Corsa16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 490)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c20xe geen vonk #18166014

    Op de – hoeft geen draad, daar kan je je toerentalsignaal vandaan halen.
    Je mm lampje hoef je niet aan te sluiten, in de orginele xe draadboom zitten als het goed is alle draden voor een mmlampje en diagnosestekker of het uitlezen van knippercodes.

    Als brandstofpomprelais niet word aangestuurd krijg je ook geen vonk en worden je injectoren niet aangestuurd. Op het forum staat een schema zoek hem even op en meet na wat je wel of niet krijgt. Dan weten we wat meer.

    In reactie op: motor valt uit! zlet #18166199

    Welke sensor heb je vervangen? Haasje17 hij heeft al een sensor vervangen ik weet niet of het de goede is.
    En dat hij statonair uitvalt staat los van je temp. sensor probleem.

    In reactie op: C20LET veel te hoog stationair #18165536

    :thumb Rudy heeft hem bij mij eruit gehaald, hij was goed weggeschreven. Life data by R&N engineering.

    In reactie op: Zuiger cilinder 3 gesmolten #18165318

    Brandstofdruk moet ook aanzienlijk omhoog t.o.v. benzine.

    In reactie op: past een Z20LEH blok in een Zafira A (Z20LET) #18171401

    Inderdaad, die rekeningen gaan nergens over. Wij krijgen zat gestrande duitsers en alles word netjes voor normaal geld gerepareerd.
    Een klant was gestrand in Italië met een astra h 1.6gtc deze moest 3000 tikken om een koppeling te vervangen…
    Zou hem naar nl halen, zoals de rest ook aangeeft.
    Me collega raakte in de nacht een haas met 160km/h heel de voorkant stuk ook de radiateur lek en meer. Nog 2 km doorgereden naar het werk (uiteraard normaal) ook de kop gescheurd.
    Gooi er maar een busje forté stop leak in en je kan zonder lekkage gewoon naar huis.

    Wanneer de kop is gescheurd is lastig te zeggen, je geeft zelf al aan dat je kachel niet meer warm werd. Dan werkt je koelsysteem ook niet goed of nauwelijks. De hitte stijgt altijd nog een paar graden zeker als hij niet meer gekoeld word.

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512199

    Van harte freek, wat een dikke tijd! Zeker met je setup, die heb je mooi binnen.

    Je weerstand moet wel gekoeld worden net als een kachelweerstand anders word hij te warm en gaat de weerstand stuk.

    Met een op-com kan je niet alles uitlezen. Hij geeft niet alle storingscodes weer, je kan je motorkoelingsmodule er niet mee uitlezen. Als je hem bij de dealer laat uitlezen heb je in ieder geval een foutcode. Dat zoekt een stuk makkelijker.

    In reactie op: Drukgroep C20let #18155605

    Naar mijn idee kwam dat gewoon omdat je je koppeling zwaar hebt laten slippen, te zien aan de foto’s is het zooitje aardig heet geweest. Er zijn toch zat jongens die ermee rijden of gereden hebben jaren lang? Je bent echt niet de eerste.

    In reactie op: eindelijk gechipped (EDS) maar koppel onderin weg.. #18155729

    Niet alle modellen hebben IDS, onder de sportknop word niet in alle gevallen je demping stugger.
    Je kan voor EDS software ook in Hellevoetsluis terecht, is in sommige gevallen dichterbij. Hebben verschillende programma’s voor alle modellen Opel. Vanaf astra G, zafira A etc. Ook diesels.

    In reactie op: Brandstof catchtank #18151364

    @Corsa_GSi wrote:

    Voor 350pk heb je geen catchtank nodig :hmmz

    Zeker niet met een Pierburg bij de tank, dan moet je gewoon zorgen dat je tank voldoende gevuld is.

    Dat jij nou met een injectietank rijdt, in me kadett met me c20xe heb ik 2 pompen en een catchtank anders valt hij dood vanaf 3/4 tank. Het ligt er maar net aan met wat voor tank je rijdt, caberateur of injectie

    En ik kan best begrijpen dat je voor die paar 100 een catchtank en extra pomp wil hebben. Als je blok straks geen brandstof krijgt na een bocht en zeker een geblazen motor is het snel over.

