Corsa16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 490)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17377381

    Jullie zijn goed bezig en wat een mooie werkplek, zondag ben ik ook op Zandvoort dus ik ben heel benieuwd wat voor mooi wagenpark jullie meenemen!!

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355720

    Ik kan me voorstellen dat door de pinnen een radiateur naar een tijdje doorslijt. Het blijft nooit vast zitten, wel op ze plek maar niet trillingsvrij. Hij gaat hangen op je koelbuisjes en slijt na een tijdje door. De beste manier is met beugels en dan op de orginele manier vast zetten zoals corsaboy omschrijft.

    Bij normale auto’s slijt de intercooler ook door de radiateur heen door trillingen.

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355712

    +- zit omgedraaid maar als je met speciaal stekkergereedschap kan je ze zo omwisselen anders even met een paperclip is ook te doen. Maar ik heb nog een zuigende liggen van SPAL nieuw. Ook ff opletten als je besteld bevestegingsmateriaal erbij bestellen.

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355702

    Ziet er netjes uit hoor, ik zou die stabistang op de punten voor de carterpan en na de carterpan van je bak inslijpen dan platslaan en dan weer lassen. Anders word het denk ik lastig en sla je misschien heel de stang krom dat is zonde.

    In reactie op: vraagje astra coupe turbo #17646413

    origineel gepost door Astra-sjezer
    Milltek :agent

    :wors Zou zeker voor deze gaan!

    In reactie op: Freek Corsa Zwarte A1 C20XE #17403696

    Orgineel opel is toch goed?

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355679

    Ik vind het ook niet beroerd het blok is voor de rest standaard toch? Alleen ik denk niet dat de keerring slecht spul is. Het is een grote keerring als je die verkeerd verwijderd beschadig je de krukas of blok. Als je hem niet goed monteerd of de ring schiet los van de keerring zal hij zeker lekken. Een nieuwe keerring gaat niet zomaar weer lekken zal aan het monteren gelegen hebben.

    Wanneer gaat het blok erin?

    In reactie op: 14 maart Toyo Shootout #17618528

    origineel gepost door cd-design
    Me grote schaam moment.

    Ik tegen een Fabia TDI:wtf

    http://www.youtube.com/watch?v=J0N_x8BVE0U

    Die fabia die maakt stappen king:!! tering

    In reactie op: Regelgeving / keuringen DHRA #17477744

    Waarom is een screamer pipe afkeur bij de APK?

    In reactie op: vrijrijden #17620095

    Als je echt interesse hebt in een leuke auto voor het circuit ik zit nog met enige twijfel over me kadett. Misschien wil je wat meer weten.

    In reactie op: Regelgeving / keuringen DHRA #17477736

    Oke duidelijk, regels zijn regels.:thumbup

    In reactie op: vrijrijden #17620087

    Amen. Vooral omdat een omega erg zwaar (wat je merkt met remmen, ook qua hitte) en het een stuk lastiger steutel is, duurder. Ik zie bij normale omegas v6 al regelmatig rekeningen de deur uitgaan van 2000-3000 euro…

    In reactie op: D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen #17417756

    Zijn bijna allemaal hetzelfde, wat koste die schroefset nou? Ziet er allemaal erg goed uit!

    In reactie op: vrijrijden #17620085

    Ik heb 3 auto’s, met me kadett rij ik op het circuit maar hij is ook voor de weg en sprintjes op straat. 1x per maand vind ik goed genoeg het is heel het jaar door een maand is zo voorbij en je hebt genoeg tijd naast werk en privé om iets aan je auto te doen. Ik rij geen wedstrijden dat is particulier te duur voor mij. Een omega V6 met schroefset is wel gelijk een dikke zware bak, ik zou persoonlijk voor een lichter model auto gaan. Wendbaarheid is wel belangrijk en bochten uitkomen moet de auto er ook wel een beetje vandoor gaan. Maar wel een leuk idee zijn wel dure auto’s maar je kan het rustig eerst met de vectra proberen.

