Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat je er inderdaad niet heeeeel erg veel van zal merken.
Blok is identiek, alleen inlaatspruitstuk en ecu afstelling zijn anders. Zover ik weet. En de XEL heeft volgens mij ietsje minder PK 5 ofzo.
Pas ff je titel aan :D Er staat namelijk 2x X16XE in :P
Volgens mij mag dat gewoon.
Als het gewoon wit is, zie ik het nut niet van het afkeuren. Dus het mag volgens mij gewoon. Ik kwam er ook door de keuring mee.
Ik zie ze ook :P
Nette OPC:worsHi Jeroen,
Het is geluk inderdaad, maar je ziet dat het weer niet zo gaat als je wilt haha.
Maar uiteindelijk gelukt. Zal ff binnenkort een fototje maken. Volgens mij hebben we dezelfde kleur Corsa :P
Staan nergen pics van die van jou?Ennee de rest bedankt voor de info, toppie:thumbup
Hmm, ik heb nu de zwarte 3d lichten op zitten, en daar zitten ze denk ik ook vast.
Ik heb mijn originele lichten ook nog, eens kijken of ze daar op zaten, zo ja kijken of ik ze eraf krijg.Hierbij even een foto wat ik bedoel. Deze foto heb ik ff van internet geplukt, en zijn dus niet mijn lampen maar het is wel hetzelfde wat ik bedoel :P
Bij mij ziet het eruit als hieronder, dus alleen stukje plastic.

Maar zoals hieronder hoort er van die stukjes op zie pijltjes, en die zitten er niet op, moet ik die van de oude eraf halen en op de nieuwe schroeven?? Want zonder die dingen kan ik hem volgens mij niet vast maken?

Ik heb ook die van JOM idd. Alleen ik zie 2 zwarte stukjes plastic. Maar normaal zit er volgens mij zo een scroef ding in met schroefdraad aan de andere kant zodat je een moertje erop kunt draaien. Dus ik moet die van de andere lamp eerst eraf halen dan in de nieuwe draaien?
Gefeliciteerd man:thumbup
Ok top thnx voor info.
Dan stel ik ze op 80Hz. Tjah als ik ze op andere Hz instel merk ik toch geen verschil haha.
Maar bedankt voor de info:thumbupDus LPF en HPF gewoon op 80 Hz zetten en de LPF norm of Rev op normaal houden?
origineel gepost door corsaB97
bij het vervangen van de orig. koplampen voor smoke units, moet de voorbumper er dan af?corsa b 99′.
?:thumbup
Hoeft niet perse, maar maakt het wel makkelijker:thumbup
Het is niet inderdaad ff erop schroeven.
Moeilijkste klus is toch de hele gasklep waar je moeilijk bijkomt los halen.Vette D zeg, mijn complimenten:wors
Brand het MM(motor management) lampje niet? Zo ja, ff uit laten lezen dan weetje het.
Deze is van FutureCow uit Harderwijk. Heb bij hem ooit veerpootbrug gehaald. Corsa zag er wel goed en leuk uit. Hij is niet vaak op het forum volgens mij. Tenzij ie zonder posts mee leest:P
Trouwens, ik zie dat je in je berichtje over vonkjes hebt, maar een diesel vonkt niet.
Die heeft gloeibougies zoals hierboven geschreven, die gloeit even voor tijdens het eerst starten daarna niet meer. Voor de rest gaat alles zelf :D en heeft net als een benzine blok geen vonkjes nodig:D:thumbupGloeibougies niet meer goed? Heb niet zoveel ervaring met een diezel.
Maar als ie moeilijk heeft met koud starten kan het weleens aan je gloeibougies liggen.
Check ff je brandstof filter ook eens. Dat ie wat makkelijk start nadat je tijdje hebt gereden zal waarschijnlijk liggen aan dat je motortje dan al warm is, en dus makkelijk ontbranding heeft dus makkelijker start.Ja kan me voorstellen dat je schrikt haha. Nooit leuk zulke dingen.
En je hebt de auto niet zo lang, dus dan is het helemaal schrikken. Hoop dat het in iedergeval je kleppendeksel pakking is, en niet wat anders.Kan niet zoveel kwaad, en nee je hoeft je olie niet opnieuw te verversen. Als je toch een weekje moet wachten check dan je nieuwe bougies. Als het zo erg is, dan moet de nieuwe bougies ook met olie zitten.
Nadat je je kleppendeksel pakking hebt vervangen, maak ff de bougies weer schoon. En dan ff na weekje of langer een x checken hoe de bougies eruit zien.Kleppendeksel vervangen is niet veel werk, en als je handig bent is het goed te doen.
Grote kans dat het aan de kleppendeksel kan liggen, dit is meestal bij recht en diepliggende bougies zoals bij ecotech blokjes:thumbupAls je beetje handig bent is dit vrij makkelijk zelf te doen:thumbup
K heb nu alweer paar maandjes een crooke powerbox eronder.
Aangezien ik compleet met onderinlaat heb gemonteerd kostte het me wel aardig tijd.
Dit omdat je nergens makkelijk bij kan, weinig ruimte, na vloeken enz eindelijk gelukt.
Je merkt inderdaad wel verschil, auto voelt zeg maar lichter aan, komt wat beter van zn plek.
Op snelweg gaat ie als een speer:D verbruik is niet meer geworden bij mij, ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet. Je merkt de powerbox als je blokje goed warm is.
Tja voor de rest hoeft je niets te veranderen. Natuurlijk andere nokken en chip op maat is uiteindelijk beter. Maar alleen een powerbox doet het ook goed. En je blokje mits je alles goed aansluit loopt dan gewoon goed. Denk dat ie zelfs beter gaat lopen, omdat je gasklep niet meer zo vies wordt, en boven op de powerbox zit. Dit is mijn ervaring in iedergeval, bij mij zit ie wel op een X16XE -
AuteurBerichten