Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deventer in fryslan ? :jerry
Wat voor een Vectra heb je ?@Tefal wrote:
Ps…. Zijn mijn zus en ik de enigen die hun auto een naam geven? Of is dat gewoon een vrouwending?
Dat is denk ik toch wel een beetje een vrouwending.
Ik zie de heren hier op het forum af en toe hun auto ook wel een naam geven, maar dat zijn dan altijd flink verbouwde projectauto’sHmmmm :hmmz
Lekt de injector van cilinder 2 dan misschien uitwendig?
Bij de afdichting met het spruitstuk of de aanvoer ?
Als er dan te weinig brandstof in de cilinder komt, wil hij ook moeilijk ontsteken.Een 1.3S heeft volgens mij altijd een Varajet.
Maar deze kan natuurlijk vervangen zijn, omdat hij stuk was of zo…..
Staat er 13 op je blok of 13* (sterretje) ?Wat stinkt er naar benzine ? De uitlaatgassen ?
Daar zat ik ook aan te denken, ja.
Als een injector niet goed inspuit, te weinig vernevelt, dan kan je ook misfires krijgen.
De bougie zal dan nat zijn, of helemaal zwart.Hoe ziet de bougie van cilinder 2 er uit als je ‘m er uit haalt ?
Het is een Z18XEP of Z18XER.
De Z18XEP’s hebben in ieder geval het klepzittingen-probleem.@TijnGsi16v wrote:
Hoi,
weet je ook de reden waarom ie kapot is? of komt dat meer voor bij de cali’s?
Heb het namelijk ook een keer gehad, bij mijn ascona c toen, en daar was de koppakking stuk zodat er druk van de cilinders op het water circuit kwam, met als gevolg dat het radiatortje ontplofte toen ik net de snelweg opging… (was me dat effe schrikken, mee de hele auto vanbinnen vol met heet stinkend water!)
Groeten Tijn
Bij mijn A Vectra heb ik ‘m ook lek gehad.
Maar ja, het zal wel bij bijna iedere auto voorkomen, zeker als ze op leeftijd komen. Dat is het voordeel van een Kever :jerryZit hier ook een M32 bak in ?
Die had ik nog niet eerder gehoord, goed dat je even gezocht hebt. :thumbup :thumbup :thumbup
Dat moet het wel zijn !
Succes met de reparatie.@2000 wrote:
Daar lijkt het wel op, ruikt het ook zoet?
Of heb je een zoetige smaak op je lippen als je een stuk gereden hebt met de verwarming aan ?
Dat zal wel een lekke kachelradiateur zijn.
Die zit in het dashboard weggebouwd om het interieur te verwarmen.
De prijs van het onderdeel valt nog mee, maar je moet bijna het hele dashboard eruit slopen om er bij te komen.Is de massakabel van de motor wel in orde?
Dit kan je snel testen door even een startkabel tussen de motor en de -pool van de accu te zetten.Meet ook eens op de draad voor stuurstroom startmotor (de dunne van de twee) wat daar op staat met sleutel uit, op contact en bij starten.
Dat zou 0V, 0V en 12V moeten zijn.
Meet ‘m ook even door naar massa. Als de weerstand er laag is, is er ook iets mis.@vincentengel1990 wrote:
De man van de astra station was niet blij toen ik belde. Wilde nog niet eens luisteren lijk het op. Nu dan maar met de GID. Weet jij iets van de bedrading?
sw_reijnders weet best veel van zo’n ombouw. Weliswaar bij een Vectra B, maar dat is grotendeels gelijk.
Lees zijn topics / antwoorden maar eens door, bijv : viewtopic.php?f=6&t=148326@BenVectra wrote:
Kijk, das makkelijk… Iemand in de buurt van Rotterdam met een Op-Com toevallig…
Even in het topic zoeken dat ik erbij gelinkt heb.
Of anders daar een oproep plaatsen.Dan ben je al een heel eind, toch ?
Als je dan nog eens een CID voor een Astra met RGB kabel tegenkomt, ben je volgens mij helemaal klaar.
Plaats maar lekker veel :kewlpics en info over de ombouw, ik wil dit ook een keertje gaan doen.king:
Als er storingen opgeslagen zijn kan je die al uitlezen als je de auto op contact zet.
Effe iemand in de buurt met een Op-Com zoeken, dan hoef je niet naar de dealer !Startonderbreker misschien ?
Heb je ook de computer uit de Omega gebruikt ?
Dan moet je volgens mij ook de ring om je contactslot en de chip uit de sleutel overzetten om de startonderbreker te laten werken.Vandaag de papieren van de verzekering binnen gekregen.
Volgens de verzekering is het een Sport Edition II :D@yentl5552 wrote:
Nette auto… :thumb
heb er ook over na zitten denken om een astra G te halen …. :wors blijf het 1 van de mooiste modellen vinden van de astra serie
Dank je !
Een Vec C is ook mooi, maar was mij wat te duur in verbruik en belasting.
Dan maar een wat kleinere auto, die (bijna) net zo luxe is als mijn oude Vectra.
En met wat subtiele aanpassingen (o.a. donkere koplampen, coupe grille) vind ik het een hele leuke auto om te zien.@wim-v6 wrote:
Knap karretje
maar wel aparte combi: TID met Climate.
Willem
Dank je, Willem !
Vond ik ook vreemd, maar er zit ook een ‘dunne’ ruitenwisserhendel in.
Dus het niet zo dat de MID een flinke pixeluitval had en ze er maar een TID in gezet hebben.Ik heb wel eens ergens gelezen dat alle Sport’s voorbedraad zijn voor een MID.
Weet iemand of dit zo is ?Oh, die bedoel je !
Dat zijn ook lekkere dikke zetels.Ik denk dat je daarvoor het beste terecht kan in Engeland.
Daar zijn die stoelen geleverd in de Vectra GSI of MSD, beetje vergelijkbaar met de i500, maar veel meer geleverd.http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-gsi-recaro-interior-door-cards-and-fittings-msd-sri-st200-/221174029161?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVauxhall%7CModel%3AVectra&hash=item337effdb69″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECTRA-GSI-MSD-2-5-V6-SALOON-BREAKING-BLACK-L20C-/300837795507?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item460b5476b3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten