Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie auto. :thumbup
Ziet er inderdaad als nieuw uit op de foto.Het blijft toch een mooi model, die D….
Die van jou ziet er echt super uit, Wez12 januari 2016 om 23:42 In reactie op: EDIT: Opelmeeting Arnhem Gelredome februari/maart 2016 #18307424Misschien handig om 6-3 ook als mogelijke datum toe te voegen.
Dan moet Vitesse uit en mogen de auto’s uit de oldtimerregeling ook weer van stal gehaald worden.@wim-v6 wrote:
Zijn ook geen Opties, het is een Ascona in CD uitvoering in zijn kaalste vorm.
Er waren ook 2 of 4 electrische ramen leverbaar.
Electrische kofferdeksel opener.
Originele Mistlampen voor
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Er was zelfs een stop-start-systeem leverbaar op de ‘zuinige’ 1.3S :
http://www.ascona-info.de/Ascona_Stop_Start_System.htmlIk heb vorige week mijn Ascona een stukje verlaagd met een Apex 35mm verensetje.
Hij heeft nu niet de cross country look meer :
Vorig weekend heb ik ook een set 16″ velgen van een Astra G Sport Edition I aangeschaft.
Hier moeten nog een paar andere banden omheen, dan kunnen ze er ook onder.Heb je ‘m al op valse lucht gecontroleerd ?
Lekke vacuumslangetjes en zo…Eerst de basics :
Lucht, benzine en vonkje.Is het lucht filter een beetje schoon ?
Geen valse lucht ?Als de auto niet wil starten, dan een bougie er uit draaien.
Is die kurkdroog, dan spuit hij niet in.
Is die zeiknat, dan maar eens kijken hoe goed de boel vonkt.@littlebird wrote:
Even polijsten dat ze helder zijn en klaar. Kan die door apk.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Als dat nog lukt, is dat de goedkoopste oplossing.
Zo niet, zoals bij mij, dan heb je voor een tientje of 8-9 een paar verse imitaties.1 oktober 2015 om 19:45 In reactie op: Bedenk verzin een nieuwe naam voor VW, oftewel Volkswagen #18297859Vrijuit Walmend….
@pipo wrote:
@JackintheBox wrote:
Zijn de veerpoten van de Kadett E dan van een diesel ook ?
ik vraag dit in verband met de fuseekogel , of die er gewoon zo in past alsook de cardan gewoon past in de naaf .Ik rij zelf ook met een Kadett D caravan 1.6 Diesel van 1983 en wil die ook verlagen maar niet te extreem lol (5 a 6 cm)
enigste verschil is je naven tot 1600 is dun 1,8 is dik. als je veren zoekt cilindrische heb ik nog 2 nieuwe voorveren 40mm 45mm op een diesel 40 euro
Volgens mij heeft een D diesel altijd dikke assen.
Bij een E is dat afhankelijk van bouwjaar en motor.
De oude 16DA is alleen met dikke assen geleverd, de latere 1.7 diesels ook met dunne.
Ook inderdaad even kijken of je cilindrische of conische veren hebt.Goed op valse lucht controleren.
Vacuumslangetjes allemaal nalopen.@wim-v6 wrote:
Deze heb ik onderlaatst gekocht.
Een C2 1.8i kat CD (C18NE) 1986 48-PGT-5

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Die lijkt verdacht veel op die van de vorige pagina, Wim… :D
26 augustus 2015 om 21:37 In reactie op: Wie weet raad want de moed zakt me in de schoenen? OPGELOST! #18294655Ook gesmeerd met een beetje teflon ?
De plunjer moet soepel op en neer gaan.26 augustus 2015 om 21:33 In reactie op: Wie weet raad want de moed zakt me in de schoenen? OPGELOST! #18294653Zit aan de zijkant tegen het gasklephuis.
Links op de foto.
@opelpower89 wrote:
leuk bakkie commocruiser
Dank je.
Ben er erg blij mee.
