commodorebc30se

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888526

    Ik heb inderdaat de ontsteking verplaatst. Op die manier hoef je niks bij je kachel te veranderen. Mijn uitgangspunt is zo wie zo geweest het zo in te bouwen dat er aan de carroserie niets aangepast hoefde te worden. En dat is goed gelukt.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888549

    Ik heb inderdaat de uitlaat voor de motor langs lopen. Dat was naar mijn idee de enigste manier om de motor netjes in het midden en ver genoeg naar achter te kunnen plaaten.

    Ik snap ook niet waarom de computer bijna altijd onder de kap wordt gezet. Even met de soldeerbout in de weer en je kan hem gewoon in de auto kwijt.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888548
    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888547

    even een kinkje geplaatst naar een foto van mijn aero.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888546
    In reactie op: Ombouw Commodore B 2.8 GS na 24 V #17811947

    Ik heb de originele rubbers en steunen gebruikt. Dan ligt hij er precies zo in als een 12v. Je moet dan wel de stabi ongeveer 1cm lager zetten. Gewoon weers zijde een plaatje er tussen zetten. Ik heb de originele tellerkabel gebruikt. Alleen heb ik tussen de bak en de kabel een haakse overbrenging gezet. Die worden ook wel bij ZF baken gebruikt.

    In reactie op: Ombouw Commodore B 2.8 GS na 24 V #17811948

    Die Commodore is voor mij heel bekend, das de mijne. We hebben elkaar toen gesproken. Wat betreft de motorsteunen. Je moet gewoon de originele Commodore steunen nemen. Het basis blok is wat dat betreft van een 12v en 24v identiek. Wat betreft de elektra moet ik even de schema’s terug zoeken. Ga ik even voor je doen.

    Groet Paul

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888540

    Zo te lezen pak je het totaal anders aan als dat ik het heb gedaan. Ben benieuwd hoe het eind resultaat er uit gaat zien. Het is dat ik elke keer weer problemen heb met foto’s op deze site te plaatsen. Anders had ik even laten zien hoe het er bij mij uit ziet.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888535

    Ik heb een x30xe uit een omega ingebouwd

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888534

    Mooi dat je de 15de ook komt. Wat voor bak ga jij eigenlijk gebruiken?

    Wat me bij alle drie de foto’s een afknapper vindt is dat die lelijke computer bak onder de kap zit. Maar die eerste is een pracht coupe. Die heeft hem geloof ik al 10 jaar geleden omgebouwd. Toen de tijd een keer bij de Blitz hitz gewien.

    In reactie op: powersprint c kadett #17863110

    De powersprint uit is een perfecte uitlaat rij er zelf ook mee. Is alleen qua geluid niet te vergelijken met een 2,5cih. Heb zelf een v6. Bij Dutch Power Trading in Didam kan je deze gewoon bestelen.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888533

    Kijk nog meer mensen die een v6 in een ctje bouwen. Ik rijd nu ruim een jaar met mijn aero met mv6. Dat rijd heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat met het inbouwen. Zal deze topic blijven volgen. Mocht je willen zien hoe hij er bij mij in ligt. De 15de ben ik in beekbergen bij het c treffen.

    In reactie op: Kadett C Coupé #17855173

    Groen getinte ramen bestaan wel degelijk voor kadert c coupe. Alleen zijn ze extreem zeldzaam. Je moet dus wel erg veel geluk hebben wil je er nog wat van vinden.

    In reactie op: Kadett C Coupé #17855172

    Groen getinte ramen bestaan wel degelijk voor kadert c coupe. Alleen zijn ze extreem zeldzaam. Je moet dus wel erg veel geluk hebben wil je er nog wat van vinden.

    In reactie op: startonderbreker Omega v6 #17850631

    De onderbreker zit geïntegreerd in de computer van de motor. het contact element wat om je contactslot zit communiceert via de pulsdraad van de tacho met je computer. Er er zit natuurlijk nog een chip in je sleutel

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17485985

    Nou, dat omkeuren is een fluitjes van een cent. Van de week met mijn Kadett c Aero naar de RDW in Arnhem geweest. Dit omdat er nu ipv een 1,2 een 3,0 24v (MV6) in licht. Ik had wel veel aandacht maar niks negatief. Met twee man sterk is de aero gekeurd. Ze vonden de motor erg netjes ingebouwd en dat het een zeer mooie auto is. Enige twijfel haden ze bij de uitlaat. dit was een twijfelpunt. Maar omdat ze niet konden bewijzen dat het werkelijk teveel geluid zou zijn, is hij gewoon goed gekeurd. Als het goed is heb ik komende week de nieuwe papieren thuis.

    Waarom worden de Ctes toch eigenlijk allemaal naar lijn 6 omgebouwd? Dan moet je het schutbord helemaal aanpassen en dan nog is de gewichtsverdeling belabbert. V6 is een veel mooiere oplossing. En daarbij komt nog dat hij meer PK’s heeft. Als je teminste meteen een 3,0 pakt.

    In reactie op: handleiding vervangen distributie MV6 #17594950

    Hier kan ik zeker mee uit de voeten. Gaat nu helemaal lukken.

    Bedankt

    In reactie op: electriek c30se #17374473

    Op deze site kan je bijna alle info wel vinden

    http://www.senator-monza.de/

    succes

    In reactie op: show hier je big opel #17345159

    :wub:wors

    In reactie op: show hier je big opel #17345158

    ach ondanks mogelijke problemen blijft een 24V een machtig mooie motor

    In reactie op: show hier je big opel #17345152

    In de commo op de foto zit ook een 24V en daar is ook bij +/- 2 ton een nieuwe ketting in gekomen

    In reactie op: show hier je big opel #17345151

    vaak als hij 2 ton gelopen heeft. Maar als de jouwe al 260.000 gelopen heeft zit er dan mischien niet al een andere ketting in?

    In reactie op: show hier je big opel #17345146

    24V’s beginnen dan nog wel eens ketting problemen te ontwikkelen

    In reactie op: show hier je big opel #17345144

    Zeker handig zo’n oprij wagen. Heb hem nu bijna een jaar, en er hebben al diverse auto’s op gestaan. Is een perfecte oplossing als je geen rijbewijs B+E hebt.

    De Senator is een 12V. Alle 24V die ik tot nu toe te koop heb zien staan zijn rot en/of de motor heeft al ruim 2ton op de klok. Deze Senator is kogelhard en heeft net 118.000 op de klok. Dus daar heb ik voorlopig nog een lange tijd plezier van.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 76)