Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb inderdaat de ontsteking verplaatst. Op die manier hoef je niks bij je kachel te veranderen. Mijn uitgangspunt is zo wie zo geweest het zo in te bouwen dat er aan de carroserie niets aangepast hoefde te worden. En dat is goed gelukt.
Ik heb inderdaat de uitlaat voor de motor langs lopen. Dat was naar mijn idee de enigste manier om de motor netjes in het midden en ver genoeg naar achter te kunnen plaaten.
Ik snap ook niet waarom de computer bijna altijd onder de kap wordt gezet. Even met de soldeerbout in de weer en je kan hem gewoon in de auto kwijt.
http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Beekbergen%20HKBC%202011/IMG_3732.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
even een kinkje geplaatst naar een foto van mijn aero.
http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Beekbergen%20HKBC%202011/IMG_3731.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb de originele rubbers en steunen gebruikt. Dan ligt hij er precies zo in als een 12v. Je moet dan wel de stabi ongeveer 1cm lager zetten. Gewoon weers zijde een plaatje er tussen zetten. Ik heb de originele tellerkabel gebruikt. Alleen heb ik tussen de bak en de kabel een haakse overbrenging gezet. Die worden ook wel bij ZF baken gebruikt.
Die Commodore is voor mij heel bekend, das de mijne. We hebben elkaar toen gesproken. Wat betreft de motorsteunen. Je moet gewoon de originele Commodore steunen nemen. Het basis blok is wat dat betreft van een 12v en 24v identiek. Wat betreft de elektra moet ik even de schema’s terug zoeken. Ga ik even voor je doen.
Groet Paul
Zo te lezen pak je het totaal anders aan als dat ik het heb gedaan. Ben benieuwd hoe het eind resultaat er uit gaat zien. Het is dat ik elke keer weer problemen heb met foto’s op deze site te plaatsen. Anders had ik even laten zien hoe het er bij mij uit ziet.
Ik heb een x30xe uit een omega ingebouwd
Mooi dat je de 15de ook komt. Wat voor bak ga jij eigenlijk gebruiken?
Wat me bij alle drie de foto’s een afknapper vindt is dat die lelijke computer bak onder de kap zit. Maar die eerste is een pracht coupe. Die heeft hem geloof ik al 10 jaar geleden omgebouwd. Toen de tijd een keer bij de Blitz hitz gewien.
De powersprint uit is een perfecte uitlaat rij er zelf ook mee. Is alleen qua geluid niet te vergelijken met een 2,5cih. Heb zelf een v6. Bij Dutch Power Trading in Didam kan je deze gewoon bestelen.
Kijk nog meer mensen die een v6 in een ctje bouwen. Ik rijd nu ruim een jaar met mijn aero met mv6. Dat rijd heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat met het inbouwen. Zal deze topic blijven volgen. Mocht je willen zien hoe hij er bij mij in ligt. De 15de ben ik in beekbergen bij het c treffen.
Groen getinte ramen bestaan wel degelijk voor kadert c coupe. Alleen zijn ze extreem zeldzaam. Je moet dus wel erg veel geluk hebben wil je er nog wat van vinden.
Groen getinte ramen bestaan wel degelijk voor kadert c coupe. Alleen zijn ze extreem zeldzaam. Je moet dus wel erg veel geluk hebben wil je er nog wat van vinden.
De onderbreker zit geïntegreerd in de computer van de motor. het contact element wat om je contactslot zit communiceert via de pulsdraad van de tacho met je computer. Er er zit natuurlijk nog een chip in je sleutel
Nou, dat omkeuren is een fluitjes van een cent. Van de week met mijn Kadett c Aero naar de RDW in Arnhem geweest. Dit omdat er nu ipv een 1,2 een 3,0 24v (MV6) in licht. Ik had wel veel aandacht maar niks negatief. Met twee man sterk is de aero gekeurd. Ze vonden de motor erg netjes ingebouwd en dat het een zeer mooie auto is. Enige twijfel haden ze bij de uitlaat. dit was een twijfelpunt. Maar omdat ze niet konden bewijzen dat het werkelijk teveel geluid zou zijn, is hij gewoon goed gekeurd. Als het goed is heb ik komende week de nieuwe papieren thuis.
18 mei 2010 om 14:09 In reactie op: ik heb nu als het goed is een 6 cilinder voor men c kadett #17665605Waarom worden de Ctes toch eigenlijk allemaal naar lijn 6 omgebouwd? Dan moet je het schutbord helemaal aanpassen en dan nog is de gewichtsverdeling belabbert. V6 is een veel mooiere oplossing. En daarbij komt nog dat hij meer PK’s heeft. Als je teminste meteen een 3,0 pakt.
Hier kan ik zeker mee uit de voeten. Gaat nu helemaal lukken.
Bedankt
:wub:wors
ach ondanks mogelijke problemen blijft een 24V een machtig mooie motor
In de commo op de foto zit ook een 24V en daar is ook bij +/- 2 ton een nieuwe ketting in gekomen
vaak als hij 2 ton gelopen heeft. Maar als de jouwe al 260.000 gelopen heeft zit er dan mischien niet al een andere ketting in?
24V’s beginnen dan nog wel eens ketting problemen te ontwikkelen
Zeker handig zo’n oprij wagen. Heb hem nu bijna een jaar, en er hebben al diverse auto’s op gestaan. Is een perfecte oplossing als je geen rijbewijs B+E hebt.
De Senator is een 12V. Alle 24V die ik tot nu toe te koop heb zien staan zijn rot en/of de motor heeft al ruim 2ton op de klok. Deze Senator is kogelhard en heeft net 118.000 op de klok. Dus daar heb ik voorlopig nog een lange tijd plezier van.
-
AuteurBerichten