Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je voor een 16S/18S gaat is het grootste voordeel dat je de auto niet om hoeft te bouwen naar injectie. Dus geen GT/E tank zien te vinden, dikkere brandstofleiding aanleggen, pomp met aansturing monteren en zo.
Wel moet je andere veerpoten monteren i.v.m dikkere aandrijfassen.Welke motor je kiest zal voornamelijk afhankelijk zijn van je budget.
Ik heb in het verleden met diverse motoren in de D-Kadett gereden.
De fijnste vond ik de 18E en de 20XE. Maar ook een 20NE (C20NE met uitgeschakelde lambda-sonde) kan best lekker lopen.
Het is maar net wat je kan vinden tegen welke prijs.Erg leuk om te horen dat deze Kadett nog steeds rond rijdt !
En op bovenstaande foto ziet hij er nog goed uit.Leuk om te lezen dat je (ondanks een paar kleine mankementjes) veel plezier van de auto hebt.
Ik had het hoofdstuk Historie nog nooit doorgebladerd, maar vanavond dacht ik, ach laat ik eens kijken of er nog bekende kentekens tussen staan.
En inderdaad, dit kenteken kwam mij erg bekend voor.
Deze auto heb ik januari 2002 gekocht van sloperij “het Viaduct” in Zutphen.
Heb er niet veel mee gereden, was toen van plan ‘m om te bouwen tot circuitauto.
Omdat de auto toen nog zo netjes en orgineel was vond ik dat een beetje zonde.
Toen kwam er een coupé op mijn pad en heb ik die gekocht om te verbouwen en heb ik deze Kadett met rust gelaten.
In februari of maart 2003 heb ik ‘m weer verkocht.Ik woonde destijds in een studentenhuis en heb ‘m verkocht aan een huisgenoot, die er van overtuigd was te gaan slagen voor zijn rijbewijs.
Dat bleek toch tegen te vallen en de auto heeft toen een beste tijd stil gestaan, in ieder geval tot 2005.
Toen ben ik verhuisd.
Eind 2006 zocht een andere oud-huisgenoot, Dirk, contact met me.
Hij had deze Kadett overgenomen en vroeg me of ik nog lichtmetalen velgen had liggen.
Ik heb hem toen een setje ATSsen verkocht, waarschijnlijk het setje dat er op bovenstaande foto nog onder zit.
Ook kwamen we een setje Engelmann spiegels tegen in mijn onderdelenschuur. Deze heeft Dirk ook overgenomen.
De witte spiegels die op de foto staan komen van deze auto af :Uploaded with ImageShack.us
Ik heb daar destijds zwarte op gezet, omdat ik dat mooier vond.
De witte zijn de schuur in gegaan en later dus aan Dirk verkocht.Heb jij de auto misschien van Dirk gekocht ?
Rijdt deze nu nog steeds rond ?Dat is de starterkrans van het vliegwiel.
Er is een stuk uit het koppelingshuis van je bak geslagen.
Zo te zien heeft je auto een flinke klap gehad, daarom zal het wiel ook wel die rare geluiden maken.@1988MantaGSI wrote:
Dank jullie wel voor de informatie!!
Rode 2 polige stekker op de klopsensor – waar is deze te vinden?
Ook onder je inlaatspruikstuk, zit op het blok gebout.
Het is een klein rond dingetje met een boutje er door heen, de stekker is bijna net zo groot.Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap ) moet ik nog nakijken, voor de zekerheid
Dit is een afwijkend model stekker, de “pootjes” steken iets uit het stekkerhuis i.p.v. dat ze er in vallen.Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien Hoe is dit te realiseren? Gewoon een 12v fitting + lampje monteren?
Als je dashboard een choke-lampje heeft kan je dat ook gebruiken.4 augustus 2013 om 21:40 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161448Vandaag de nieuwe distributieset er op gezet.
Alles op zijn plek, merktekens allemaal in orde.Nu heb ik de spanrol gemonteerd volgens de beschrijving van Gates, afgesteld op merkteken “new”.
Volgens de beschrijving moet ik daarna de motor twee keer rondtrekken op de krukas, daarna het teken controleren.
Daarna moet de rol nog op “new” staan, anders moet je ‘m opnieuw afstellen.Dat heb ik nu al een keer of 4 gedaan, maar iedere keer staat het wijzertje weer ergens anders….
Wat me wel opvalt, is als je de motor iets voor of voorbij de merktekens zet, het wijzertje dan wel goed staat.
Zet ik de motor precies op de merktekens, dan staat de inlaatnokkenas iets op spanning, daardoor ‘verloopt’ de spanrol misschien.
Zou dat kunnen en is dat een probleem ?Is ook zo gedaan hoor.
Motortje een kwartslag los draaien, het kogeltje voorzichtig uit de geleider wurmen (tis allemaal plastic).
Kogeltje (indien nodig) even schoonmaken en klein beetje invetten. Dan het motortje in nieuwe koplamp monteren.Paar minuutjes werk, maar doe het wel voorzichtig.
Bij een B-Vectra kan je een Op-Com gebruiken (effe zoeken op Ebay).
De A-Vectra met C25XE heb ik ook in de lijst bij mijn Op-Com staan, dus dat zou ook moeten kunnen.Je hebt 5 stekkers :
-Grootlicht
-Dimlicht
-Stadslicht
-Knipperlicht
-Stelmotor hoogteregelingZou het kunnen dat je de stelmotoren voor de hoogteregeling nog over moet zetten in de Angeleyes ?