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148915

    Ook een versterkte drukgroep is niet zo sterk als die van een komvliegwiel.

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148913

    Ook geen problemen met omp en sachs ook niet, alleen een plat vliegwiel met koppelingsset zal sneller slippen omdat de drukgroep zwakker is.

    In reactie op: Ritje naar EDS #18138768

    In Duitsland is het heel normaal dat klanten niet bij de reparatie mogen kijken. En je hoeft.over EDS niet te twijfelen of ze wel of geen onderdelen monteren zoals afgesproken.
    Wat voor software heb je in de coupe? Die astra J OPC is echt een plaatje.

    In reactie op: sportkoppeling ( ccc-motorsport,sachs,tilton?) #18138399

    Dan hoef je die koppeling niet te kopen. Die gaat tot 290 pk en 390 nm koppel. Wat voor vermogen rijdt je dan nu? Want ik reedt met een standaard xe koppelingset en die kon heel wat nm aan. Icm met een let drukgroep zelfs over de 300:pk en meer dan 440nm koppel.

    In reactie op: C20XE start niet #18082428

    Foutcode op toerental zit er altijd in als de motor niet draait.
    Stotteren kan van alles zijn maar icm klappen uit je uitlaat is toch vaak een onstekeningsprobleem.

    In reactie op: met draaiende motor niet in versnelling (f20 4×4) #18128337

    Maar een koppelingspedaal afstellen zou voldoende moeten zijn. Als dat goed staat is er iets anders mis.

    In reactie op: met draaiende motor niet in versnelling (f20 4×4) #18128335

    Dat bedoelde ik idd, maar zo te horen komt je koppeling niet vrij.

    In reactie op: oliekeerring achter / downpipe pakking #18128127

    Dan kan het beide, de bouten zullen er wat verder inzitten bij jou omdat er geen pakking tussenzit.

    In reactie op: met draaiende motor niet in versnelling (f20 4×4) #18128327

    Met wat voor vliegwiel en koppeling rij je? Heb je eerder met deze bak gereden?

    In reactie op: LET turbo #18114358

    Dat zou best je keerring van je turbo kunnen zijn maar als je 30% procent lekverlies hebt op alle 4 cilinders vind ik aardig wat. Dat is toch wel wat hij maximaal mag verliezen. Zit er geen koolaanslag op je kleppen dat ze niet meer goed afsluiten? Dan zouden het je klepseals zijn, inlaat eraf halen en kijken of het zwart is in je inlaatkanaal van je kop.

    In reactie op: oliekeerring achter / downpipe pakking #18128125

    @otdh wrote:

    Keerring idd bij de dealer bestellen, kost 3 euro

    En je downpipe moet je zonder pakking tegen de turbo monteren, zo zit die orrigineel ook

    Dat gaat nier werken met een 76mm downpipe direct op de turbo van rvs. Borgringen ertussen wel.

    In reactie op: oliekeerring achter / downpipe pakking #18128122

    Dat is een O-Ring. Deze is nieuw te bestellen bij de dealer.
    De bouten trillen niet los door de pakking maar door de bouten, je moet er borgringen tussendoen dan heb je er geen last meer van.

    In reactie op: Misfire C20LET (opgelost!) #18126713

    Nooit een motorruimte afspuiten met water. Hoe ziet je verdeelkap eruit? Je kan er wat wd-40 inspuiten. Haal even je bougiekabels eraf en spuit die ook in met wd-40.
    Je kan ook controleren of je kabels etc nog.goed is door met een plantenspuit water op te sproeien.

    In reactie op: Turbodrukmeter aansluiten #18125960

    Je kan je leiding inderdaad het beste tussen de vacuümaansluiting van je drukregelaar zetten.

    Bedoelje dat dikste stuk niet volledig is door getapt? Ik kan niet goed zien hoeveel M de wartels zijn maar het zou inderdaad zo moeten passen mits niks anders past wat je erbij hebt zitten.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 490)