Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nog even een vraagje: past een 1.2 luchtfilter huis op een 1.6? want mn 1.4 heeft koude start regeling en de 1.2 niet…
en welke remmen kan ik plug-en-play op mn naven plaatsen? astra 1.6 (of hoger) remzadel en klauw??
en mag je zomaar een motorcode op de orginele plek slaan zonder de cijfers achter de motorcode (c16se)? aangezien deze onleesbaar is geworden…Dacht het niet, maar je kunt het even proberen ;)
denk dat wim de hallgever in de verdeler bedoelt. beter haal je bij de sloop een complete verdeler deze kost haast niks op de sloop (+/-40 euro)
heb er nog een liggen van een NZ…De x12sz heeft inderdaad de c14se kabelboom. Dit blok is dus verbouwd.. :jerry
Ben vandaag ook even naar de sloop geweest en een c14SE kabelboom en brandstofpomp gevonden.
Morgen even stuur vervangen (3 Spaaks stuur gekregen)
Volgende week motorblok er in plaatsen :thumb
Weer genoeg te doen, heb dr zin in ;) :Dook weet ik dat een x12sz een monopoint motor was.. alleen deze die ik heb was toch echt voorzien van multipoint en loopt een netjes en vlot.
misschien is dat wel de c14se kabelboom? ook deze neem ik mee in de kabelbomen inspectie.
en heeft een c16se een LuchtMassaMeter? want dan moet ik even verder met het blok inspecteren.
kan ik trouwens van de x12sz de luchtfilterhuis gebruiken? deze heeft namelijk geen koud regeling er op zitten en mijn c14nz wel…als ik het me goed herinner jup, je kunt het altijd nog even na vragen bij de dealer en bij velgenboeren…
Kabelboom is volgens de schema gelijk (c14se, corsa B – c16Se, corsa A)
mis volgens mij de octaan stekker, ga morge en donderdag naar de sloop verder kijken want bij de dealer zijn ze ook niet echt slim… €1500 voor kabelboom?! En dan ook niet welke ik bedoel terwijl ik het toch echt duidelijk uitleg. En schema’s willen ze ook niet zomaar geven… Gelukkig heb ik in de buurt Een zaak zitten die gespecialiseerd is in de electro van auto’s (accu, ecu, startmotor, dynamo, etc.) die wel schema’s zonder problemen geeft..
Dus dat wordt toch de kabelbomen die ik Heb naast elkaar leggen en kijke hoe het allemaal moet…die zit er bij maar de stekkers kloppen niet. mis draden etc.
en een corsa b heeft standaard geen c16SE, dus dacht ik dan een kabelboom van een c14SE.
maar weet niet of deze kwa aansluiting/stekkers gelijk zijn…
of is een corsa A kabelboom zo aansluitbaar of een corsa B?
want de astra kabelboom is echt een mega puzzel…Heb vandaag de kabelboom even bestuurdeert en snap er helemaal niks meer van, heb volgens mij meer stekkers en kabels dan in mijn auto zit.
De motor (kabelboom) komt uit een Astra automaat…
Kweet niet of de c14se kabelboom (corsa b) het zelfde is als een c16se??
Want dan kan ik lekker simpel naar de dealer gaan een een originele kabelboom halen.Ik heb hier ook nog een los x12sz blok liggen en deze heeft ook geen koud regeling en en heeft ook geen hitteschilt op de spruitstuk.
Kun je voor een schema niet naar een opel dealer in de buurt??Oké. En welke kleur? Heb een gele liggen met getal 95/91. Of kan ik de octaanstekker van een c14nz gebruiken (95/98) ???
ik las/hoorde dat opel vaak de kleur van de kabels gebruikt. dus zou zo één op één moeten passen. en denk dat ik ook weet waar alle stekker aansluitingen van de ronde stekker voor zijn, 3 stuks komen van binnen (bij stuur kant) 2 zijn voor de octaan stekker… dus even de octaanstekker verplaatsen naar links…
welke kleur octaanstekker heeft een C16SE eigenlijk? is dat geel? en hoe koet ik trouwens hem aansluiten als ik op 95 ga rijden? met het getal 95 naar boven?
aansluiten gaat denk ik met deze info en een duidelijke schema er bij velen makkelijker worden…Met twee schroeven minder hangt de bumper toch ook op zijn plek?
