Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
luchtfilterbakken liggen idd op de sloop voor het oprapen, maar het er in krijgen is me nog niet helemaal duidelijk. heb op Engelse forums gezien dat het wel past, maar hoe ze die er in hebben gekregen?? :S
Wat betreft oliekoeler, als ik zo de oliefilter heb gezien zit het tussen stukje waar de slangen op aangesloten worden er niet tussen…
de motor draait bij 130km/h toch zo’n 4000rpm, bij de stoplichten/stadsverkeer hang ie rond de 95 graden. (ventilatie gaat al zachtjes draaien bij 95 graden)zo, na wat zoeken van de history van mijn nieuwe Corsa ben ik gestuit op deze topic, maar kan je vertellen dat de Corsa C20XE nog steeds rond rijd! (i know dit is een (best wel)oude topic, maar wou even reageren)

alleen de koplampen en velgen zijn anders zie ik… (en ik zie op de foto dat t sleep oog aan de voorkant er nog op zit, die zit er helaas niet meer op (ik had dit laats ff nodig)
meestal draadbreuk bij doorvoer rubber..
Blijft leuk dat hobby’n ;) Unraid is ook Linux ;) en zelf heb ik eigenlijk alleen nog op m’n hoofdPC win7 staan gezien inderdaad niet alles werkt onder wine/linux, en Windows 10 vind ik gewoon echt :thumbdown :puke dus vanaf 2017/2019 is het bij mij nog linux only en waarschijnlijk ergens een VM met win7.. (m’n laptop heeft nog een dual boot ubuntu/Windows, puur voor de Opcom)
Uiteindelijk zal ik wanneer ik Owncloud volledig in gebruik heb waarschijnlijk te weinig hebben aan 15TB (ik zit nu op de 5TB gebruik, plus ik heb geïnteresseerde die wel wat opslag kunnen gebruiken…) en ik heb nog steeds niet m’n complete DVD zooi er op staan, dat duurt zo verekte lang met één dvd speler in de pc ;)
Nog meer :kewlpics

(jup, ’t staat naast de WC Papier :jerry )

de Raspi’s, de linker draait Pihole en Domoticz (DNS en domotica) de rechter draait nu nog Owncloud (als hoofd beheer, de server versie moet nog goed ingesteld worden voordat deze volledig online mag)zo, tijdje inactief geweest op ’t forum, maar heb zekers niet stil gezeten!
begin dit jaar de server COMPLEET geüpgraded:- cpu: Intel Core i5-4460
MB: MSI B85M-E45
RAM: 2x Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9
ext hdd: Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB
case: Fractal Design Node 804
voeding: be quiet! SFX Power 2 300W
UPS: PowerWalker VI1200 (UPS)
pcie: 2x Delock SATA-300 PCI Express Card, 2 Ports
Hdd’s:
2x WD Green WD10EZRX
1x WD Green WD20EZRX
1x WD Green WD30EZRX
3x WD Green WD40EZRX
2x Crucial BX100 250GBDit allemaal heeft tot ergens halve wegen februari gedraaid op Ubuntu server 14.04 met Software RAID 1 op de 2 ssd’s (het systeem dan, data nog steeds individueel)
Helaas was de pret al weer over nadat de server voor de zoveelste keer over zijn nek ging bij een reboot (startte niet meer door.) en heb het toen radicaal aangepakt;
Ubuntu server aan de kant gesmeten en gegaan voor Unraid (dit zag ik voor bijkomen bij een bekende Canadese YouTuber)
Minpuntje was wel dan de Highpoint Rocket 640L niet goed werkte met Unraid, de dus vervangen voor een DeLock sata pcie kaart. en het kost voor de Plus versie toch zo’n €90,- euries… (en ik zat al dik boven m’n 2016 budget!!!)Inmiddels zijn we bijna maart voorbij en moet zeggen dat Unraid best wel oke werkt voor mijn doen. geen crash of hangende programma’s meer. alles draait in Docker (hier moet ik me nog steeds goed in verdiepen, maar tot nu toe werkende de dingen die ik werkend wil hebben)
Ook draait er sinds deze week naast de Docker images een Virtual Machine met Ubuntu Server voor Owncloud.. Dit had ik eerst draaien op een raspi, maar dat werkt met te langzaam (geduld heb ik niet echt :angel )Al met al, het werkt en het blijft nog steeds een hobby bak, qua opslag kan ik dit jaar wel ff vooruit (15TB van de 19TB bruikbaar, de 4TB is een Parity disk)
Wel is ie stukke zuiniger qua energieverbruik (de oude zat constant tussen de 90W / 150W idle, deze met 3 vd 9 disk altijd aan zit rond de 55w idle)
wel ben ik er inmiddels achter dat de cpu veel te krachtig is, ding komt niet boven de 30% belasting :jerry YOLO!
(en dat terwijl toch Plex, SABnzbd, sickbeard, Headphones, Couchpotato, OpenVPN, Ddclient, en Owncloud in VM altijd actief zijn)Ook nog een wat :kewlpics want dat vinden we natuurlijk allemaal wel leuk :D :

