Corsa16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 490)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Er is nog 1 ding wat ik niet snap van mijn Let #17718201

    Dat lijkt me heel sterk er zit 1 gat in, daar komt de olie in en worden ze gevuld. Dan moet er nog een gat inzitten…En ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.

    In reactie op: Er is nog 1 ding wat ik niet snap van mijn Let #17718199

    Deze klepstoters gaan idd nooit stuk, vervuilen als de nooit goed schoon worden van binnen kan je alles vernieuwen met olie enz. Ze blijven vuil van binnen.
    Maar als het alleen bij koude start is zoals bij de 1/2 van alle XE/LET het kan voor de rest geen kwaad maakt het toch niet uit? Ik heb het soms, de ene keer wel even de andere keer niet.

    In reactie op: Distributieriem erg snel stuk (?) #17718064

    Het ligt gewoon aan de waterpomp, versterkte riem is echt overbodig. Als je ronde tanden hebt en de tanden van je waterpomp vierkant je zet hem op spanning en gaat er mee rijden dan maakt hij de riem gewoon kapot.

    En overbelasting en vastgelopen waterpomp is het echt niet in dit geval.

    Gewoon goede waterpomp, kijk maar hoe de riem in de oude tanden van de waterpomp valt in vergelijking met de nieuwe, dan snap je wel waarom hij zo toegetakeld is.

    In reactie op: Distributieriem erg snel stuk (?) #17718034

    Als alles voor de rest soepel ronddraait, geen scherpe delen of stukjes die uitsteken? zou ik idd ook even naar de vertanding van je waterpomp kijken. Ik kan goed zien dat je tandwielen rond tandjes heeft en je riem ook maar de waterpomp?

    In reactie op: Oliefilter #17716213

    Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opel

    In reactie op: motormanagement lampje bij starten #17708289

    Als hij bij starten gaat knipperen kan het maar 1 ding zijn en dat is je transponder van je sleutel of je IMO rond je contact slot. Dus of hij herkent je transponder niet of er zit een fout in je imobilisator.

    In reactie op: Astra G verbruikt veelste veel olie #17698799

    Dan moet je uitlaat van voor tot achter eruitzien als een diesel met 3 ton. Zal je kat zeker niet ten goede komen.

    In reactie op: Astra G verbruikt veelste veel olie #17698783

    Inderdaad, dat wil niemand graag horen. Maargoed alle auto’s hebben een verleden, je weet helaas niet hoe ermee om is gegaan. Maar bij normale bedrijfsomstandigheden en goed warm rijden kunnen deze motor lang mee, en zeker dik 3ton. Maar dat kantelende zuiger-probleem was al bij de tigra/ corsa b standaard. Wat een drama blokken.

    In reactie op: Astra G verbruikt veelste veel olie #17698781

    Ik ben ook bekend met de cilinderwanden, maar dan moet je zeker spoeling zien op je zuigers. 2.2 heeft daar ook veel last van.

    1 ding is zeker hij moet toch open.

    In reactie op: Astra G verbruikt veelste veel olie #17698779

    Ik weet bijna zeker dat het je klepseals zijn, vooral de oude klepseals van de eerste types zijn slecht. Ik heb er ook last van gehad en heb de kop gelift en gereviseerd. Je weet echt niet hoe erg je kop (kanalen) vervuild raken, ik heb echt hard me best moeten doen om alles weer netjes schoon te krijgen. Maar nu is het olieverbruik onder controle! Ik moest ook elke keer 1ltr op 1000km vullen daar werd ik een beetje gek van. Tussen de beurten is is dat 15 liter… Dat is echt onacceptabel.

    In reactie op: Regelgeving / keuringen DHRA #17477764

    Ik ga er ook vanuit dat me corsa volgend jaar terug is.

    Maar volgens staat er in de regelementen dat je niet met lachgas EN turbo/kompressor mag rijden?

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17511676

    Hangt die turbo niet te laag voor je olieretour, ik kan het niet goed zien?

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624973

    Ohh die neetmans ja natuurlijk ken ik die. Laatst gingen we op ze ouderwets een avondje sprinten. Je aanvoerleiding van je koelvloeistof ging volgens mij vorig jaar lek een speldenprikje net voor de felsrand?
    Nette tijden!

    In reactie op: Regelgeving / keuringen DHRA #17477759

    Ik snap je uitleg, maar buiten het feit (ik was er niet bij) sommige auto’s geen catchtank hadden en een colafles gebruikte is dit misschien een beun oplossing maar kan wel dienen als catchtank en kan je het ook niet afkeuren denk ik?

