Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ben vandaag in de winkel geweest en we zijn er overeengekomen dat ik beter voor 1x 4gb kan gaan aangezien ik dit weekend 1 dagen lang heb kunnen stressen (intelburntest) in niet o.c. stand en 15% o.c. stand en het zonder problemen verliep.
dus heb de kit (xms3 1600 8gb) ingeruild voor een 1x corsair vengeance black 1600 ddr3 4gb, dit draait dus perfect zonder problemen.dat is mooi om te horen ;) :thumb
om te beginnen met uitlezen, daarna:
– valse lucht
– vacuüm slangen na kijken
– stappenmotor
– temperuur sensor van het motormanagement (dus niet van je dashboard)
– map sensor
– massa punten
– ecunope, zoals wim-v6 al zegt: stuur draaien.
ik heb precies de zelfde koplampen er in hangen en met xenon en is zonder enkele problemen door de APK gekomen.
de keurmeester zij tegen mij dat je 2 extra stadslichten mocht hebben (dus 4)En ik rij ook vaak zo en ben nog nooit aangehouden ofzo :thumb
jup, het is ddr3. -> http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_775/P5G41TM_LX/” onclick=”window.open(this.href);return false;
volledige specs:
processor: intel C2D e8600
geheugen: corsair XMS3 1600 kit (zit op dit moment maar 1 in)
moederbord: P5G41T-M LX
voeder: OCZ ModXStream Pro 700WATT
videokaart: Nvidea Geforce GTX 580
behuizing: Cooler Master Centurion 5 IIzoals ik al zei, maandag ga ik hem weg brengen en dan wordt die volledig gecheckt en dan wordt er ook alles nagekeken…
update:
raar maar waar, de hardeschijf is zomaar uit zijn dood opgestaan. ben net bij de winkel geweest en daar deed die het gewoon.
ook even info gevraag over de geheugen en ik krijg geen nieuwe geheugens want, ik moet de hele pc er heen brengen voor een check.
dus dat word maandag men bak er heen brengen want wil dit weekend nog wel ff wat kunnen gamen (wat ook wel lukt op een 4gb module in single channel)@Haasje17 wrote:
Zet de overclock eens op manual. Vaak zit er een optie in of dat de memory modules in sync of out of sync moeten draaien.
Dan kun je de memory modules instellen op ongeveer 1600 mhz. Door de verhouding te veranderen.En bij cpu overclock kijk eens of je pci bus frequentie kunt locken word je systeem stabieler van.
dus pcie/pci clk status op enable zetten? ik heb dit zelf even handmatig op disable gezet opdat ik het gevoel had dat mee videokaart begon te flippen, nu heb ik een een splinternieuwe kaart (gtx580) en wil die natuurlijk nie slopen… ;)
wat ik weet heeft de handmatige o.c setting geen extra dingen: cpu instellingen en memory snelheid en pci freq. en deze 3 dingen beheert het o.c. profiel…
handmatig o.c. lukt niet want dan boot de pc niet, wat ik ook instel :hmmz@Haasje17 wrote:
Probleem met hangen memory hebben wij ook regelmatig met memory maakt meestal niet uit welk memory, maar is eerder te wijten aan het overclocken of underclocken dat het stuk gaat. En vaak ligt het in deze gevallen niet eens aan het memory, maar juist aan het mainboard waardoor de modules steeds bezwijken.
Deze modules worden niet gesuport snelheidsvershcil met 1333mhz is minimaal merkbaar. goede module op deze snellheid met goede timings is net zo snel als een 1600 mhz module. Koop eens een module die in de asus suport list voorkomt. Ben je vaak van veel problemen verlost.
