Corsa16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 490)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Z20LET slaat af en verbruikt olie #18250988

    Bekend probleem, krukassensor vervangen. Wat betreft het olieverbruik turbo zou kunnen, maar klepseals is ook een mogelijkheid.

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17379221

    Klepsteelrubbers hebben echt niks met te hoge carterdruk te maken, duidelijk iets anders aan de hand.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903330

    Mooi en goed werk, ik snap alleen niet dat die corsa is goedgekeurd.

    In reactie op: MSD ignition systems #18215182

    Aansluiten is prima te doen, mits je de draden goed aansluit. Er mogen dus GÉÉN andere draden op de bobine dan de msd bedrading. Dus geen module en geen toerentalsignaal draad. Die moet je via de kast laten lopen.

    In reactie op: MSD ignition systems #18215179

    Geweldig mooi spul, heb al jaren een systeem met launch control.
    In Nederland zit een dealer van msd.

    In reactie op: Loopt niet lekker #18209134

    De bedrading van temperatuur sensoren of de pinnetjes zijn ook vaak slecht. Strip de draad maar vaak is hij zwart. Heb je een tech eraan gehangen om de waardes te controleren? Slecht lopen kan van alles zijn, zoals vaker word gezegd klakkeloos alles vervangen werkt niet.

    In reactie op: zwarte draad uit ecu eds met dampfrad ? #18172836

    Ja een standenschakelaar voor verschillend vermogen.

    Als het je bobine is (waar het wel op lijkt) ook je bougies vervangen. Bij meer vermogen en hogere turbodruk is de.vonk gevoeliger zal je eerder overslagdetectie hebben daarom is electrodeafstand belangrijk.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903120

    Zeker goed gebouwd en het ziet er top uit. Wat voor remdrukbegrenzers heb je gebruikt?

    In reactie op: distributie riem loshalen, hoe? #18205685

    Als je de riem op tijd zet kan je de door het losdraaien van de spanrol de riem van spanning afhalen. Als je zodra de riem eraf is gelijk de nokkenassen eruit haalt kunnen de kleppen de zuigers ook niet raken in ieder geval kan er niks mis gaan.

    In reactie op: A Corsa FG Racefabrications Ovalracing #18205592

    Je hebt pm :thumb

    In reactie op: het is weer feest……. een arden blauwe rookwalm…. #18173619

    Alle m32 bakken kunnen herrie gaan maken, ongeacht model.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192832

    Dat was inderdaad vroeger maar nu rijden en jongens zoals bobamotoring rond die zijn sneller weg en haal je NOOIT meer in. Die tijden ga je niet evenaren met een achterwiel aangedreven opel. Menig dragster heeft een probleem tegen dat soort auto’s.

    Gewaagd project en flinke investering ben benieuwd naar het eindresultaat.

    In reactie op: Turbo upgrade C20LET #18196505

    Het voordeel van een k26 lader t.o.v k16 is dat deze met 300 pk niet maximaal hoeft te werken en bovenin ook beter ze druk vasthoudt. Als je een andere lader kiest zou ik voor een k26 gaan.

    In reactie op: Foto afgedraaid vliegwiel #18190840

    Ze draaien het vliegwiel aan de achterkant af, niet waar je plaat tegen aan komt. Anders ligt je plaat los als je drukgroep erop word geschroefd en kan je niet meer koppelen. Degene waar ik ze laat afdraaien kijkt naar de minimale dikte, en of hij dan 5,4 kilo weegt of 5,1 dat maakt voor hem niet uit. Op een xe is zo’n vliegwiel prima veilig te monteren mits het vliegwiel niet te dun word gedaan, op een turbomotor zou ik het niet doen.

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178292

    Als je eds software hebt zou ik de bougies nemen die eds adviseert.

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178288

    Is het een orginele bobine? Dan heb je er gewoon garantie op, ik weet wel bij dat soort foutcodes het niet je brandstofpomp is. Je injectorenstekkers zitten er wel goed aangedrukt op met de borgveertjes?
    Oorzaken van misfires kan ook vervuiling zijn maar in jou geval lijkt me dat onwaarschijnlijk.

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178286

    Dat heeft niks met je brandstofpomp te maken, dat heeft met je onsteking te maken. Je bobine is waarschijnlijk kapot, die gaan vaker stuk. Ik neem aan dat bij het opbouwen van de motor er nieuwe bougies in zijn gegaan, indien dit niet het geval is ook een setje nieuwe bougies plaatsen.

    In reactie op: inlaatspruitstuk #18180439

    @Rudy ik versta er geen klote van maar wat een heerlijk geluid :thumb

    In reactie op: gekke uitlaat geluid #18182597

    Er zit orgineel een pakking tussen bij de let, bij de leh hebben ze deze weg gelaten. Dat flexibel deel is wel los leverbaar maar dan is het universeel. Dan moet je de voorpijp inc. Kat loshalen meestal breekt er een bout af van de voorkat, hou daar rekening mee.

    In reactie op: Motor slaat af en toe niet aan, geen foutmelding #18179300

    :thumb Mooi zo, de sensor kan je meten het best met een scope maar in dit geval komt.de storing niet altijd voor. Je zou hem dan echt bij de hand moeten hebben.

    In reactie op: Tuner in belgie beweert dit over het z20leh blok #18179915

    De oplossing waar dion een foto van post is inderdaad om de cilinderwanden te verstevigen zodat deze niet meer breken/ scheuren. En het ging hier zoals de topicstarter aangeeft dat het blok niet goed genoeg is voor serieuze vermogens, dat klopt het blok moet aangepakt en verstevigd worden. C20let rijden er zat rond waar niks aan het onderblok is gedaan wat betreft cilinderwand versteviging.

    En dat v-max geen blok en software kan maken, geen idee heb er geen ervaring mee. Maar weet wel dat ze een serieuze zaak en webshop hebben en dat komt ook niet aanwaaien. Als je geen klanten hebt en niks kan bouwen kom je niet ver, en zo te zien gaan de zaken aardig goed.

    In reactie op: Tuner in belgie beweert dit over het z20leh blok #18179908

    De LEH blokken lopen bij hogere vermogens wel degelijk stuk, kijk maar op duitse sites. En in Spijkenisse woont me ex-collega met een astra opc caravan met 550 pk kant en klaar blok van v-max en die ging gewoon stuk na 15.000 km. Brak een heel stuk uit zijn cilinderwand, en het gebeurd vaker!

    In reactie op: Motor slaat af en toe niet aan, geen foutmelding #18179297

    Dat is zeker weten de krukassensor, heb deze storing al een aantal maal verholpen bij z20let.

    In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175783

    Daar heb je gelijk in maar geef giullietaveo ook wel gelijk in zijn verhaal, een standaard koppeling zou je bij een calibra er gauw uitroken en bij een corsa a kunnen ze wel veel vermogen aan.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 490)