Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De standaard homokineethoezen zetten idd uit bij hogere snelheid komen tegen de onderkant van je schroefset totdat de hoes zo dun is dat hij spetterd en dat geeft een hoop rotzooi. Heb je geen goede band met een opeldealer waar je samen met de magazijnchef in het magazijn mag neuzen? Die hebben altijd homokineethoezen op voorraad want ik weet echt de nummers niet meer ik heb het op me werk ook zo gedaan! Nu gaan ze nooit meer stuk ze zijn stugger en wat moeilijker monteren maar het zit als gegoten.
Een corsa A zonder motor ook welkom?king:
Ik ook lekker legaal, en testen doe ik illegaal.:jerry
Schuurtje, ik zou hem graag naast me huis willen hebben.
14 oktober 2010 om 07:43 In reactie op: computer voor HKS GT28RS Disco potato + waterkoeling vraagje #17741791Dan heb je meer mogelijkheid, bij de standaard ECU moet je de mapsensor aanpassen om met meer druk te rijden. Met een vrij programmeerbaar systeem heb je veel meer opties kost ook wat meer om af te stellen. Maar ik zou niet veel verder gaan dan zo’n 330 misschien 350 pk vind het wel het matje.
Me collega reed 7 jaar geleden met een turbo kadett 340pk krukas en dat ging heel lang goed maar heeft wel 1 keer een kromme drijfstang gehad! Gelukkig kon hij hem vervangen en was het weer goed maar het kan ook anders aflopen.
Helemaal gelijk Freek, ik hoor soms door de herrie mijn eigen motor niet kan heel irritant zijn! En idd ik luister ook liever naar de run van sw dan naar de Honda. Maar met een mooi uitlaatsysteem en zeker met een dikke turbo is Honda toch wel heel mooi om naar te luisteren:)
13 oktober 2010 om 11:56 In reactie op: computer voor HKS GT28RS Disco potato + waterkoeling vraagje #17741788origineel gepost door geert666
ja bij vmax en eds, en miruni hier op het forum ookMiruni stelt hem zeker goed af maar hij zal toch moeten kijken ivm de mapsensor in de ECU.
Zou toch niet alleen de temp.sensor controleren maar ook de bedrading word vaak vergeten. Vaak word dit veroorzaakt door een draadbreuk, of de draad is 10 tot 20cm groen/zwart als je hem opensnijd. Ik knip hem altijd flink af en soldeer er nieuwe draden op met reperatie setje zodat de orginele stekker er weer netjes oppast. Stationair is de stappenmotor maar dat is een bekend problem.
Mooie tijden! Ik hoop dat volgend jaar weer lekker druk en gezellig word, dit keer kon ik er even niet bij zijn andere dingen aan me hoofd.
Die honda rijd net zo’n snelle tijd als me kadett 16v dus zo slecht vind ik dat zeker niet hij jankt goed. Die blokken en de 1800 lopen toch wel hard vooral als ze in een lichte civic liggen.
Je kan je intercooler ook koelen, maar niet constant.
Hoe is je pomp aangesloten, via je brandstofpomp relais? Dat geknars is normaal dat heb ik ook als ik me pomp met contact aanzet, zit bij mij via een schakelaar.
De opbrengst van de pomp is het niet.origineel gepost door cliffvxr
origineel gepost door Corsa16V
Ik kan het niet voor en oplossen ik weet alleen dat ik 1x een kapotte lambda heb gehad zonder motorstoring of wat dan ook en dat me auto echt voor geen meter liep. Ik had iig niet verwacht dat hij er zo beroerd door zou gaan lopen.maar liep hij dan alleen stationair beroerd of liep hij gewoon helemaal beroerd????
constante snelheid
Ik kan het niet voor en oplossen ik weet alleen dat ik 1x een kapotte lambda heb gehad zonder motorstoring of wat dan ook en dat me auto echt voor geen meter liep. Ik had iig niet verwacht dat hij er zo beroerd door zou gaan lopen.
Idd, je moet het ook meten met een constante snelheid. Dan moet hij continu pingelen tussen 0 tot 1000mv( bij deze lambda dan tot 900) Bij nul komt hij alleen maar als je gas los laat, hij moet dus vrij direct reageren. Op een tester zie je je mengverhouding continu wisselen tussen arm-rijk. Maar als je motor stationair loopt kan je lambda makkelijk testen door remmenreiniger in te spuiten en hem af te laten slaan (verzuipen) dan moet je lambda toch wel richting de 1000mv gaan 900 is dus ook goed maar 700 niet.
Mijn ervaring is dat je het beste je stappenmotor in een bak benzine kan leggen of ontvetter etc. Dan goed schoonmaken klep paar keer heen en weer e dan een paar uur laten weken dat werkt eigenlijk altijd wel.
origineel gepost door geert666
http://www.youtube.com/watch?v=e0BMhMK911wDat zijn nette tijden voor die corsa turbo, maar wat die honda daar nou doet volgens mij verbruikt dat ding meer olie dan benzine op de 400mtr :hmmz
Daarom spuiten de meeste mensen er ook een beetje remmenreiniger in (in de slang dan) maar dat werkt maar voor even. Eraf halen gaat wel hoor gewoon als je voor je motorruimte staat rechts aan de bakzijde onder je inlaatspruitstuk beetje kloten komt hij er vanzelf vanaf, je hoeft maar 1 stekker en 1 slang onder los te halen. Die lange slang laat je er gewoon opzitten.
Ja Jopie waar blijft die sper dan?
Ik zou je stappenmotor eraf halen en heel goed schoonmaken, in een bak benzine leggen. Paar keer de klep heen en weer halen, en niet beetje remmenreiniger in de slang spuiten en hopen dat het weg gaat. Het gaat wel weg alleen niet voor lang. Stappenmotoren vervuilen gewoon, gaan nooit kapot.
Voor de duidelijkheid zo afstellen dat wanneer je je gashendel bediend hij dan pas gaat tikken. Dus gasklep helemaal dicht, klein beetje je gasklep open dan moet je een tik horen.
Kleppendeksel pakking monteer ik droog maar heb het meer over carterpanpakking, de kit gebruik ik orgineel van gm grijze kit dat zegt al genoeg want die maken ze niet voor niks. Die van loctite heb ik nog geen ervaring mee maar het is een goed merk!
De grijze vloeibare kit van gm is zeker geen zooi! Sterker nog het word vaak geadviseerd het met mate bij de nieuwe pakking te monteren. En vooral de oudere blokken staan erom bekend dat ze olie zweten of lekken ook met een nieuwe pakking.
Ik zou die QSP pomp gewoon kopen, dat merk heeft zich toch wel bewezen. Ze leveren mooie spullen.
Ik zou maar gewoon manier 1 doen, dat 2de gaat echt niet werken.
Als je bak het niet houd ligt dat niet aan de olie bij deze meer omdat een f13 bak kapot kan gaan door het koppel van je c20xe. En wielspin voor je diff.
-
AuteurBerichten