ik had hiervoor 3setjes modules van corsair xms3 1333MHZ en daar was ik met dit moederbord dik tevreden mee, maar heb toen een andere moederbord gekregen met velenmalen betere performence en die bleek al die modules te slopen…
dus ik ga denk ik zo weer voor de 1333 modules… hoewel 1600 wel toekomst gereed is :hmmz
kleine update:
1 van de modules doet niet meer wat die hoort te doen: opstarten. heb net even de modules stuk stuk voor stuk gewisselt (1 er in de andere eruit)
beeld blijft zwart en geen toetsenbord/muis bedienijg mogelijk = geheugenheeft er iemand meer ervaring met Corsair? dit is namellijk al het vierde setje geheugen modules (1ste 1600 kit) en ook al de 3de cpu cooler (hydro h100)
denk dat ik korgen maar naar een andere merk verhuis want over corsair ben ik niet te spreken meer!!!cpu-z herkent idd dat het 1600 modules zijn maar geven ook aan dat ze er niet op draaien (check foto)… bios geeft wel namelijk aan dat het in dual channel draait en op 1226Mhz draait :s
reset geprobeert niks geholpen.. jawel hdd in-een-keer-defect :s (niet de ssd maar de oudere (5jaar) western digital HDD)
handmatige overclock wordt op een een of ander manier geweigerd, alleen de o.c. profiel word geaccepteerd (check foto’s)morgen eerst even een andere hdd regelen, aangezien daar ALLE data opstond dus nu geen programma’s heb…
als dat weer geregelt is laat ik hier een berichtje achter…Wat is het motorcode?
Al op de sloop gekeken?Voltage handmatig op 1,66v
Timing heb ik ook aan gepast volgens fabrieks spec.
moederbord is dit jaar gekocht bij mycom en draait de laatste versie bios. (laatste s775 moederborden)
Volgens mb spec. Herkent hij tot 1333 en dat doet die ook, behalve als ik hem op overclock zet.
Geheugen verandert niet naar 15xx mhz wat die gisteren wel perfect deed…
en als ik de overclock op handmatig zet boot de pc niet…ik had vandaag tijd genoeg dus dacht ik: laat ik het na lang te hebben uitgesteld, is even fixen…


op de foto zie je dat ik een dun speaker draadje heb gebruikt maar die heb ik inmiddels al door een dikke draadje vervangen..
ook heb ik niet hoeven knippen, scheelt weer als ik ooit de koplampen weer origineel maak…Jup, dat weet ik, moet ik nog steeds tijd voor maken…
Het is het makkelijkste klus dat komt kijken bij een swap.
Bij de passagier been ruimte waar achter het kapje de ecu zit. Dat zij 2/3 schroefjes los maken.
Er staan ook wel div. how to/Plaatjes/tekst op het forum ;)Nee, kabelboom is anders kwa stekkers en de se is een multi point injectie motor. Maar een kabelboom vervangen is net zo makkelijk als een koplamp vervangen.
En een C14se heeft meer paarden in zich dan een c16nz :D
Ik heb nog een kabelboom, brandstof pomp en nog wat onderdelen voor een c14se/c16se liggen, mag voor weinig weg ;)Bij mij blijft me xenon gewoon aan als ik sein… Alleen wanneer ik de hendel in grootlicht stand zet gaat het uit.
wielen balanceren: http://www.euromaster.nl/banden-balanceren” onclick=”window.open(this.href);return false;
uitlijnen: http://www.euromaster.nl/auto-onderhoud/uitlijnen” onclick=”window.open(this.href);return false;
;)Nooit een zwaardere zekering er in plaatsen!!! Dim en groot lich zijn apart gezekerd, en waarom doet de zekering dan geen “poef” wanneer je “seint”?? ;) king:
Om de 4 jaar samen met de d riem, met Een banden lichter en evt een 3de hand erbij is het prima te doen. ;)
Edit: 4jaar ipv 5
Al uitgelezen? Dit lijkt namelijk wel een beetje op een matige krukas sensor.
D riem van een c14nz en c16nz zijn het zelfde. Waterpomp kan idd met een nieuwe ring er tussen hergebruikt worden.
Waarom gooi je er geen c14se/c16se in?
En waarom wacht je tot de c14nz het begeeft? Lijkt me niet fijn als je niet dichtbij huis bent…11 september 2012 om 11:32 In reactie op: Europese volumebeperking Samsung Galaxy S3 verwijderen #18064034mocht je een beetje handig zijn en geen zin om te gaan rooten etc. dan kun je ook op zoek naar de “secret code” voor de s3.
voor een S2 (misschien werkt deze ook op de S3): *#197328640# dit is het service menu (code) en kun je alles zien en veranderen.Het is een bewegend onderdeel, die slijten nu eenmaal. ;)
zekering hoeft er helemaal niet uit… kost je alleen maar gekl##t met je radio instellen.
je hebt ook een speciale trekker nodig (special van opel: stuur trekker) ik heb dat ook gebruikt en na heel veel gekl##t te hebben, poelietrekker gebruikt: 5 min. werk geklaard.
er zitten gaten achter de claxon knop. ;) -
AuteurBerichten