262475.html
En volgens mij zijn er youtube filmpjes hoe je deze reviseert.
27 mei 2025 om 14:57 In reactie op: Hogedrukpomp Vectra 2.2 GTS motor z22YH (blijvende oplossing) #18558370Ik ken alleen deze site:
Corsa F heeft Peugeot techniek. :cry:
Mogelijk dat je het hier kan vinden:
https://oeparts24.com/catalogues/opel
Anders naar de sloop en hem er zelf uit halen.
Uitlezen en kijken naar storingscodes.
Hoor je de startmotor?
Accu al minimaal een kwartier los gehad?
Als je dit doet dan moet je mogelijk wel codes invoeren op je radio (security).
Sowieso is het verstandiger om veren en schokdempers zowel links als rechts direct te vervangen als er 1 zijde kapot is.
Persoonlijk zou ik als ik een veer moet vervangen altijd gelijk de schokdemper vervangen alsmede goed controleren of andere dingen in de ophanging ook niet gelijk meegenomen kunnen worden.
Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt. :cry:
Een kabelbreuk of kapotte ECU kan natuurlijk altijd.
Je kan proberen via een sloperij een ECU te kopen en deze in te leren op jouw auto.
Een geheel nieuwe motorkabel boom plaatsen kan natuurlijk ook
Persoonlijk zou ik die ook uit een sloper halen.
21 mei 2025 om 11:28 In reactie op: Onderdeelnummer gezocht , gaat van waterpomp naar kachelradiateur #18558299Je kan hier zoeken.
Er zijn ook 2 verschillende 1.2 geleverd de Z12XE en Z12XEP (twinport).
Ook op Autodoc staan veel verschillende slangen:
Dit is een Corsa F met Peugeot motoren.
Is het een automaat?
Is er al naar de bobines gekeken?
Is de auto al uitgelezen en zo ja wat zijn de storingscodes?
Je zou via Facebook ook Benjamin Van Straaten kunnen benaderen die heeft nog een compleet gereviseerde achteras van een Vectra C liggen.
Je zou moeten kijken of er Corsa C zonder stuurbekrachtiging geleverd zijn en dan alles daarvan gebruiken.
Overigens bestaan er ook regelkastjes waarmee je je EPS anders kan laten werken.
Die worden meestal gebruikt in auto’s die nooit stuurbekrachtiging hadden en waar achteraf EPS wordt ingebouwd.
Dynamo en accu controleren.
Teven kijken of de massa punten nog in orde zijn.
Heb je misschien ergens een kabelbreuk of beschadiging zitten in de kabelboom?
Bobines hoef je namelijk niet in te leren.
Ik ga er even vanuit dat je goede kwaliteit bougies er in hebt gezet (NGK, Bosch). :unsure:
Daarnaast de vraag gebeurt het uitvallen zowel op benzine als op lpg?
Als het op beide is dan kan je het lpg systeem namelijk uitsluiten.
Welk merk LPG is gemonteerd en is de verdamper nog in orde (en eventueel lpg filters vervangen).
Heb je ook de stekkers van de nieuwe lampen er bij?
Zo ja misschien foto’s en kabelkleuren vermelden.
Hoe ziet je koelvloeistof eruit?
Nergens een pakking of slang die lekt?
Compressie test gedaan?
Turbo nog heel?
Zonder specifieke motorcode krijg je alleen algemene vragen en antwoorden. :mail:
Kan je op de website van Bosal niet de handleiding downloaden of opvragen?
Staat het apparaat niet gewoon continue aan?
Moet je niet wat stekkers omzetten, zodat het via de geschakelde plus loopt?
Hoe zuinig een auto is hangt toch vooral af van je rechtervoet.
Misschien dat je hier iets kan vinden?
https://www.strongflex.eu/en/417-polyurethane-bushes-opel-vauxhall-vectra-c-2002-2008
Waarom zou je de stuurbekrachtiging er af willen hebben?
Nu weet ik niet of een Tigra B hydraulisch of electronisch (EPS) heeft.
Is het hydraulisch dan zou je nog naar EPS kunnen ombouwen.
Er zit als je voor de motor staat links voor een sensor (oliedruk), die willen vaak lekken en dan loopt er olie de kabelboom naar de ECU.
En daar kunnen ze natuurlijk niet tegen.
Weinig kans, want dat soort zaken wordt bij het bedrijf opgeslagen en niet bij de importeur.
APK rapporten kan je natuurlijk wel kopen via bijvoorbeeld Finnik.
Misschien kan je de oude eigenaar achterhalen en heeft die nog iets voor je.
Zolang de sensoren goed zijn en het koelwater netjes op temperatuur komt en zodra het warm is het koelwater ook door de radiateur gaat stromen. Dan is de thermostaat in orde.
Check dan ook als hij boven de 100 graden staat of de ventilator netjes aanlsuit, maar uit wat je schrijft zal dat wel.
Dus ik zie hier niets vreemds. :unsure:
Die Dexos 2 is een prima olie, maar elke goede kwaliteit 5w30 of 5w40 vol synthethische olie is goed.
-
AuteurBerichten