    In reactie op: vrijrijden #17620082

    Ik weetniet of Assen zelf ook wat organiseerd, met de organisatie van vrijrijden gaan we dit jaar ook naar Assen en naar Zolder. Ik denk dat de prijzen hetzelfde zijn.

    DATA 2010 versie 3

    Zaterdag 06 FEBRUARI Circuit Park Zandvoort van 10.00 tot 14.00 uur
    Zaterdag 06 MAART Circuit Park Zandvoort van 10.00 tot 14.00 uur
    Zondag 04 APRIL Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 17.00 uur
    Dinsdag 27 APRIL
    Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
    Zondag 23 MEI Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
    Zaterdag 19 JUNI Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
    Donderdag 15 JULI TT Circuit Assen van 13.00 tot 17.00 uur
    Vrijdag 06 AUGUSTUS Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
    Donderdag 02 SEPTEMBER TT Circuit Assen van 13.00 tot 17.00 uur
    Maandag 20 SEPTEMBER Circuit Park Zandvoort van 17.00 tot 19.00 uur
    Woensdag 20 OKTOBER Circuit Zolder van 13.00 tot 17.00 uur
    Zaterdag 13 NOVEMBER Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur
    Zaterdag 18 DECEMBER Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur

    (Data zijn onder voorbehoud van wijzigingen)

    Nieuwsbrief
    Wil je per E-mail op de hoogte blijven van het laatste nieuws of wijzigingen in de kalender?
    Meld je dan aan voor ontvangst van onze VRIJ RIJDEN NIEUWSBRIEF.
    Klik hier voor aanmelden nieuwsbrief

    In reactie op: Regelgeving / keuringen DHRA #17477734

    Ik snap alleen niet dat een ruit met een scheur enkelvoudig en APK goed afgekeurd word, het is niet voor niets veiligheidsglas. Ik zie het risico niet als zelfs de APK,rdw en politie het toelaat. Ik praat hier niet over een ernstig
    beschadigde ruit.

    En auto’s van latere bouwjaar met een motorswap moet gewoon in een aparte klasse zoals de rest anders word het wel heel krom.

    In reactie op: 14 maart Toyo Shootout #17618505

    De Lets zijn goed vertegenwoordigd dit jaar. Ik wens de mensen met veel vermogen veel succes met remmen.

    In reactie op: vrijrijden #17620080

    Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb een verzekerd voertuig op kenteken met APK, maar wel voor de lol erbij& eigenlijk gebouwd voor het circuit. Het is niet de bedoeling dat ik er een klapper mee maak maar ik zal ongetwijfeld meer op het randje zitten dan ik zou doen me me corsa of dagelijkse auto. Echter ik breng nooit anderen in gevaar, kijken is belangrijk evenals rekening houden met mede circuitgebruikers. Toen ik het rechte stuk op ging achter de
    Clio sport aan heb ik bij het einde van het rechte stuk rekening met hem gehouden door wat vroeger te remmen het is geen wedstrijd maar zag wel een mogelijkheid hem veilig voorbij te gaan. Ik rij er ook niet voor de eerste keer.

    Er gebeuren echt heel weinig ongelukken, als er wat gebeurd is het meestal een slippertje met goede afloop en is er vaak 1 auto bij betrokken.
    De regel voor schade is er niet, je bent niet verzekerd. Er staat/stond op de site ook meestal is het ieder zijn eigen schade betalen.
    Ik heb ook mensen gezien die met een redelijke schade van het circuit af gingen om papieren in te vullen niet om de hoek natuurlijk.
    Maar ik zeg het eerlijk, het blijft altijd een risico. Toch houden rijders genoeg rekening met elkaar en moet je heel ver gaan wil je echt iets raken, het circuit is breed, goede grintbakken enz. zeker met een standaard auto.
    Ik zou echt zeggen ken je grenzen en ga gewoon een keer in de toerklasse rijden het is echt geweldig.

