Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb er nu veren (originele dempers) van AP (40/30) onderzetten en het rijd echt super! Geen gestuiter ofzo en er kan nog steeds met 5 man (velgen ET35) erin mee gereden worden. En AP kost ook niet veel…
Maar een conbi set is wel beter aangezien je de achterkant nu al slap vind ;)Jup ;)
Mijn corsa b is afgelopen mei gewoon goedgekeurd met angel eyes. Wel werd het APK boek erbij gepakt maar verder zonder problemen erdoor heen geweest :o ;)
20 juni 2012 om 13:33 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036451Oke, dus je hebt al meer dan 2 -kabels aan de accu zitten? ik had er 4 opzitten. king: :thumb
dit heeft trouwens ook bij mijn oude blok (c14nz) goed geholpen..19 juni 2012 om 16:38 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036449Volgens mij heeft en c14se geen koud/warm regeling op het luchtfiter, tenminste bij mij dan…
Voor de koude start kun je voor de zekerheid een extra massa kabel aanleggen (van blok -> accu en van chassis -> accu) , heeft bij mij ook geholpen. ook was toen met uitleesapparatuur foutcode 55 (ecu) bij mij weg ;)Haha, klopt dat verhaal zag ik inderdaad voorbij komen. Thnks voor die info!
hoezo in de bochten? dat je zowat het gevoel hebt dat je op 2 wielen de bocht door gaat? dat wil ik juist niet wil lekker vlot een bocht door scheuren zonder dat de auto zoveel kantelt. er komt trouwens ook een gsi stabi. stang van de sloop op, en zit te denken aan een veerpootbrug voor boven en onder…
15 juni 2012 om 06:28 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036440viewtopic.php?f=8&t=112933
2de bericht van wim-v6ben ik ook naar opzoek, alleen zie ik geen verschil tussen de normale en gsi/sport demper. dus misschien dat ik toch maar AP dempers erbij ga halen, maar eerst even kijken hoe het staat en je kunt volgens mij ook zonder enkele problemen met standaard schokdempers tot 4cm verlagen :D
Setje besteld: 40/30 van AP. Ga denk ik wel GSI dempers zoeken. Maar eerst kijken of het er mooi onder staat ;)
Het zijn 6J wielen.
Over 2 weken gaan ze er onder.GSI schokdempers zijn toch ook anders ten opzichte van een niet GSi demper?
aangezien ik maar 20mm lager ga weet ik dat het zonder problemen met de oude dempers kan maar het is toch beter om ook de dempers mee te nemen?
en wat is weet kost 1 veer voor een niet gsi al 80 euro…
maar ik ga nu denk ik eerst de veren pakken en dan als het toch moet ga ik er dempers bij zoeken.
weet weer voor eventjes genoeg, thanks!13 juni 2012 om 11:37 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036437De methode staat uitgebreid bescheven op dit forum, en google is je beste vriend ;)
13 juni 2012 om 11:30 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036435even Uitlezen met de paperclip methode. ;)
beter de riem vervangen, 1400 zijn geen vrijlopers. ik zou geen risico nemen. en zo heel veel kost een riem setje toch ook weer niet?
Hij is ook best wel zuinig voor z’n leventijd.
Aan de CR bak moest ik inderdaad ook even aan wennen, maar vind het zelf toch stukke beter rijden (sneller inhalen op de snelweg etc.)heb inmiddels het verbruik nog lager gekregen 572km 44,67L king: en ik rij zeker niet rustig, veel lange ritten en snelweg.
