Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2013 om 20:31 In reactie op: help! met speod gevraagd! Sleutel/sloten vervangen kosten #18138257
1kabel maar? Heb er ietjes meer los gekoppeld king: ik heb niet voor niets deursloten op mijn portière zitten ;) ik wil niet dat ze mn radio ook jatten…
1 mei 2013 om 18:50 In reactie op: help! met speod gevraagd! Sleutel/sloten vervangen kosten #18138255Heb vandaag een deal gemaakt op de sloop, compleet setje ligt klaar voor mij, nu nog weten hoe je ze monteert :s
Denk niet dat de verzekering iets kan doen, laptop was 7jaar en de auto is nog aanwezig met alle bouten en moeren er nog aan :$1 mei 2013 om 10:15 In reactie op: help! met speod gevraagd! Sleutel/sloten vervangen kosten #18138251ik ga geen risico lopen, ik heb namelijk een verdachte in het vizier, een huisgenoot en hij gebruikt… dus, die denk maar aan één ding: geld. dus ik ga geen risico lopen…
sloop is idd wel een goeie oplossing, gewoon een compleet setje mee nemen dus alles met 1 sleutel (dus niet 1 voor de deur en een ander voor het contact)
dat ik geen start onderbreken heb klopt (af fabrieks dan :vertag )
laptop was voorzien van Linux en stond vooral in belang van de veiligheid dus slaat niks op, helaas hebben ze mijn kluis mee genomen (waar dus ook de auto papieren in lagen) maar er lag ook een notitie blokje met al mijn ww en geheime vragen dus :???: :???: ben al een hele nacht bezig geweest om dat allemaal te veranderen.. wat een kop zorgen is dit zeg pff30 april 2013 om 17:24 In reactie op: help! met speod gevraagd! Sleutel/sloten vervangen kosten #18138248Ik heb een ’93 er, dus dat kan niet, en ze kunnen dan alsnog het openen…
ik heb imitatie er onder zitten in combinatie met een 40/30 verlaging dus het kan wel ;) :thumb
die uitlaat kun je wel omhoog krijgen hoor, bij de middendemper die klem los maken en de pijp verdraaien… heb ik ook bij die van mij gedaan en het ik heb tot heden nog geen één keer de uitlaat tegen de as horen klappen…
of toch de bak er maar af…
Kun je ze beter net zoals ik mooi zwart spuiten… Veel veiliger ;)
fotootje van die van mij:


gewoon met Motip mat zwart, moet nog een keer maar dat doe ik wanneer ik ook de bumpers mee spuit want die zijn bij mij ook al aardig wittig aan het worden…
wel is het zo wanneer je van dat vettige smeer spulletjes gebruikt dat het verf niet meer goed hecht…verfbranden werkt inderdaad, alleen moet je niet te lang op één plek blijven verwarmen want anders trekken je sierlijsten krom en zie je ook kleur verschil…
22 april 2013 om 14:32 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127731tekst van Wim-v6 in een andere topic geleend:
Deze heeft WEL een EGR!!!!
de C14NZ (welke niet in jouw corsa zal liggen) heeft een Vacuum EGR
de X14SZ (welke in jouw corsa ligt) heeft een Elektrische EGR.
bijde kun je probleemloos afdoppen.
C14NZ EGR: (dat platte ding met die vacuum slang erop / rechts van de stappenmotor)

edit:
maar ik had ook een C14nz in m’n B zitten en daar zat geen EGR op, dus niet elke C14NZ heeft het…ik heb die van mij gewoon goed ontvet met wasbenzine en weer zwart gespoten met Motip Mat zwart. dik aangebracht en uitgewreven, zit er nu 3dagen op en het ziet er al stukke beter uit. zal wel ff fotootje maken wanneer het volledig af is (moet nog een laag en ga de bumper ook mat zwart maken)
@robert_corsa wrote:
die dopjes zijn juist handig.
kan je zo zien of je dorpel niet rot is:)in de wielkasten rotten ze meestal bij de achterbug. waar je veren aan vast zitten zo richting je achterbumper.
dit zie je niet van buitenaf. ze rotten van binnenuit.
elk jaar weer fijn kloppen :puke en ze kunnen daar rotten hoor.veerschotel zelf kan er ook wat van hoor :puke
bij die van mij zit bij de linker veerschotel ook al weer 2jaartjes ‘nieuwe’ stukjes ijzer gelast met nadenkit en tectyl. tot nu toe nog hartstikke hard!@joop1970 wrote:
Waar zitten de rotte plekken, achter in de wielkast?
nee, nog op de dorpelbalk zelf, aan de rechter kant voor en achter (en een stukje van het spatbord voor…)
wielkasten zelf zijn nog stevig genoeg, nergens rottigheid te vinden (ik heb bij de eerste onderhoudsbeurt ook een paar lagen tectyl gebruikt)Wielkast lijsten en dorpelbalk in de verf gezet. Kwam tijdens de werkzaamheden wat rotte plekken tegen (2stuks) dus die moeten binnenkort gelast worden, daarna weer een laag verf eroverheen.
het hele systeem is het beste!
Flinke handen valt wel mee, ik moet ook nog kunnen zien waar mijn handen aan zitten :jerry :jerry
hij komt wel door de APK, als ervoor ff nieuwe banden opgooit… banden scheef afgesleten is APK afkeur
ik heb er AP 40/30 verlagingsveren onder zitten, ben er dik tevreden mee! :thumb
17 april 2013 om 22:24 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127697ecu gaat in noodloop…
er zit idd een ‘service klepje’ zelf vind ik het voor mijn lompigheid in de vingers te klein, dus ik haal toch liever de bak er achter weg…
en ook brug werkt ook wel makkelijker, als je die hebt… king: king:kapje onder de koppeling ff los maken kan je hem zo zien zitten…
dat heet uitlaat spruitstuk… ;)
bij die van mij kun je de tyrap door knippen en dan kun je hem over die gele ding heen trekken…

Als je straks je claxon knop mist dan weet je waar die is… :jerry :jerry :jerry
-
AuteurBerichten