    In reactie op: vrijrijden #17620078

    Je kan rustig gaan vrijrijden met je standaard auto er zijn er genoeg die het doen. Sommige rijden helemaal niet zo hard, en ik zie zat standaard auto’s. Op de Nordschleiffe zie je ook regelmatig een stationwagen (standaard) rijden om een beetje rond te kijken op circuit.

    Je kan je inschrijven voor de nieuwsbrief, die is altijd netjes en duidelijk en zonder poespas geen spam dus.

    Ik probeer er altijd te zijn als er een vrijrijden dag is, heerlijk. Het is echt verslafend, je hebt er ook mensen bij die er echt niks van kunnen en de onnodige risico’s nemen. Je kan ze of laten gaan of als ze langzaam zijn er voorbij gaan. En anders zijn de baanposten er nog die hebben van die mooie zwarte vlaggen;).

    Afgelopen zaterdag was het lekker weer, wel koud druk en heel gezellig!!

    http://www.youtube.com/watch?v=3tzu7wB890E

    In reactie op: ashoezen #17618282

    Dat snap ik maar daar ging het niet om, mag het, ja het mag. Voor de APK mag het ook, ik zou het nooit zo vastzetten. En qua tyraps, als je gewoon de dikke goede pakt vind ik het knap als ze breken, die goedkope trekzooi die bij een trekhaak zitten als je die moet monteren breken al als je ze aantrekt.

    In reactie op: Inhouden C20XE #17616756

    Stekkers lostrekken heeft niet altijd het gewenste resultaat. Als een lambda slecht werkt of je trekt de stekker los en werkt helemaal niet zal dan +-450Mv aangeven zal hij ook niet beter van gaan lopen.

    In reactie op: ashoezen #17618279

    Als je voor de APK bedoeld, ja dat mag. Zolang het deugelijk is bevestigd en niet lekt is het goed. Tyrap is deugelijk.

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355577

    Bij iemand die al weet ik veel hoeveel jaar ducati motoren opvoerd. Die mannen hebben er wel verstand van, en erg behulpzaam!!

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355558

    origineel gepost door Van het Ende Customs

    origineel gepost door Corsa16V
    Ik vind het spruitstuk zelf erg netjes gemaakt, maar de inlaatkanalen komen zo NIET overeen met de inlaatpoorten in de kop. Ik snap niet dat niemand daar nog niets over heeft gezegd dit is toch nog wel het opel-forum?

    :jerry
    Niet iedereen rijdt C20XE of C20LET.
    Of is bekend met de opbouw van deze motoren.
    :angel
    Maar je hebt misschien wel een punt.
    iig wel scherp door je gezien, Ruben!

    -offtopic

    Ik ben niet altijd even scherp hoor:P
    Ik heb trouwens alleen c20xe’s geen LET.
    Ik weet dat het zeker beter gaat lopen als je inlaat overeenkomt met de inlaatpoorten in je kop. Het gaat er niet om dat de buitenste buizen een bocht in zit maar de opstaande vlakken van de kop. Daar botst de lucht als het ware tegenaan en dat heeft invloed op je luchtstroom.

    En als je het nu nog wil doen en je wil je kop er niet vanaf halen. Haal je kleppendeksel eraf, D.riem los, nokkenassen eruit en je kleppen zijn dicht. Anders zou ik er echt niet aan beginnen want er is altijd een klep die openstaat en als slijpsel in je blok komt, kan het aluminium zijn komt het niet goed.

    Freddy Cane tever weg? Alles binnen NL is niet ver hahaha we zijn verwend door dit kleine land waar je binnen 3,5 uur doorheen reist.

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355553

    Ik geloof best dat dit als de ziekte gaat lopen en een heel bruut geluid gaat maken, als je gaat vrijrijden kom ik je zeker tegen.
    Als je optimaal vermogen eruit wil halen en een perfecte luchtstroom zou je idd je kop moeten aanpassen of je dat wel of niet doen, het is jou blok. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 490)