Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
stappenmotor schoonmaken is met de juiste gereedschap zelf door iemand met 2 linker handen prima te doen hoor….
Als het goed is: 25MM
wel uitkijken dat je niet te lang één plek blijft verwarmen, anders gaat het krom trekken…
extra massakabel van motor -> accu en carrosserie -> accu verhielp bij m’n oude blok (c14nz) het afslaan bij een koude motor. Dit zou je evt. ook kunnen proberen, simpel, snel en goedkoop ;)
volgens mij hoort de ecu over te schakelen op noodloop wanneer de stappenmotor wordt losgekoppeld…
gasklep positie sensor kan een verhoogde stationair rpm veroorzaken, maar zoals willem al zij: check eerst de stappenmotor ;)’t schiet me nu pas binnen:
ik kan bij een garage de testapparatuur lenen met verloop stekker (obd2) en er staat idd ook Corsa A in de database (universeel apparaat)van alles, behalve Nederhiphop/Nederlandstalig (hoewel Gers Pardoel best wat goeie nummers heeft)
In de auto vooral Drum&Bass, dubstep, en nog meer wat veel herrie maakt :jerry
Thuis doe ik ietsjes rustiger aan speciaal voor m’n huisgenoten :angel :angeldus die versie motor is niet uit te lezen? weer wat geleerd! ;) (ooit weer een motor swap van c14se naar c16se willen doen, maar dan wel uit een Astra)
das raar, mijn c14se kan je wel alles uitlezen….
edit:
kan het zijn dat een c16se in een Corsa A anders is? want zie net plaatjes voorbij komen van een c16se met rotor ontsteking in een Corsa A. Dacht de de SE motorens alleen maar DIS waren…net ff div. websites langs gesurft en ik zie dat er verschil zit in het vliegwiel en koppeling, dus denk dat het niet zomaar even een F13 erachter hangen is…
c16nz is met een F13 en F15 in een astra f geleverd, dus dat gaat wel maar ik kan niets vinden van een f13 op een x16xe…
geen idee, mogelijk is het zeker alleen weet niet zeker of de f13 en de F15 zonder probleem passen op de zelfde koppeling/vliegwiel :???:
net zoals bij mijn blokswap, van een C14NZ met een F10 naar een C14SE en de F10 paste toen niet…
Edit:
het paste niet dankzij de koppeling, deze was van de c14nz te klein :???: waardoor bij het overzetten de startmoter het vleigwiel niet aangreep… dus moest wel de koppeling die bij de c14se (uit een astra) gebruiken en daarbij een F13 =, toen paste alles wel…kijk anders ff op deze site:
http://www.opel-infos.de/
onder het kopje: technik > Getriebe > schaltgetiebede getallen staan voor de kracht overbrengen
F staat voor frontwheeldrive…
(als ik me ’t goed herinner)
ook zit er weer verschil tussen een F15CR en F15WR…bakcode staat boven op de bak, bij de schakel mechanische. De verhouding staat op de deksel.
als het goed is heeft een GSI een F15 erachter hangen…voor 350,- ??? ik neem aan dat dan incl. montage en versn. olie is?
orginele veer hoogte (dus geen verlagingsveren) kun je gewoon per stuk halen hoor, ik had voor m’n verlaging ook 1 veer kapot en die heb ik gewoon vervangen en de uitlijning was nog goed…
op de sloop liggen er trouwens ook wel genoeg…De wijzer stond helemaal onder aan rood dus het was wel een keertje tijd om te gaan tanken :jerry moet zeggen dat een Corsa best wel een grote reserve heeft, zelfs als de wijzer onder aanstaat kan je nog best wat kilometers rijden king:
vraag me wel af hoeveel liter het rooie vlak eigenlijk is. :hmmzverlagingsveren kosten de kop niet hoor, voor rond de €110 heb je al een compleet setje van AP wat een goed merk is (heb deze zelf ook)
mocht de auto niet verlaagd zijn dan kun je ze bij de automaterialenzaak 1 niewe veer halen…ben ik blij dat ik daar niet veel hoef te sleutelen :jerry :jerry
die modderkuipen zitten er niet voor niks… :vertag lijkt mij :???: zoveel ruimte nemen ze toch niet? :jerry
dan wacht ik op m’n gemak op :kewlpics :kewlpics :jerry
dat klopt idd, maar TS zei in z’n begin post “common-rail” ;) daarom sloot ik de singlepointers al uit :D
een c20let in een onschuldig klein corsa’tje blijft gruwelijk :wors is ooit nog een droom bij mij maar dat zal wel een droom blijven ;)
Maar hoe monteer je nu eigenlijk die bumperbalk (of hoe die ook heet) ???alle verstuiver te gelijk verstopt lijkt me wel heeel toevallig… je kunt wel onder aan de common rail 1 van de 2 slangen los halen en kijken of daar wel benzine uit komt… ik heb trouwens ook geen idee welk blok er in ligt…
-
AuteurBerichten