(deze foto is eigenlijk alweer uit, hier zitten de 3, 4TB hdd nog niet bij in…)zo, lekker bezig hoor :thumb (was ff een tijdje Offline ;) )
zo lees ik nu te laat dat je nog zocht naar een corsa, de mijne gaat de deur uit ;) heb nieuw speelgoed :agent
blokkie loopt top, alleen ’t chassis is minder…anyway, ik ga weer wat vaker actief zijn hier op ’t forum zodat ik dit soort interessante topic kan bijhouden :D
43L benzine getankt [tankinhoud + vulslang is max 47L]… Ik moet ’t vlotter nog fixen (meter staat net voorbij half)
ook een deel van de voorbumper lip weer vast gezet, zal volgende week wel weer los liggen :angelRadio weer voorzien van goede ontvangst (coax kabeltje een stukje verlengt zodat ik fatsoenlijk een koppelstukje op kon monteren.) en de deurspeakers staan bij deze ook op ’t lijstje, deze zijn niet meer goed. ff kijken voor een leuke combo kitje.
verder moet ik nog de lip v/d voorbumper vast zetten (De nieuwe Corsa ligt een stukje lager op de weg :angel )Ook ben ik ff langs de garage gereden voor een checkje aan de onderkant, her en der wat roest door schaaf plekken king: dat moeten we ook maar ff aanpakken..
volgens mij past dien wel (mits deze niet hoger is dan origineel)
anders rij je ff langs een automaterialenzaak, die hebben accu’s op voorraad (bijna dan.)poging gedaan om wat betere radio ontvangst te krijgen door een raam antenne bij aan te sluiten, blijkbaar moet ik de massa van de antenne buiten de auto hangen voor fatsoenlijk ontvangst…
van de week verder kijken….@corsaracer wrote:
@corsa14slow wrote:
ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.
Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel
NEE!!!!!! niet alle pompen zijn hetzelfde!!!!!!!!
neem er minimaal 1 van een 16v corsa/tigra
eentje van een 8v is niet voldoende voor een c20xe!!Nee, dat weet ik ;) ’t ging me om t gehele ding waar de pomp + vlotter aan vast zit.
dit is alles:
ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.
Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel
schaam, schaam, diepe schaamte. Jullie mogen allemaal lachen. (dat doe ik nu namelijk ook)
Ik heb de oorzaak gevonden!!
Nadat ik de paarse relais had gevonden ben ik naar de brandstof pomp gaan kijken, bij het los halen zag ik het direct; Ik had helemaal geen halve tank meer, eerder Geen tank :angelFf wat benzine er in gegooid en het draait weer :D
dus dit weekend maar eens ff ’t vlotter aanpakken, en voor de zekerheid ff een volle jerrycan in de kofferbak plaatsen ;)
Oh, wat betreft de lokale Opel specialist: ik ben er al vaker geweest en ze hebben me tot nu toe altijd zeer goed geholpen. Ze weten wel degelijk wat en hoe qua de oudere motorens.
Weetje, ik ben er helemaal klaar mee. Heb hem 1 dag en hij laat me al staat. Weg vertrouwen…
Zelf heb ik nagenoeg geen tijd. Laat staan werk plek. Ga vandaag FF naar de lokale opel specialist, kijken wat hij voor mij kan betekenen.hmm, dan heb ik de krukas sensor van jan met de korte achternaam besteld….
Dan loop ik vanaf nu helemaal vast en kan dan ook niks meer doen dan hem naar de garage brengen… Ik heb hem pas sinds zaterdag en zondag is ie er mee gestopt…
Sowieso kan ik zonder actuele waardes helemaal niks beginnen…deze bedoelde ik ;)

