Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sinds gisteren overgestapt naar een Corsa B C20XE.
kom van een c14nz/c14se af, wat een verschil! rijdt heerlijk, een wolf in schaapskleren ;)
helaas is ie er vandaag mee gekapt (sta je dan voor ’t eerst in je leven op de vluchtstrook…) maar daar wordt aan gewerkt.
jup, mijn ombouw van c14nz naar c14se paste mijn f10 bak niet meer. andere vliegwiel resulteert op het niet aansluiten van de starterkrans. Een F13 loste het bij mij op.
maar niet alle 14 8v motorens hebben een f10 bak, het zou zo kunnen dat je al een f13 bak hebt. steek assen van een f10 op een f13 past gewoon.
wat en hoe f13 naar f15 weet ik niet…23 januari 2016 om 14:21 In reactie op: Corsa B x14xe draait hoog stationair bij warme motor. #18308673Volgens mij heb jij geen last van valse lucht, dat zou je ook merken met een koude motor, en tijdens het rijden (andere vermogens)
wat je kunt doen om het uit te sluiten is met rem reiniger op de pakkingsdelen spuiten, loopt de motor dan eventjes anders dan heb je je lekkage gevonden.
Waar ik aan denk is een Gasklepstand sensors, ik had namelijk deze symptomen ook (al dan met een ander type motor). en dat zonder foutcode/MM lampjeedit:
Nummer 10 op het Plaatje:
http://www.partsbase.org/opel/corsa-b-tigra-a-1993-2002-7–7-58-2-throttle-valve-body-contd-c14sel-l95-x14xe-l95-engines/Klinkt idd als een koppakking, hier hangt idd ook een prijskaartje aan hoeveel het dat kost dat weet ik zelf niet. Maar weet zeker weten dat hier iemand op het forum het wel weet (en evt. ook kan doen)
Een andere motor kan ook, min punt is dan wel dat je nooit zeker weet dat de donor motor goed is. kwestie van geluk. (ecu kun je dan laten zitten ivm met start blokkering…)
maar als ik het goed lees kan je zelf wel de motor verwisselen? als je dat kan dan kan je met de juiste handleiding ook de koppakking vervangen ;)prima
Apeldoorn.
Kratje Grolsch ;)idd een klote klus, vooral als je hem geheel uit elkaar haalt! (en dan de kabels laten zitten) inmiddels al wat vaker gedaan en dan leer je wel wat handigheid.
bij mij brak de middelste knop af (die met de achterruit verwarming) deze voorzien van een stukje isolatietape en terug gedrukt (stukje op de rand zodat ie wat stroever gaat, niet hufterproof maar ’t werkt)
Ik heb dan ook een Corsa van Voor de fase lift, bij deze kun je via de achterkant de lampjes er stuk voor stuk uithalen, bij de fase lift zijn er twee met elkaar verbonden met een plastic “balkje”schoonmaken wil niet altijd helpen, vervangen is beter (heb nog een zo wat nieuwe liggen, mag je voor weinig ophalen)
wat ook zou kunnen is de gasklepstand sensor, deze heb ik ook eens een keer stuk gehad waardoor ie stationair zo’n 1500RPM draaide, lampje bleef wel uit…vraagje van mijn kant.
Mijn dakantenne is nu dan na jaren topics te hebben voorbij zien komen zelf ook lek, nu werk ik Niet met Ebay dus vroeg me af; hoe kom ik aan zo’n rubber zonder veelste veel geld uit te geven voor een complete voet?edit: lokale Opel specialist kan voor niet al te veel de complete voet leveren (minder dan de (…)dealer hier)
Edit2:
antennevoet binnen, koste €35,25,- excl. btw. ding komt van de GM Warehouse Breda, ga ervan uit dat dit dan ook een originele is. (gezien ik hier op het forum ook €80,- voorbij heb zien komen)
Ook ben ik gisteren bezig geweest met een wat grotere onderzoek naar de lekkage, dit blijkt niet de antennevoet te zijn maar een door gerot gat net onder ’t kleprubber. deze voor nu op de “beunhaas” manier opgelost => opgevuld met vloeibaar pakking, niet de beste oplossing maar het is dicht! (gezien de plek droog is)
wel zitten er onder ’t kleprubber wat beginnende rotten plekken dus dit staat op het lijstje voor wanneer het weer wat beter is. wou ook een nieuwe klep rubber bestellen maar de specialist gaf me de tip om er een van de sloop te pakken (want behoorlijk duur!) dus deze die er nu op zit ga ik dan schoon maken en gewoon weer terug monteren. deze is niet lek..vandaag tot de conclusie gekomen dat de beschikbare ruimte op de hdd’s wel heel erg rap opraakt, dus heb vandaag nog een WD Green 3tb en een Dawicontrol DC-610e raid controller opgehaald.
