Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Whooow, die IronCross :wors:wors:wors
TIG lasdraad om precies te zijn. :agent Zonder zat ie niet echt lekker stevig vast, zo alleen aan de voor kant.
Wil ik nog vervangen door een strip vanaf de bovenkant die in de rubbers zit, maar zal voorlopig zo even moeten zitten.Inderdaad gaatje in de voorplaat, zit achter het frontje.
Alle gaten ook mooi afgewerkt met plaatrubber en afgekit.Paar kilometertjes mee gereden, erg leuk, zeer soepel.
Zal nog wel wat aan gesleuteld worden her en der, kleine dingetjes allemaal.Radiateur houdt m niet koel >80kmh, toch redelijk slechte staat dus. Zo snel mogelijk maar even naar een reparateur.
Vooral op LPG strax, komt er nog iets meer warmte vant blok af.Nog een aantal foto’tjes van hoe het er nu bij staat.



Plek van het luchtfilter, inmiddels in de strijkkit en de tektiel.
Nog goede ophangbeugels er voor maken.


@ champo :wors:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:wors
Was inderdaad de thermostaat, nieuwe erin en alles deed wat ie moest doen.
Enorm bedankt voor de tip, zelf totaal overheen gekeken :(Net ritje naar huis, leuk…
Morgen mee naar het werk nemen, dan heeft ie een mooie lange proefrit.Niels had zich al aan de radiateur gebrand, die gaat dus wel open lijkt me dan… of verwarmt via de waterpomp via stilstaande water… hmmmm, ff uitzoeken vanaamp
ohwjah, @ sik :wors voor de combinatie (BigOpel toppertje)
Aha…
Denk dat die van mij dan wel overleden is… Oude werd al warmer als je flink lang volgas ging.FF kijken wat inderdaad restaureren of een op maat gemaakte moet kosten.
uhu….. :wors
Overigens, Dhr. Sik, heb jij nog iets gedaan aan/met de radiateur?
Of had je er nog een goede inzitten?
Zit te twijvelen over de staat van de radiateur, of dattie te klein is… :hmmzNiet gelukt om hem voor het festival klaar te krijgen, wou niet aanpakken. Toen maar met een tentje er naartoe:D
Uiteindelijk was het de rotor die niet goed was, andere erop de volgende dag, en hij pakte meteen aan.Net de kleppen gesteld, en de laatste dingen van de kabelboom gefixed.
Stukje gereden in zeer rustig tempo, werdt nog een beetje erg warm. Overmorgen maar even naar kijken.
Maar je kunt het flink merken, heel ietsje gas en je bent al sneller als eerst :agentGeen foto’s of filmpjes, zal zaterdag wel iets proberen te schieten.
was ik niet van plan om daar heen te gaan, te veel te doen aan het wagenpark…
En ik heb m redelijk snel nodig, komende dagen, maar ik kan het altijd proberen alhier.
Bedankt voor het aanbod!
bedankt voor het aanbod, maar is idd beetje ver weg…
volgende :D
Precies, de 4e versnelling is bij beide bakken 1:1. Alleen de eerste wijkt behoorlijk af, maar die gebruikten we af en toe al niet…
Inderdaad de oude 4 bak zit er nu eventjes onder, vant winter tijd om de 5 bak er in te lepelen.
Laatste dingetjes worden nu gedaan….
kijk, zo moet een blok in een auto liggen!!!!!
errug mooi allemaal :thumbup
Hmm, veel dingetjes net even aanpassen. Goh, komt mij bekend voor. :P
Gereviseerde koppelings-onderdeeltjes, waren net iets te ver heen… tevens nieuwe drukgroep.
(waarschijnlijk niet meer van de plek gekomen met het oude frictiemateriaal en de extra pkaaz.)

Mooier als nieuw


Blokje er ingegooid

Aanpassing van het binnenste motorkapje door het grotere inlaattraject

Motorrubbetje..

Sensor voor de koelers

Aangepaste koelslangetjes

Opnieuw ingetape’te kabelboom en overige aangesloten spul

Paar onderdeeltjes er weer op


Het blok op oliedruk brengen via de ontstekingsas-ingang om het geheel te testen (zit op de foto de ontsteking weer in)

aansluiting van de oliekoeler


Morgen gaat het blok er in en wordt het geheel aangesloten e.d.
Updateje, blokje opbouwen…



Plekje voor de oliekoeler.


Onderdeeltjes erop


Accubakje laatst al vernieuwd, viel er bijna uit.





kijkkijk… updates… blijft enorm leipe bak….
:kewlpics@ mantaray
Is idd een/de ex-NOS radio reportagewagen Blitz. De kleuren heeft ie nog, tevens een aantal stickers in het interieur..@ GlennGSI
volgens de papieren 2400kg ledig, heeft die 100Pk extra ook wel nodig heheheleip, wapperen met die bak… Ziet er mooi stevig uit..
Ook erg mooie combinatie, echte big opels….
Dan maar een aantal rondjes met de Blitz…..
Beetje duur met die bandjes, maar zal wel erg gaaf staan.:o
Leuke foto’s en mooi topiq (Y)
bedoeling is om stampend door de bergen van o.a. italie te gaan met een normale snelheid, en niet met de 20 km/uur in zijn 2 tijdens een aantal vakanties…
De 4 bak die er tijdelijk achter komt/blijft zitten gedemonteerd.
Ook deze bagger en bagger vet.. paar uurtjes schrobben……:hmmz
Buitenkant was hetzelfde als binnenkant.



De 5 bak van de omega bekeken of ik daar iets mee kan, voor een volgende update voor de
Blitz.
Deze bak is 130mm langer, en het schakelmechanisme is geheel anders(erachter ipv er bovenop)
Proefstukje even geprobeert, en dat zal wel gaan werken…
Met de hand vastgehouden en het schakelen werkte :P:o
Aantal delen verlengen en beugeltjes voor de ophangpunten maken.
Tevens van 2 aandrijfassen dan een hybride laten maken.


Die is al 1,5jaar op zijn definitieve locatie aan het wegrotten, sorry..
Achteras hadden we gered, die zit al onder een andere omega van het Opelforum alhier.
Heb alleen nog de complete voorpoten en het elektrische dak liggen..oeh, dan moet je Niels ff bellen als je die kant op wilt, volgensmij is ie aankomende week met vakantie….
Leip dingetje William.
Ik zag de Blitz overigens nog op een drievoudige aanhanger richting het westen gaan op de A1.
Net toen ik van het werk terug kwam, twee wweken geleden ofzo.ideaale hoogte, eindelijk een keer geen zere botten en zere rug na een dag sleutelen :P
Ook erg makkelijk onder te komen met die bodemspeling, geen brug nodig voorlopig…Wij hebben verwoed geprobeerd het stuur eraf te krijgen om hem te vervangen voor een origineel Rekord sportstuur.
Onze respect als het je lukt om dat stuur eraf te krijgen zonder e.e.a. af te breken….
Je moet er rekening mee houden dat dit het oude type stuurmontage is (ik geloof van de B-Rekord). Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
-
AuteurBerichten