corsa14slow

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 989)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989223

    en ik heb weer pech… brandstof lekkage… net getankt…
    gisteren met de pomp vervangen kreeg ik de dikke rubbere ring er niet tussen (tussen tank en deksel) en heb toen silliconen kit gebruikt, alleen dit heeft dus verkeerd uitgepakt. dus dat wordt vanavond de kit verwijderen en met veel vloeken en tieren de ring er tussen “persen”
    wel jammer van de brandstof 20l op de grond :fy1 :fy1 daar gaat +/-25km rijden…

    In reactie op: zijlijsten wrappen.. #17859722

    Zeer voorzichtig fohnen met schildersfohn, werkt ook goed heb ik bij mij ook 3 maanden geleden gedaan en ze zijn allemaal nog mooi donker van kleur :D

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989222

    nou ik moet wel zegen dat ie niet moeilijk deed in hogere toeren (+/- 4000 RPM – Geen toerenteller) wel heb ik gisteren na 60km te hebben gereden de motor een keer bijna tot toerenbegrenser “geduwd”
    alleen dat olielampje vertrouw ik niet, moet ook de kabel nog gaan solderen want deze zit vast met een quicklock klem :thumbdown
    nu nog 10w40 erin en dan is ie verder helemaal toppie (en velemale sneller dan mee trage c14nz) :jerry

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989220

    Pomp is vervangen. Ik moet wel zeggen dat ie nu mooi stationair draait, alleen bokt en schut ie in hogere toerental. Denk dat ie een lange tijd heeft stil gestaan.
    Ook ging vandaag me olie lampje flikkeren, dit komt denk ik door te dunne olie (5w40) ga deze week er mooi 10w40 ingooien want m’n c14nz liep daar goed op.
    Ik ga nu deze maand flinke KMs maken en zal na +/-1000km weer een update plaatsen: wat en hoe het er voor staat ;)

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989218

    Ik heb een pomp liggen van een corsa 1.4SE. Deze komt er morgen in..
    Ook heb ik hem even uitgelezen en kwam op de foutcodes: 85, 84: wegrij blokk. Geen of foutief signaal?
    Voor de rest zag ik met de monitor lijst (met apparatuur) dat hij inderdaad erg arm loopt en hij rookt als de mallen, ook wordt het onder de kap Zeer heet, ga er zeker niet meer mee rijden tot de pomp erin zit.

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989214

    Brandstofpomp heb ik liggen, nu nog de rijd…
    Maar dat kan toch geen oorzaak zijn van het spontaan uitvallen onder het rijden???

    In reactie op: Sleutel Laten Kopieren Waar #17934088

    kan volgens mij alleen bij de dealer ( en denk ook bij Opel service bedrijven) sleutel moet namelijk ingeleerd worden…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989212

    ik kon het niet laten om na een paar snelle kleine reparaties toch te gaan cruisen met het ding :D maar nu dit:
    net een uurtje geleden viel onder het rijden me motor (c16se) spontaan uit, ik had gelukkig nog vaart om als een gek een parkeerplek op te vliegen,
    ik proberen te starten maar ho maar: meteen na het starten (2sec) valt ie uit. dus ik een paar keer door gestart maar hij bleef eigenwijs :swear
    na +/- een kwartiertje rust nog een keer geprobeerd en hij sloeg dit keer direct aan alleen liep ie hoog onregelmatig in toeren. dus ik hem weer uitgezet en weer na +/- 5 minuutjes weer geprobeerd en toen deed hij het gewoon Perfect :wtf
    nu lees ik hier-en-daar dat het de BDP sensor en ECU kan zijn.
    maar als een van die het zijn dan deed hij nu toch niks meer?
    en de BDP sensor: waar zit deze? op de krukas poelie?
    en kan dit moment ook veroorzaakt zijn door de br. pomp? aangezien deze nog van een C14NZ is. (wel loopt de motor goed in de toeren)
    ook zag ik net toen ik even snel onder de kap keek dat de sensor op de krukas poelie helemaal zwart is van de smerigheid: OORZAAK?!?!
    kan deze ook van een 1.4 of dergelijks worden gepakt?