Of dat hier geen mogelijk voor is bij die lampen ?Ik heb laatst mijn koplampen vernieuwd en moest toen ook de motortjes overzetten.
26 juli 2013 om 12:29 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161437Bedankt !
Ga ‘m nu in ieder geval compleet vernieuwen, weet namelijk niet of dat de vorige keer gebeurd is.
Een A-Omega 2.0 OHC heeft stalen steunen.
Zijn niet helemaal hetzelfde als de alu Manta steunen, maar aangezien het staal is zijn ze waarschijnlijk niet moeilijk aan te passen als dat nodig is.26 juli 2013 om 10:12 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161434@Haasje17 wrote:
Verschil tussen distributie is enkel de aantal km die ermee gereden kan worden dus is ook gewoon uitwisselbaar.
Oh, ok !
Welke van de twee gaat het langste mee ?
En als ik van type wil wisselen is het dan voldoende om de riem, spanrol, meelooprollen en waterpomp te vernieuwen of moet ik nog meer vervangen ?Ik heb dit weekend zwarte H7 units van TYC gemonteerd, passen ook prima, zien er verder goed uit.
Vandaag nieuwe APK op de Astra !
Afgelopen weekend hiervoor een reactiearm van de stabi, stuurkogel, ventilatieslang van de tank en de koplampen vervangen.
Meteen maar voor zwarte koplampen gekozen i.p.v. chrome. :DZoiets :
http://gm-tuningparts.nl/shop/product/272/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play” onclick=”window.open(this.href);return false;
In ieder geval lens lampen i.p.v. reflector lampen.
22 juli 2013 om 20:42 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161432Ik bestel bij een webshop.
Morgen ga ik de dealer ook even bellen, eens kijken of zij behulpzaam kunnen/willen zijn….Als ABS en TC tegelijk blijven branden, dan zou het ook een vervuilde wielsensor voor kunnen zijn.
Niet zo gek met al die pekel rommel op straat de laatste tijd.Wat betreft de storing aan je motor, heb je het gasklephuis al schoongemaakt en het carterventilatiepijpje al schoongemaakt ?
Als dit vervuild is kan je de gekste storingen krijgen.
Heb je de storing ook als je op bezine rijdt of alleen op LPG ?Kijk ook eens hier, hij heeft iets vergelijkbaars : viewtopic.php?f=21&t=172843
Zet hier ook even je motortype neer !@dunjatamara wrote:
Wow ik zie nu ook dat die vectra een 2liter 16 klepper is
Ja, lekker toch !
En nog een luxe CDX ook.
Lijkt me best een fijne auto, ik heb ook altijd heerlijk in mijn oude Vectra A gereden.
En het verbruik, tsja, een Astra G is net zo zwaar, dus die zal niet veel zuiniger zijn. (met dezelfde motor, natuurlijk :D )@dunjatamara wrote:
Neh geen lekker kontje :lol:
Overigens is vredemans niet echt een topzaak ik vertrouw die mannetjes daar niet zo ;)
Tnx dat je aan me dacht!!
Kan nog steeds geen auto rijden :(
Nu aan de diclofenac alleen gaat de gewone spierpijn wel weg maar de nekpijn niet :???:Zucht, nog eisen ook…..
Het is ook geen fijne zaak, maar Mussé heeft nog een 5-deurs E Kadett 1.2 staan, met APK t/m okober : http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=225752481&cd=634951362740000000&asrc=st%7cas” onclick=”window.open(this.href);return false;Heb je al wel even geprobeerd te rijden ?
Is dit niks voor je ?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m629619289-opel-vectra-2-0i-16v-cdx.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Lekker in de buurt ook nog !
Wel iets groter als een Astra ….@wim-v6 wrote:
@ Commocruiser:
> We hebben ook een keer mazzel gehad met een LPG auto,
– Dit betrof een Vectra-B Caravan van 2002, welke we in 2008 hebben aangeschaft. 6jaar oud dus.
– Deze had toen incl Complete historie, en NAP net aan 100.000km gereden. 16.500km per jaar +/- niet echt een LPG stand zeg maar.
– Dit kwam omdat de auto dus ”vergeten” was door de leasemaatschappij waar deze vandaan kwam, heeft daar 3jaar stilgestaan..Soms kan het dus voorkomen, dat je er een treft met bijzonder weinig kilometers, de auto staat intussen al dik op 220.000km zonder al te veel problemen
Willem
Ha !
Zo kan je nog eens mazzel hebben.
Maar drie jaar stilstaan is ook niet goed voor een auto, toch ?@wim-v6 wrote:
Waarom laten staan Mark als ik vragen mag??
Ja, dan zou ik bij de koop een nieuwe riem afdingen.
Of wat van de prijs af en dat je het zelf doet.Oeps, sorry verkeerd gelezen.
Dan zou deze km-stand nog wel kunnen, is mooi laag.Ik vind de kilometerstand erg laag voor een LPG auto van die leeftijd.
Maar verder, die motoren lopen prima op LPG.
En de stoelen van het Sport interieur vind ik heerlijk voor de lange afstand, omdat je het voorste stukje zitting uit kan schuiven.Controleer wel de spatbordranden achter op roest, hier hebben ze af en toe nog last van.
Over de koplamp zou ik me niet zo druk maken, deze zijn goedkoop nieuw te koop, goede imitatie voor een tientje of 6. -
AuteurBerichten

