Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Staat inmiddels iets hoger… maar bij deze..


een echte hybride….
eehjman, ik begin uit te lopen…. Misschien is de combo als eerste weer uit vriezenveen
Bovenste beugeltjes van intercooler gemonteerd/gelast (had ik zaterdag geen tijd meer voor:P)
7 februari 2010 om 13:29 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372544ach joh, alleen maar extra gewicht…
Keep up the goed wurk
6 februari 2010 om 18:55 In reactie op: Corsa B GSI van 4 gaats naar 5 gaats + schijven achter #17478987Waaiervlegen staan leuk onder de corsa…. Onder de combo vielen ze weg, dus toch maar iets anders.
Daar zitten nu de 17″ OPC onder, staan een stuk voller….En andere merken, je ziet het vaak genoeg….
Vandaag linker intercooler traject gereed gemaakt.
Aansluitstukken op de sloop gevonden, altijd leuk om rond te banjeren aldaar.
Adapter gemaakt van een van de originele VW aansluitingen, originele turbobuis er aangemaakt voor een mooiere overgang.Linker deel is nog het origineel, beetje te nauwe doorgang. Rechter deel is de opengeboorde.


Nu met de originele buis erin, paar ‘buisringen’ voor het opvullen en centreren.

Slakkenhuis betere en grotere overgang gegeven, verloopt nu vloeiender naar de turbobuis.

Het geheel….

mooie plek….. Leuke broertjes staan daar.
Geen verwarming betekend doorwerken hehehehe
leip…. de manier voor mij om een Aston te rijden…
Iemenad nog een Cali-turbo te koop???
Moet eerlijk zeggen, heb m gisteren ingevuld.
Vond hem goed in elkaar zitten, veel nuttige informatie over het hoe en wat.
Heb nu een beter beeld van de ideeen van de kilometerheffing.Volgensmij kon je echt wel aangeven dat je er niet eens bent met een aantal inhoudelijke stellingen omtrent de gehele regeling van kilometerheffing.
Alleen nee zeggen heeft niet zo heel veel zin lijkt mij..Wat voor mij beter lijkt is om de accijns te verhogen om zodoende betalen na verbruik te realiseren.
Maar in mijn eigen straatje is het voordeliger als de huidige regeling blijft bestaan, maar dat zal wel niet gebeuren.
Eigelijk is het wel eerlijker dat je gaat betalen na verbruik…..beetje aan het passen en prutsen geweest met de turboloop en luchtaanvoer.
Turbo pas er bijna meteen op, deze week iets uit draaien op een grote bank, schoep/waaier loopt net iets aan.
Uitgang zit op de goede plaats, montage met een originele slang lijkt me het makkelijkst.De luchtaanvoerslang aanpassen, koppelstukje er tussen, zodat deze richting de accubak gaat waar het luchtfilter in komt te zitten.


denk het wel jah, vooral na het chippen (na een jaartje ofzo)
Overigens, iemand toevallig nog zon aansluitstuk van VW of audi liggen??? (daar komen deze turbo’s weg idd)
21 januari 2010 om 12:45 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569821amai, amai, mooie plaatekes.
Het ouwe spul is dus nog wel te redden.
auto met reparatie brengt minder op….
Her en der aantal offertes opvragen, zullen er vast wel een aantal zijn die goedkoper kunnen.
Een tweetal defecte turbo’s opgehaald uit het westen van het land.
Kijken of ik deze slakkenhuizen kan gebruiken, of anders een deel er van..ter vergelijking de originele er naast gelegd.


dankudanku, zal deze week jou projekkie wel ff bewonderen.
misschien ook vervangend turbohuis gevonden op internet, ff met de huidige die kant op…
zo staat ie er nu bij ongeveer….


Rechter kant intercoolertraject pas gemaakt



even de auto er omweggehaald:P

Nu met de linker kant bezig, nog uitzoeken met uitgang van slakkenhuis.
Het is mij verteld dat een slakkenhuis van een 1.9TDI zo zou passen, alleen niet 123 te vinden zo los..
En deze week even kabelboompje van de ABS ophalen bij corsaboy, dan kan de gehele kabelboom er in gegooid worden..origineel gepost door sik
origineel gepost door cooperdude
Ziet er goed uit Sik….Nog een topic voor de Blitz??? Zag tijdje geleden de foto’s op JBF-costums
Wil hetzelfde doen voor onze camper, vandaar de interesse..foto’s staan nog steeds op jbfcustoms.nl / jbfdriftteam.nl
met die 3 liter inbouw heb ik het simpel gehouden motorsteun aan de ene kant 3 centimeter ingekort en de andere 3 centimeter verlengt en de beugel voor de handrem iets verbouwd zodat ie om de dynamo heen kan. en een klein bakje op de motor tunnel gelast. en klaar king:
heej, bedankt voor de informatie….
Zal wel een stuk beter rijden, en aanhanger trekker, dan het originele blokje ofnie..Ziet er goed uit Sik….
Nog een topic voor de Blitz??? Zag tijdje geleden de foto’s op JBF-costums
Wil hetzelfde doen voor onze camper, vandaar de interesse..Ik heb het probleem opgelost (waarschijnlijk)
Ontstekingsonderdelen vervangen, paar nieuwe kabeltjes enzo. Alles bij elkaar gaf de doorslag denkik.Het grootste probleem was dat er een actuator stuk is/was, gaf kortsluiting.
Actuator die op de carburateur zit die tijdens de koude start het gas iets openhoudt.
Als ik deze kabel op de bobine aansluit is de ontsteking meteen weg,Spul eraf gesloopt, flink testritjes gedaan natuurlijk.
Start nu beter dan ooit, ook met dit koude weer en op gas…..
Maar grote vuurdoop is de 550werkkilometers die voor de boeg staan komende week, dan weet ik precies of hij het goed doet of niet, je weet maar nooit.Heren nog bedankt voor het meedenken…..
OPneehtjes eronder


sjek youtube, staan ook aantal filmpjes op.
Pneumatische moteren en alles, dat gekke ding rijdt ook nog!!!
Vondt mijn afstandsbestuurbare vrachtwagen uit lego al heel wat, maar dit is toch ff iets anders hehehee.22 november 2009 om 13:52 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372445ding aan het inlopen ofzo????
Ziet er verder wel lekker uit zo in de motorruimte.
22 november 2009 om 10:55 In reactie op: (PROBLEEM OPGELOST) af en toe haperende ontsteking #17553786heej jongens, bedankt voor de reacties….
Bobine heb ik ook even een andere aangezet, maar zelfde probleem (heb ik dus enigsins uitgesloten, maar als de rest niet werkt)
Het blok heeft het ook bij een koude motor, daar begon het probleem ook mee.
Meteen aanpakken en 1 seconde later ontsteking weg… Dat een 10 tal keer proberen, daarna bleef ie lopen.Bougies heb ik ook na gekeken, niet echt slecht….
Maar ik denk verdeelkap en bougiekabels en bougies ff vervangen, meteen ook contactpuntjes en condensator.
Kost niet de hele wereld, kijken of ze me blij kunnen maken bij Brezan o.i.d.@bluecombo : het is een 2.2 DTi uit 2004, standaard 125 pk en 180Nm. F28 erachter geknupt.
Andere downpipe en uitlaattraject, intercooler voorlangs(op dit moment mee bezig)
Komt uiteindelijk wel ander chippie in, maar eerst lekker standaard rijden strax.Verder staat er wel een verbouwingsding hier bij de projecten e.d. ff zoeken op dieseltuning
-
AuteurBerichten