Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@max uit de 2 vertalingen kan ik uit maken dat je direct de moeren op de aangegeven nm moet trekken. nimmer zoveel ° bij draaien zoals bij de orgineel? of ben ik mis?
En ten 2de bij de eerste uitleg staat een A en B op laatste met 2 verschillende sterkten aanhaalmomenten. moet ik de B gebruiken omdat de cilinderkop uit alu is of gewoon de A?
@Mayhem mijn aandrijfas houd het zo al 3 sprintseizoenen nu op 210pk + 75pk shot NOS en intermediums (rallybanden)greetz
Hartelijk dank Max je bent de max :afro
bij mij houden ze nog steeds. maar ik moet toch een paar spullen bestellen bij Astley en heb morgen VISA. dan bestel ik me een een setje aandrijfassen op reserven. Homokineten heb ik nog genoeg op reserve liggen. maak ik me wel kant en klare aandrijfassen klaar en die zijn toch vervangen op 7min. Aangezien ik toch steeds men Camionet bij heb met matriaal op races.
hier is geen apk. corsa is oldtimer en moet nimmer naar de keuring hier. mooi een Oltimerplaat ertegen en niks meer ombouwen.
greetz
14 maart 2008 om 18:51 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301805origineel gepost door mattemaker
opel leverd em niet meer.. sloop ben bij div geweest.. nopes..
is alleen op de c20xe geleverd..als ik em van de week nog niet heb, bestel ik z`n complete set..
maar alle slangen zijn goed, behalve dat k..ding..haastige spoed zelden goed…
heb meerdere auto`s dus kan ff stil staan..:angel:worsik heb hem een maan dgeleden nog bij opel besteld voor een astra. pefect leverbaar. binne de 3 dagen:P alleen kost veel te veel voorwat het is
origineel gepost door max
scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.:hmmz even cdtje gaan zoeken dan om mijne scanner te instaleren als die nog werkt. En kijken of die op :fy1windows Vista werkt
dank je max zal van de week proberen.
greetz
13 maart 2008 om 22:42 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394438volgende keer nooit nat schuren over plamuur. plamuur werkt als een spons en trekt water op.
voor zinkepoxy is het beter om met 220 te schuren en daarop zinkepoxy te zetten. dan 320 tot 400 schuren en daarover schuurfiller (grondverf) om zeker te zijn dat alle deukjes en putjes wegzijn overnevelen met een gekleurde spuitbus (zwart op wit bv) en deze dan met een handschuurblokblok met 400 tot 600 te schuren. (waarom schuurblok: omdat je daarmee vlak op het stuk blijft. in de spuitnevel van de spuitbus zie je dan ok mee waar je het oppervlak raakt en niet raakt.
daarna alle grondverf met 1000-1200 nat schuren vergenoeg grondverf uitschuren en zeker er niet doorschuren met die watergedragen lakken van tegenwoordig. Alle rest van het oppervlak dat enkel vernist word schuren met een grijs schuursponje met water of ontvetter. en dan alles goed afwassen met water nadien en hij is perfect klaar om te spuitenze hebben hier juist mijne blok terug binne gesmeten se.
wat is er aan gebeuurd-bovenkant blok gevlakt (was een beetje oneven)
-onderkant gevlakt zodat met carterpan zeker goed afsluit
-kant oliepomp gevlakt + ook waar de pijp van de oliepijlstok moet komen
-blok geboord van 86 naar 87 mm
-blok gehoonden al men ARP bouten zijn er ook bij
-headstuts voor de cilinderkop
-8 vliegwielbouten
-en de krukas stutsnu men engels is bijschaven om die uitleg te kunne lezen
picas





