Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 september 2008 om 14:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301938
origineel gepost door silverball
Vraagje(s)….Zijn er mensen die hun naar 2ltr omgebouwde B Corsa hebben laten herkeuren?
Ik weet hoe het wettelijk gezien zit etc, maar wil graag weten hoe duur zo’n grapje is.Heb op kenteken een C16XE met een C20NE erin nu.. (is wel door een slechte beunhaas gedaan, geen spacers voor gebruikt dus heerlijke resonantie van mn stuurbekr. pomp :( )
En als je m niet laat herkeuren hoe zit dat dan met de APK? gewoon naar een universele garage gaan die toch niet ziet dat er een verkeerd blok in hangt?
Zodra je een ander type blok inbouwd zul je deze moeten aanbieden bij de rdw.
Zelf ben ik een tijdje geleden hierover in contact geweest met de rdw.
En dit is de reactie die ik hierover gekregen heb:Als er een motor met een andere motorcode in een personenauto of bedrijfsauto wordt geplaatst, dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel als de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd. U moet het voertuig bij een keuringsstation van de RDW aanbieden voor een keuring. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Kentekenkeuring:
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig in gewijzigde uitvoering aan de eisen voor wijziging van de constructie voldoet. Dit is het geval als deze volledig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring. Eventueel moet u het één en ander aantonen door het overleggen van een conformiteitsverklaring of een verklaring van het vermogen van de motor. Deze verklaringen moeten zijn afgegeven door de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland. Als het voertuig volledig overeenkomt met een typegoedkeuring, dan past de RDW het kentekenbewijs aan.
Beproeving op het TCL:
Als het voertuig niet met een bestaande typegoedkeuring overeenkomt, moet het voertuig een geluidsmeting ondergaan op het TCL (Test Centrum Lelystad).
Als blijkt dat het motorvermogen met meer dan 40% is toegenomen, dan moet het voertuig een weggedragproef ondergaan op het TCL (Test Centrum Lelystad).
De RDW verstrekt een kentekenbewijs als de benodigde beproeving met goed gevolg zijn afgelegd.
Kosten:
De kosten voor een geluidstest bedragen € 366,00.
Een weggedragtest kost € 290,00.
Dit geld voor alle auto’s vanaf 01-01-1973
Want daarvoor was het nog neit verplicht om een motortype registratie te hebben.
Dit alles volgens de rdw.
Zie hieronder de reaktie van de rdwQuote:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.Om alle verwarring weg te nemen uw vraag is kan ik een andere motor in een oldtimer bouwen zonder problemen met het kenteken.
Als u de ombouw uitvoerd bij een voertuig met een datum eerste toelating van voor 01-01-1973 dit is de datum van de typegoedkeuringen zal dit geen probleem vormen.
Echter zult u wel rekening moeten houden met de maximale aslasten deze worden met een grotere motor vaak overschreden wat niet toegestaan is.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
We zitten al op 18 volgens mij
De mijne


Niemand meer?
Tis toch wel verrekte mooi dat je zo’n ruimte hebt om echt alles zelf te doen.
Ik denk dat er HEEL wat mensen op dit forum die mogelijkheid ook wel zouden willen hebben waaronder ik zelfKeep up the good work
Ik ben zeer benieuwd hoe het eindresultaat wordt
@ E+Bkadett
Ik kwam nog wat tegen op mijn computer
Aangezien je geen andere foto’s meer hebt van je B heb je er wel belang bij denk ik


complimenten
Mooie autois dat deze?

Die moet je ook ff in een ander topic van me plaatsen
In deze http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=81058dus dat is 4
Gewoon een mooi ding
Thanx :thumbup
kan iemand mij de u2u doorsturen zodat ik de bestanden kan openen aangezien saiko er ff tussenuit is;)
De mijne

Ik vond het eerst ook niks die uitlaat toen ik em kocht maar ik rijd er nu een tijdje in en ik begin die pijp toch wel te waarderen.
Verder ga ik (nog) niet naar meetings.
En wat de motor betreft,Laat ik het zo zeggen waarom zou het er niet in horen
Als je alle forums leest dan moet je zoeken met een lampje naar auto’s waar wel de originele motoren in zitten.
Die motor is nou net wat em uniek maakt in mijn ogen.
Mocht ik ooit eens een andere Opel kopen dan zal ik zeker mijn best doen om er weer zo’n soort motor in te krijgen.
Ik ben niet zo dat een auto origineel moet zijn.
Je moet het alleen niet overdrijven.
Laten we nou wel wezen,Het is gewoon humor als je voor de stoplichten staat en dr staat een golfje gti naast je en je weet gewoon dat je sneller bent.
Ik heb dat 1 of 2 keer gedaan en het is gewoon lachen.
Ze snappen er niks van,zo’n ouwe bak
Origineel gepost door vissie
dat klopt dat was ik met mn detje,
met wat voor auto was jij dan??
ik heb nog wel een zwarte d kadett gespot in zwolle met stickers van 78 op de zijkant:DIk was aan het werk in het dierenasiel
Dus gewoon met de bus van het werk
Ik heb voor de hobby een Kadett b uit 71Gespot in zwolle bij dierenasiel aan de Graham Bell straat om 11 uur vanmorgen
Tenminste daar reed ie langs
Volgens mij is het deze Kadett of 1 die er erg veel op lijkt
Ik kon em niet goed zien maar de kleuren waren volgens mij dezelfde
Dit is mijn Kadett b 16v c20xe





-
AuteurBerichten