De raid controller zou in principe elk hdd als individueel kunnen erkennen alleen heb ik dit niet kunnen vinden en voor nu als een JBOD configuratie ingesteld.
(plus alle handleidingen zijn Duitstalig, laat ik die taal nou net niet kunnen (en ja ik rijd een Duitse auto king: )
helaas krijg ik dit dus niet aan de praat; Ubuntu ziet de raid controller (02:00.0 RAID bus controller: Marvell Technology Group Ltd. Device 9170 (rev 13))
ook krijg ik na de bios de raidcontroller configuratie scherm met daarin de wd green 3tb hdd en in JBOD is ie “ready”Oftewel ik hoef me dit weekend niet te vervelen :jerry
Edit:
Probleem zat m in de Dawicontrol, omgeruild voor een Highpoint Rocket 640L.
De hdd werd zonder installatie/configuratie direct als individuele hdd erkent in Ubuntu. En een Plus puntje, deze kaart heeft 4 sata aansluitingen, dus ik kan nog ff king:
Zo, kan ik nu de rest van m’n dvd collectie naar de server dumpen king:zo, na een uurtje of +/- 35uur, is t gelukt om de 4TB data over te pompen naar de backup disk. alle hdd’s zijn in die tijd ook flink gemarteld, ondanks dat toch nog een stabiele overdracht snelheid van 32MB/sec. (2x WD greens 1TB (WD10EZRX) en 1x WD Green 2TB (WD20EZRX)) per hdd.
nu nog ff de sata controller inbouwen en kijken of die ook de 8TB opslag ziet zodat ik een deze maanden de 5e hdd kan toevoegen aan de server (een jaar geleden had ik nog genoeg aan 2TB king: )vandaag 3x 2tb ext4 partitions te maken en de overige 2tb niet gebruiken/leeg laten. ziet windows Alleen de 3x 2tb ruimtes die lege ruimte komt niet te voorschijn…
Edit:
Vandaag (6/11) andere usb behuizing (ook met Esata) gehaald. Deze geeft wel de juiste hoeveelheid datacapaciteit aan! :D (op usb dan, esata nog niet gecheckt)
dit weekend dus mooi ff de 4TB aan data van de server back-uppen king:update:
4x 2TB werkt niet via usb, blijft haken op 1.28TB. via sata krijg ik wel alles keurig te zien. lijkt me echt dat er iets met de usb behuizing is want aan linux ligt het niet…
misschien moet ik maar eens gaan experimenteren met pci-e to sata kaarten (als die tenminste wel werken…)Ik heb m op dit moment aan de praat in de behuizing met 7.28TB :D
minpunt is wel dat windows meteen een foutencontrole wilt doen, vooruit dan maar…plus om nou 8x 1TB (of 4x 2TB) te moeten aanmaken voor backup lijkt mij niet heel erg overzichtelijk, gezien ik zeer waarschijnlijk de server binnen één jaar upgrade naar een betere moederbord (deze sata2 ipv sata3, ook t ram is beperkt tot 8GB. en qua CPU mogelijkheid zit ik nu denk ik wel op zijn einde; zit nu een Xeon E5430 in (orgineel s771 ipv s775)
ok, alles wat ik nu op de server doe gaat snel genoeg…edit:
Windows heeft 7.27TB erkend :Dop de server wederom maar 1.4TB zichtbaar :(
Disk /dev/sde: 1404.5 GB, 1404493455360 bytes
255 koppen, 63 sectoren/spoor, 170753 cilinders, totaal 2743151280 sectorenwel raar, er zit ook een 2TB hdd in de server en daar heb ik totaal geen probleem zijn (zal wel onder de grens zitten)
Projecten over ’t algemeen zijn (bijna) altijd leuk, zowel op ict als auto techniek vermaak ik me uren (soms zelf te lang dan eigenlijk mogelijk is ;) )
nu ’t volgende project op m’n hals gehaald:
Ik heb voor een prikkie een 8TB hardeschijf op de kop kunnen tikken en deze gaat dus dienen als algehele backup (server draait zonder backup en de pc backup hdd ik al een jaartje of 6)
het is een Seagate Archive HDD v2. Ondanks dat ik niet echt van ben van seagate is ’t toch nog een kek ding om in gebruik te mogen nemen. (ben zelf meer een WD fan maar a.t.m. is een 5tb wd schijf op t moment van typen bijna €50 duurder)
De Seagate Archive HDD lijn schijnt nieuwe technologie te gebruiken waardoor dus nog meer ruimte in zo’n blok kan worden gepropt
(gegevens zijn te vinden op t interwebz)maar nu, ’t ding moet in een usb behuizing, usb2 nogwel… daar heb je de eerste problemen al, niet meer dan 1.4TB zichtbaar (zowel in win7 64bit(met efi MB) als in ubuntu (server/desktop 64bit)
dan maar op me oude pov ion 330 moederbord op de sata; 8TB zichtbaar!
