Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gedaan:
– (afgelopen week gedaan) fuel cleaner bij tank toegevoegd.
– Brandstof filter vervangen.
– Uitlaat vast gezet (deze zat nog maar in 2 v/d 4 rubbers vast :shock: ) ook maar ff paar klemmen op de uiteindes van de uitlaat bevestigingen geschroefd…
– paar schaf blekken op de bodem weg gewerkt (verlaging heeft zo zijn nadeel…)
– gespeeld(of geïrriteerd?) met een Renault Kango. bestuurder moest en zal bij elke stoplicht links voor me staan, gast zal wel een slechte humeur hebben gehad…bij m’n vorige Corsa heb ik die wiel randen gewoon met Motip mat zwart gespoten, hoeveel lagen weet ik niet meer..
Kleine Update:
Van de week Fuel cleaner toegevoegd en vandaag de br. filter vervangen, dat was nodig. ding was zwaar aangetast en zat zelfs los in de klem.
Nader hand ook ff een flink stuk gereden en heb tot nu toe geen inhouding/stotter gehad (wel nog steeds een dipje rond 1500/2500rpm)voor de rest niet echt veel meer gedaan eigenlijk…
edit:
zag trouwens dit:

Dit betekend dus wanneer ik dan toch een oliekoeler toevoeg dat ik die 2 schroeven eruit kan halen? Plug&Play?Ook kwam ik deze tegen:

neem aan dat dit de sensor is voor oliepijl hoogte?Niet vandaag maar afgelopen week:
De “open” luchtfilter vervangen door een “semi open” luchtfilter. een stuk rustiger onder de kap nu..
Alleen nog ff wat beter afwerken, tyraps king:

