Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je computer onthoudt de storingscode, dus je kan ‘m altijd uit (laten) lezen.
Als het orginele Opel koplampen zijn zit er volgens mij D2R of D2S in.
Maar probeer eerst eens de ballasten uit te wisselen, om te kijken of het niet daarin zit.
Zonde om zo’n duur lampje te kopen, terwijl de storing daar niet in zit.Deze zijn er toch ook nog met een V6 geweest ?
Is dit een orginele xenonset met complete koplampen ?
Of een setje dat je H1/H7 lampen vervangt ?Voor beiden zijn er wel losse lampen verkrijgbaar, maar het zijn wel verschillende types.
De Z16XE is schoner als een X16XE.
Waarschijnlijk omdat er meer sensoren en regelingen op zitten, waardoor de computer ook wel eens anders zou kunnen zijn.Ik heb even gekeken in de schema’s die ik heb.
Heb er geen van een X16XE, wel van een X16XEL.
Die van de Z16XE heb ik wel.Wat me meteen opviel, is dat de Z16XE inderdaad veel meer aansluitingen in het schema heeft staan en dat dezelfde pennummers niet dezelfde functie hebben bij de verschillende motoren.
Ik denk dus niet dat het gaat passen.
Wat er wel gaat passen weet ik niet, misschien iemand anders (WIM-V6 !!! HELP !!! :wors )Ze hebben daar wel meer dikke Kadetts, zoals de Superboss :
http://www.africanmusclecars.com/OriginalImages/TopCarOpel3.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of de Kadett 200ts (Astra turbo) :
http://www.topcar.co.za/classic-cars/articles/opel-kadett-200ts” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vanavond op de A58 rond 19:30 uur een zilvergrijze B1 Manta met rolkooi gespot bij Etten-Leur. (FS-29-.. ???)
Ging van de snelweg af bij Etten-Leur West.@Henkieo wrote:
Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.
Gaat de kapotte-lampjes-detector van de boordcomputer dan niet over de zeik ?
Je Ascona zal wat rustiger rijden op de snelweg, omdat je ‘m dan in z’n 5 kan zetten.
Er zit wel wat verschil tussen zowel 4 als 5-bakken onderling, je hebt CR (close ratio “sportbak”) en WR (wide radio “lekker-rustig-toerbak”).
Er zitten ook nog verschillen tussen eindoverbrengingen. Een diesel heeft bijv. een kortere bak als een benzine
Maar grofweg kan je zeggen dat als je nu een WR 4-bak hebt en je vervangt deze door een WR 5-bak, dan heb je er echt een versnelling bij boven de eerste 4.Denk eraan dat je ook je pook moet vervangen of aanpassen om in de 5 te kunnen schakelen.
13 september 2012 om 19:21 In reactie op: Welke wielnaaf heb ik nodig? 4 gaten of 5 gaten? #18065959Ja, gaat of 4 of 5 gaats velgen.
Sensor is stuk :(
Had laatst precies dezelfde storingscode.
Vervang ‘m inderdaad door een orginele (Siemens).Hier is hij goedkoper als bij de Opeldealer :
http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/sensor-nokkenas-oe-ref-1238915.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Controleer wel voor het bestellen of je hetzelfde onderdeelnummer hebt.Even de distributiekap en het (Ecotec) bougiedeksel loshalen, 1 boutje losdraaien en je hebt de sensor er uit.
5 september 2012 om 21:23 In reactie op: Computer Zafira-A type X 1.8 XE1 (Ecomotor) bjr 2000 #18062129@rinus747 wrote:
Ik heb net op internet een foto gezien van een vervuilde inlaat spruitstuk achter de EGR klep. Was een bonk koolstof! Twee cylinder inlaten zaten bijna dicht! Ik denk dat ik dat bij mij ook maar eens uit voorzorg ga controleren. Ik heb er nu 200.000km op zitten, en ik heb daar nog nooit naar gekeken.
Zie maar eens op
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=156146″ onclick=”window.open(this.href);return false;
groeten Rinus747
Zo he, die zit lekker dicht !!
Die foto’s zijn trouwens gepost door ene Willem uit Nootdorp…. :hmmz :hmmz :hmmz Misschien onze eigen wim-v6 ???Ach, er schijnen mensen te zijn die ze eraf gooien omdat ze vastgelopen zijn…. :jerry
Dan werkt die beugel nog wel prima.
Misschien patrick van voorn of vincent een PMmetje doen ??Of ze nou van klauwen voor 236 mm of 256 mm af komen maakt voor die beugels niet uit.
Als ze maar voor geventileerde schijven zijn.Op de E Rekord zijn ook de Delco klauwen met massieve schijven geleverd, welke hierboven ook wel als de zgn kut klauwen omschreven worden.
Als je van deze klauwen netjes onderhoud, gaan de niet vastzitten.
Bijvoorbeeld bij het wisselen van de remblokken de glijbussen eruit drukken, waar nodig het afdichtrubbertje bij deze bussen vernieuwen en de bussen lekker invetten met ATE remmenvet (blauwe tube) en niet met kopervet of zo. Kost je een paar euro, maar je hebt er geen ellende mee.
In het verleden werden mijn remmen goed gebruikt, zelfs een aantal keren op het circuit gereden.
De klauwen zijn bij mij nooit vastgelopen en hebben door de open voorkant een betere koeling als de latere ATE klauwen.
Grootste nadeel van de Delco klauwen vind ik, dat er speling op de glijbussen kan komen.
Dan kan je de glijbussen nog vernieuwen, dat scheelt wel wat. Maar helemaal weg is de speling niet en de bussen schijnen tegenwoordig wat moeilijker te krijgen te zijn.Anyway….
