Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoes zit vast met een tyrap aan de binnenkant… dat gele ding kan je als het goed is weer hergebruiken…
welkom! ;)
jup, WHP = wheel horse power (als ik het goed heb) :shock: en dat voor een 1.6 8v king:
:wub :wub
en mocht de Ecu startblokkering hebben zijn er vast nog wat Ecu’tjes op de sloop te vinden :jerry
volgens google wel…..
nope allemaal zonder starblokkering, hoewel ik wel foutcode 83 heb: wegrijblokkering (en dacht ook 82) van de week de testkast er weer aan)
ff snel gegoogled: ik blijk een ecu te hebben met startblokkering maar deze is uitgeschakeld¿¿¿ dus het lijkt dat het gewoon allemaal past…
(nog) zonder startblokkering, de c16se ecu werkte prima naar behoren. alleen gaf wel foutcodes aan bij de brandstof, lambda en MAP…
maar dat komt omdat het ook 200cc mindere blokje is ;)
dus het lijkt mij dat de c14se en de c16se de zelfde kabelboom gebruiken…c14se en c16se zijn volgens mij zowat het zelfde qua ecu en kabelboom? die van mij heeft de eerste paar weken op een c16se ecu gedraaid (die van mij is een c14se)
6 april 2013 om 05:07 In reactie op: Opel corsa B 1.4i c14nz valt na het starten direct weer uit. #18121356Krukas sensor (en nokkenassensor) veroorzaken vaak vage problemen, dus je kunt evt een andere sensor pakken. ’t nadeel is wel: bij een C14NZ zit deze bij/in de rotor geplaatst…
4 april 2013 om 19:38 In reactie op: Opel corsa B 1.4i c14nz valt na het starten direct weer uit. #18121354rotor kun je verdraaien maar is puur bedoeld voor het ontstekingstijdstip, dus als die goed is: mooi van af blijven!
distributie kan een tand verschoven zijn maar dan zou als nog best wel kunnen draaien alleen wel beroerd…boutjes van de kleppendeksel kan je gewoon weer hergebruiken. verf maak niet heel veel uit…
tip: neem een rubberen versie en niet de kurken…ik heb bij het afstellen van het schakel mechanisme niks een de bak in of uitgetrokken, ik heb bij de pook een schroevendraaier gebruikt (die 2gaatjes over elkaar) en zelf aan het mechanisme gedraaid (je kan voelen/horen wanneer de achteruit vertanding wordt gebruikt)
ik heb een F13CR bak…27 maart 2013 om 20:51 In reactie op: RDW site geeft nu aantal eigenaren weer (Laatste 9 jaar?) #18120283ik schijn de 3de eigenaar te zijn, dat klopt (als particulier)… heeft wel een keer bij een handelaar gestaan… dus het klopt niet helemaal…
edit:
heeft bij 3 handelaren gestaan, achter elkaar nog wel :???:

gecheckt via: http://www.zomoto.nlC14SE rijd zeker vlotter dan een C14NZ, ombouw kost niet veel.
C16SE in een Corsa B zie je niet veel dus dan maak je ook weer unieker :jerry (rijden al meerdere Corsa B 2.0 rond in NL)
maar een C14NZ opfokken schiet niet echt op…@Vannos wrote:
@OpelRobin wrote:
@Vannos wrote:
@OpelRobin wrote:
@corsa14slow wrote:
niet elke teller-unit heeft een brandstof lampje! unit uitbouwen is de enigste oplossing om er achter te komen ;)
Klopt. die van mij heeft ook geen brandstoflampje..
Als die in het rode komt zie je dat en moet je gewoon tanken!heb ik ook , hij brand nooit als ie int rode staat, moet er altijd nog eens naar kijken :thumb
Welke tellerunit heb je erin zitten? met of zonder rpm?
Als je zonder hebt hoort het waarschijnlijk zo. heb zelf ook zonder en ook geen lampje..zonder rpm, aah dat hoort dus gewoon zo, hoef ik het er ook niet uit te halen :D
m’n oude teller had geen RPM teller…
wel kon ik zonder enkel probleem (of kabels aanleggen) er een teller unit met RMP teller er inbouwen en het werkte ook.op de sloop zijn ze ook al aanwezig (nog wel vrij zeldzaam)
@robert_corsa wrote:
lampje niet stuk?
of er zit geen lampje in.
elke b hoort dit t hebben hoor.
de oude gsi’s van mij hadden dit lampje ook (95/97) en mijn huidige (99) 1.2 16vniet dus, de mijne is van ’93 en had geen Brandstof lampje, het is een 1.4I swing/Joy, ik kwam er achter toen ik mijn tellerunit ging vervangen door een exemplaar met RPM teller…
Los halen is de enige snelle manier om er achter te komen ;)niet elke teller-unit heeft een brandstof lampje! unit uitbouwen is de enigste oplossing om er achter te komen ;)
21 maart 2013 om 14:23 In reactie op: Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa? #18106529dippen die velgen! (plastidip) :thumb
kvs pomp kapot?
thermostaat kun je makkelijk achter komen: worden de slangen van en naar de radiateur warm? tegelijkertijd of snel achter elkaar? zoja thermostaat defect.vuiligheid zorgt voor vage problemen…
Forté Fuel System Cleaner reinigt het brandstof systeem, kan geen kwaad om het bij je tank in te gooien maar het verhelpt denk ik niet het probleem… gasklep en stappenmotor (c14se heeft geen choke) kun je vrij weinig aan vernielen… plus ik heb nog een bijna-nieuwe stappenmotor hier liggen die voor weinig weg gaat.
Maar zoals ik al zei: met het juiste gereedschap kan het bijna niet fout gaan (boutjes van de stappenmotor gaskleppositie sensor zijn torx en kunnen makkelijk afbreken)@PeterNoFear wrote:
@corsa14slow wrote:
Als het goed is: 25MM
coeeewl, de eerste fase gsi ook? met die mistlampen enzo?
ik denk juist de eerste fase GSI… (weet het alleen niet zeker)
-
AuteurBerichten