zo, weer iets verder gekomen.
gisteren was het Kwik weer lekker boven de 20graden, ff een flink stuk wezen rijden en heb tot nu toe de temperatuur niet meer echt ver boven de 95 graden gezien.
Nu nog de ventilatie fixen…De powerfilter heb ik vervangen voor een “semi open” luchtfilter: De Green Storm filter, bij rustig rijden hoor je hem niet, beter zo.
Dipje rond de 1500/2000 zit er nog steeds in, gruwelijk irritant als je bij de stoplichten wilt optrekken, gewoon een dikke seconden helemaal geen power, zal wel te makken hebben met de foutcode 94 (hallgever) en denk ik ff een fuel cleaner + nieuwe br. filter, wordt nog vervolgd…
Thnx, Nice! :thumb zat al op FB te kijken of er een foto van gemaakt was ;) (nog niet gevonden xD)
daar ga ik wel van uit, die is ‘semi open’. Ding wat ik nu heb is een echte Open luchtfilter en die ligt nu pal naast de thermostaat :vertag
zie nog steeds vaker de c14nz, x14sz en x14xe dan mijn favoriete c14se. maar idd goed zoeken en dan vind je ze wel ;)
In mijn geval dacht ik dat de corsa b c20xe nou ook niet echt heeeeel veel van waren, de laatste meeting waar ik bij was, was zeker 2 op de 5 corsa’s een 2.0 :jerryvoorlopig laat ik ‘m mooi zitten. heb voor een prikkie een Green Storm filter overgenomen. Die zal vast en zeker een stuk beter zijn dan ’t huidige filter ding.
mooi zo :thumb
Ik mag nog steeds afkloppen dat ie die nog steeds niet kapot heb gehad (en ik rijd al ruim 5 jaar Opel.)inlaat naar origineel betekend, slijpen in t schutbord, niet zo’n zin in ;) sowieso ga ik kijken voor een andere luchtfilter, de huidige “power” filter heeft zijn tijd ook wel gehad, ff sparen voor een goede vervanger.
Een 1.4/1.6 gsi luchtfilterbak erin hangen gaat niet zonder ’t blok los te halen heb ik ontdekt (vergeleken met mijn 1.4 8v kom ik een kleine centimeter te kort qua ruimte…)Edit: Heb net eventjes in de oude c14se gereden, Dat is pas traag, lol :jerry
@basss27 wrote:
….
Bij de 8v modellen zit er vacuüm regelklep op.Ik zou een 16v luchtfilter bak pakken met diesel deksel erop. Die hebben niet zon begrenzende pijp.
Ik rij zelf ook met die combinatie.
vacuüm klepje zit niet op mijn c14se, dus niet alle 8v hebben deze ;)
maar ik heb ff vergeleken met de 1.4 8v. Ik kom een kleine centimeter te kort qua ruimte om ‘m er tussen te krijgen, ook ben ik veel zoeken via een Engelse forum dat het wel mogelijk is maar dat je dan ff ’t motorblok los moet maken… dat gaan we ff niet doen…
dan maar een rib uit m’n lijf halen voor een cold air intake of dergelijks (huidige filter is zwaar verouderd/verroest en zit niet heel erg gunstig)dacht dat de weerstand te benaderen is via ’t interieurfilter (zoiets heb ik eens hier gelezen…)
zo, ff een updateje:
Nu temperatuur een stuk hoger zijn dan toen ik dit topic opende zijn we ook qua oplossing dichterbij gekomen.
na het verwisselen van de temp sensor en het bij vullen / ontluchten van het koelsysteem is de motortemperatuur niet echt meer verder richting de 100c gegaan.
Wel heb ik ontdekt dat de koelfan bij deze temperatuur al bij het op contact zetten al aanslaat :hmmz (en dat terwijl de auto toen al paar dagen in de schaduw stond…) dus we gaan maar eens richting de schakelaar kijken (er zitten er 2, eentje is denk ik van de airco (werkt niet meer :vertag ) misschien hebben ze de verkeerde aangesloten, word vervolgd…De “gameboy” van de garage werkt gelukkig wel qua realtime uitlezen, zag de de motor temp. netjes overeen kwam met die van ’t dashboard. wel kwam bij het uitlezen van foutcodes, foutcode 94 te voorschijn, deze kwam na het wissen naar een minuut of 2 weer te voorschijn. misschie3n dat dit door oorzaak is waarom die de laatste tijd wat slechter wil aanslaan…
Hopelijk van het weekend weer wat tijd om er aan te werken, wil er nog wel ff van genieten…
moet wel zeggen, onder de 3000rpm is ie toch best wel traag… kan aan mij liggen :vertag
vraagje:
Is de Luchtfilterbak van een 1.4 het zelfde als een 1.6? (8v/16v) ??? het gaat om een Corsa met een C20xe met nu nog een lompe ‘Power” filter die ik graag wilt vervangen door “origineel”2.0L remmerij en 15″ velgen gaat prima.
zoals ik al zei: 14″ en 2.0 remmerij KAN passen, maar dat verschil per velg.Met 14″ velgen Kun je problemen krijgen met 2.0L remmerij, maar ik heb ze ook passen gezien met 14″…
jup, “better safe than sorry” riem zelf kost niet zo heel veel, waterpomp en spanner heb ik ook wel eens mee genomen (was nog geen half jaar oud toen der tijd)
volgens mij kun je beter wel ff een nieuwe riempje gebruiken, die kunnen volgens mij maar één keer opgespannen worden… zou natuurlijk klote zijn als die riem knapt ;)
Dat weet ik wel zeker weten, ik wil niet weten wat ie kost. Ben allang blij dat ik m vaak mag gebruiken :D
Ik zelf zit in regio barneveld-apeldoorn-deventer.
Als die dat kan dan kan ’t test ding van de garage dat zeker weten. (met m’n andere corsa deed de opcom vaag wat betreft realtime waardes, met t ding van de garage ging het prima)die sensor is niet nieuw, het is de oude… die had ik vervangen omdat ik dacht dat het eerdere probleem wat ik had zocht onder de motorkap bevond maar in werkelijkheid zat dat probleem onder de achterbank :angel
realtime waardes krijg ik met de opcom er niet uit, vandaar moet ik daar nog even achteraan ga..
misschien dat zo’n universele uitlees ding van de garage wel wat kan weergeven…nou, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat die dus niet afwijkt. ventilatie schakelt al langzaam in bij 95graden ;) en de ventilatie hoorde ik gisteren ook geregeld bij de stoplichten ;)
maar daar ga ik achter komen wanneer ik de realtime waardes te zien krijg…uiteraard wanneer de distributie gedaan word dan gaat de thermostaat ook mee..
in dat geval, dan plaats ik de oliekoeler op het lijstje van “mocht-ik-hem-ooit-voor-een-mooi-prijsje-tegenkomen-dan-plaats-ik-hem-erop” ;)
Temperatuur blijf ik ff in de gaten houden, wat zal er gebeuren bij een flinke zomerse dag?
wat betreft stotter/inhouden, hier blijf ik de komende tijd ook op letten.wel viel me bij het ontluchten op dat er een beetje drap en de kvs zat, denk dat de vorige eigenaar bij de cilinderkop revisie de waterpomp is vergeten te vervangen, en olie koelt natuurlijk toch anders dan kvs ;) dus denk dat ik van de zomer maar de distributie volledig ga vervangen (of laten vervangen gezien geen tot nauwelijks tijd.)
Update:
Temp. sensor vervangen door eentje met de blauwe stekker (zat een zwarte in) flink stuk op de snelweg gereden, bleef hangen rond de 95 graden (omgeving temp. was +/- 16 tot 19c)
ook ff een stukje stadsverkeer gereden, tot nu toe geen stotters of inhoudingen gemerkt. wel bleef ie her-en-der bij koppeling intrappen een paar tellen rond de 1500 rpm hangen om vervolgens stationair te draaien..
verder geen vage geluiden of dergelijks gehoord.
Wie weet of aanstaande zondag de rit na Klazienaveen door kan gaan ;) -
AuteurBerichten