Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gewoon de normale opel olie.
Of hier even kijken wat er in moet:
https://www.mpmoil.nl/products/recommendation/1/910037/9108527?searchtype=all
Op de sloop een ander motortje halen en kijken of het daarmee opgelost is?
Olie er uit en carterpan er af halen. Dan kan je zien of er metaal slijpsel in ligt.
Met de pan er af kan je ook de drijfstanglagers bekijken eventueel.
Als de 2de hands ecu uit geprogrammeerd is uit de donor auto, dan kan je hem laten in leren op jouw auto.
Er bestaan ook bedrijven die ECU’s repareren (iets van Autronics of zo).
Eventueel kan je Mitchel Daams benaderen via Facebook, die heeft vaak ECU’s op voorraad en kan ze ook vervangen.
Als je weet voor welke telefoon de houder is dan kan je die gaan zoeken.
Meer kan je er denk ik niet meer mee.
3 september 2025 om 16:18 In reactie op: Chevrolet Cruze draagarmrubber vraag (Astra J onderstel) #18559470Misschien dat je hier iets kan krijgen:
STRONGFLEX – Polyurethane Components
Voor die schade zou je contact kunnen opnemen met:
Autoschade RM Designs
Adres: Klopperman 9, 2292 JE Wateringen
Telefoon: 06 29319571Volgens mij zouden alle Z16LEx motoren moeten passen.
Z16LEL 150pk / Z16LER 192 pk
De A16LEL, A16LER en A16LES, alsmede de B16LER en B16LES zijn geleverd in de latere Corsa’s D Facelift.
Waarom zou je een 1.8 vervangen met een 1.6?
Een katalysator gaat niet zomaar kapot.
Is er naar de oorzaak hiervan gezocht?
Heb je al contact gehad met het bedrijf waar je de motor gekocht hebt?
Ik neem aan dat je iets van garantie hebt.
Alle slangen en leidingen goed gemonteerd?
Als een turbo stuk is en nieuw niet leverbaar, dan kan je hem toch reviseren.
Op marktplaats zetten en blij zijn als je voor de velgen € 50 vangt.
En die banden zijn ook al oud, dus misschien dat je daar nog een € 20 per stuk voor krijgt.
Ik ken alleen deze site die nog spullen heeft:
Zolang je niet exact weet wat er in zit, dan wordt het lastig.
Echter meestal kan je het beste bij vullen met de kleur die er in zit.
Ik haal me koelvloeistof altijd bij Action. :mail:
Meestal kan je gewoon je bestaande koplampen gebruiken en aftermarket LED lampen er in plaatsen (met CANbus filter bij Tigra B).
Zelf heb ik ze Hilox:
Heb je de oliezeef ook schoon gemaakt toen je de carterpan los had?
Mogelijk is die vervuild en zuigt hij te weinig op?
De tellers worden elektronisch aangedreven (en niet via een kabel).
Dus je moet het zoeken in de tellerunit zelf.
Demonteer hem eens en kijk of alles nog netjes bewegen kan.
Probleem is vermoedelijk de RDW keuring, auto’s na 31-12-1997 kan je alleen om keuren via Lelystad.
Mogelijk als je alles uit een donor auto overbouwd van de OPC naar jouw auto, dat je dan met die gegevens hem simpeler om gekeurd krijgt.
Meestal zijn dit soort acties het geld niet waard en kan je beter investeren in een goede OPC variant.
Als voorbeeld:
Ik ken iemand die van een Z16XE is gaan ombouwen naar een Z18XE, maar tegen allerlei problemen oploopt (rempedaal anders bijvoorbeeld, koeling anders etc. etc.).
Tsja kan zelfs een lambda sensor zijn of bougies / kabels etc..
Dat zou een garage toch moeten kunnen vinden.
Soms helpt zelfs injectorreiniger en hem flink warm rijden voordat je gaat meten.
Een brandend MM lampje is niet normaal. En al helemaal niet, omdat er 95 getankt zou zijn. Deze auto’s zijn prima geschikt voor E10.
Die haperingen die je bemerkt kunnen wel is het euvel zijn waarom het MM lampje brand.
Dus uitlezen en kijken wat de codes zijn.
Gezien de leeftijd van de auto zou ik niet op zoek gaan naar originele pookhoezen etc.:
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-gear-vectra-c.html?spm=a2g0o.productlist.search.0
Wat ik me van de D herinner is inderdaad dat het lang duurt voordat hij gaat zakken, maar als die dat doet het dan vlot gaat.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je vlotter in de tank niet helemaal ok meer is.
26 juni 2025 om 15:31 In reactie op: Wegvallen turbodruk, kan ik doorrijden tot vervangen? #18558753Je moet jezelf de vraag stellen of je zonder turbokracht wel veilig kan rijden / met het verkeer kan meekomen.
Ook hangt het er vanaf wat er stuk is aan de turbo, als er delen van de turbo afbreken en door je motor gaan zwerven dan ben je nog verder van huis.
Wat ik me herinner is dat de ventilormotor vol komt te zitten met troep.
En die zit achter / onder het dashboard kastje.[quote]Forums zijn er om kennis en ervaringen te delen en om elkaar te helpen. Jij draagt niet bij aan die ervaring.[/quote]
Misschien moet je even na gaan lezen wie langer op dit forum zit dan jij?
Ik heb al bijna 30 jaar een B en dus al zolang actief hier op het forum. :mail:
Jij vraagt iets zonder te melden wat je allemaal al gedaan hebt.
Maar goed blijkbaar weet jij alles zelf beter…… :unsure:
Fijn dat je ze gevonden hebt en daarnaast iemand boos gemaakt hebt :good:
-
AuteurBerichten