Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je moet bij airbag werkzaamheden ALTIJD de Accu loskoppelen…
meestal is de mute aansluiting blauw of geel (correct me if i’m wrong)
dus als je die 2 aan elkaar verbind zou de radio de muziek moeten muten…Heb je de mute aangesloten? Deze is als ik het goed heb net zoals remote en radio ant.
Kweet niet wat voor een radio je hebt?ET 49 is originele corsa b waarde, wielen vallen meer in de kast (minder uitsteken) ook is het banden maat hetzelfde.
Zou dus zonder problemen moeten passen.
Ik weet alleen niet of het goed gaat in de wielkasten voor… Heb je nog genoeg ruimte als je maximaal stuurt? (binnen spartbord)hier had ik ook last van toen ik mijn 2-spaaks ging vervangen door een 3-spaaks (sport model) deze liet ook niet los naar velen male lope rammen en trekken en noem maar op.
ben toen naar een Opel speciallist geweest (lees: geen Dealer) en mocht er toen een poelietrekker lenen, maar weet eigenlijk niet of een Corsa B het zelfde techniek gebruikt als een A.
mocht dat zo zijn dan zie als je de claxon knop los haalt 2 ovale gaten zitten, daar past als het goed is een speciale poelietrekker in..1.4i dus een C14NZ/X14SZ?
volgens mij maakt het mij een 4-takt motor niet uit wat en hoe over tegendrukken? (correct if i’m wrong)
Al gekeken naar valse lucht, vervuilde gasklep/inlaat, Map sensor, Temp Sensor en Map sensor¿¿Zit er toevallig nog een koud/warm lucht regeling? misschien zit dan het klepje in het luchtfilterhuis vast op warme lucht.
ah, nog een linux gebruiker :thumb dacht bijna dat ik zowat de enige was…
klopt, opcom in wine geeft als ik het goed heb problemen met de USB poorten…
misschien een dualboot met een kale win xp?Dat bedoelde ik ook ;)
Heb een heerlijke tooltje deze werkt super met elke win7 king:#edit: klein foutje verbetert :vertag
je kunt ook bezuinigingen op het bestuurings systeem ;)
1x raden wat ik voor Windows 7 Ultimate sp1 heb betaalt king:Mocht je geen andere pc hebben kun je de pc ook booten met een linux live… Werkt super makkelijk
als je budget het toelaat zou ik meteen ook de dempers meenemen, kun je de originele demper bewaren of evt. verkopen :thumb
dus mocht mocht je dus allen de veren halen dan kan je die zonder problemen op de originele dempers plaatsen.dacht dat een distributie ketting zowat onderhoudsvrij is? zolang je er maar geen ratel geluid van hoort…
tja… ligt er allemaal aan wat het budget is.
ik heb onder mijn Corsa B AP Verlagingsveren zitten en ben er dik te vrede mee.
kwa merk is er op het forum echt Genoeg te vinden ;)met een volt meter op de ingang en uitgang van de seinlicht
mocht je evt. de hendel helemaal los hebben liggen kun je ook met een ohm meter de in- en uitgang door meten.
schema’s staan volgens mij hier wel ergens op het forum ;)Het kan inderdaad de hendel zijn maar het kan ook draadbreuk zijn…
Oftewel: Meten Is Weten ;)4 augustus 2012 om 18:44 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036460heeft die niet…
Nice! Ben benieuwd wat je van AP vind als je het er onder hebt ;)
zolang mijn veren niet los liggen en mijn dempers niet lek zijn, blijf ik wel ff lekker door rijden :D
valt best wel mee eigenlijk. een c20ne past voor een f13bak met een 1.7 diesel koppeling, je hebt maar 1 motorsteun nodig namelijk die aan de distributie kant. en de remmen zijn volgens mij wel sterk genoeg om de de RDW keuring heen te komen ???
en verbruik valt ook mee.. en ze zijn denk ik toch stukke minder afgetrapt dan de GSI’tjes… :???:al naar de sloop geweest? daar komt mijn c14se ook vandaan (wel ff de motorcode goed nakijken want ik dacht eerst ook een c16se te hebben gekocht. ;)
veren = hoogte
dempers = stugheid
maar volgens mij verandert de stugheid ook “iets” door verlagingsverentja… GSI…
misschien een C20NE blok erin?Update!
na een langzame/langdurige computer upgrade kon ik weer foto’s uploaden…
veren zitten er onder tussen al ruim een maand eronder en moet zeggen dat het zeer lekker rijd, veel meer grip gevoel op de snelweg king:
rij ook nog steeds met de originele schokdempers..
achter gaat het allemaal maar net, heb met een test net 3/4 mm ruimte tussen band en wielkast rand, dus deze kan niet nog lager zonder aanpassing van de wielkast.foto’s:




nu nog de facelift-bumper er goed op plaatsen want die zit te ver naar voren wat ook zichtbaar is op de foto…
zo, das pas olie verbruik! beter er een andere blokje inleggen…
met de juiste gereedschap zijn de zuigerveren niet zo heel moeilijk…
maar voor de zuigerveren moet de carterpan eronder vandaan, en voor klepsteelafdichting de cilinderkop.misschien even beginnen met een Compressietest en een lektest? want zuigerveren en klepsteelrubbers zijn niet het goedkoopste/makkelijkste…
Komt de temperatuur wel boven de 90 graden als je stilstaat? Zo ja, termostaat vervangen.
-
AuteurBerichten