CORSA2L16VALVE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 378)
  • Auteur
    Berichten
  • uw dynamo is uw hart voor voldoende stroom te krijgen. in ne run maak je motro toeren dus je hebt dan voldoende stroom omdat alles dan ook meer stroom vraagt (injectie). als je meer toeren draait, heb je ook meer stroom nodig om ECU, injectors en al uw sensors te voeden. carburatie is dit niet echt nodig omdat dan alles mechanisch gaat. Zo zie je ook dat de kevers in bitburg hun alternator riem eraf halen tijdens de run omdat dit dan weer meer vermogen wegpakt van aandrijving. begrijp me nu niet verkeerd, maar het gaat hier dus wel om verliezen die minimaal zijn. Maar in dragracen draait het allemaal om tienden en hondersten van seconden. 1tiende in de eerste 60feet scheeld al minimum 2tienden aan de fininsch

    In reactie op: Vectra OPC olielampje #17878637

    zit er nu dezelfde rommel op als bij die diesels?

    @corsaboy wrote:

    vandaag alles weer in orde gemaakt.
    Starten en netjes 13.8 volt.

    Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
    Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
    Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.

    Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
    Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.

    scheeld ook 2 tienden op de strip. Ik kan mijn fan uitschakelen. en elke keer dat ik het vergeet rij ik 2 tiende trager en men eindsnelheid ligt ook 5km/h lager

    In reactie op: Weer iets raars aan de hand met men racemotor #17879437

    ze gaan de kop helemaal nakijken met sonar dacht ik dat i zei

    onderblok zou me echt verwonderen

    ocasie onderblok volledig 2overmaten geboord
    nieuwe zuigerveren
    zuigers op gewicht gemaakt
    krukas opnieuw gebalanceerd en overmaat voor de lagers
    vliegwiel opnieuw gebalanceerd
    oliepomp zuiver gemaakt en nagekeken

    dus de ondeblok is volledig inorde. en dan tot de conclusie komen dat er nog steeds 4bar zoek is op dezelfde cilinder. na een serieuze uitgave…….. dan kan het in mijn ogen nimmer anders zijn dan de cilinderkop die ook al 5wereldoorlogen heeft meegemaakt

    In reactie op: Weer iets raars aan de hand met men racemotor #17879434

    na die backfire is de kop terug gereviseerd. zijn toen 2 nieuwe inlaatkleppen ingestoken omdat de 1ne krom was en de andere voor een stuk was weg gesmolten

    ben nu eerder aan het denken aan haarscheuren in men kop ahcter de klepzittingen of zoiets

    In reactie op: Vectra OPC olielampje #17878634

    kan zijn dat er net dat beetje olie te weinig inzit. is een gekent probleem met de vectra diesels. sensor is te gevoelig of hoe moet ik da zeggen

    In reactie op: Vectra 1.9CDTI roet enorm #17863748

    @jorisor wrote:

    Morgen kan ik de auto ophalen. Helaas na het leegzuigen nogsteeds veel roet. Wel goedgekeurd, echter na 1 week en 800km en een enorme zwarte achterkant toch de auto maar weer naar de garage gebracht. Ook had ik medelijden met de mensen achter me op de snelweg.

    Intercooler bleek lek, en helaas was de condensor van de Airco ook niet meer in goede staat. Dus alle 2 vervangen maar. Ik heb nog nooit zoveel kosten gehad aan mn auto. De km stand is 230.000. Ik zit nog te twijfelen of ik de auto verkoop of dat ik er nog even meer doorga. (zit al wel stiekem te kijken voor een E klasse).

    Aanstaande vrijdag ga ik trouwen, en heb als trouwauto een Kapitan P2. Ik zal dan eens wat foto’s posten. En dan zullen we zien hoeveel geld er over blijft voor een andere.

    Gr. Joris

    zie je nu wel. Heb zelf ook al heel veel meegemaakt met men 150PK vec GTS. ook al aan het twijfelen geweest om hem weg te doen. Maar alles is bijna vervangen…. dus waarom dan nog weg doen. nu weet ik wat ik heb

    @corsaboy wrote:

    als het goed is wel weer op bitbrug aanwezig.
    nog steeds zonder lachgas.

    Wil schakelmechaniek inderdaad ombouwen naar kabelsysteem.
    danny doet waarschijnlijk ook al mee. misschien een group buy.

    Is echt een net systeem. Je bent dan van veel ellende af.

    Hoop medio dit seizoen het lachgas bij te kunnen schakelen.
    Zal wel op drachten worden, alleen ga ik dan de 12sec grens door.
    Dus moet eerst wat dingen bestellen zoals kleding etc.

    nu je het over kleding bestellen hebt. waar vind je in gods naam die brandvrije jassen

    In reactie op: Vermogen verlies hoge toeren!! B gsi x16xe #17886632

    @mantarobin wrote:

    Als je distributie een tand ”versprongen” is loopt de auto nog wel, maar zou die over het gehele toerengebied beroerd lopen en dat is niet het geval (wat ik uit de tekst opmaak), is het inhouden echt stotend (ontsteking) of meer dat de auto zegt bwoaaapbwoaaap dan heeft het meer met brandstoftoever te maken.

