Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2023 om 09:59 In reactie op: Grootlicht links werkt niet. In de plaats gaat het knipperlichtaan. #18511842
Is niet gewoon je hendel stuk?
Je kan veel informatie hier vinden:
Beter door sparen voor een auto met al een sterkere motor erin.
C14NZ heeft 90 pkOf een complete motorswap doen.
En dan zit je ongeveer op de kosten die Haasje beschrijft voor een spaghetti, andere inlaat en nokkenas.Er zijn veel motoren die vrij makkelijk passen in combinatie met je huidige versnellingsbak en aandrijfassen.
X14XE 90 pk
X16XE(L) 106 (100) pk
C16SE(i) 100 pk
C16NZ/SZ/SZR 75 / 78 pk (hierbij hoef je volgens mij zelfs minder aan te passen dan bij de bovenste 3 types).En ga je echt raar doen voor veel meer pit:
C20NE 115 pk
20SEH 130 pk
X20XEV of R 136 of 160 pk
C20XE 150 pkEn als je echt geld teveel hebt:
C20LET 204pk
Z20LEx vanaf 192 tot 260 pkZolang je auto van voor 1998 is dan kan je hem bij de RDW zo omkeuren om de motor op kenteken te krijgen.
P.S. Wil je echt je eigen motor behouden, dan kan je hem beter voorzien van een turbo.
Je moet naar de bedrading op de ventilator motor kijken, daar zit de weerstand ook.
Die zit achter onder je dashboard kastje.
Heb daar nog nooit last meegehad bij geen enkele auto.
Koni Geel of Bilstein B8
Als je de werkzaamheden zelf doet dan zal het toch niet meer zijn dan € 500?
Koop je geen andere auto voor met zo’n lekkere V6 erin.De zwaardere zal hem veel sneller omhoog gooien.
Mogelijk zit er verschil in de klep van een hatch tov station en is de veer hetzelfde?Haasje17 heb jij ooit al is een algehele politie controle meegemaakt waarbij ze motorcodes gingen opzoeken?
Ik nog nooit.En ik denk niet dat je met een 1.4 zulke rare dingen zal doen dat de politie je gaat aanhouden en een wok uitdeelt op de motorcode.
Dus ja je verhaal klopt, maar je maakt mensen wel bang.
Zolang je standaard maten houdt dan heb je geen andere voorpijp nodig.
Je moet een keuze maken of een middendemper of een vervanger (zonder demper erin), de laatste zal iets luider zijn natuurlijk.
19 januari 2023 om 15:45 In reactie op: Corsa B 1997 te reanimeren of rijp voor het autokerkhof? #18504952Is niet gewoon de dynamo overleden en daardoor de accu leeggereden?
CPV programmeren ging toen toch gewoon door sleutel in het contact en op contact zetten en daarna open of dicht indrukken.
Dan gaat de auto open en dicht en was die geprogrammeerd, althans zo ging het bij me Vectra B.Rinke Balstra (of zoiets) op facebook verkoopt vaak OPC spullen.
Ik heb ze voor een Corsa D ooit via mister auto gekocht.
Alleen hadden die waarschijnlijk een iets te zware kracht want daarna vloog die klep omhoog.
Ik had ook alleen gekeken naar de lengte en de goedkoopste genomen.Ben benieuwd waar je vandaan haalt dat voor en achter wisselen slecht is voor de rij- en stuureigenschappen?
Doe het al jaren bij al mijn auto’s, want op die manier slijten alle banden gelijkmatig en vervang je zo ook per 4.
En 4 dezelfde banden (type, merk etc.) kan alleen maar beter zijn dan verschillenden.Sorry helemaal niets meer meegedaan, me ouders vinden het prima zo.
Mogelijk dat ik er komende zomer wat tijd voor heb om verder te kijken.Sinds de forum verhuizing / update naar de huidige server en layout zijn veel mensen over gestapt op de Facebook pagina van het forum en de vele andere facebookpagina’s.