laat ik nou net geen Sata in de server vrij hebben en zie het ook niet zitten om telkens de server uit te moeten zetten om een backup te draaien (over ’t algemeen gaan de meeste hdd bij het opstarten defect…)oftwel ik ga nu uitzoeken of het nou aan de usb behuizing ligt of dat ik hier ergens een belangrijke stap mis…
Edit;
lees net dat de sata instellingen op ahci moeten staan, blijkt dat de servermoederbord dit niet heeft; P5g41T-mlxATA/IDE Configuration [Enhanced]
Allows you to set the ATA/IDE configuration.
Configuration options: [Disabled] [Compatible] [Enhanced]
Enhanced Mode Support On [S-ATA]
Sets Serial ATA, Parallel ATA or both as native mode.
Configuration options:
[S-ATA+P-ATA] [S-ATA] [P-ATA]dan maar via een andere systeem de server data backuppen (ruim 4TB op dit moment (duurt langer))
Na mijn weten niet. Auto staat op jou naam dus de rekeningen zijn ook voor jou…
en wat betreft boetes; deze staan ook gewoon op jou naam, alleen kun je met de acceptgiro een andere rekening gebruiken (en die boetes blijven een X jaar in het systeem staan…)klopt, heb me vergist in het verschil qua olie dempers en gas dempers en uiteraard de samenstelling ervan…
ik heb net een kleine 2 weken geleden mijn verzekeringen verandert en heb gewoon per mail een groene kaart gekregen (zelf aangegeven dat ik alles via mail wil hebben)
qua verplichting in Nederland heb ik geen idee, politie vraagt mij nog steeds naar alle papieren…zoals MarkVectra93 al zei; ringen rondom de dimlicht, deze aansluiten op de stadsverlichting.
De schokdempers Achter vervangen voor Koni Str. Ben dik tevreden met het resultaat. iets minder confort maar wel betere weg ligging en geen aanlopende wielen bij een iets te hard genomen drempel..
De oude dempers zijn niet meer goed dus gaan de kliko in (gaat niet vanzelf omhoog/uitgaande slag)
Nu nog ff een budget bij elkaar sprokkelen voor de voorkant king:edit:
:kewlpics erbij, altijd leuk :angel

ps. Schokdemper is Oranje, remtrommel is Rood…dat van die remcilinders achter heb ik ooit hier op t forum eens gelezen, of het echt zo is weet ik niet…
@wim-v6 wrote:
GSi is ook gewoon “Safari vering” bij de B GSi
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@joop1970 wrote:
hahahahaha, inderdaad net of je met fietspompen rond crosst
Dan ben ik blij dat ik voor de Koni’s heb gekozen ;)
@voyageboy wrote:
jongens ik heb een vraag:
ik heb nu een paar maanden een corsa a maar ik weet niet zoveel van de FWD opels af:
nou ben ik van plan om er een andere motor in te hangen deze winter iets van een c20let of misschien wel Z20let.
maar nou heb ik een mooi setje kadett gsi geventileerde voor remmen op de kop getikt, nou wil ik nog wel een andere rem bekrachtiger en achter remmen (ik wil geen schijven achter!!) maar nou vraag ik me af wat hebben JULLIE eronder hangen aan remmen? heb al kadett E/astra F gehoord dat dat allemaal mooi past maar wil ook een beetje persoonlijke informatie voor dit sleepertje king:Ik heb op de Corsa B (qua remmen zowat gelijk (correct if i’m wrong)) Astra F 2L remmen, paste net met m’n oude 14″ velgen (maar dat verschilt weer per velg)
achter heb ik gewoon origineel. (maar ik heb ook maar een 1.4 ;) )
qua achter kun je volgens mij de 1.5/1.7 diesel remcilinders pakken, die zijn dacht ik wat dikker.Nice! :thumb
Die stoeltjes zitten heerlijk, ook wanneer je haaks de bochten door knalt :jerry
zo’n achterbank rugleuning moet ik ook nog eens een keertje scoren. ik heb ook ’t gsi/sport interieur alleen de leuning is nog van de ‘Swing’ king:ah op die manier :thumb
ruimte achter de radio is idd een ramp, heb hier ook de asbak los gehaald om m op z’n plek te krijgen (qua gevoel leek het wel alsof ik de radio er met geweld in drukte…)
qua schoefsetje, moet het perse verstelbaar zijn? Ik zelf heb AP veren (binnenkort ook maar andere dempers…) maar weet dat AP ook Verlagingssets heeft, prijs is netjes (+/- €250, compleet) -
AuteurBerichten