Als je deze klauwen voor een E-Rekord met massieve schijven kan vinden, dan kan je daar de iets bredere beugel van een klauw van een geventileerde schijf op schroeven. Dat creëert voldoende ruimte voor een geventileerde schijf.
Dit heeft Opel zelf eigenlijk ook gedaan bij de E-Kadett en C-Ascona en zo.
Massieve schijf >> bredere beugel op de klauw >>> geventileerd !!Even voor de duidelijkheid GS2.6, ga je ze nou op een Rekord of een E-Kadett gebruiken ?
Of nog iets anders ?@Corsa_GSi wrote:
Volgens mij zijn toch alle 2 liters uitgerust geweest met 256 mm geventileerd aan de voorkant :hmmz
Klopt ! Excuses :wors
De 1.8 8V heeft 236, de 2.0 8V (en 16 V) heeft 256 mmIn Helvoirt zit Verdampere, daar ga ik altijd naar toe als ik wat met mijn gasinstallatie heb.
http://www.verdampere.nlGaat hij weer uit als je de auto opnieuw gestart hebt ?
Dan is het waarschijnlijk een kleine storing.
Even uitlezen met een Opcom voor de storingscode.
Kan uiteraard ook bij de dealer, maar bij de meeste is dat natuurlijk niet gratis…. :vertag :vertagDan zal die nokkenas er wel aan de achterkant uitsteken, want aan de voorkant zie ik ‘m niet…. :jerry
Om het lijstje even compleet te maken :
OHV :
1.0 N (een stuk of 10)
1.0 S
1.2 N
1.2 SOHC :
1.3 N (Small Block)
1.3 S (Small Block)
1.6 S (Big Block)
1.8 E (Big Block)
1.6 D (Big Block)De OHV’s en Small Blocks hadden dunne aandrijfassen.
De Big Blocks hadden allemaal dikke aandrijfassen.Vroeger was alles zo simpel…… :jerry
@Andreas.Berger wrote:
was de 1.6. n niet de small blok en de 1.6. s big blok
De D Kadett is alleen met het 1.6 S (16SH) Big Block geleverd.
Dit blok is in principe hetzelfde als de 1.8 GTE motor, en ook de 2.0 8V, 16 V e.d.
Het 1.6 Small Block is later pas in de E Kadett, C2 Ascona, A Corsa GSi enz. gekomen.@Corsa_GSi wrote:
Volgens mij zijn er diverse types 1.2 in de D Kadett geleverd.
Als je nu een OHC hebt, dan kan je (correct me if I am wrong ben meer thuis met Corsa’s), een andere OHC ervoor terug bouwen.
Bijvoorbeeld een 1.4 of 1.6.In de D Kadett is alleen de 1.2 OHV geleverd.
De 1.2 OHC (12ST) is in de Corsa en E Kadett geleverd.
Heb je er zo een ?
Volgens mij heeft de rechter een temperatuursensor,die zwarte aansluiting rechtsboven.Gaat het lampje in de schakelaar van de LPG dan ook continue branden ?
Dat is hetzelfde als een MM lampje en dan kan je ‘m ook uitlezen.Ik heb een handleiding hiervoor.
PM me even je mailadres als je deze wilt hebben.@pipo wrote:
@Hendri wrote:
@arnold kadett wrote:
zijn op de schotel na gelijk ook de dempers/veren bij bepaalde types
ook van een astra is redelijk gelijk ene is iets stugger dan de ander maar net wat je gebruikt 1.4/1.6/gsi
stomme vragen bestaan niet daar in tegen antwoorden……..:thumb :thumb
Ik heb hier nou een d kadett 1.3 automaat staan voor dagelijks gebruik en een kennis van mij heeft nog een nieuw setje veren en dempers liggen van de e kadet merk weitec ultra en ik zat te denken als die veren nou passen en de dempers kan de dett mooi omlaag 80/60 :hmmz
dempers passen veren niet
Achterveren van een E hebben een ‘bolvorm’, boven en onder klein, in het midden groter.
Achterveren van een D zijn conisch, boven groot, onder klein.Bij mijn weten zijn er bij de D twee soorten voorveren, recht en conisch.
Ik had voor mijn blauwe D tweedeurs ooit veren besteld, toen kreeg ik conische (die komen ook het meeste voor).
Om de auto om te bouwen naar dikke assen had ik op de sloop voorpoten van een 1.6 SR gevonden, hier bleken dus rechte veren op te moeten.
Die poten hadden ook veel grotere veerschotels onder als eigenlijk alle andere veerpoten die ik onder een D of E gezien heb.Grootste nadeel van deze motor is je rechtervoet. ;)
Als deze te zwaar is kost het je veel geld aan boetes en banden. :DHet grootste probleem met de C20XE is het scheuren van de kop.
Zoek maar eens op het forum of elders op internet, er is al heel veel over geschreven.
Verder is de distributie gevoelig voor het tijdig vervangen.
Als er niet bekend is wanneer de riem voor het laatst vervangen is bij de auto / het blok dat je koopt, zou ik ‘m bij voorbaat vervangen, inclusief rollen en waterpomp. Het kost wel wat, maar de schade als je het niet doet en het gaat mis is vele malen groter.
Bij de C20NE heb je dit probleem niet, volgens mij kan de riem zelfs breken zonder dat er motorschade van komt. Als dit niet zo is, staat dat ongetwijfeld hieronder….. :jerryVerder heb je nog het probleem van alle snelle auto’s, namelijk dat de motoren nog wel eens afgetrapt willen zijn.
Bij warme motor een blauwe oliewalm uit de uitlaat is daar een duidelijk teken van….. -
AuteurBerichten