Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2011 om 20:22 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373317
uw dynamo is uw hart voor voldoende stroom te krijgen. in ne run maak je motro toeren dus je hebt dan voldoende stroom omdat alles dan ook meer stroom vraagt (injectie). als je meer toeren draait, heb je ook meer stroom nodig om ECU, injectors en al uw sensors te voeden. carburatie is dit niet echt nodig omdat dan alles mechanisch gaat. Zo zie je ook dat de kevers in bitburg hun alternator riem eraf halen tijdens de run omdat dit dan weer meer vermogen wegpakt van aandrijving. begrijp me nu niet verkeerd, maar het gaat hier dus wel om verliezen die minimaal zijn. Maar in dragracen draait het allemaal om tienden en hondersten van seconden. 1tiende in de eerste 60feet scheeld al minimum 2tienden aan de fininsch
zit er nu dezelfde rommel op als bij die diesels?
28 mei 2011 om 11:55 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373312@corsaboy wrote:
vandaag alles weer in orde gemaakt.
Starten en netjes 13.8 volt.Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.scheeld ook 2 tienden op de strip. Ik kan mijn fan uitschakelen. en elke keer dat ik het vergeet rij ik 2 tiende trager en men eindsnelheid ligt ook 5km/h lager
ze gaan de kop helemaal nakijken met sonar dacht ik dat i zei
onderblok zou me echt verwonderen
ocasie onderblok volledig 2overmaten geboord
nieuwe zuigerveren
zuigers op gewicht gemaakt
krukas opnieuw gebalanceerd en overmaat voor de lagers
vliegwiel opnieuw gebalanceerd
oliepomp zuiver gemaakt en nagekekendus de ondeblok is volledig inorde. en dan tot de conclusie komen dat er nog steeds 4bar zoek is op dezelfde cilinder. na een serieuze uitgave…….. dan kan het in mijn ogen nimmer anders zijn dan de cilinderkop die ook al 5wereldoorlogen heeft meegemaakt
na die backfire is de kop terug gereviseerd. zijn toen 2 nieuwe inlaatkleppen ingestoken omdat de 1ne krom was en de andere voor een stuk was weg gesmolten
ben nu eerder aan het denken aan haarscheuren in men kop ahcter de klepzittingen of zoiets
kan zijn dat er net dat beetje olie te weinig inzit. is een gekent probleem met de vectra diesels. sensor is te gevoelig of hoe moet ik da zeggen
@jorisor wrote:
Morgen kan ik de auto ophalen. Helaas na het leegzuigen nogsteeds veel roet. Wel goedgekeurd, echter na 1 week en 800km en een enorme zwarte achterkant toch de auto maar weer naar de garage gebracht. Ook had ik medelijden met de mensen achter me op de snelweg.
Intercooler bleek lek, en helaas was de condensor van de Airco ook niet meer in goede staat. Dus alle 2 vervangen maar. Ik heb nog nooit zoveel kosten gehad aan mn auto. De km stand is 230.000. Ik zit nog te twijfelen of ik de auto verkoop of dat ik er nog even meer doorga. (zit al wel stiekem te kijken voor een E klasse).
Aanstaande vrijdag ga ik trouwen, en heb als trouwauto een Kapitan P2. Ik zal dan eens wat foto’s posten. En dan zullen we zien hoeveel geld er over blijft voor een andere.
Gr. Joris
zie je nu wel. Heb zelf ook al heel veel meegemaakt met men 150PK vec GTS. ook al aan het twijfelen geweest om hem weg te doen. Maar alles is bijna vervangen…. dus waarom dan nog weg doen. nu weet ik wat ik heb
23 mei 2011 om 10:43 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373288@corsaboy wrote:
als het goed is wel weer op bitbrug aanwezig.
nog steeds zonder lachgas.Wil schakelmechaniek inderdaad ombouwen naar kabelsysteem.
danny doet waarschijnlijk ook al mee. misschien een group buy.Is echt een net systeem. Je bent dan van veel ellende af.
Hoop medio dit seizoen het lachgas bij te kunnen schakelen.
Zal wel op drachten worden, alleen ga ik dan de 12sec grens door.
Dus moet eerst wat dingen bestellen zoals kleding etc.nu je het over kleding bestellen hebt. waar vind je in gods naam die brandvrije jassen
@mantarobin wrote:
Als je distributie een tand ”versprongen” is loopt de auto nog wel, maar zou die over het gehele toerengebied beroerd lopen en dat is niet het geval (wat ik uit de tekst opmaak), is het inhouden echt stotend (ontsteking) of meer dat de auto zegt bwoaaapbwoaaap dan heeft het meer met brandstoftoever te maken.
