Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan kan je het beste op zoek naar een Coupé interieur, die zijn het meest met leer geleverd.
Maar ook daar zitten niet altijd airbags in :

Je moet inderdaad bij ‘body’ zijn, dan ‘instrument’ en ‘EEprom programming’.
Daar heb je keuzes voor de km-stand uit te lezen en te veranderen.Met een Op-Com de airbag modus omzetten naar alleen dashboard i.p.v. dashboard en stoelen.
Ik heb voor deze gekozen door de Sport uitrusting en de climate control.
Dit was de enige met een 1.7 DTI die er te koop stond.
Er stond alleen nog een knappe donkerrode station Sport met een 2.0 DTH, maar zonder ECC.
Verder helemaal geen Sport (bj. 2002 of 2003) met een dieselmotor.
Omdat ik graag de superzuinige 1.7 DTI wilde, was de keuze snel gemaakt.De buitenkant viel me wel wat tegen, omdat de auto nogal wat kleine schades en krasjes heeft.
Maar na een testritje was ik toch om.Lekker dan !!
Dat heeft hij zeker met zijn trekhaak gedaan ?
Netjes dan hij zich kwam melden :thumbup
Er zijn genoeg :swear die zo wegrijden…Ja, hoor, een 16V is eigenlijk qua werk niet anders als een 8V.
Denk er ook even aan, dat bij een D-Kadett een ander schakelmechanisme is gebruikt als bij een E-Kadett.
Bij een D loopt er een buis onder de tunnel, bij een E ligt het mechanisme op de tunnel, binnen in de auto.Als je het mechanisme van de D laat zitten, moet je een extra slinger in de uitlaat maken, ter hoogte van waar de pook op het schakelmechanisme aansluit.
Met een dikke 16V uitlaat is er daarvoor vrij weinig ruimte.Vandaag heb ik mijn Astra opgehaald bij de handelaar waar ik ‘m gekocht heb.
Thuis even uitgelezen met de Op-Com, geen meldingen ! :DEn ik ben erg blij dat ik voor een Sport gekozen heb, wat een heerlijke stoelen !!! king:
Morgen even een paar foto’s maken, dan kan ik ook mijn avatar aanpassen.
Te laat terug, was al te donker om foto’s te maken.
Morgen weer een poging !Volgens mij bij “body” en dan “instrument” .
Ik ga ‘m morgen toch aan m’n ‘nieuwe’ Astra hangen, nadat ik die bij de dealer opgehaald heb.
Dan kijk ik nog wel even voor je.@JvV wrote:
Zo, wat een dikke turbo en slangen….
Weet er iemand wat voor motor hier in ligt ?23 december 2012 om 20:53 In reactie op: 3-traps naar 4-traps, voorwielaangedreven automaat #18087418Ligt er aan wat voor motor je in de Kadett hebt.
Ik neem aan dat de bak uit een Calibra 2 liter 8V of 16 V komt….
Als het blok van de Kadett een bigblock is (grote 1.6, 1,8 of 2,0) dan past de bak i.i.g. tegen het blok aan.
Of de koppelomvormer dan op de flexplate past, of de flexplate van de calibra op de krukas van de Kadett, dan weet ik niet.
Ook zie ik in het schema van de A Vectra met 2.0 8V en 16V diverse aansluitingen van het motormanagement naar de automaatbak toe.
Dus je moet ook uitzoeken of je die signalen echt nodig hebt en of je deze signalen dan ook bij je Kadett ergens weg kan halen.Heb maar een klein stukje gereden, van de Wilmersdorf naar huis. Hij deed het prima, zeker na zo’n lange tijd stilstaan.
Hij staat nu thuis, omdat we met het werk verhuisd zijn en er in het nieuwe pand geen ruimte meer is voor het Kadettje.
Ik moet maar snel mijn garagebox op gaan ruimen, dan kan hij daar in staan.Dat is ‘m ! ;)
Doet je Astra het weer, Tamara ?@trashmetal wrote:
@emiel5 wrote:
Is het écht nodig om geventileerde schijven te nemen als ik er een c20ne in leg?
Ik snap dat het natuurlijk geen overbodige luxe is, maar is het echt nodig?
Heb namelijk net nieuwe schokbrekers + veren,
en heb niet zo’n zin om de veerpoten te vervangen als het niet nodig is.schokbrekers en veren kun je blijven gebruiken alleen de naaf is anders
wel zul je dus 2.0 ombouw naven of onderpoten om moeten zetten
bij een 1.6 nietDat ligt eraan…..
D-Kadetts zijn geleverd met rechte en conische veren.
Als je poten met grote naven gaat kopen, controleer dan even van te voren of daar dezelfde soort veren op moeten, zodat je je huidige veren over kan zetten.
Waar je ook nog rekening mee moeten houden, is dat een C20NE zwaarder is als een 1.2’tje. De voorkant komt daardoor lager te liggen.
Een C20XE is nog +/- 40 kg zwaarder als een 8-klepper. Ik had onder mijn oude D poten en rechte veren van een D 1.6 SR . Met de 18E die er in eerste instantie in lag stond de auto recht (40/40 verlaagd), met de 16V erin lag hij voor 2 cm lager.En wat die remmen betreft, liefst meteen grotere geventileerde er op zetten !
