Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gloeibougies in een 1.2?
Ik dacht dat de diesel altijd een 1.3 of 1.7 was in de Corsa D?
Vermeld de motorcode is.
En heb je de auto al uitgelezen?
Mogelijk een defect aan je bobinebrug?
Foutcode P0171 bij Opel: Brandstofmengsel te arm too lean – ACTRONICS BV
https://www.actronics.nl/nieuws/foutcode-p0171-opel-brandstofmengsel-te-arm
Die zaten vroeger altijd in de Haynes manuals of in de NL werkplaatshandboeken (ben de schrijver naam even kwijt).
Je zou je standaard schokdempers kunnen vervangen voor de B6 van Bilstein of Gele Koni’s.
De laatste kan je nog in hardheid verstellen.Ik weet niet of er voor de Astra K af fabriek verschil was tussen een sport uitvoering en een standaard uitvoering, maar mogelijk kan je de veren van een sport nemen. Die waren vroeger altijd een 10 tot 15 mm lager en stugger dan de normale uitvoering.
Ook kan je eventueel je achterveren vervangen voor verzwaarde veren, deze gebruik ik op mijn stations altijd i.v.m. lpgtank, bageruim vol en 1500kg aan de haak. Dan wil die ook wel teveel doorzakken. En bijkomend voordeel is dat de zwaardere veren voorkomen dat je achterkant verder inveert en zo drempels raakt in lege toestand.
Je moet toch beide voor veren bestellen, dus als je sport wilt dan bestel je die toch gewoon.
Die af fabriek sportonderstellen zijn meestal ook maar een 15mm lager tov standaard.Meestal vind je ook wel een compleet verlagingssetje (30mm) met 4 sportdempers en 4 veren voor een 300 / 400 euro.
En dan heb je alles gelijk vervangen voor alleen de prijs van de 2 veren.In welke oude Opels zit die motor nog meer, dan heb je je antwoord.
Bestaat er geen revisie kit voor die Weber?Het probleem is dat de Z14XEP 90pk ook niet heel veel sterker is.
En je vanwege de ombouwkosten en het om keuren beter dan gelijk een auto met zwaardere motor kan kopen.
Laat hem anders chippen bij een beetje gerenommeerd bedrijf voor een 200 / 300 euro dan heb je ook iets meer pit.Mocht je je Corsa C willen ombouwen naar een C20XE 150pk uit de Astra / Kadett GSI, dan heb ik daar nog ergens de handleiding voor.
23 augustus 2022 om 16:07 In reactie op: Corsa van amper een jaar oud, verouderde navigatie en usbapparatuur #18477775[quote quote=18473449]Echter ik kwam erachter dat de ingebouwde navigatie (die we zover ik in de handleiding kan nagaan niet zelf kunnen updaten) minimaal 2 jaar achterloopt[/quote]
2 jaar achter lopen voor een af fabriek systeem is toch niet heel oud….
Sommige systemen lopen inmiddels veel meer achter.Neem is contact op met Mitchel Daams op facebook, mogelijk kan die jouw navi systeem updaten.
Persoonlijk zou ik geen verlagingsveren met de gewone standaard dempers combineren.
Er zijn zat goede setjes te krijgen van sportdempers en verlagingsveren van 300 euro tot onbetaalbaar.
Heb ook een goedkopere set onder mijn Astra en dat gaat al jaren en vele km-ers goed.Eibach laat zich het beste combineren met een Koni Geel / Oranje of Bilstein B6 of B8.
Gewoon naar een goede chipper gaan, dan krijg je die 10pk er zo bij.
Auto afschrijven en andere kopen tenzij het een OPC of ander speciaal model is.
Lijkt me eerder de code voor welke interieur kleur je hebt.
Eventueel een klein beetje extra vloeibare pakking op de hoeken en punten waar die nu lekt.
En alles eerst goed schoonmaken voordat je de nieuwe pakking er op doet.
Uitlezen en kijken wat de storingscode is.
Detonatie (pingelen) gehad.
20 juni 2022 om 16:14 In reactie op: Display tijd / Datum en display climate controlpanel defect #18470000Lampjes al vervangen?
Werken de knoppen nog wel?
Mijn ouders hebben 12 jaar een Corsa D Z14XEp gehad en er zo’n 125000 km mee gereden zonder problemen alleen elk jaar verse olie, olie filter en een keertje nieuwe bougies.
Wat is de motorcode?
Z16XE of XEP?
Een goede spuiter kan de kleuren perfect matchen, daar mag je tegenwoordig geen kleurverschil meer verwachten.
Persoonlijk zou ik een goede 5w40 gebruiken in dit type motor.
Maar waarom overgaan van een half syntheet (10w40) naar een vol syntheet (5w30 5w40)….
Als je dat echt wilt doen, dan moet je voor het wisselen een oliesysteem reiniger toevoegen en daarna pas verversen.
Misschien handig om een eigen topic te starten en dan te vertellen wat voor auto en motor het omgaat?
Er zit nogal een verschil in 3 cilindertje of een V6….
Trillen bij 80 km/h kan best een wiel zijn dat opnieuw gebalanceerd moet worden.
Dat voel je het snelst bij de voorwielen in je stuur.Stationair trillen is lastig zo via een forum te beoordelen.
Dat zou best een slappe of kapotte motorsteun kunnen zijn.
Of zoals je zelf zegt een kapotte dynamo.
Of …..Is de motorcode dan wel Z16XE?
Dat schot klinkt meer als het Twinport gedeelte wat op een Z16XEP zit.tafmet.pl verkoopt EGR cheaters die prima werken.
Mogelijk dat je hier iets vind:
opel-infos.de
-
AuteurBerichten