Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oei das niet best dan…
Wellicht heb je hier wat aan, staat wat meer info over http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=167759″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hmm, jammer, wat vraagt ie ervoor? En heb je een linkje, ben wel benieuwd :jerry
Hi Mike,
Welkom op deze gezellige forum :thumb
Heb je de corsa wel uit laten lezen? Zo ja, welke fout code kwam er naar voren? Of heeft de garage gewoon de foutcode gereset in de hoop dat ie niet terug zou komen? Als ie steeds terug komt, is er toch ergens een storing. Een foutcode zegt meer en weetje in welke richting je moet zoeken om het te verhelpen.
Hier die van mij nog.. Mis hem wel een beetje :wub
Die van mij had wel een c16xe onder inlaat, dus egr stuk was lekker dicht :D
Deze lijkt wel op zo een na maak net als Crooke etc.
Ik heb op me vorige auto GSI een Crooke gehad enkele jaren, daar paste de gasklep zo op. De koelvloeistof slangen die erop horen hoeven niet te vervallen, die kun je er weer op zetten, alleen weet niet meer of je deze iets moest verlengen. Maar het kan er gewoon weer op. Maar het is geen vereiste, aangezien het hier niet echt dusdanig koud wordt dat de gasklephuis dicht vriest :D
Ik merkte wel verschil in de hoge toeren, ging als een kanon op de snelweg. Hield gewoon makkelijk grote auto’s bij.. Zoals BMWtjes etc die ff dachten opzij met je corsa.. Tot dat ik met ze mee ging kleven was wel leuk :D
Velgen zien er toppie uit eronder
Deze omega’s zijn ook heerlijk :d


Mooie omega hoor, heerlijke auto’s me pa rijd in een mv6 met een x30xe blokkie.
Ben benieuwd hoe de autecs eronder gaan staan.
Welkom op deze gezellig forum :)
Mooie vectra heb je daar, en glimt lekker….
Die p38 velgen ben wel benieuwd hoe dat gaat staan, zie ze meer op de VWens zitten :D
Deze is ook wel vet. Maar het ligt natuurlijk ook aan wat voor kleur de auto is etc.