Heeft er iemand trouwens nog een elektriche schema van de kabelboom voor een c16se?
Is denk ik wel handiger als ik ga knippen in de kabels….Volgens mij past een GSI bumper van ’97 zonder problemen op een corsa b van ’93
Dus dat wordt knippen? M’n corsa heeft geen ronde stekker maar een rechthoekige stekker (2x)
Maar volgens mij mis ik ook een nog een deel van de kabelboom, namelijk de octaan stekker aansluiting. Maar heb alweer een Astra gevonden met de anderekant van de ronde stekker, waar ook de octaan stekker zit ;)
Nu nog even kijken wanneer ik heb er in plaats want deze komt uit een automaat… Even vliegwiel passen van andere donor :thumbheb net een c16se blokje op de kop getikt met ecu een kabelboom. het viel me op dat aan de kabelboom geen octaan stekker zit? en er zit een ronde stekker: wat is dit? hoe sluit ik deze aan?
en de auto was ooit voorzien van een 1.4 multipoint motor…
en aan de viezigheid van de br. pomp te zien zat deze er al een tijdje…
kun je ook een br. pomp los testen? op hoeveel druk deze staat?vreemd ik zie echt dat deze motor een multipoint is… en toch staat echt x12sz (of xz?)
zal voor de zekerheid even goed kijken want nu weet ik het niet zeker meer of het sz of xz was…
kan je ook aan de br. pomp zelf zien welke het is? bijv een nummer???
en €200 tot €300 is best wel veel, zoek alleen de motor, kabelboom en ecu niet de bak…zelf heb ik ook 0,0% ervaring als het gaat over blok swappen van opel blokken. weet nu net hoe je een x12sz uit een corsa b met carresorie variant a haalt.
als je de tijd, ruimte en geld hebt en het een gaaf idee lijkt om te gaan swappen dan zou ik zeggen: DOEN!
en tja.. geld gaat het inderdaad kosten: koppeling, dist riem, koelvloeistof, olie, etc….wat je kunt doen is kijken naar velgen die onder een daihatsu passen. die hebben ook 13″ er onder zitten. En hebben de et ook in de 40 zitten.
zijn trouwens best wel mooie velgen die standaard geleverd worden door daihatsu dealers :thumbdat is dan raar, want als ik op mijngrossier.nl kijk zie ik allemaal de zelfde nummers…
en even een wijziging: het wordt geen c14se want kom er net achter dat het blok een x12xz is… iets wat ik niet wil… 15pk op achteruit :fy1
en de auto stond nog wel op kenteken met een 1.4SE motor :swear
dus ga morgen weer op jacht naar een blokkie, of een 1.4 of een 1.6
wel heb ik de brandstofpomp van de 1.2 er uitgehaald, deze is toch ook toepasbaar op de 1.4 en 1.6???is te doen. ben er nu zelf ook me bezig om van een c14nz (60pk) naar een c14se (82pk) te gaan…
neem wel de tijd er voor ga niet haasten… ;)kleine wijziging: het wordt geen c16se maar een c14se. heb namelijk een donor (rijdend enwel) heb net vandaag het blok er uitgelepeld. met wat beginners fouten… teveel los halen enz. :swear zonde van de tijd…
morgen of vrijdag blokje in de mijne plaatsen :D
ben alleen bang dat de koppakking lek is. er zat bijna geen koelvloeistof in, wel was olie goed op pijl… en het hele blok zat onder…
ook is denk ik de motorolie te dik, hij is nogal traag met gas geven… hopelijk opgelost met een frisse onderhoudsbeurt en mijn bak erop.
ook even temp sensor overzetten (van de nz) als dit kan, want denk dat deze niet meer zijn werk doet.
dist. riem en koelvloeistofpomp zet ik over (deze is namelijk 3 maanden geleden gedaan op de NZ)
weer genoeg te doen :D ;)alleen kan ik er nog steeds niet achter komen welke bak het is… op een een-of-ander-manier zie ik gewoon niet welke bak ik heb, heb de overal al gekeken… niet dat me dat eigenlijk nog iets uitmaakt… zolang het maar past…
en beter neem je 14 inch, veel meer aanbod en het staat ook mooier ;)
-
AuteurBerichten