greetz
idd ik rij met een oliekoeler. is wel wa nodig mee denk mee men specs.
die van een citroen zijn ook 2cm korter. Maar of i nu van een opel, citroen, peugot of weet ik veel zijn. ze zijn allemaal van FRAM :afrogreetz
nice work max. idd altijd handig een pistoolschilder bij de hand te hebben.
Hebben jullie nooit problemen met de oliefilter die tegen de spoorstangen slaat. Ik monteer telekens een oliefilter van een citroen. die zijn een stuk lager en raakt de spoorstang niet
greetz
morgen hopelijk blok halen. en al men ARP bouten. Die ligt al van maandag op me te wachten ma voel me te ellendig om zover mee mijne auto te rijden. Zit al de ganse week mee ne serieuze griep
dus hopelijk kan ik morgen eindelijk gaan
greetz
moet toch zowiezo nog een reserve set kopen.
maar rij al 5 jaar met sper, en anderhalfjaar met semi slicks: heb ik geluk gehad met deze aandrijfas:D
komt wel goed. dacht alleen dat je bij Astley een check moest opsturen en dat zie ik niet zo zitten. of was da ergens anders?
weet het nimmerthanks for the info max
zal toch pas voor dondrdag zijn. ben nog serieus ziek en zie het nog ni zitten om morgen auto’s te spuiten. Lekker zo een griepje
greetz
origineel gepost door youri_corsa_gsi
zo moet dat corsa lekker binne en de sky buiten op de stoep:jerry:D
greetz
kan je me mischien de kleurnummer bezorgen. kan ik het even opzoeken wat deze kost/Liter. Maar is een parelkleur en denk dat deze ook niet zo goed dekt.
greetz
10 maart 2008 om 19:05 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17371844heb jou topic ook gevonden. en is doorlezen
Amai hier steekt ook sleutel en denkwerk in. respect mangreetz
jep die van Mtech nog indertijd . maar die houd het nu ook al enkele jaren uit. heb er voordien wel 3 over getrokken
ok dragracen. :jerry normaal zeg ik ook drag of streetracen ma af en toe komt er nog sprinten uit
greetz
zal dan op Koe met men hankooks ofwel wisselen mee mijne maat zijne wielen. die zijne motor is net ni sterk goeg om de yokohama’s R032 rond te gooien op zijne corsa. en dan nog een setje M&H bestellen voor de rest van de sprints. Kan ik ook doen. dan hopen dat men aandrijas het houd:hmmz
greetz
origineel gepost door corsaboy
een 12.5 is wel erg snel.
Ben benieuwd of je dat haalt zonder echte slicks..Maar we zullen zien dit jaar.
Ding gaat iig goed af dat is 1 ding wat zeker is..:thumbup:thumbup:thumbup
En dit jaar zal ik veel in duitsland zitten om te racen, ben benieuwd of je daar ook naar toe komt.
Kunnen we een keer naast elkaar staan en een volledig run maken..Heb er zin aan. king:
zal zien of ik naar bitburg ga. Ben daar al 2 jaar naartoe aan het gaan eigenlijk maar ben er nog ni geraakt
greetz
origineel gepost door max
na 3 seizoen op NOS gereden te hebben met 75 pk shot was er binnenin het blok niks aan extreme slijtage te zien
dus NOS.Als je het maar goed bouwt en goed afsteld is het prima te doen met dat spul ;)
Gaat weer helemaal goed komen komend seizoen lees ik al. Kijk andes toch eens coor een setje echte drag slicks. Daarmee is bij de start dan nog veel te behalen.
Ik rij nu al 2 jaar met M&H’s en laat bij de start eigenlijk wel iedereen met straatbanden/semislicks staan, wil niet meer terug naar andere banden :wors.ben nog aan het rondzoeken voor streetlegal dragslicks voor King of eurpe mee te doen. ofwel zullen het 2 sets worden
kan nergens terugvinden hoe het zit met dot of E keur op die banden van M H
greetz
origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
wat goed was voor een tijd van 13.197
[quote]
Met welke banden ?
en hoeveel weegt je corsa nu ?
gewicht geen idee
liep in noodloop omwille dan vk geen gaskleppositiesensor meer had en dat ik er letterlijk 1ne tegen geplakt had van ne ford fiesta en kms wou die ni calibreren.
stond enkel weken ervoor langs corsaboy toen die sensor het begaf… de motor vloog direct hoog in toeren.een setje hankook banden met 185/50/14 dacht ik semi slick.
Met de setup die ik nu aan het maken ben wil ik zeker de 12,5 halen
zal nimmer op circuit van zolder rijden. aangezien de db limiet nimmer te halen is voor mij
zal vooral op Brustem te vinden zijn
greetz
kaal blok


na 3 seizoen op NOS gereden te hebben met 75 pk shot was er binnenin het blok niks aan extreme slijtage te zien
dus NOS :thumbupnieuwe voorbalk vast gepunt

en zover zit ik nu sinds zaterdag. motorruimte leeg gemaakt

greetz
Origineel gepost door Corsagek
Originally posted by LeroY
oowh en als ik goed heb opgelet, ben ik de eerste die zijn motor plaatst waar dis op zit
:angel
Derde.
;)heb ze beide.
moet is dringend een plaat maken voor die orginele eraf te smijten
@jblfreak : :hmmznog net ni:afro. kan altijd nog sneller:jerrygreetz
-
AuteurBerichten



