Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de auto van na 31 dec.2003 is is het een reparatie adviespunt. Geen afkeur dus.
6 56 042 SLANG, BOCHT, VENTILATIELEIDING NAAR CILINDERKOP
Wielen zijn idd 8j x 18, zaten onder een Zafira-B OPC. Bandenmaat is 225/35/18 conti sportcontact 3.
Wielen lopen niet aan, en auto is niet verlaagd(standaard opc veren)


Op de zomerwielen sinds vandaag :thumbup
Ik ben ook van de partij!
Ik heb dit bij mijn beide Opc’s gehad, koppakking bij 4e cilinder lek. Maar blijft toch moeilijk zeggen op afstand. Als ik de topicstarter was zou ik de koelvloeistofdop er af draaien en kijken of er ook veel druk op staat. Is een kleine moeite, en kost ook nog eens niks….
Ik denk dat je koppakking lek is…. Zelf ook gehad. Bougies nat van koelwater, als de motor warm wordt verdampt het….
Nou mooi dat het gelukt is! Dat de tijd dat je moet wachten anders is zou kunnen. Ik heb 10 jaar bij een opel dealer gewerkt en deze dingen alleen maar met een tech 2 gedaan. De menu structuur van je OP-COM is nagenoeg dezelfde als van een tech 2.
ECU reset geeft alleen aan naar je IMMO dat het motorstuurapparaat uit de auto genomen wordt. Dit doe je bijvoorbeeld als je motorstuurapparaat defect is.
het is niet zo dat je hele geheugen gewist wordt.Met je OP-COM kun je niet veel vernielen, maar wel dingen wijzigen die achteraf soms lastig weer goed te krijgen zijn…..
Goed weekend
ga naar carroserie met je OP-COM
Dan immobilisator
Dan immobilisator functie programeren.
Hij vraagt om je sec code.
Kies Engine controller installed. ALLEEN DIT KIEZEN. niet immo and engine controller of zo.
Wacht tot hij klaar is…..
Dan 10 sec van contact af.
dan starten.
Ik doe dit uit mijn hoofd, dus het kan zijn dat het geen je moet kiezen iets anders omschreven staat.
12 februari 2013 om 21:17 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472585@.:Stoffel:. wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Even goed kijken net naast het stuur:
Dit is de foto waar ik het eerder over had, let op de “uitstulping” aan de middentunnel en de 5 versnellingspook wat een combinatie van 4×4 en C20NE of XE aan geeft.

lijkt me geen c20ne aangezien het lederen stuur.
of zat dit ook standaard in een 8v?Dit is een c20xe. Kun je zien aan de toerenteller, deze gaat tot 8000. Bij de c20ne gaat die tot 7000. Dit is ook te zien op de marktplaats advertentie welke een c20ne is. En de 16v hadden net zoals in de kadett gsi 16v een leren pookknop, welke deze ook heeft.
Goed bezig, hoe kom je eigenlijk aan die rembeugels? (evt via pm)
Groeten
26 pk is inlaat en door hun chippen
De nokkenaspoelie van een x17dtl is conisch, dat wil zeggen dat hij geen vast punt voor de afstelling heeft. De distributietiming bij deze motoren is altijd moeilijk geweest. Officieel moet je hiervoor een meetklok gebruiken, of een mal ipv de vacuümpomp monteren. Je kunt hem ook aftekenen, alleen gaat dat moeilijker wanneer je de kop er af moet halen. Ik denk dat bij jullie of geen gereedschap is gebruikt met afstellen, of dat de bout is losgelopen door een niet goed aangedraaide nokkenasbout. Mogelijk is dit niet goed gegaan omdat de brandstofpomp niet goed stond afgesteld. Maar goed dat is achteraf allemaal moeilijk te bepalen. Het mooie aan deze motor is wel dat wanneer de riem knapt of losloopt, het vaak voorkomt dat de nokkenasslepers knappen, en de kleppen niet krom raken. Even het kleppendeksel losmaken en je kunt het makkelijk zien. Vaak zijn er 6 tot 8 slepers gebroken. Nieuwe eronder, nokkenas GOED afstellen met gereedschap, en rijden met die motor. Ik heb veel ervaring met deze motoren, en het kapotlopen(heb 8 jaar bij een dealer gewerkt). Reparatie hoeft dus niet duur te zijn, maar dring er dan op aan dat het afstellen met gereedschap gebeurd.
Die ring bij 50 sec ertussen gezet.
[youtube:npxfm4fo]http://www.youtube.com/watch?v=qM4ZhIXBEnk&feature=related[/youtube:npxfm4fo]
Zit 100% geen relais tussen
Ik heb laatst(2 maand geleden) nog 2 nieuwe lampen gehaald voor mijn digi. Opel wander in assen heeft die op voorraad liggen. Groeten
Ga eens rijden met de stekker van de gasklepschakelaar los. Ik denk dat daar het probleem zit.
Die schakelaar is van een aftermarket alarm. Gemini denk ik.
Die lamp brandt mee met het stadslicht. Hij is origineel niet met een aparte schakelaar geleverd.
21 juli 2012 om 10:55 In reactie op: The big fuel hose caper *foto’s + nummers toegevoegd* #18046792Toen ik mijn calibra heb omgebouwd van c20ne naar c20xe heb ik brandstofslangen gebruikt van een omega 2,5 v6. hier was destijds een terugroepactie van opel op, en we hadden deze op voorraad liggen. Ben wel benieuwd wat voor slangen jij nu krijgt…
Hier de prijs! :fy1
http://www.online-teile.com/opel/advanced_search_result.php?XTCsid=ab84b24397df29e3006bd4417090c72c&keywords=12+37+398&x=24&y=9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is geen relais maar een compleet stuurapparaat dus…..
13
Unit, Assy., Control
90377971 12 37 398
Description:
(Nls.- No Replacement Part)
Range:
C -R1090542
C -T9001509Note: For Japan
Ik denk die. Nogmaals zoals ik je al een keer via PM melde, ik heb jaren bij opel oa op het magazijn gewerkt, maar bind me er niet op vast!
Succes met je mooie calibra!
Groeten
Klopt helemaal, dat is de spiegel die er in japan opzit. Ik ga ervan uit dat dat dan ook de electrisch inklapbare variant is.
Of er 1 of 2 relais nodig zijn is moeilijk zo te zeggen, maar ik gok voor elke kant 1.
Groeten
Hier staat er een 2e hands!
http://www.adoos.it/postx/f4236ec6f6a7f091e89df91c45c79b03/x_opel_calibra_meccanismo_specchietto_elettrico” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus lijkt mij het goede nummer!
-
AuteurBerichten