Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Originally posted by Counterstrike
dan krijg jij een uitbreiding waarbij deze functie is uitgeschakeld lijkt me…Lijkt me niet handig, als je dan later die sensor wel koopt, moet je het weer laten aanzetten.
Beter gewoon streepjes weergeven in het display bij die functie.:thumbup
Euhm Honza rijdt met een X14XE hoor ;)
Het gaat erom dat de computer dan ziet dat er helemaal geen egr meer aanzit (kabel is los). En dat loshalen daarvan moet bij uitgezette motor, want mocht ernog beweging inzitten dan blijft hij tenminste in dichte stand!
En storingslampje gaat branden ja, dat is toch logisch.
En dat resetten, desnoods gewoon 15 minuten accu losgooien is alles gereset, niet zo janken :sleepingEn BTW dat losmaken van de egr kabel, dat deed mijn dealer toen die bij mij kapot was en hij hem niet direct kon vervangen king:
Originally posted by Honza
Origineel gepost door MicroGSI
Benzine verbruik had ik wel een idee voorIn de MID kan je wel het motortype aanpassen, verschillende inspuitingen tussen bijv x14xe en c20xe, en je kan het verbruik bijstellen zodat hij klopt met de praktijk…
:)
Probleem zit hem erin dat X16XE er niet bijzit en de tankinhoud van een Astra G anders is. ;)
Linkie naar inbouw pdfYep moet die van Vectraman zijn, die is in de Eifel op vakantie king:
Corsa C
Astra F GSi
Astra G
Vectra B
Omega B (en de A dacht ik ook)
Zafira A en B
etc.Keus voldoende :sleeping
Maar via zo’n hendel is wel veel mooier dan via knopjes ;)
Precies, zo werkt het Mtech ding ook.
Let er wel op dat je hem uit een station of hatchback haalt en niet uit een sedan.
Trouwens uit elke Opel met achterwisser en boardcomputer mag de hendel komen :thumbupOriginally posted by Wallie20
Origineel gepost door corsaboy
netjes hoor.
Ik heb alleen geen TID meer in de corsa, ook geen MID of wat dan ook.
dus voor mij heeft het geen toegevoegde waarde :angelkunnen we der wel weer in maken hoor :P
doe je die mooie DTA aan mij :P hahah:DMarcel heeft geen DTA hoor :P
Ik zou hem ook met olietemp en druk maken.
Je moet voor de druk wel aparte sensor hebben, de originele is niet geschikt !
Deze zijn te koop via http://www.dutchpowertrading.nl, dat zijn dan VDO sensoren (ook als peilstok). Welke Mtech erook bijlevert (alleen olietemp. dan).
http://www.sandtler.de/katalogangebote/instrumente/geber/geber.htm
(DPT linkt door naar Sandtller)Daarnaast zou ik dit ding van Mtech willen adviseren, omdat de carterplug optie niet echt jofel is (al 3 keer gesneuveld bij mij in 5 jaar tijd)!
http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?View=page&part_id=900606&hid=6&lhid=6&lvid=1006En het liefste zie ik een plug’n’play apparaat zonder soldeer touwtjes, maar meer omdat ik niet zo handig ben :D
Keep up the good work
:wors:thumbup
Goed bezig :thumbup
BTW Goed bezig :wors
Corsa B heeft standaard geen olietempmeter of oliletempsensor :vertag
Dus dat wordt net als bij M-tech een VDO carterplugsensor (€ 20) of via zo’n oliefilteradapterstuk (zoals M-tech ze ook heeft).Kheb hier nog een mathijssen ding liggen werkt niet, is ook niet meer om te ruilen :thumbdown
Maaruh als je ze gaat maken met meer functies :wors
Het liefste 400mtr tijd en 0-100kmh tijd. :worsDan heb ik zeker interesse :vertag
Je kan het testen:
motor en contact uit
stekker van egr loshalen
en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
;)Dik genoeg zodat het niet kan smelten.
@GSi-Driver EGR is af te doppen, X16XEL is gelijk aan X16XE, op de software na (iets minder vermogen, maar meer koppel). Dus gewoon af te doppen.
@Sjakie187 Stofzuiger kan gewoon weg, ding heet eigenlijk secondaire luchtpomp. Ik rijdt al 2 jaar geheel zonder (x16xe).
@CossieA3 FF zoeken hoe je zo’n plaatje zelf kan maken, heb ik al is ergens gepost.Deze is ook wel handig:
X16XEL zou zelfde blok moeten zijn als X16XE, dus waarschijnlijk op dezelfde manier. :hmmz
En dat je uitstoot van iets hoger wordt, so what het scheelt nu 300 euro om de 2 jaar :vertag
Daar heb ik wel wat extra uitstoot voor over ;)
Een getuned blokkie stoot sowieso al veel meer uit :DOriginally posted by Alfred
Nee, moet wel naar Lelystad omdat m’n auto opnieuw gewogen moet worden en ze onderwerpen ‘m aan een geluidskeuring. Dit omdat ik dus geen conformiteitsverklaring kan krijgen omdat dit model dus nog nooit eerder geleverd is door Opel.En idd dmv dit formuliertje kan ik dus m’n kentekenbewijs aanpassen. Moet ik dus meebrengen naar Lelystad.
Het is gewoon een ombouw van een bestaande auto, dus het blijft gewoon een Corsa A-CC nog wat voor het RDW, dus waarom moeilijk doen dan :wtf
En het ding staat toch op kenteken of niet, ben de draad een beetje kwijt nu ;)FF ter info
Er zit 2 jaar garantie op een EGR!!!!!!!!!!!!!!1 :vertagDaar kwam ik dus achter toen ik die van heb laten vervangen vorige week. :argue
Ik was dus 2 maanden te laat :argueEen een plaatje maken is niet moeilijk, je neemt een stuk plaat (beetje dik) en neemt een egr-pakking, deze leg je erop en je snijdt een stukje plaat in dezelfde vorm eruit. Vervolgens maak je een gat hierin om de zuiger/plunjer te kunnen laten bewegen. Zit erbij mij nu ook tussen, werkt perfecto :wors
Met dank aan de dealer (Dekker Krimpen) die het voor me gefixed heeft, zo blijft me nieuwe EGR tenminste echt nieuw. :wors
Servaas
Ik zal me wakkie ook ff posten:
Servaas Corsa pageCorsa B GSi X16XE 1996
engine:
160pk Full Dbilas ombouw met throttlebodies, 262 graden nokken, rollenbankchip, luchtaanzuigsysteem.
Supersprint spaghetti, Laser groep A.exterior:
Sunrise Orange
Dietrich voor en achterbumper
Riegerskirts
Saxo VTS spoiler op originele GSi spoiler
alles meegespoten
OZ Superleggera 15″ zomers
Dezent T 15″ winters
zwarte mhw's, helder glas lampen vooren eind januari komt er nog veeeeeel meer bij. :vertag
Servaas
Ahum al trap je flink, dan vervuilt dat t*ring ding nog….:fy1
Trap regelmatig de wagen tot de begrenzer (8000 toeren) en nog blijft ie vuil. :mad:
Servaas
En over 2 tot 3 jaar weer dezelfde reparatie. :cry
Ik ga die focking egr door Honza laten afsluiten met een plaatje, dan kan die iig niet meer kapot gaan. :thumbup
Servaas
-
AuteurBerichten