corsa_c20xe

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 177)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: airbag lampje wel of geen afkeur. #18174750

    Als de auto van na 31 dec.2003 is is het een reparatie adviespunt. Geen afkeur dus.

    In reactie op: bestelnummer slang zafira opc #18144532

    6 56 042 SLANG, BOCHT, VENTILATIELEIDING NAAR CILINDERKOP

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18135787

    Wielen zijn idd 8j x 18, zaten onder een Zafira-B OPC. Bandenmaat is 225/35/18 conti sportcontact 3.

    Wielen lopen niet aan, en auto is niet verlaagd(standaard opc veren)

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361549

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18135766

    Op de zomerwielen sinds vandaag :thumbup

    In reactie op: Meeting zuid oost Drenthe 19 mei, afgelast #18121031

    Ik ben ook van de partij!

    In reactie op: Inhouden X2.0XER OPC #18117966

    Ik heb dit bij mijn beide Opc’s gehad, koppakking bij 4e cilinder lek. Maar blijft toch moeilijk zeggen op afstand. Als ik de topicstarter was zou ik de koelvloeistofdop er af draaien en kijken of er ook veel druk op staat. Is een kleine moeite, en kost ook nog eens niks….

    In reactie op: Inhouden X2.0XER OPC #18117964

    Ik denk dat je koppakking lek is…. Zelf ook gehad. Bougies nat van koelwater, als de motor warm wordt verdampt het….

    In reactie op: Zafira A start niet meer na OP-Com #18110008

    Nou mooi dat het gelukt is! Dat de tijd dat je moet wachten anders is zou kunnen. Ik heb 10 jaar bij een opel dealer gewerkt en deze dingen alleen maar met een tech 2 gedaan. De menu structuur van je OP-COM is nagenoeg dezelfde als van een tech 2.

    ECU reset geeft alleen aan naar je IMMO dat het motorstuurapparaat uit de auto genomen wordt. Dit doe je bijvoorbeeld als je motorstuurapparaat defect is.
    het is niet zo dat je hele geheugen gewist wordt.

    Met je OP-COM kun je niet veel vernielen, maar wel dingen wijzigen die achteraf soms lastig weer goed te krijgen zijn…..

    Goed weekend

    In reactie op: Zafira A start niet meer na OP-Com #18110005

    ga naar carroserie met je OP-COM

    Dan immobilisator

    Dan immobilisator functie programeren.

    Hij vraagt om je sec code.

    Kies Engine controller installed. ALLEEN DIT KIEZEN. niet immo and engine controller of zo.

    Wacht tot hij klaar is…..

    Dan 10 sec van contact af.

    dan starten.

    Ik doe dit uit mijn hoofd, dus het kan zijn dat het geen je moet kiezen iets anders omschreven staat.

    In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472585

    @.:Stoffel:. wrote:

    @InjectTheVenom wrote:

    Even goed kijken net naast het stuur:

    Dit is de foto waar ik het eerder over had, let op de “uitstulping” aan de middentunnel en de 5 versnellingspook wat een combinatie van 4×4 en C20NE of XE aan geeft.

    lijkt me geen c20ne aangezien het lederen stuur.
    of zat dit ook standaard in een 8v?

    Dit is een c20xe. Kun je zien aan de toerenteller, deze gaat tot 8000. Bij de c20ne gaat die tot 7000. Dit is ook te zien op de marktplaats advertentie welke een c20ne is. En de 16v hadden net zoals in de kadett gsi 16v een leren pookknop, welke deze ook heeft.

