Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@dunjatamara wrote:
Liefst een F of kadett die vind ik het mooist ;)
Hoe vind je deze dan :
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=224550831&cd=634925508370000000&asrc=st%7cas” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is wel een eind weg, Oost Souburg.
Maar hij is van de eerste eigenaar !
En op de foto ziet hij er qua roest volgens mij nog wel netjes uit.24 januari 2013 om 23:31 In reactie op: Powerflex rubber past niet.. D kadett stabilisatorstang #18099459Probeer die E-beugels maar eens, volgens mij zijn die inderdaad groter.
Maar of de gaten in de beugel overeen komen met de gaten in het schutbord van een D……Ik heb ook de indruk dat vrijwel alle mensen in een VAG chagrijnig kijken.
Maar ja, als ik in zo’n auto zou moeten rijden zou ik ook chagrijnig worden…. :jerry
Misschien willen ze daarom zo snel naar huis of kantoor, dan kunnen ze die auto weer uit en vrolijk doen.22 januari 2013 om 12:57 In reactie op: Sensor koelvloeistof reservoir en ruitensproeier reservoir. #18098524@X.otic wrote:
Koelvloeistofsensor weet ik eigenlijk niet wat voor melding die zou geven. Heb ik nog nooit gezien in ieder geval.
Koelvloeistofpeil controleren.
Aber denn auf höllandisch….
@dunjatamara wrote:
Hebben nog een auto een corsa b maar daar rijd ik niet zo graag in stuurt zo zwaar heb commocruiser laatst bijna 5 min laten staan wachten omdat ik m het vak niet fatsoenlijk in kreeg :oops:
Ah, ik vroeg me al af wat je allemaal aan het doen was… ;)
Zonde van je Astra, zeg !
Zo aan de foto’s te zien denk ik niet dat het nog de moeite is om ‘m op te knappen.
Maar als je het wilt proberen, ik heb nog een deur voor je liggen.
Donkerrood met een paar krassen (niet zo diep als bij jou), mag je zo ophalen als je ‘m wilt hebben.En wat de rest ook zegt : meteen weer gaan rijden !
Zoek met je vriend een schoon en rustig stuk weg op en ga het proberen !@richardw wrote:
Denk dat je je vergist hebt in die 10% meer verbruik, omdat het meer verbruik is gebaseerd op de lagere energiewaarde van LPG.
Ik rijd zelf al jaren op LPG en het meer verbruik is toch echt 20%.Nee hoor.
Ik heb beide auto’s ook enkele duizenden kilometers op benzine gereden.
Ook in wisselende situaties (dagelijks stads- en regioverkeer, maar ook lange stukken snelweg), zodat ik een eerlijk vergelijk heb.Mijn vader heeft voor z’n werk 25 jaar op LPG gereden, 60.000 – 80.000 km per jaar.
Hij reed een paar keer per jaar een week op benzine om de boel schoon en gangbaar te houden, sinds hij een keer met een lege gastank heeft gestaan en de hele carburateur verdroogd en vastgelopen bleek te zijn.
In de tijd van de oude mengstukinstallaties was het meerverbruik inderdaad 20-25%, maar sinds de G3 installaties is het meerverbruik en vermogensverlies een heel stuk minder. 10% tot max. 15% als de motor en de gasinstallatie aan een onderhoudsbeurt toe waren.Misschien moet je je LPG installatie eens na laten kijken…….
Houd er ook rekening mee dat het onderhoud wat duurder wordt, omdat je vaker bougies moet vernieuwen of duurdere LPG bougies gebruiken.
Ook zit er wat onderhoud aan een LPG installatie, filtertje eens in de zoveel tijd vernieuwen bijv.@richardw wrote:
Op LPG verbruik je 20% tot 25% meer als op benzine maar dit word ruimschoots gecompenseerd door de veel lagere brandstofprijs.
Dat is wat overdreven.
Mijn ervaring is +/-10 % meer verbruik.
Mijn Astra X18XE liep 1 op 11 op benzine, 1 op 10 op LPG
Mijn Vectra X20XEV automaat liep 1 op 9-10 op benzine, 1 op 8,5-9 op LPGVandaag de winterbanden van de 5-gaats velgen van mijn oude Vectra gehaald en op een setje 4-gaats BSA velgen gelegd.
Daarna onder de Astra gezet. Rijdt stukken beter met dit weer.
Ook nog een setje achterlichten opgehaald, voor 15 euro op marktplaats op de kop getikt.
Kan ik mooi mijn achterlicht met sterretje er in vervangen.@GRLWBNL wrote:
Ik ken wel iemand met dezelfde auto maar die heeft een X16XEL. Ik denk niet dat deze ECU’s uitwisselbaar zijn, alleen al omdat ik een elektronische gashuisklep heb.
Verder zou ik in eerste instantie de verbindingen eens bij langs kunnen gaan. Kan ik dat in ieder geval uitsluiten.
Stekkers controleren, kabels naar de bobine doorpiepen, om te kijken of er nergens een slechte verbinding is.
Daar heb je wel een elektrisch schema voor nodig, om te kijken welke pen je in de stekker van de ECU moet hebben.@GRLWBNL wrote:
Goede tip!