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989211

    weer een update:
    blok, bak en kabelboom zitten er in en het loopt ook, nog niet mooi stationair (beetje schokkerig) maar dat komt omdat ik op dit moment de brandstofpomp moet wisselen naar een SE pomp :???:
    morgen nog even het schilt los halen van mijn linker remschijf want deze loopt aan, als dat en de pomp er in zitten een mooi lang ritje maken en een paar keer de motor uittesten :jerry Heb d’r zin in! :D

    In reactie op: stabilisatorstang #17782621

    wat is er afgebrokkeld? ik heb vandaag nog van m’n corsa b, men stabilisatorstang in de handen gehad en ik weet dat deze vast zit in de bouten van de fusee en er zitten voor 6 bouten en voor de rest bestaat de stang uit 2 stangetjes en deze zitten vast met klemmen en rubbertjes (als ik me het nog goed herinner)
    misschien en stabilisatorstang compleet van de sloop? deze kan echt niet veel kosten…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989210

    oh nog even een vraag: waar hoort de aansluiting van de map sensor en waar die van de vacuüm gebeuren? ik heb op dit moment de map sensor aan de achterkant van het spruitstuk (naast de gaspositiesensor) en de vacuüm slangetje aan de onderkant van het spruitstuk.. is dit goed, of is dit nou net andersom?
    en de brandstof leiding: de bovenste is toch aanvoer en de onderste retour? (wanneer deze 2 in de klemmetje op het schutbord vast zitten samen met de vacuümslang)
    en is het ook snel op te merken dat de slangen verkeert om zitten?
    moet er wel bij zeggen dat de leidingen op dit moment wel mooi naast elkaar lopen…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989209

    ben vandaag bezig geweest met het blok volledig in de auto te zetten en heb nu helaas wat problemen met afstellen. ben een dop kwijt die de as vast houd, heb nu speling en de pook is te ver naar achteren is je hem in z’n 2 of 3 zet. maar dat is evt voor later. wil eerst het de auto weer rijdend hebben aan gezien de kabelboom er nog niet volledig in zit.
    de assen zitten er al in, dit ging zeer makkelijk aangezien m’n naaf/wielager en remmen er nog op vast zaten (wiellager zit vast gerot, maar draait wel zonder problemen)
    morgen olie van de motor en bak vullen en kabelboom er in en gaan er mee.
    ook wel geinig om te weten dat ik de koelpot moest verplaatsen deze kwam tegen het spruitstuk aan…
    ook paste de koelslangen naar de kagel radiateur niet meer maar heb wat slangen van een vw blok (geen idee wat voor een) gepakt en deze hebben een zeer kleine knikje er in zitten maar dat is niet erg…
    en wat betreft de LMM: deze motoren hebben hebben volgens mij een MAP sensor en een hitte-film-luchtmeter (of hoe die ook heet)
    nu morgen hopen dat alles vlekkeloos gaat werken ;)

    In reactie op: stabilisatorstang #17782617

    imitatie merken zijn ook goed hoor.
    sloop is ook goed, en kost ook de kop niet ;)
    en je kunt beter eerst de rubbers vervangen en als dat niet werkt pas de stang… kost minder :thumb

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989138

    ja, de f10 die ik nu los heb liggen is een 5-bak… nu hoop ik eigenlijk dat de f13 die ik heb liggen wel een 5 bak is, want kan nergens iets vinden over hoeveel versnelling de bak heeft. denk dat ik maar even met de schakelen mechanisme ga spelen misschien wordt ik dan wijzer…
    en hoe kun je in godsname olie bijvullen en aftappen, ik kan nergens een plug vinden wat hier op lijkt…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989139

    Morgen aan de gang met de kabelboom. Vandaag lopen kloten met het vliegwiel en startmotor. Dit paste niet, de bak bleek een f10 tezijn (mocht er iemand interesse hebben) en heb meteen een f13 erbij geregeld. Maar kan ik zonder problemen de f10 assen op de f13 plaatsen???