Temp sensor vervangen, dit heeft geen goed resultaat gegeven, hij start nog steeds niet. Wel stinkt ie aardig naar brandstof…
Ook had ik weer 2 foutcodes: 31 (krukas sensor) en 51 (???) Heb voor de zekerheid maar een nieuwe krukassensor bestelt (zijn er 2, heb de ene met een meter kabel er aan)
geen idee, heb de auto pas sinds afgelopen zaterdag en ben atm alleen maar bezig om het blok weer levend te krijgen…
Of het een gsi is weet ik ook niet, wel heeft ie elektrische ramen en spiegels, stuurbekrachtiging en na mijn idee zat er ook ooit airco in (dit hebben ze denk ik uit het motor ruimte gesloopt (ruimte gebrek?), maar aan de passagierkant steekt een deel “kachel’ uit.)
die zonneband is na mijn idee nagenoeg standaard? tenminste m’n andere corsa B Swing/njoy heeft ook zo’n zonneband.wanneer ik het blok weer goed levend heb zal ik in de history duiken ;)
Edit; T blok heeft geen problemen, de brandstofmeter wel, die dacht voller te zijn, dan dat ie daadwerkelijk was ;)
Ik bedoelde eigenlijk de auto zelf heeft obd2.
dan plaats ik hem morgen er in :thumb
hmm, dan ben ik bang dat ik met de universeel uitlees apparaat (van de garage) ook niet echt ver kom… helaas heb ik geen tech1… dus mocht er iemand zo’n ding hebben in in de omgeving woont dan zou hulp van harte welkom zijn :D
edit:
Ik realiseer me net dat tech1 moeilijk gaat worden, ik heb een obd2 stekker…edit2: ik zie via TIS2000 dat ik Pin 45 moet hebben voor de tempsensor, welke pin is de andere pin? (gezien de sensor 2 aansluitingen heeft?
vandaag ook ff de bougies vervangen. toch nog een poging gewaagd om m te starten, dit bleek te lukken, tenminste voor een halve minuut. daarna wou ie niet meer lopen.
hij liep even prima netjes stationair, wel rook ie aardig naar brandstof (temp. sensor i watching you!) denk dat er niks anders opzit dan te wachten tot zaterdag, en daar de uitlees apparatuur te lenen (deze kan ook actuele waardes lezen)nu heb ik wel een temp. sensor gekocht alleen is de aansluiting zwart ipv. blauw?

nummers wat erop staan zijn: E450 en 5014.
Is dit een goede of heb ik een verkeerde? (heb nog wel een goede sensor liggen van een c14nz…)de sloperij zal vast wel zo’n veertje hebben liggen ;)
plus me andere corsa rijd nog prima king:ok, dan streep ik voor nu even de hallgever weg gezien die wel aan wil slaan maar direct weer uitvalt.
bedrading staat op de lijst, zag her-en-der wat beunhaas stukjes (onder andere bij de tempsensor (voor de ecu, niet de dash) en qua verbruik zou ook nog wel eens kunnen kloppen gezien ’t brandstof wijzertje aardig rap naar links ging ;) morgen preventief ff temp sensor aanschaffen (die kosten niet heel veel)
zit nu in tis2000 te kijken naar wat de waardes mogen zijn van de temp sensor zodat ik die ook kan na meten.ook dit maar ff aanpassen: (tyraps)

dat de codes niet juist zijn had ik al een idee naar, opcom gaf het zelf aan als onbekend.
alleen vind ik het nogal raar dat ie ineens nog maar op 3 poten loopt (als is überhaupt wil aanslaan) daarom gaat mijn indicatie richting ontstekening.
helaas is de accu nu leeg dus die maar eens ff opladen voordat ik verder kan trouble shouten…edit;
tijdens het trouble shouten merkte ik wel dat wanneer de temp. sensor en lmm los gekoppelt waren ie toch wat makkelijker wou aanslaan ondanks er keen mm lampje brand..volgens opcom heb ik een Bosch Motronic 90299569 (bosch nr: 0261200185)
foutcodes heb ik gewist en zijn nog niet terug gekomen (want ik krijg hem niet meer gestart.)edit:
Foto’s:

hier is ook te zien dat ik niet de mogelijkheid heb om de actuele waardes te zien (meetwaardeblokken)

-
AuteurBerichten