De rechter spatbordrand heeft wat kleine roestgaatjes en plekjes, het uiteinde van de linkse dorpel moet even nagekeken worden en achter de rechter koplamp zit een heel klein gaatje, verder is hij hard. :DDynamo :
– bodemplaat motorruimte onder de auto uit halen
– alle bouten, kabels en vacuumslangen van de dynamo en pomp loshalen
– bout rechtsvoor van het subframe loshalen en het subframe iets laten zakken
– dan past de dynamo aan de zijkant tussen het subframe en het binnenscherm door, met een beetje puzzelen en draaienOp de bout in het midden van de spanrol kan je een ringsleutel zetten. Zet deze in het verlengde van de arm waar de rol op zit, dan kan je de arm tegen de veerdruk in drukken.
Mijn Astra G 1.7 DTI een klein maandje geleden op 300.000 gezet.
Inmiddels alweer over de 302.000 heen.Aan de achterkant, bijna onderaan het blok.
Makkelijkst te bereiken vanaf de onderkant na de bodemplaat verwijderd te hebben.
Dan zie je dit als je er onder ligt :
Onderaan op de foto zie je nog net de rechtse bak-homokineet.
In het rode rondje het boutje wat je los moet draaien om de sensor er uit te halen.
In de linker bovenhoek de moer van de startmotor die je los moet halen, met links daarnaast een stukje van de zeskant die je ook weg moet halen.Als het MM lampje aan is geweest wordt de storing opgeslagen.
Uitlezen kan dus wel.
Zoek iemand met een Opcom in de buurt, want de dealer wil er nog wel eens centen voor zien….De E Kadett GSi t/m bouwjaar 86 heeft dezelfde bodemplaat en tank als een D Kadett GTE.
Maar ja, die zijn net zo zeldzaam…Gasgeven bij het starten zou niet nodig moeten zijn.
Gaat het motorstoring lampje aan als hij zo moeilijk doet met starten ?
Hoe lang zitten de bougies er in ?Aanpassingen aan de koets valt wel mee.
De brandstofleidingen passen in de houders waar nu de enkele leiding in zit.
Rechtsachter in de balk zitten twee gaten om de pomp op te hangen.
Even bij de Opel dealer twee originele moertjes met klemmetje er om heen halen, die druk je er zo in en dan kan je de pomp met 2 M8 boutjes op de originele manier ophangen.
GTE tank past er ook gewoon onder, maar zie er maar eens een te vinden (met vlotter).
Je zal wel een gat moeten boren voor de kabelboom van de nieuwe motor.
De ECU onder de motorkap laten zitten is niet zo’n heel goed plan i.v.m. vocht.Radiateur valt ook wel mee.
De D-Kadett heeft een grotere grill als bijv. een Astra, waardoor de radiateur meer rijwind krijgt.
Ik heb zelf met een D 20XE gereden met een 1.3 automaat radiateur. Die zit op de buitenste bevestigingspunten vast, maar is wel laag. Zit eigenlijk alleen achter de grille, zeg maar.
Had voor de zekerheid bij het dichte stuk aan de rechterkant van de grille de vakjes uitgeboord, zodat de volledige radiateur in de rijwind zat.
Zelfs op het circuit werd de auto niet te heet. En als ik op de snelweg continue 150-160 reed (dat kon toen nog zonder meteen failliet te gaan aan een boete….) zakte de temperatuurmeter zelfs weer richting het blauwe.Zorg voor het aansluiten van de kabelboom dat je goede schema’s hebt van zowel je Kadett als de auto waar de motor uit komt. Dat je schema’s kan lezen is natuurlijk ook wel handig….
En vergeet alsjeblieft niet de remmen ook aan te passen.
I.i.g. geventileerde schijven voor, minimaal 236 mm, maar 256 mm is nog mooier, zeker als je naar een 2 liter gaat.Die van een 1.4 benzine heeft een ander onderdeelnummer, dus zal wel niet passen.
Bij een Y17DT zit de sensor onder de startmotor.
Vervangen is goed te doen, alleen het boutje waarmee de sensor vast zit is wat lastig te bereiken.
Als je de moer van de startmotor weghaalt en daarna de zeskant met draadeind waar die moer op zit, dan wordt het ineens een heel stuk makkelijker.Een 1.6S heeft ook een retourleiding nodig voor de Varajet carburateur.
En een andere tank met extra aansluiting voor die retourleiding.Ik vind het wel een mooie Kadett om een sleeper van te maken.
-
AuteurBerichten