heb een F13CR met iets van 3,94
en over de GSI; dacht dat die setjes op sloop geen drol kosten? ga sowieso een gsi stabilisator halen (dikker en stugger) want ik heb echt het gevoel dat ik op 2 wielen de bocht door ga.. :???:
en misschien een 30mm veren er bij, maar dat zie ik binnenkort wel…Klopt, ik heb het inderdaad zeer ruim berekend. Kan altijd goedkoper door bijv de riem van je oude blok blijven gebruiken (als deze nog in goede staat is)
Berekening is ook 2 volle tanks mee genomen, benzine is nu eenmaal duur king:
En dat krat bier heb ik uiteraard ook zelf benuttigd ;)ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)Of je haalt een multi point motor compleet, dat is makkelijker aangezien de zuigers en compressieverhouding, cilinderkop, ecu, kabelboom, brandstofpomp, etc. anders is…
UPDATE:
ben nu net de 1000km over gereden en ik moet zeggen dat ie nog helemaal perfect rijd voor een c14se (waar GEEN KM’s van bekent zijn)
ook leuk om te weten: geen olieverbruik merkbaar king: :thumb ook valt het verbruik nog redelijk mee: 500km/550km op 44L (11,3/12,5) en dat was veel stads verkeer (2/3de)
wel mis ik iets vermogen met een c14se ecu (de c16se ecu gaf meer acceleratie vermogen (gevoel) maar gaf ook veel foutcodes: lambda, lucht en brandstof druk… het loopt in ieder geval stukken beter dan de c14NZ)
APK heeft ie er nu ook opzitten dus ik kan weer vooruit.
nu zo snel mogelijk het beestje een groot onderhoud geven (dist. riem en jaarlijkse beurt)
dan nog een een GSI veren + dempers zoeken en de achterruiten blinderen en kijken waar ie tocht (zeer irritant) en dan voldoet ie aan m’n eisen.
(uitlaat laat ik zo zitten, gaat hard genoeg op de snelweg…
In ieder geval: iedereen bedank voor het reageren en het geven van de goeie raad! :thumbprobleem alweer opgelost, er was een kabelbreuk.
olie is niks meer aangedaan: olie peil zakt ook niet (+/-500km)
ook wordt zelfs op de KroonOil site deze olie aangegeven…
wel klinkt de motor koud als een tractor(tje)
binnenkort zit ik over de eerste 1000km heen en zal dan wel ff laten weten hoe het er voor staateen rechte pijp er tussen is makkelijker denk ik, aangezien nu het geluid beter is geworden door even een lang stuk te gaan rijden. vind het nu nog een beetje zacht maar de toonhoogte bevalt me wel :thumb
even de maat van de uitlaat opmeten en dan de slijptol er opzetten :jerryben vandaag weer bezig geweest en heb ontdekt dat het GEEN C16SE is maar een C14SE, heb de motorcode kunnen vinden… een beetje teleurgesteld aangezien me verteld was dat het een c16se was, maar het is toch ook goed dat het een 1.4 is, dit gaat ook lekker vlot, zeker met een f13 close ratio 3.94 bak (kun je lekker snel inhalen op de snelweg) :thumb
moet nu wel even de ecu wisselen aangezien deze van een astra 1.6 komt, want hij loopt op dit moment niet helemaal stotter vrij…
ook is het trillen opgelost, een “liefdadige” collega vond het leuk om 100 gram op me rechter voorwiel te plakken. (binnenkort even terugpakken, even over nadenken hoe ;))
ook heb ik vandaag me einddemper vervangen door een sport/sierpijp en het geluid daarvan is nog niet helemaal naar m’n zin dus ga ook één deze dagen de midden demper er tussen uit slijpen en een rechte pijp tussen plaatsen.
maar nu het volgende:
mijn olie lamp begint nu irritant te knipperen/flikkeren en blijft soms branden, er zit genoeg olie in.
nu had ik eerst de bedrading in gedachte dat dit niet goed meer was, maar als ik de stekker van de sensor er af haal brand het lampje helemaal niet ook bij het op contact staan :???: denk dus nu aan de sensor en aan de oliepomp en misschien olie (5w40). hoe meet ik de oliedruk? en hoe moet je de oliepomp te vervangen? en kan ik ook evt. de sensor en pomp van een c14nz pakken??Vandaag moest ik de snelweg op en ik moet zeggen dat het niet prettig was, bij 100km en hoger begint de hele auto in eens zeer hevig te trillen.. Nu ben ik er nog niet achter wat het is maar ik verdenk de assen, en me wiellagers maken lawaai.. Ook moet ik de auto nog uitlijnen…
Iemand nog een idee wat het kan zijn??250km bedoelde ik. Met dat kitten had ik gisteren niet echt meten in de gaten dat het niet benzine bestendigd was, het was nog steeds vloeibaar, Heb de o-ring er inmiddels in gekregen en ook dit bleef lekken. Na veel gedult en gekloot heb ik de vergrendel ring zelf een beetje vervormt en nu dicht de tank weer goed af ;) nu kan ik weer tijden :D
-
AuteurBerichten