    In reactie op: Re: Calibra Gesloopt #17831012

    Goed bezig, hoe kom je eigenlijk aan die rembeugels? (evt via pm)

    Groeten

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086551

    26 pk is inlaat en door hun chippen

    In reactie op: HELP! Ik geloof de garage niet! #18085702

    De nokkenaspoelie van een x17dtl is conisch, dat wil zeggen dat hij geen vast punt voor de afstelling heeft. De distributietiming bij deze motoren is altijd moeilijk geweest. Officieel moet je hiervoor een meetklok gebruiken, of een mal ipv de vacuümpomp monteren. Je kunt hem ook aftekenen, alleen gaat dat moeilijker wanneer je de kop er af moet halen. Ik denk dat bij jullie of geen gereedschap is gebruikt met afstellen, of dat de bout is losgelopen door een niet goed aangedraaide nokkenasbout. Mogelijk is dit niet goed gegaan omdat de brandstofpomp niet goed stond afgesteld. Maar goed dat is achteraf allemaal moeilijk te bepalen. Het mooie aan deze motor is wel dat wanneer de riem knapt of losloopt, het vaak voorkomt dat de nokkenasslepers knappen, en de kleppen niet krom raken. Even het kleppendeksel losmaken en je kunt het makkelijk zien. Vaak zijn er 6 tot 8 slepers gebroken. Nieuwe eronder, nokkenas GOED afstellen met gereedschap, en rijden met die motor. Ik heb veel ervaring met deze motoren, en het kapotlopen(heb 8 jaar bij een dealer gewerkt). Reparatie hoeft dus niet duur te zijn, maar dring er dan op aan dat het afstellen met gereedschap gebeurd.

    In reactie op: speling op versnellingspook #18045521

    Die ring bij 50 sec ertussen gezet.

    In reactie op: speling op versnellingspook #18045519

    [youtube:npxfm4fo]http://www.youtube.com/watch?v=qM4ZhIXBEnk&feature=related[/youtube:npxfm4fo]

    In reactie op: Stoelverwarming..wel of geen relais? #17998944

    Zit 100% geen relais tussen

    In reactie op: kadett, corsa en zafira werkzaamheden. #17737900

    Ik heb laatst(2 maand geleden) nog 2 nieuwe lampen gehaald voor mijn digi. Opel wander in assen heeft die op voorraad liggen. Groeten

    In reactie op: Raar probleem #18041300

    Ga eens rijden met de stekker van de gasklepschakelaar los. Ik denk dat daar het probleem zit.

    In reactie op: lampje in motorkap C2.0 XE 1993 #18049657

    Die schakelaar is van een aftermarket alarm. Gemini denk ik.

    In reactie op: lampje in motorkap C2.0 XE 1993 #18049650

    Die lamp brandt mee met het stadslicht. Hij is origineel niet met een aparte schakelaar geleverd.

    Toen ik mijn calibra heb omgebouwd van c20ne naar c20xe heb ik brandstofslangen gebruikt van een omega 2,5 v6. hier was destijds een terugroepactie van opel op, en we hadden deze op voorraad liggen. Ben wel benieuwd wat voor slangen jij nu krijgt…

    In reactie op: En dan nu de spiegel hamvraag… #17991142

    Hier de prijs! :fy1

    http://www.online-teile.com/opel/advanced_search_result.php?XTCsid=ab84b24397df29e3006bd4417090c72c&keywords=12+37+398&x=24&y=9″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is geen relais maar een compleet stuurapparaat dus…..

    In reactie op: En dan nu de spiegel hamvraag… #17991141

    13

    Unit, Assy., Control

    90377971 12 37 398

    Description:

    (Nls.- No Replacement Part)

    Range:

    C -R1090542
    C -T9001509

    Note: For Japan

    Ik denk die. Nogmaals zoals ik je al een keer via PM melde, ik heb jaren bij opel oa op het magazijn gewerkt, maar bind me er niet op vast!

    Succes met je mooie calibra!

    Groeten

    In reactie op: En dan nu de spiegel hamvraag… #17991139

    Klopt helemaal, dat is de spiegel die er in japan opzit. Ik ga ervan uit dat dat dan ook de electrisch inklapbare variant is.

    Of er 1 of 2 relais nodig zijn is moeilijk zo te zeggen, maar ik gok voor elke kant 1.

    Groeten

    Hier staat er een 2e hands!

    http://www.adoos.it/postx/f4236ec6f6a7f091e89df91c45c79b03/x_opel_calibra_meccanismo_specchietto_elettrico” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dus lijkt mij het goede nummer!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 177)