Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat wordt dan sowieso een hoeren kast :jerry
nee, ik zit nog te twijvelen, of zo origineel laten of een wit helder led lamp er in…
ook zit ik te denken om bij de voeten ruimtes een blauwe spotje te maken die ik aansluit via de binnen verlichting, maar dat zijn voor nu nog maar dromen king:heb ook een blauwe auto vandaar :thumb
zo op je profiel pic te zien heb jij een rode astra?
wil alleen nog wat aan het midden console doen, denk dat ik ff 2 extra ledjes erbij soldeer bij het gedeelte met het schuif balkje, is me net iets te donker ;)haal bij je schoefset ook meteen camber bouten anders wordt je camber te negatief…
fotootje:

@opelrobin die zul je waarschijnlijk toch nog iets moeten bewerken…
Ik heb net gisteren smd leds in osram fitting, zal één deze dagen één fotootje posten…zie hier:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/593836908-klapsleutel-conversieset-voor-uw-corsa-c-meriva-a-agila-opc.html” onclick=”window.open(this.href);return false;het bestaat dus wel ;)
Als de min kabel los gekoppeld is bij de accu: nope het stroom circuit is dan verbroken ;) dus de plus hoefd niet los, kost alleen maar tijd
No problem :thumb
€50 kan je idd er makkelijk aan een komen, en met onderhandelen kan het nog iets goedkoper? ;)vast wel, probeer anders bij de dealer of het mogelijk is. waarschijnlijk daar wel een hoofdprijs, maar wie niet waagt, wie niet weet :thumb
zo, dat is weer een berg theorie kennis :thumb :jerry
mijn km stand klopt ook geen drol van, er is afgelopen maart/april een andere motorblok in gekomen waar geen km stand bij stond (c14nz -> c14se)
en wat wil dit (…) kabinet er aan doen? mijn auto is al 19 jaartje jong, veel is mechanisch dus dat slijt nu eenmaal… en tegenwoordig is alles zowat elektronisch wat ook kapot kan gaan en daar kan je niet ff ducktape of kit voor gebruiken als reparatie hulp :vertag
volgens mij kun je problemen krijgen bij een NAP rapport voor evt verkoop, niet dat ik de mijne ga/wil verkopen, het is en blijft mijn mattie tot de laatste puff :D ;)oh, dan laat ik het klokkie mooi zitten ;)
ik was voor 25 eurie kwijt kost dus geen drol, heb wel abbo op de sloop xD
mijn corsa komt uit 1993 een ervaren autootje dus king:Uiteraard ben ik daar ook blij mee, nu heb ik geen verzekering gezeik ivm te veel km’s gereden (bijbetalen) alleen met de APK moet boven de 173748 km zitten voor het geval dat ik problemen ga krijgen met terug gedraaide km stand ;)
Volgens mij wordt de toerental berekent door het onstekingssysteem, niet de bak…
Mijn nieuwe teller heeft 20.000 km minder dus moet zeer waarschijnlijk bij de apk ff omwisselen met de originele km stand aangezien bij de apk de km stand wordt genoteerd, valt wel op hè: een negatieve km stand ;)Ik heb er één met teller kabel. Bij mij was plug&play behalve mijn SMD led lampjes ver de verlichting die passen niet. In één met toeren teller zitten osram fittingen de niet rpm heeft t10…
De c14se heeft idd een zwarte huisje en de c14nz Idd crème. Dat ze andersom draaien is me eigenlijk niet opgevallen…
Ik heb inmiddels een donor gevonden voor de 14se en die werkt perfect :D motor loopt weer lekker en geen brandende MM lampje meer.
dus neem ook aan dat ik hem goed geplaatst heb ;)vandaag op de sloop gezocht naar een gasklep positie sensor, wat ik ook gevonden heb. kwam ook meteen een leuke Corsa tegen met een toerenteller-cockpit en een zeer nette pookhoes.
helaas zijn de lampjes aansluiting voor de verlichting van het cockpit anders dan die van een Niet toerenteller, dus moet ik opzoek naar nieuwe SMD led’s…vandaag er mee bezig geweest, werkt niet. als ik hem aansluit blijft het MM lampje branden en reageert hij het zelfde als de stekker los gekoppeld.
Vandaag poging gedaan om de gasklep positie sensor te vervangen. Helaas mislukt door het weer en 1 van de 2 torx boutjes.., :fy1 :cry
dan maar morgen het gasklephuis er af halen….4 november 2012 om 14:28 In reactie op: Gezocht: Kleppendeksel voor de Opel Corsa B, 1997, 1.2 #17989946DUBBELE POST! :???:
:wub :wub
jaloers ;)vandaag “geheadbangt” op de snelweg (zonder metal/rock ofdergelijks) het beestje heeft blijkbaar net als z’n baasje ook last van de kou (storrert, sputter boven de 40km/h) uiteraard ging ook het irritantste lampje branden (niet de hele tijd, alleen wanneer die begon te stotteren.) en die gaf me de foutcode 21 (gaskleppositie volt. te hoog)
nu weet ik niet of het de sensor zelf is of de bekabeling :hmmz
wel raar, kon vanochtend zonder enkel probleem naar m’n werk rijden. 8 uurtjes later en hij heeft hier last van…
iemand enig idee wat de beste oplossing is op een zondag middag? (geen auto zaak/sloop) open)
heb nog wel een sensor liggen van een c14nz?op de sloop vind je er genoeg ;)
Denk eerder de batterij leeg :hmmz
Betere uitleg en plaatje:
http://www.astuning.nl/Webwinkel-Product-4768452/Opel-Corsa-B-&-Tigra-A-SMD-LED-Tacho-ombouwset.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten