Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vervolg van andere topic is niet mijn auto is die van mijn schoonmoeder,
Had bij mijn eigen corsa ventiel van het expantievat kapot gister nieuwe gehaald en sinds dien de problemen wat ik hier boven aangeef.
Staat er volgens mij bij vanaf het vervangen van het expantievat dat hij wazig doet,
Schommelen in de toeren dan schiet hij omhoog gaat hij terug en valt hij weg,De riem en waterpomp zijn 4k km terug vervangen
op internet zie ik dat ze de ramen van buitenaf blinderen kan ik dit ook met goedkope folie van conrad?
Ik heb maar een driedeurs dus dat wordt al lastig
helaas vriest het komende dagen dus moet wel wachten als iets van het water achterblijft kan het nare gevolgen hebben
hoe doe ik de kabels overbruggen bij de sencor van de radiateur
nou heb gister ook een post gezet over de auto van mijn schoonmoeder die loeiheet werd tijdens het rijden,
Thermostaat is vervangen,
Maar geen verschil heb ik gebeld met een monteur en die zegt dat het de tempratuur sencor is die kapot is en vanwege die zou de ventilator ook niet aanslaan als die in het rood staatthermostaat is vervangen tevergeefs,
Tempratuur loopt nog steeds vol in het rood en fan slaat niet aan.Zal het niet de waterpompt zijn ??
Ik weet zelf niet precies waar wat alles zit
@otdh wrote:
Klopt, n thermostaat kan open of dicht blijven staan
Vervang eerst de thermostaat ff, dan kvs afvullen en de motor stationair warm laten draaien
Kijk dan meteen of de koelvloeistof circuleert in t expansieAls t circuleert weet je iig dat de waterpomp ok is
Mocht die dan nog gaan koken, tja dan kan t wel ns de koppakking zijn
Ruikt je kvs naar uitlaatgassen?Niet aan geroken, zal ik strax eens doen,
Maar met de thermostaat vervangen moet toch de distributieriem eraf of niet?
Ik was zelf al aan de waterpomp aan het denken,
Heb bij mijn eife corsa de termostaat kapot maar rijdend blijft die op tempratuur en die van mijn schoonmoeder loopt rijdend in het rood.@BlackDevil wrote:
@Corsa043 wrote:
De fan slaat pas aan als de vol in het rood zit.
Niet in alle situaties. Als er te weinig koelvloeistof in je systeem zit, door bijv. een lekkage, loopt de temperatuurmeter ook in het rode gedeelte. De fan slaat dan niet aan, omdat de sensor onderin je radiateur de temperatuur van de voorbijstromende vloeistof niet meten kan.
Dat is het hem juist het expantie vat komt zoveel druk op dat het expentie vat gewoon een hevige overdruk heeft
@otdh wrote:
kan meerdere dingen zijn,
thermostaat is makkelijk te controleren bij deze motoren, zit voorop de motor
koelvind slaat nooit aan onder t rijden, of hij moet heel warm wordenkoppakking is altijd zo een snelle reactie, t kan maar hoeft niet perse,
borrellen in t expansievat slaat niet altijd op n kapotte koppakkingDe fan slaat pas aan als de vol in het rood zit.
@Opeltje17 wrote:
als er te veel druk op het expansie vat staat is het ”meestal” de koppaking.
Laat het systeem is afpersen en kijk naar uitwendige lekkages.
Hoe doe ik dit?
@astraTD wrote:
collega van me heeft ook een 1.4 16v automaat.. had vorige week precies het zelfde verhaal, zit nu een nieuwe koppakking op.
En sinds eergister zijn radiator lek.
( post eens wat foto’s van jou wagen, misschien herken ik je wel )
Is de auto van mijn schoonmoeder vandaag gekocht,
Heb zelf een rode corsa 3 deurs
Remus sport uitlaat, xenon verlichting, booskijkers, tweety op de achterzij ramen, trekhaak,
En dan van de billige orginele lm corsa velgen van die 3 punts dingen@corsaracer wrote:
rode corsa b bij de mediamarkt in maastricht. stond geparkeerd langs de toegangsweg richting parkeerplaats
14″ cupvelgen en rieger achterbumper met remus uitlaat
MOOI WAGENTJE:thumbup:thumbup:thumbup
Should be mine,
Alleen weer standaard corsa velgjes erop tijdelijk opzoek naar wat anders leuks,
-
AuteurBerichten