Ik zou ook even controleren of je temperatuur sensoren nog wel in orde zijn.
Volgens mij heb je er 2 althans bij een x16xel in de Astra F wel.
1 met een stekker voor de ecu en 1 met zo’n schuifstekker voor het dash.Mogelijk heb je OPCOM of zoiets.
Het lijkt me niet dat je 2 kapotte thermostaten hebt.
In mijn Astra F komt de meter in de winter vrij snel op de 90 graden en na een tijdje op de 95 graden.
Sta je in de file dan loopt hij op tot net boven de 100 en weer terug naar net onder de 95.Dan heb je een pasplaat nodig tussen bak en blok.
Je zal op zoek moeten naar een passend vliegwiel en koppelingsset.
Is de V6 een automaat?
Zo ja, dan zal je ook de pedalen moeten ombouwen en de pook.Is allemaal wel is vaker gedaan, maar de bakverhoudingen van de F28 passen niet zo goed bij een V6.
[quote quote=18485227]Bij een lekke koppakking zou je wit spul in de motorolie moeten zien toch? Dat is niet het geval, olie lekt voor zover ik weet niet. Die blijft tenminste nog op peil.[/quote]
Dat hoeft niet.
Het is afhankelijk welk deel er stuk is.
Wit spul in de olie heb je alleen als er een water naar olie kanaal stuk is.
Je kan ook water of olie naar de cilinder stuk hebben dan verbrand je de extra vloeistof.Als er 4 liter olie in is gegaan, dan is dat teveel.
Uit me hoofd zeg ik dat er met filter wissel een 3,5 liter in zou moeten.Dus dan heeft die motor ruim een dag compleet zonder olie gedraaid.
Dan is dat blok gewoon overleden.Ander blokje op de sloop halen of deze auto naar de sloop rijden.
Ik denk het laatste, want als de kat al een liter of 4 olie in zich heeft gekregen, dan is die ook dood.Misschien dat een stuk flink blazen nog helpt met wat toevoegingen in de tank en de olie om alles weer schoon te krijgen…
Maar het kan ook gewoon zijn dat zoiets de echte doodsteek wordt van de auto :tongue-out:Ja er grote kans op destructieve schade, maar je weet het pas 100% zeker als je de kop er af haalt.
En dan kijkt wat er daadwerkelijk stuk is.
Een kop revisie met nieuwe kleppen hoeft niet duur te zijn, je kan ook kiezen om een gelijke kop op de sloop te halen en te monteren.
Vaak kunnen de zuigers ook al hebben ze een tikje gehad nog een ronde mee.Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je nog in deze auto wilt steken qua geld.
Volgens mij is een Z18XE zelfs gelijk qua motor en zou je die ook kunnen plaatsen. :unsure:
Tikken de kleppen of zijn je klepstoters aan het overlijden?
In principe kan elke garage je daarmee helpen.
De assen van de 1.6 met F13/F15/F17 bak zijn anders qua dikte en homokineten.
Als je de voorpoten niet ombouwt naar 2 liter (andere naven en dikkere dempers), dan kan je de dunne assen ombouwen met uit me hoofd bakzijde homokineten van een Nexia 1,5 16v. Dat wordt wel beschreven op de Corsa Nova Tuning website onder Corsa 2 liter ombouw.
Daarnaast heb je voor Carburateurs ook een andere benzinepomp nodig, want de multipoint injectiepomp van de 1.6 levert teveel druk.
Ook moet je nog iets zoeken voor de ontsteking timing, meestal wordt daar een van een 1.8S van gebruikt.
Het beste is dan ook om een kabelboom van een C20NE te zoeken.
Maar ik zou ook even Googlen, want dit is vaker gedaan, je bent niet de eerste.
17 oktober 2022 om 11:16 In reactie op: Corsa C Ecu stuk, reparatie of donor herprogrammeren? #18483324Even via facebook Mitchel Daams contacten.
-
AuteurBerichten