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989152

    Nee, de motor zat een kabelboom op van een Astra en deze had geen LMM. Ben nu bezig met het inbouwen van het blok. Heb alle kabelbomen naast elkaar gehad en de LMM zat alleen op de corsa kabelbomen. En wat ik zag is dat de Astra kabel korter is dan de corsa b kwa ruimte naar ecu…
    Ik ga in ieder geval even allen aansluiting op de Ecu even checken en vergelijken.

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989144

    Ik ben van plan om een c14se kabel van een corsa b tegaan gebruiken. En de donor van de kabelboom had dis ontsteking… Dus dacht ik makkelijker te doen om gewoon de stekkers van de kabelboom op de ecu een beetje te veranderen, zoals de LMM bedrading te verwijderen… En volgens mij gaat de Astra kabelboom ook niet passen aangezien deze tekort is. Dus dat lijkt mij velen male moeilijker dan een corsa b c14se kabelboom. Alles is het zelfde Halve de LMM…

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989146

    Toch nog een 3de vraag er bij:
    Wat is bij een corsa b de aanvoer en retour leiding? Onderste retour??
    En hoe zit het bij de c16se spruitstuk: zit er voor de retour een soort huisje voor (boven op de common rail) of is deze aansluiting juist de toevoer?

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989141

    Ben ik weer even.
    Ben vandaag weer bezig geweest met de c16se en kom er nu met de kabelboom niet uit. Heeft een c16se een luchtmassameter? Want op de Astra f kabelboom zit deze er niet op. En op de c14se (van de sloop) zit deze wel op, net zoals de verbouwde x12sz.
    Kan ik de LMM gewoon aansluiten op een Astra f 1600 ecu of moet ik de stekker verwijderen?
    Voor de rest zijn alle 3 de kabelbomen hetzelfde…

    En nog even een vraag over het vliegwiel: moet je deze op een bepaalde manier erop plaatsen of maakt dat niet uit?

    In reactie op: Startmotor draait, maar slaat niet aan #18001323

    goed om te horen dat hij het weer doet! veel plezier er weer mee ;)
    en dat gezoem: dat klopt, het is de stappenmotor. niks om je zorgen over te maken ;)

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989142

    Wil wel eerst zeker weten dat het past, strak heb ik de hele berging vol liggen met div onderdelen…
    Wat weer ruimte kost..
    Aangezien 1.6 er zowiezo past ga ik daar voor..

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989148

    Ik weet denk ik weer voor even genoeg. Zoeken naar corsa b 1.6 GSI remmen.
    En diesel 1.5 remcilinders achter..

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989208

    maar dat lijkt mij als ik Jurgen zo hoor zonder van het geld aangezien er niks qua diameter verandert, dus alles is het zelfde… op de ventilatie naar…

    hoewel ik wel op mijngrossier zie dat de gsi 256×41.0x20.0 is en de 1.4 (c14nz) 236×41.0.20.0 is, maar de blokjes zijn het zelfde. dus dan neem ik aan dat is zo zonder enkele aanpas van remklauw en zadel de gsi schijf erop kan zetten?

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989206

    Dan kan ik eigenlijk ook gewoon m’n 1.4 remmen houden als dat het enige verschil is aangezien de c16se ietsje minder pk heeft dan de GSI…
    En volgens mij zijn deze remmen wel krachtig genoeg om door de kenteken herkeuring te komen…
    (en tegenwoordig ook Voor de APK, remmen test)

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989204

    Ik heb 14″ lichtmetaal maar volgens mij passen de corsa b GSI ook zo er op en dacht dat de corsa GSI op 14″ rijd?
    En is er eigenlijk wel verschil tussen de corsa 1.4 en de corsa GSI?
    Zoals de zadel(beugel) die is even groot??

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 989)