    In reactie op: Regelgeving / keuringen DHRA #17477757

    Ik denk dat de regels in het voordeel van de rijders zijn versoepeld, ik denk niet dat je de verantwoording van motorswaps bij dhra moet leggen. Een aparte klasse kan ik wel begrijpen. Ik denk wel dat er een aantal rijders zijn de jaren en vanaf het begin aanwezig waren en door de regel wat gedemotiveerd zijn/waren. Dat bedoelde ik toen ook jezelf in je vingers snijden. Niet dat het zo moeilijk is om een auto op kenteken te zetten maar toch. En de regels van de voorruit versoepelen geef ik een amen op want die vond ik wel wat ver gaat het is veiligheidsglas. Goed bezig dhra.

    Nog een vraagje, plexiglas mag niet als ruit dienen lexaan wel. Nou werd de vraag gesteld hoe controleren jullie dat? Het antwoord was doormiddel van een krasje zetten lexaan krast niet en plexiglas wel, ik heb lexaan ruiten in me kadett het krast wel degelijk als je een droge doek eroverheen haalt zitten er krasjes op. Volgens mij kan je het niet echt controleren, plexiglas is alleen gevaarlijk het breekt al als je het niet goed ondersteunt met zagen terwijl je lexaan kan buigen zover je wil.

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17377685

    Ik maak toch wel vaak mee dat een veerpoot krom gaat, bij minimale tikjes. Als hij krom is is dat net boven het fuseestuk-veerpoot.

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624965

    Neetmans welke auto hoort daarbij? Mooie tijd, straatbanden of slicks?

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624963

    Lekker hoor danny, altijd een goed gevoel om je beste tijd te verbeteren!! Helaas kon ik er niet bij zijn, ik hoop volgend jaar weer met de corsa te zijn. 10,7 met een c-kadett wat een dikke auto is dat, en mooi gebouwd!

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355950

    Mooi klote, maar zal wel weer goed komen…Je stemming is niet voor niks:

    When nothing goes right……go left

    In reactie op: Oliedruk C20XE #17683510

    origineel gepost door roppe
    he….

    iemand enig idee wat een pomp bij de Opel dealer zou kosten?
    Heb geen zin om een week te moeten wachten op een pomp:D
    moet nu met de motor naar het werk. En zo’n lekker weer is het
    op het moment niet. Ga morgen het bedrijf bellen waar al mijn onderdelen
    tot nu vandaan komen.

    Aont moarn!

    Als de dealer de pomp kan leveren duurt het sowieso 3 werkdagen want ik denk dat hij uit Duitsland moet komen en niet uit Breda.

    In reactie op: Klinken verplicht maar portieren niet…… #17686654

    Portieren moeten van binnen en buiten geopend kunnen worden, zijn ze dichtgelast zijn het ook geen portieren. Er zijn met de APK wel meer dingen raar, ze verandern ook constant.

    In reactie op: Oliedruk C20XE #17683503

    Ik zou ook nog ff een lagerkap van een nokkenassen liften om te kijken of er geen diepe krassen inzitten. Maar oliepomp gewoon vervangen, kost wel wat, en even werk. Maar zonde als het blok uit elkaar is geweest je blok kapot gaat door een kapotte pomp.

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624953

    origineel gepost door SiDni

    origineel gepost door sw16v
    Dat zijn idd knappe tijden! :thumbup

    Wat voor tijden rijdt marco?

    Had wederom weer andere dingen geplant met dan naar bitburg toe… maargoed het was voor een goed doel :wub

    Mijn Kadett maken is inderdaad een goed doel ja :D

    Ik denk dat hij een andere beloning bedoelde;)

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624950

    Dankje, ik had het niet verwacht. Het is een 1.3 carroserie 820kg op kenteken maar geen idee wat hij nu weegt. Ik ga binnenkort even op de weegbrug. Ik heb Marco een 12,2 zien rijden, zeer snelle tijd!

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624944

    Echt zonde man, marco ze corsa ging ook nog kapot bij de 1ste run. Gelukkig kon hij hem maken, me kadett deed ook nog raar, maar later geen last meer van gehad. Nog leuke tijden neergezet, jij helaas geen goede run kunnen rijden.
    Was wel een mooie dag zaterdag:thumbup

    Ik heb met me kadett een 14,28 neergezet. Zeer tevreden voor een standaard 16v

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 490)