Nope. heb het vorig jaar meegemaakt. onderin nog goed maar eens in hoge toeren ging i precies ook niet door. 2tanden versprongen was het verdict na lang zoeken
ik rij er ook al 3 jaar mee. en ik heb ook ne serieuze voet. 240 mee geknalt en geen problemen mee
nette tijden gereden daar
pastry tijd zijn record nog wat bijgesteld.
en Marcel :shock: …. die 12.4 met of zonder lachgas?
film toch zuiver. trillen is normaal denk ik
jij gaat tenminste nog. Ik moet morgen men motor nog in elkaar zetten :swear
geen merk. denk dat je even goed af bent met de drijfstangen van geert. er rijden er verschillende hier mee rond en ook nog nooit iemand van horen klagen
die ik heb 350 € en ze kunne met zekerheid 400NM en 330pk aan En heb ooit de 10000 T/min aangetikt :???: perongeluk omdat i ineens vrij stond ipv in 4de
mijne ging volgas in met gesloten gaskleppen. Ale TB’s staan stationair altijd een beetje open
welkom Belg
ben ook ne belg
even over motorisch tunen. kostelijke zaak om atmo te tunen. Je komt goedkoper uit met even een turboblok te steken. die vind je al voor een 1500 euro tegenwoordig. maar ben je nog eens zoveel kwijt om hem erin te krijgen. of je moet handig zijn.
Voor hetgene jij opnoemd ben je nog sneller 3000 kwijt
10 mei 2011 om 21:35 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373270Je gaat de eerste maal schrikken van de power. De 2de maal verschijnt de lach op je gezicht als je het gebruikt. (heet daarom ook lachgas volgens mij) :D
En zeker als je met 100pk gaat beginnen zou ik toch opteren voor een geliedelijkere inspuiting, want je weet echt niet wat je overkomt
maar pret verzekerd. Ik reed vroeger al met 75pk shot op een inwendig standaard onderblok zonder problemen Dus zal echt niet het probleem zijn bij jou. enkel zien dat je ontsteking vervroegd word en je de juiste bougies gebruikt. bij mij is het laatste goed fout gegaan
greetz
10 mei 2011 om 19:17 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373268Heb jij al ooit met lachgas gereden?
en hoeveel pk shot ga je rijden ?en als je de leidingen aan de binnekan van de balk laat lopen? lukt dat niet?
ik heb op de 2 banjobouten stalen buis laten op lassen en in vorm geplooit Als het wiel dan al raakt maakt het niet zoveel uit
distributieriem versprongen
weer mooie werken fearless
dat van die achteras is ook weer mooi om te onthouden
10 mei 2011 om 08:33 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373266kan je met dat systeem ook de instelling maken van bv 20% op 3000T/min 45% op 4000T/min enz. naar 100% lachgas?
Vind het voor mezelf wel handig omdat je dan beter je vermogen kan verdelen.
Ik gebruik de op tijd inschakelbare Shnitz computer. En kon met de tijd te verlengen van het shot men tijden telkens met een tiende verbeteren (tijd verlengen van het shot kon ik sneller en sneller gaan omdat de tractie van men banden op het uiterste zitten)
greetz
@mr-turbo wrote:
Zaterdag & zondag iig ook weer slalom (waar blijven nou de échte chaufeurs ?) En zal proberen vrijdag’s ook al parcours klaar te hebben…
tot dan.. :-)
normaal brengen we voor de 2de bitburg ook nog ne BMW mee voor de slalom
Een lek in de intercooler kan ook zijn. ook weken lopen zoeken tot het ineens ging fluiten tussen de interkoeler uit. controleer je interkoeler of er ergens een zwart roetvlekje op te vinden is. Heb ook redelijk wat prul gehad toen de vectra nimmer wou regeneren. Ik heb die roetfilter ook al vervloekt. Eerst EGR die maar half werkte, 1van de 2 luchtbuizen die de druk voor en achter van de roetfilter meten verstopt, Roetfilter moeten uitstomen toen. toen intercooler kapot geblazen. gevolg van het roeten, roetfilter weer verstopt. dus weer ervanonder om uit te stomen. en tot nu toe gaat alles goed
We hebben wel eerst gepropeerd de roetfilter laten te regeneren in de garage (kunnen ze de temp hooger laten gaan dan als die het zelf doet)
als die drukbuisjes verstopt zitten geeft i wel een foutmelding
-
AuteurBerichten