    Nope. heb het vorig jaar meegemaakt. onderin nog goed maar eens in hoge toeren ging i precies ook niet door. 2tanden versprongen was het verdict na lang zoeken

    In reactie op: Shuifbouten wat is jou ervaring? #17864972

    ik rij er ook al 3 jaar mee. en ik heb ook ne serieuze voet. 240 mee geknalt en geen problemen mee

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834639

    nette tijden gereden daar

    pastry tijd zijn record nog wat bijgesteld.

    en Marcel :shock: …. die 12.4 met of zonder lachgas?

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17356107

    film toch zuiver. trillen is normaal denk ik

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834626

    jij gaat tenminste nog. Ik moet morgen men motor nog in elkaar zetten :swear

    In reactie op: Keuze drijfstangen #17888840

    geen merk. denk dat je even goed af bent met de drijfstangen van geert. er rijden er verschillende hier mee rond en ook nog nooit iemand van horen klagen

    In reactie op: Keuze drijfstangen #17888841

    die ik heb 350 € en ze kunne met zekerheid 400NM en 330pk aan En heb ooit de 10000 T/min aangetikt :???: perongeluk omdat i ineens vrij stond ipv in 4de

    In reactie op: als je motor start gaat hij steeds harder lopen #17776089

    mijne ging volgas in met gesloten gaskleppen. Ale TB’s staan stationair altijd een beetje open

    In reactie op: weer een belg bij :) #17888737

    welkom Belg

    ben ook ne belg

    even over motorisch tunen. kostelijke zaak om atmo te tunen. Je komt goedkoper uit met even een turboblok te steken. die vind je al voor een 1500 euro tegenwoordig. maar ben je nog eens zoveel kwijt om hem erin te krijgen. of je moet handig zijn.

    Voor hetgene jij opnoemd ben je nog sneller 3000 kwijt

    Je gaat de eerste maal schrikken van de power. De 2de maal verschijnt de lach op je gezicht als je het gebruikt. (heet daarom ook lachgas volgens mij) :D

    En zeker als je met 100pk gaat beginnen zou ik toch opteren voor een geliedelijkere inspuiting, want je weet echt niet wat je overkomt

    maar pret verzekerd. Ik reed vroeger al met 75pk shot op een inwendig standaard onderblok zonder problemen Dus zal echt niet het probleem zijn bij jou. enkel zien dat je ontsteking vervroegd word en je de juiste bougies gebruikt. bij mij is het laatste goed fout gegaan

    greetz

    Heb jij al ooit met lachgas gereden?
    en hoeveel pk shot ga je rijden ?

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17356102

    en als je de leidingen aan de binnekan van de balk laat lopen? lukt dat niet?

    ik heb op de 2 banjobouten stalen buis laten op lassen en in vorm geplooit Als het wiel dan al raakt maakt het niet zoveel uit

    In reactie op: Vermogen verlies hoge toeren!! B gsi x16xe #17886628

    distributieriem versprongen

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17356099

    weer mooie werken fearless

    dat van die achteras is ook weer mooi om te onthouden

    kan je met dat systeem ook de instelling maken van bv 20% op 3000T/min 45% op 4000T/min enz. naar 100% lachgas?

    Vind het voor mezelf wel handig omdat je dan beter je vermogen kan verdelen.

    Ik gebruik de op tijd inschakelbare Shnitz computer. En kon met de tijd te verlengen van het shot men tijden telkens met een tiende verbeteren (tijd verlengen van het shot kon ik sneller en sneller gaan omdat de tractie van men banden op het uiterste zitten)

    greetz

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834621

    @mr-turbo wrote:

    Zaterdag & zondag iig ook weer slalom (waar blijven nou de échte chaufeurs ?) En zal proberen vrijdag’s ook al parcours klaar te hebben…

    tot dan.. :-)

    normaal brengen we voor de 2de bitburg ook nog ne BMW mee voor de slalom

    In reactie op: Vectra 1.9CDTI roet enorm #17863737

    Een lek in de intercooler kan ook zijn. ook weken lopen zoeken tot het ineens ging fluiten tussen de interkoeler uit. controleer je interkoeler of er ergens een zwart roetvlekje op te vinden is. Heb ook redelijk wat prul gehad toen de vectra nimmer wou regeneren. Ik heb die roetfilter ook al vervloekt. Eerst EGR die maar half werkte, 1van de 2 luchtbuizen die de druk voor en achter van de roetfilter meten verstopt, Roetfilter moeten uitstomen toen. toen intercooler kapot geblazen. gevolg van het roeten, roetfilter weer verstopt. dus weer ervanonder om uit te stomen. en tot nu toe gaat alles goed

    We hebben wel eerst gepropeerd de roetfilter laten te regeneren in de garage (kunnen ze de temp hooger laten gaan dan als die het zelf doet)

    als die drukbuisjes verstopt zitten geeft i wel een foutmelding

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 378)