Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
opknapper moet dit worden, ziet er veel te netjes uit om naar de sloop te brengen. Hier staan er al genoeg op de sloop zonder roest en dergelijks (puur motorische mankementen)
Ik zie op de foto’s geen bekende kwaaltjes zoals b-style scheuren en kofferbak en motorkap…Nice! :thumb een goeie mindf#ck ;)
Nadat ik van de week de ecu heb uitgelezen vandaag maar eens wezen sleutelen. Gekeken of de temp. meter op het dashboard misschien afweek door er m’n oude dash is te plaatsen. ook bij deze blijft de temp. onder de 90 graden (terwijl met het ‘online data’ uitlezen de motor temp. hoger is dan het dashboard aan geeft +/- 95 graden = 5gr. afwijking) dus dat wordt de dashboard temp. sensor vervangen.
Iemand enig idee of deze sensor van een C12NZ, C14NZ en een C14SE het zelfde zijn¿¿@PeterJRMulder wrote:
Hallo,
[..]
Maar alsnog, ruim 3 maanden later, bied ik alsnog aan om de auto naar een onafhankelijke garage te laten keuren en we de kosten van het onderhoud splitsen. Afspraak is afspraak en ik wil dat iedereen een goed gevoel heeft bij Peter Mulder JR !
Met vriendelijke groeten,
Peter Mulder JR Automobielen
Kijlweg 2
7881JD Emmer-Compascuum
0591-354278
http://www.peterjunior.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Dit vind ik dus een prima deal! dit zie je niet vaak en zeker niet in deze prijsklasse….
@blackcorsa03 wrote:
Om nog even voortborduren op dit topic, sinds kort wilt mijn linker richtingaanwijzer niet meer automatisch uit gaan na een bocht.
Is dit een bekend probleem? En is dit probleem eventueel eenvoudig zelf op te lossen?ik verdenk de hendel…
80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag
Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk… (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)
Edit:
en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt… (op dit moment 1 op 10)vanaf onderen is er heel makkelijk bij te komen…
Maar ik weet niet zeker of een c/x16xe zo’n sensor onderaan heeft zitten… bij een c14se/c16se wel… dus eventjes onder de auto kruipen ;)Kan zelf niet heel duidelijk worden van de foto maar als ik het zo zie, lijkt het net of ik boven de multiriem een aansluiting zie zitten…
RPM sensor (krukas sensor) of als het geen DIS is zit de RPM sensor in de verdeler…
imageshack.us, http://www.mijnalbum.nl/, photobucket.com
Eventjes voorstellen in de “Even voorstellen”topic zou wel netjes zijn ;)
om wat voor een Corsa gaat het? meestal zitten deze slangen vast met een simpel klem.
een slang, een klem en koelvloeistof kosten niet heel veel…paars en groen zijn niet aangesloten…
en kroonsteentjes horen daar niet :vertag beter even de verbinding solderen en met krimpkousje (of isolatietape) isoleren…15 februari 2013 om 21:51 In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #18107833-bouwjaar: 1993
-kleur lak: metallic blauw
-motorinhoud: c14se
-scheur in b stijl: ja, beide kantenscheurtjes: gaatje aan beide zijdes van de scheur boren en de scheur af kitten en ff bijkleuren. lassen heeft geen zin: scheurt zo weer open.
zitten volgens mij ook een paar sensors (olie en kvs peil) op het motorblok.. astra GSI hebben dat meestal ingebouwd.
mogelijk is het zeker, je moet alleen een compleet motor- en binnen kabelboom maken. en het dashboard passend maken…dat ze weinig voorkomen op Marktplaats enz is mij inderdaad ook opgevallen… je kunt natuurlijk er ook een zelf inbouwen :jerry
dat van independer klopt, als je nog eens iets verder zoekt kan je soms nog eens paar €€€ besparen, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met independer. ;)een C14se (1.4 8v) rijd ook lekker vlot door hoor :angel ;)
qua verzekering kun je ook eens kijken bij independer (link: http://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx
scheelde mij ook veel €€€ king:m’n c14se met f13cr ff flink een keer op zijn staart getrapt op de autobahn :angel , 181km/u op GPS (190teller) vink ik wel een goede prestatie voor een motorblok waarvan ik het echte km stand (nog steeds) niet van weet :hmmz
alleen andere velgen? geen verlaging of dergelijks? raar want dan hoort de uitlijning niet echt te veranderen… tenzij er een enorme verschil zit in de velgen (diameter, et, bandenmaat etc.)
wielen van voor naar achter maakt niks uit, van link naar rechts wel…
uitlijnen lijkt mee zeker handig, een slechte uitlijning zorgt voor meer slijtage dan alleen banden… (en meer weerstand= meer verbruik)
als het budget niet al te groot is raad ik Kleber banden aan (zijn ook merkbanden) ik heb ze voorop liggen en het zijn zomerbanden en toch heb ik met dit weer veel grip ;)Een Corsa met een c20xe is geen Opel typegoedkeuring…
9 februari 2013 om 16:53 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102042ik had de sensor bij de dealer gehaald, kosten waren niet hoog…
goedkope banden maakt niet heeel veel uit hoor, uitlijnen wel (zeker bij verlaging of schade (stoeprand)) ik heb er Kleber banden op liggen, zijn niet de allergoedkoopste maar ben er wel zeer tevreden mee.
ik lees dat je andere velgen hebt: liggen daar ook andere banden op? zoja wissel ze is om…
naar een garage gaan is inderdaad wel beter dan er me doorrijden…voorwiel lager zitten geperst…
maar ik denk niet dat het een wiellager is, deze hoor je steeds duidelijker naarmate de snelheid toeneemt…het was al opgelost :thumbup
de 2de router is een totaal andere netwerk geworden en deze router kan wel alle clients onderhouden.
zelf heb ik thuis ook repeater in gebruik, werkt ook super. deze weer een andere naam gegeven en beveiligd (om te voorkomen dat m’n huisgenoten ook met mijn repeater verbinden wat ik niet wil aangezien mijn computer geen draadloze kaart kon hebben (volgebouwd) en dus als ontvanger werkt)
Heb ik er niets over te klagen aangezien ik regelmatig met usernet download en toch al gauw 2,5 mb per sec. haal (20MB abbo) <- vinden m'n huisgenoten leuk xDhet is zeker een vermogen verbetering, maar idd.
Onderblokken zijn volgens mij het zelfde op de zuigers en kop na… -
AuteurBerichten