Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
niemand een idee?/oplossing?
vandaag de ontsteking afgesteld met de licht scoop (10′) alleen is het niet verholpen, dus ik denk dan zet ik hem nog iets later (op gevoel iets verplaatst)
maar het helpt niet want als ik hem nu nog iets verder zet dan heb ik het gevoel dat het vermogen minder wordt… :S
ook hoor ik het ratelen/pingelen alleen met half of meer gas.
wat kan het zijn? gaskleppositie sensor???huh met lampje? ik ik ga as vrijdag met de scoop afstellen als me dat lukt…
maar met een lampje ben ik onder tussen wel vergeten hoe dat moest, maar als het werkt… ;) :thumbVandaag even de massa kabels aangesloten, ik moet zeggen dat het resultaat me goed bevalt.
Heb er 2 kabels op een andere plek aangesloten, hopelijk is dat genoeg.
De motor liep zonder kakken en uitvallen koud stationair en gaf met de paperclip uitlees methode geen fouten.
Wel heb ik nog een ratel (pingel) en draait de motor nog niet helemaal perfect stationair, deze week even de ontsteking afstellen.
Kan het kloppen dat de standaard ontsteking 10/830 (graden motor/t/min) is??? Aan gezien de motor pingelt en een beetje slecht loopt…
Ook ga ik deze week even de ecu uitlezen met het uitlees apparatuur voor de foutcode 55, die er hopelijk niet is. king: :thumb
In ieder geval bedankt voor de tip van de massa kabelsMassa kabel, nooit aan gedacht na de audio installatie in de kofferbak ;) morgen ga ik direct paar goede kabels halen…
ik heb daar op dit moment ook last van en dat ligt aan de ontsteking (bij mij dan)
controleren de ontsteking eens (voor ontsteking is namelijk af te stellen met de verdeler een een scoop…)
is het ook bij een bepaalde snelheid en versnelling??ja precies. ook kun je dat snel zien wanneer je hem aan de viergastest kast gooit, dan zie dat je motor te arm loopt wat motor schade veroorzaakt.
even een klein update:
heb gisteren m’n distributieriem (waterpomp, thermostaat, koelvloeistof etc.) vervangen, thermostaat bleek naar z’n gootje te zijn. nu wordt de motor weer lekker snel en goed warm waar door het slecht stationair iets minder opvalt (het is er nog wel!)
heb ook meteen injector vervangen heeft geen effect gehad, achteraf kan het ook kloppen want hij houd niet in bij accelereren en haalt de maximale topsnelheid (fabriek) nog steeds, dus heb de oude er maar weer ingezet…
ben ook even naar de ontsteking gaan kijken en zag dat een stekker onder de verdeler helemaal geoxideerd is, deze even a.s week vernieuwen…een los benzinefilter? hoe bedoel je?
er zit een filter recht achter een brandstof filter die inderdaad makkelijk vervangbaar is.
misschien is die verstopt aan het raken?ben weer naar de sloop geweest en de 1.2 corsa stond er nog gelukkig. injector zat er gelukkig nog in en zag er zeer netjes uit (vergeleken met het gasklep huis) De ecu was helaas al er uitgehaalt. Ik had trouwens ook iets gehoord over de laatste 4 cijfers die moeten overeenkomen?
ook heb ik het Delco Delfi systeem, en helaas liggen bij de sloop zowat alle blokken uit elkaar.
a.s weekend denk ik ff de injector erin plaatsen…
@bandido
het is niet dat ik nu met drempels aanlopende wielen heb (integendeel zelfs) ik vind de GSI verlaging wat mooier en geeft denk ik ook betere rij eigenschappen in de bochten, was namelijk laatst de bocht uitgevlogen (niks ernstig, was een berm met daarna een fietspad geen stoeprandjes :D )
Ik kan natuurlijk ook gewoon 30mm verlaging setjes kopen maar als ik op de sloop een GSI vind met de vering er nog onder is toch nog iets goedkoper dan meteen een verlagingsset te halen :angelde ontsteking bedoel je zeker of het de rotor/verderkap en het DIN onstekking?
huh? de ecu ook? ik dacht dat je bij de ecu’s moet kijken naar de laatste 4cijfers… :shock:
ga eerst de injector vervangen en ff de kabelboom helemaal inspecteren, (zie dat er nogal veel isolatietape is gebruikt) en dan de ecu.
helaas zijn deze 2 componenten niet de goedkoopste op de sloop :(oke, dat wist ik nog niet, had ik toch maar een maand geleden die 1.2 kaal geplukt :swear
dan ga ik mooi morgen weer bij de sloop langs ;)
Thanks willem :thumbupaii, de injector… die vond ik ook al verdacht. nu nog hopen dat een sloop deze heeft liggen (in apeldoorn niet)
ik zal binnenkort ff kijken wanneer ik dit doe, moet nu eerst de distributie met koelvl, pomp en thermostaat. (beetje over de tijd heen)
Ik zal binnen kort wel ff laten weten of het gelukt is…nu nog even de vraag over de GSI vering: past dit zonder problemen? (aanlopende wielen met 5 personen in de auto?)
MVG,
-
AuteurBerichten