Ik had zelf namelijk ook al een ingeving om de kabelboom en ECU te laten controleren. Kan me vaag herinneren dat ik hier op het forum eerder iets gelezen heb over dat een slecht functionerende ECU of slechte kabelboom misfires kan veroorzaken.
Goed plan !
Als de bobine wel in orde is (hij is per slot van rekening nieuw!), dan zou de aansturing ervan misschien niet goed kunnen zijn.
Misschien is er iemand bij je in de buurt met dezelfde motor, zodat je ECU (en als dat niet helpt voor de zekerheid ook nog de bobine) met de ander uit kan wisselen.@TerryB wrote:
Gister een mooie schuiver tegen de stoeprand gehad, In de straat de situatie onderschat en de achterkant brak uit en helaas was er geen sturen meer aan!
Het was een beste knal en gelukkig de velg die de klap op ving, ik was namelijk net onderweg naar de keuring :jerry. De band geen schade en de velg nog 100% recht! Toch goede kwaliteit, die OPC-line velgen :thumb.Hier de schade, binnenkort maar weer gaan wegwerken!

Erg zonde !
Ik heb eergisteren ook een schuiver gemaakt in de sneeuw, ook een bochtje / de gladheid iets onderschat.
Gelukkig staan mijn banden (Pirelli, lekker zomers) een beetje bol op de orginele Sport Edition II velgen en ving de band de (kleine) klap tegen het stoeprandje op.
Gisteren in het schemerduister nog even naar de velg gekregen, gelukkig geen schade.
Komend weekend heeft mijn bandenvriend even tijd op mijn winterbanden om te leggen naar een setje 4-gaats dat ik nog had liggen, zodat de Astra mooi op z’n winterbandjes kan.@GRLWBNL wrote:
Ik heb geen idee. Het enige wat ik van de garage te horen kreeg is dat de injector normaal functioneert.
Hebben ze ook twee injectoren verwisseld om te kijken of het probleem dan bij dezelfde cilinder voorkomt of een andere ?
Ik neem aan dat je de reservesleutel ook al even hebt geprobeerd…..
Als het goed is, heb je dan zo’n stekker onder het kapje onder je handremhendel :

Daarmee kan je ‘m aan de Op-Com hangen.
Even zoeken in dit item wie er een heeft in Deventer : viewtopic.php?f=185&t=171335
Of je moet even de IJssel over komen….13* staat volgens mij voor een 1.3S…
Misschien was de Varajet al gammel en hebben ze ‘m vervangen voor die Solex.Varajets zijn inderdaad gevoelig, maar als hij wel goed werkt loopt het erg lekker. Maar ja, als…..
13 januari 2013 om 22:50 In reactie op: Meriva 1.7CDTi, 03-2006; Controleren dashboard lampjes #18095775De meeste gaan aan als je ‘m op contact zet.
Je kan ‘m ook aan een Op-Com hangen, daarmee kan je ook een aantal lampjes controleren.Ach, die jongens weten ook niet alles…..
Maar als oplossing voor je probleem zou ik een flesje injectorreiniger en een bus remmenreiniger halen.
Injectorreiniger kan nooit kwaad en als dat niet werkt kan je nog altijd op zoek naar lekkage aan je inlaat.
Zo’n spuitbus remmenreiniger kost maar iets van 1-2 euro, daarvoor rijdt je met de huidige benzineprijzen niet een keertje extra op en neer naar de automaterialenzaak.Nice ! :thumb
Nu de stoelverwarming nog aansluiten, da’s wel zo lekker met dit weer.@GRLWBNL wrote:
Wat zegt het trouwens dat boven de 3000 toeren alle cilinder weer meedoen?
Omdat dan het probleem wat kleiner wordt.
Als het een lekkende injector is, dan mengt de brandstof zich wat makkelijker met de lucht door de hogere stromingssnelheid van de inlaatgassen.
Als het een lekke pakking is, dan komt er maar een bepaalde hoeveelheid ‘leklucht’ mee naar binnen, waardoor de hoeveelheid ‘extra lucht’ afneemt per cilindervulling.@GRLWBNL wrote:
@Fearless wrote:
Al eens gekeken of de inlaatpakking nog heel is? Heb dat ook al vaak gezien. Van boven en onder even met remmenreiniger er langs dan weet je het snel genoeg.
Waar zit dan ding precies, dan kan ik dat nog wel even proberen?
Tussen de inlaat en het motorblok.
Als je remmenreiniger op je inlaat spuit, tegen het blok aan, dan zuigt de motor dat naar binnen door de lekke pakking en gaat het toerental omhoog.@Haasje17 wrote:
In veel gevallen is de bobine stuk. Deze vervangen is de oplossing. Wellicht eerst bougies controleren.
Goed lezen !
Bobine heeft hij al vervangen !@Nick-GSI wrote:
heb het bij mijn c20xe ook gehad dat ie -23 graden aangaf en geen foutcode, stonk ook naar benzine als ik gas gaf
Temperatuursensor zeker stuk ?
Bij -23 ligt de gemeten waarde nog binnen de grenzen en geeft hij inderdaad geen foutmelding.
Maar daar gaat hij wel een beetje rijk van lopen, ja.Mengsel te rijk meet hij niet per cilinder, maar in de uitlaatpijp zelf.
Als 1 cilinder teveel krijgt, kan dat, verdeeld over alle 4 cilinders, nog binnen de grenzen zijn. -
AuteurBerichten