Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat lijkt me heel sterk er zit 1 gat in, daar komt de olie in en worden ze gevuld. Dan moet er nog een gat inzitten…En ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.
Deze klepstoters gaan idd nooit stuk, vervuilen als de nooit goed schoon worden van binnen kan je alles vernieuwen met olie enz. Ze blijven vuil van binnen.
Maar als het alleen bij koude start is zoals bij de 1/2 van alle XE/LET het kan voor de rest geen kwaad maakt het toch niet uit? Ik heb het soms, de ene keer wel even de andere keer niet.Het ligt gewoon aan de waterpomp, versterkte riem is echt overbodig. Als je ronde tanden hebt en de tanden van je waterpomp vierkant je zet hem op spanning en gaat er mee rijden dan maakt hij de riem gewoon kapot.
En overbelasting en vastgelopen waterpomp is het echt niet in dit geval.
Gewoon goede waterpomp, kijk maar hoe de riem in de oude tanden van de waterpomp valt in vergelijking met de nieuwe, dan snap je wel waarom hij zo toegetakeld is.
Als alles voor de rest soepel ronddraait, geen scherpe delen of stukjes die uitsteken? zou ik idd ook even naar de vertanding van je waterpomp kijken. Ik kan goed zien dat je tandwielen rond tandjes heeft en je riem ook maar de waterpomp?
Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opel
Als hij bij starten gaat knipperen kan het maar 1 ding zijn en dat is je transponder van je sleutel of je IMO rond je contact slot. Dus of hij herkent je transponder niet of er zit een fout in je imobilisator.
Dan moet je uitlaat van voor tot achter eruitzien als een diesel met 3 ton. Zal je kat zeker niet ten goede komen.
Inderdaad, dat wil niemand graag horen. Maargoed alle auto’s hebben een verleden, je weet helaas niet hoe ermee om is gegaan. Maar bij normale bedrijfsomstandigheden en goed warm rijden kunnen deze motor lang mee, en zeker dik 3ton. Maar dat kantelende zuiger-probleem was al bij de tigra/ corsa b standaard. Wat een drama blokken.
Ik ben ook bekend met de cilinderwanden, maar dan moet je zeker spoeling zien op je zuigers. 2.2 heeft daar ook veel last van.
1 ding is zeker hij moet toch open.
Ik weet bijna zeker dat het je klepseals zijn, vooral de oude klepseals van de eerste types zijn slecht. Ik heb er ook last van gehad en heb de kop gelift en gereviseerd. Je weet echt niet hoe erg je kop (kanalen) vervuild raken, ik heb echt hard me best moeten doen om alles weer netjes schoon te krijgen. Maar nu is het olieverbruik onder controle! Ik moest ook elke keer 1ltr op 1000km vullen daar werd ik een beetje gek van. Tussen de beurten is is dat 15 liter… Dat is echt onacceptabel.
Ik ga er ook vanuit dat me corsa volgend jaar terug is.
Maar volgens staat er in de regelementen dat je niet met lachgas EN turbo/kompressor mag rijden?
Hangt die turbo niet te laag voor je olieretour, ik kan het niet goed zien?
Ohh die neetmans ja natuurlijk ken ik die. Laatst gingen we op ze ouderwets een avondje sprinten. Je aanvoerleiding van je koelvloeistof ging volgens mij vorig jaar lek een speldenprikje net voor de felsrand?
Nette tijden!Ik snap je uitleg, maar buiten het feit (ik was er niet bij) sommige auto’s geen catchtank hadden en een colafles gebruikte is dit misschien een beun oplossing maar kan wel dienen als catchtank en kan je het ook niet afkeuren denk ik?
Ik denk dat de regels in het voordeel van de rijders zijn versoepeld, ik denk niet dat je de verantwoording van motorswaps bij dhra moet leggen. Een aparte klasse kan ik wel begrijpen. Ik denk wel dat er een aantal rijders zijn de jaren en vanaf het begin aanwezig waren en door de regel wat gedemotiveerd zijn/waren. Dat bedoelde ik toen ook jezelf in je vingers snijden. Niet dat het zo moeilijk is om een auto op kenteken te zetten maar toch. En de regels van de voorruit versoepelen geef ik een amen op want die vond ik wel wat ver gaat het is veiligheidsglas. Goed bezig dhra.
Nog een vraagje, plexiglas mag niet als ruit dienen lexaan wel. Nou werd de vraag gesteld hoe controleren jullie dat? Het antwoord was doormiddel van een krasje zetten lexaan krast niet en plexiglas wel, ik heb lexaan ruiten in me kadett het krast wel degelijk als je een droge doek eroverheen haalt zitten er krasjes op. Volgens mij kan je het niet echt controleren, plexiglas is alleen gevaarlijk het breekt al als je het niet goed ondersteunt met zagen terwijl je lexaan kan buigen zover je wil.
Ik maak toch wel vaak mee dat een veerpoot krom gaat, bij minimale tikjes. Als hij krom is is dat net boven het fuseestuk-veerpoot.
Neetmans welke auto hoort daarbij? Mooie tijd, straatbanden of slicks?
Lekker hoor danny, altijd een goed gevoel om je beste tijd te verbeteren!! Helaas kon ik er niet bij zijn, ik hoop volgend jaar weer met de corsa te zijn. 10,7 met een c-kadett wat een dikke auto is dat, en mooi gebouwd!
Mooi klote, maar zal wel weer goed komen…Je stemming is niet voor niks:
When nothing goes right……go left
origineel gepost door roppe
he….iemand enig idee wat een pomp bij de Opel dealer zou kosten?
Heb geen zin om een week te moeten wachten op een pomp:D
moet nu met de motor naar het werk. En zo’n lekker weer is het
op het moment niet. Ga morgen het bedrijf bellen waar al mijn onderdelen
tot nu vandaan komen.Aont moarn!
Als de dealer de pomp kan leveren duurt het sowieso 3 werkdagen want ik denk dat hij uit Duitsland moet komen en niet uit Breda.
Portieren moeten van binnen en buiten geopend kunnen worden, zijn ze dichtgelast zijn het ook geen portieren. Er zijn met de APK wel meer dingen raar, ze verandern ook constant.
Ik zou ook nog ff een lagerkap van een nokkenassen liften om te kijken of er geen diepe krassen inzitten. Maar oliepomp gewoon vervangen, kost wel wat, en even werk. Maar zonde als het blok uit elkaar is geweest je blok kapot gaat door een kapotte pomp.
origineel gepost door SiDni
origineel gepost door sw16v
Dat zijn idd knappe tijden! :thumbupWat voor tijden rijdt marco?
Had wederom weer andere dingen geplant met dan naar bitburg toe… maargoed het was voor een goed doel :wub
Mijn Kadett maken is inderdaad een goed doel ja :D
Ik denk dat hij een andere beloning bedoelde;)
Dankje, ik had het niet verwacht. Het is een 1.3 carroserie 820kg op kenteken maar geen idee wat hij nu weegt. Ik ga binnenkort even op de weegbrug. Ik heb Marco een 12,2 zien rijden, zeer snelle tijd!
Echt zonde man, marco ze corsa ging ook nog kapot bij de 1ste run. Gelukkig kon hij hem maken, me kadett deed ook nog raar, maar later geen last meer van gehad. Nog leuke tijden neergezet, jij helaas geen goede run kunnen rijden.
Was wel een mooie dag zaterdag:thumbupIk heb met me kadett een 14,28 neergezet. Zeer tevreden voor een standaard 16v
-
AuteurBerichten