corsa14slow

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 989)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: licht metaal onder corsa #17996705

    goed zoeken, ik vind ze met et 45…. ;)

    In reactie op: Interieurcodes Corsa #17992557

    zoek de onderdelen eens los op. dus bijvoorbeeld een stoel (moet je wel een gsi/sport code weten = sloop)
    de mijne (swing) heeft 738

    In reactie op: storing autoradio #17996571

    maakt niks uit. er zijn radio’s en die hebben 2 remotes, 1 voor antenne en een voor versterker. (ook zag ik wel een keer dat de stuur bediening aansluiting ook blauw was…)
    zolang je maar niet over de ampère waardes gaat die de fabrikant van de radio aan geeft.

    In reactie op: licht metaal onder corsa #17996703
    In reactie op: storing autoradio #17996569

    je kunt de bougie kabels even door meten (waarde weet ik zo even niet = google ;) )
    op welke plek hij zit weet ik niet. bij ie was ie zwart-wit dus je kunt evt. kijken naar zo’n draad.
    wat ik heb gedaan is bij de antenne de kabel doorgeknipt en een nieuwe aan gelegd en deze op de remote aangesloten.

    In reactie op: licht metaal onder corsa #17996701

    dan zal het wel passen… alleen raad ik het je niet aan, te grote ET verschil, zeer slecht voor de aslagers, fuse, etc.
    denk er ook aan dat de velg verder naar buiten komt, en het mag niet te ver uitsteken…

    In reactie op: storing autoradio #17996567

    check de ontsteking systeem eens (bougie kabels)
    en je kunt beter de ant. versterker wel aan sluiten, geeft velen malen betere ontvangst ;)

    In reactie op: licht metaal onder corsa #17996699

    4×100 naaf: 56.
    ET38 zal wel passen, het ligt er wel aan of de auto verlaagd is, welke banden maat, etc.
    ET 49 is inderdaad een standaard waarde bij de corsa b.
    hoewel ik ET38 niet aan raad omdat het 11 verschil is (10 is max.)

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989173

    dus als ik alle goed begrijp past het blok ook zo in de bak? kan helaas niet meer duidelijk achterhalen welke type bak het is (helemaal ondergesmuurd) er stond nog wel op de deksel iets van W 8 en 40
    of is het beter om de 1.4 en de 1.6 koppeling sets te bestellen? en na montage 1 retour?
    aangezien ik op hbase zie ik dat de 1.4 en 1.6 anders is…
    (heb gekeken via de astra en alle types 1.4 en 1.6)

    In reactie op: lichtschakelaar verbouwen #17993102

    heb je al in de how to’s gekeken? (Plaats hier je how to’s! – Corsa ) daar vind je op de eerste pagina een berichtje van wim-v6 die het uitlegt. ;)

    In reactie op: Interieurcodes Corsa #17992555

    onder de motorkap zit een plaatje (vooraan middenin) met 2 codes de 2de is als ik het goed heb de interieur code
    welke code de gsi heeft weet ik zo niet. misschien staat er een gsi op de sloop? kijk daar is naar…

    In reactie op: Katalysator leeghalen #17984498

    leeg halen? waarom niet een cat vervanger eronder??

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989172

    ik was al van plan om de c16se te pakken ;) maar was gewoon even nieuweschierig naar de c16nz…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989170

    toch nog even een vraag over de c16nz, ik hoor en lees dat deze zonder problemen op de kabelboom past van de c14nz, maar is de ontsteking van deze blokken niet iets anders van elkaar? of moet je dan de ontsteking en ecu overzetten naar de c16nz? lever je dan niet wat vermogen in?
    en c14nz motorsteunen passen gewoon?

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989169

    c16se valt dan ook wel mee met verbruik lijkt me :hmmz
    maar toch twijfel ik over de motorsteunen of dat past, net zoals de uitlaat…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989167

    Ik denk dat ik toch voor de C16Se ga, want deze past toch ook in de motorsteunen van m’n c14nz??? En op de bak (waar iets van W 8 40 opstaat) moet dan wel iets langer door sparen :hmmz het is wowiso de bedoeling om het blok helemaal uit elkaar te halen. (als we het doen, doen we het meteen goed ;))

    In reactie op: div. problemen met C14NZ #17980138

    Kleine update: schade is weer helemaal gemaakt, niks meer Van te zien.
    En over het pingelen daar ga ik denk ik Niks aan doen, heb 10.5bar compressiedruk terwijl het orgineel 9.5bar… Het wordt denk ik een C16SE hang. king:

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989165

    en merk je dat er 15pk (c14nz -> c16nz) meer is?

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989164

    heb een zeer rustige rechte voet, rij altijd zeer voorzichtig met een koude motor (op de “oude opa” manier kun je bijna zeggen)
    heb alleen met als ik de snelweg op rij dat ik direct naar de 120 ga in de 4de versnelling maar voorderest ben ik zuinig op m’n brandstof, het is al duur genoeg… king: :angel

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989162

    ff een vraag: kreeg de tip om een C16NZ te kopen aangezien deze zuiniger zijn dan de C14SE, is dit nou zo’n groot verschil? met m’n c14nz kan ik 1 op 15 rijden (+/-640km 1 tank) en de C16SE wat is daar het gemiddelde verbruik?
    en met de C16NZ past ook meteen op de kabelboom van de c14nz net zoals de ecu (of verdeler van de 14 overzetten) :hmmz
    nu zit ik eigenlijk en twijfel tussen deze 3 motoren, welke wordt aangeraden als het gaat om tussen prestatie en zuinigheid???

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989158

    ook betrouwbaarder? aangezien ik al een keer met m’n C14NZ stil stond met gebroken kunstof dingetje tussen nokkenas en verdeler…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989156

    nah, een c16se weet ik niet, vind een c14se genoeg (hoef de remmen niet aan te passen enzo) ;) :D
    het is een Corsa B.
    De Startblokkering zit toch in de ecu? (met chip in sleutel, en kastje bij contactslot) C14SE hebben toch startblokkering?
    mijn doel is om de bak te houden en de koppeling ligt er op dit moment bijna uit :hmmz dus overzetten wordt het niet…
    ga sowieso meteen koppakking en distributie en standaard onderhoud doen.

    nog wel even een andere vraag erbij: DIS ontsteking of Rotor/verdeler? welke is beter, betrouwbaarder?

    In reactie op: div. problemen met C14NZ #17980137

    heb afgelopen donderdag de octaanstekker en heeft helaas niks geholpen, binnenkort de hallgever vervangen maar heb eert wat andere reparaties tedoen helaas. heb afgelopen vrijdag een ongelukje gehad, ben tegen een auto aan gegleden (Citroen nogwatkoekblik)
    aan de buiten kant niks te zien, maar aan de binnen kant de balk achter de voorbumper (dwarsbalk?) krom en en alles een beetje naar elkaar toegetrokken….
    Foto’s:

    helaas dat me nu dit nou op de laatste meters van bestemming overkomt en nu eerst dit weer repareren…
    ach het houd je ook weer lekker bezig ;) :D

    In reactie op: div. problemen met C14NZ #17980136

    Als volgens de ecu de octaan stekker 22Kohm is dat toch goed?

    In reactie op: div. problemen met C14NZ #17980135

    dat deze motoren geen klopregeling hebben wist ik al.
    de octaan stekker moet ik inderdaad eens naar gaan kijken want die is echt smerig vies en vast…
    hall gever zit ik ook al aan te denken, denk dat ik even deze week ofzo naar de sloop ga even een donor regelen… als het weer ietsjes beter is…

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 989)