256 mm schijven met bijbehorende klauwen passen er zo op, ook op je huidige veerpoten. Moet je wel minimaal 14″ velgen hebben, maar die heb je zo te zien wel. Als je er dan ook nog met staal ommantelde remslangen op zet, levert dat een flinke verbetering op.@Vinci wrote:
Verder kreeg de GSI een grotere gatafstand tussen de bouten van de stabilisatiestang voor de dikkere 22mm stang.
En volgens mij had de D Kadett de zelfde onderplaat als de eerste E Kadetts…Klopt, t/m bouwjaar 1986, juli of augustus geloof ik.
Daarom passen de eerste GSi tanks zo onder een D-Kadett. Maar ja, die zijn nu ook zeldzaam geworden.Dat van die grotere gatafstand wist ik ook niet.
Ik heb onder één van mijn ex-D’s wel eens een GSI 16V stabi gehad, deze gewoon gemonteerd met de orginele D-beugeltjes om de GSI rubbers.
Ging toen niet makkelijk, kan ik me nog herinneren……
@Emiel : Ga zo door, naamgenoot !
Lekker hobby’en, knutselen en leren op een klein budget. En het belangrijkste is dat je voldoening haalt uit de dingen die je HELEMAAL ZELF gefixt hebt. :thumbup :thumbup :thumbup@GlennGSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Ai, dat wordt weer sleutelen…..
Zag ik het nou goed, dat je bij mij in de straat al op dat witte Corsaatje aan het oefenen was ??Haha jah de 20seh moest plaats maken voor een C20XE :P
:-o Dat had ik niet gedacht….
Best wel een sleepertje, dan. Zeker met een paar andere wielen…..Ai, dat wordt weer sleutelen…..
Zag ik het nou goed, dat je bij mij in de straat al op dat witte Corsaatje aan het oefenen was ??Nee, Peupel :jerry
@david verburg wrote:
Ik heb dus ook die ate bleu erin zitten maar dat het niet gemengd mag worden was me niet bekend .
Heb het hele systeem leeggepompt met machine en daarna het blauwe spul erin en die goed door laten lopenKlopt inderdaad !
Ik heb vroeger bij een straat/circuitauto de remvloeistof ververst met Super Blue.
In de ‘gebruiksaanwijzing’ stond toen dat hij absoluut niet gemixt mocht worden.
Heb dit net nog even nagekeken op de site van ATE, tegenwoordig staat het er niet meer bij.
Op diverse fora geven ze zelfs aan, dat het makkelijk spul is om te vervangen.
Je spoelt gewoon je hele systeem door totdat er overal blauw uit komt.
Op https://www.pegasusautoracing.com/productselection.asp?Product=3326″ onclick=”window.open(this.href);return false; staat ATE Type 2000 Amber.
Dit is Super Blue, maar dan amberkleurig, zodat je dit makkelijk om en om met Super Blue kan verversen door het kleurverschil.Bij Castrol SRF staat er zelfs uitdrukkelijk bij de specificaties dat je het kan mengen met gewone remvloeistoffen.
Bardahl geeft voor zijn Silicone Dot4 nog steeds aan dat dit in een droog en schoon of nieuw remsysteem moet.
AP geeft voor 600 en 660 aan eerst het systeem goed door te spoelen met de nieuwe remvloeistof, alvorens het uiteindelijk te vullen.Wat je dan ook nog kan doen : betere banden en dan minder remmen en harder de bocht om……. :jerry
Dot 5.1 heeft maar heel even voordeel t.o.v. van Dot 4.
Dot 5.1 heeft helemaal nieuw een hoger kookpunt als Dot 4, maar zodra er een beetje vocht in zit is het verschil eigenlijk al weg.
Daar komt nog bij, dat Dot 5.1 makkelijker vocht aantrekt als Dot 4.
M.a.w. je blijft aan het verversen om het voordeel van Dot 5.1 goed te kunnen benutten.Een set goede remblokken voor straat- en circuitgebruikt (bijvoorbeeld Ferodo DS 2000 of DS 2500 of EBC Green of Yellow Stuff) worden minder warm en geven dus ook minder hitte door aan de vloeistof.
Ik denk dat je hiermee meer winst behaald als met een upgrade van Dot 4 naar Dot 5.1.
Neemt niet weg, dat een keer verversen nooit verkeerd is natuurlijk ! Kijk dan ook even welk merk en type je pakt, hier zitten ook nog wel eens flinke verschillen tussen.Als je het beter aan wil pakken zou je er siliconen remvloeistof in kunnen doen (AP, Castrol, Bardahl Silicone Dot 5, ATE super blue o.i.d).
Neemt nooit meer vocht op, nog hoger kookpunt (en dat blijft dus ook zo).
Alleen 1 nadeel : het mag ABSOLUUT niet gemengd worden met ‘gewone’ remvloeistof.
M.a.w. je remsysteem moet dus HELEMAAL leeg en schoongemaakt worden, dat is bijna onmogelijk, tenzij je toch bijvoorbeeld al de klauwen ging reviseren en leidingen moet vervangen. Dan kan je net zo goed alles nieuw maken en dan de siliconenvloeistof er in. Anders is er eigenlijk geen beginnen aan.
Het kan ook de ballast zijn, wissel die eerst maar eens om tussen links en rechts.
-
AuteurBerichten