Heb laatst een ledje bij mijn B2 in de interieur verlichting gestopt, dus boven wanneer je de deur open doet of als je de deuren met je AB opent dat ie dan brand. Alleen na het uitgaan, bleef deze heel minimaal branden, dus heb hem er maar weer uitgehaald. Mijn vriend heeft een Ctje en daar werkt ie wel goed. Dus vond beetje vreemd :D
Welkom op het forum, er zijn veel velgen die mooi staan onder een corsa, tis maar net wat jij mooi vind en wat je smaak is.
Die witte verbrede velgjes staan wel dik, achter aardig breed zo te zien.
Idd, je kan er makkelijk bij, en goed zelf te vervangen. Met warme motor zou ik niet adviseren, omdat het water warm is en dus je klauwen eventueel kan verbranden.
Welkom op de gezelligste opel forum :)
Veel plezier en veilge kilometers gewenste met je dikke GTS :thumb
14 oktober 2013 om 10:26 In reactie op: Voorjaars fotoshoot Vectra C / Signum (data toegevoegd! #18179384Mooie, nette vette Vectra, en de foto’s natuurlijk ook :wub :thumbup
4 oktober 2013 om 12:33 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177493Hi Jeroen,
Bedankt voor de info tot zo ver :)
3.2 is leuk idd, maar wellicht net teveel van het goede, ik ga eerst even alles in kaart brengen, optie houd ik in iedergeval in me achterhoof :D
Welke van de bakken zijn hydraulisch? Ik heb nu een hydo gestuurde koppeling dus geen kabel.
Hoe vervang je de toerenteller? Die kan niet los vervangen worden toch?, de teller unit is een geheel?Wacht nog wel de reactie van Wim af, die zou ook zeker weten reageren :D
18 september 2013 om 11:02 In reactie op: Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake #18020000Nog even een complimentje, je vectra zag er zeer goed uit. En je nieuwe spoilertje doet hem goed :thumb
17 september 2013 om 15:04 In reactie op: Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake #18019997Ik heb dit vaak ook met mijn B2, dan geeft de BC check oliepeil, maar iedere keer is ie zo goed als op max, of 3 kwart. Maar is wel irri, iedere keer denk je zou er toch wat zijn. Bij mij gebeurt het ook vaak met wat langere ritten en altijd op de snelweg. Of de sensor is heel erg gevoelig, of werkt niet helemaal lekker meer. Maar ben er al ondertussen al aan gewend, en stoor me er niet aan.
En als bij jou de oliepeil goed op peil is, dan zou ik me er niet aan storen.
Top, nu is het helder :jerry
Ik zal van het weekend eens goed kijken of ik bij de hoofdkoppeling lekkage kan ontdekken(hoop ik), en anders ben ik bang dat het de hulp koppeling is. Stel dat het de hulp koppeling is, kan het kwaad om hiermee gewoon verder te rijden? Opzich heb ik er niet echt last van, alleen dat me remvloeistof opgegeven moment minder wordt. Kan wel steeds blijven vullen, maar lijkt me ook niet goed. En alle remvloeistof, waar blijft dat? Gaat dat dan gewoon de bak in? En kan dit voor de rest geen kwaad aan je bak?Heb de peil nog niet bekeken, aangezien ik hem paar dagen eerder heb aangevult tot max(dit is de 2de keer dat ik hem aanvul). Maar hij zakt wel, heeeel langzaam.
Ik zal even van het weekend alles even nalopen nogmaals, goed kijken of ik ergens uitwendig lekkage kan ontdekken. Alleen ik volg het niet meer :jerry
We hebben dus een hydraulische druklager, deze bevind zich in de bak een hoofdkoppeling cilinder, zit deze nou onder het pedaal of zoals je beschrijft Wim in de motorruimte bij het schutbord? Zo ja, hoe heet diegene dan onder de pedaal, is dit dan de hulpkoppeling?
Dus als ik het goed begrijp kunnen 1 van deze 3 lekken. Als het diegene is onder het pedaal, moet dus rondom pedaal vet zijn, als het de hoofdkoppeling cilinder is checken naast schutbord naast hoofdremcilinder of daar vochtigheid zit. En als het de hydraulische druklager is, deze is moeilijk te checken en dus wellicht de bak eraf?
@wim-v6 wrote:
heb je het peil al bekeken van de remvloeistof???
kan ook zijn dat de hulpkoppelings cilinder inwendig lekt…
anders moet het vet zijn rondom pedaal, of in de motorruimte bij het schutbord naast de hoofdremcilinder (daar zit de hoofdkoppelings cilinder.Willlem
@arjontje wrote:
@Opeltje17 wrote:
Druk lager is niet zo heel duur maar het nadeel is wel dat je bak eraf moet om het druk lager te vervangen.
Maar controleer eerst of de hoofd koppeling cilinder niet lek is.
Die zit bij het pedaal. Zou zonde zijn als de bak er af ligt dat de druklager niet kapot is.
Hydraulische druklager is €200,-
koppelingset(incl druklager) is ongeveer €450,-
hoofdkoppelings cilinder is €110,-Hi Arjontje,
Daar heb je idd gelijk in. Moet ik dan lekkage zien bij of rondom de pedaal? Want daar hadden we al een tijdje geleden naar gekeken, maar er was geen lekkage te bekennen rondom de pedaal. Of lekt ie dan inwendig? Wat ik wel weet is dat ik heel langzaam remvloeistof verlies, maar nergens nog uitwendig de lekkage kunnen vinden.
Ja, dat is wel klote, maar ja, als het moet, dan moet het maar. Wellicht pak ik dan meteen ook koppelingsplaten etc mee. Koop ik wel complete set, ben ik er 1x vanaf.
Ik zal even binnenkort de brug op gaan om te kijken of ik ergens bij het koppelingshuis druppels remvloeistof zie.
Maar het komt er op neer dus dat wellicht mijn onderste druk lager lek is? Is dit een duur geintje om te vervangen? En wat kost zo een druk lager?

Topper, ben weer geholpen :) Bedankt voor jullie hulp… :thumbup :wors
-
AuteurBerichten
