Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door GlennGSI
Toevallig nog een tank liggen anders ? :jerry Of een middenconsole van een GTE ? :P
Zal binnenkort eens even in de garagebox kijken. Laat ik je nog even weten…..
Tank van een E-kadett GSI uit ’84 – 1e helft ’86 past trouwens ook. Liggen ook met bosjes op de sloop :jerry
Even kijken of de uitlaat recht of schuin onder de tank doorloopt.
Als hij er recht onder door loopt >> BINGO !!Wat is de kleur van die laatste draad ?
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door GlennGSI
als je veerpoten van een kadett gsi pakt moeten de stuurkogels sowieso vanaf de anderekant derin.Ohjah enzo maar de stuurkogels omdraaien kan ook niet. die zijn conisch hea..
Het plaatje waar de stuurkogels in vallen is niet zo heel dik, dus goed stevig aandraaien is al genoeg.
Voor de zekerheid kan je evt. de conische boor er even indrukken….Hoe is het trouwens met die mooie witte GTE achterklep Glenn?
Dat met die conische boor lijkt me verstandiger dan :jerry
Maar die mooie witte GTE klep zit nu op een echte D GTE. Na dat men carrosserie kapot was gescheurd heb ik de klep verkocht aan een man die een GTE aan het restaureren was :P
Leuk dattie dan toch weer op een GTE terecht komt :D
Zocht hij nog meer onderdelen ?origineel gepost door sw16v
gedeelde as, dus met tussenlager, rijdt het gemakkelijkste omdat je assen dan in principe even lang zijn.en dus minder last krijgt van torque steering effect.
maargoed we gaan verder met verzamelen. ook al denk ik toch het meeste van de vectra over te zetten? veerpoten en steekassen(borging verzetten) en uiteraard de motor?
Hou er dan wel rekening mee dat de motor in een Vectra verder naar links ligt. Daarom is de linker as hetzelfde als bij een Kadett en zo, maar de rechtse langer. Maar je kan ‘m ook inkorten zoals jij zei, als je maar genoeg spievertanding op de as over hebt (of maakt). Ook even controleren of de as niet te diep in de homokineet steekt !!
origineel gepost door GlennGSI
als je veerpoten van een kadett gsi pakt moeten de stuurkogels sowieso vanaf de anderekant derin.Ohjah enzo maar de stuurkogels omdraaien kan ook niet. die zijn conisch hea..
Het plaatje waar de stuurkogels in vallen is niet zo heel dik, dus goed stevig aandraaien is al genoeg.
Voor de zekerheid kan je evt. de conische boor er even indrukken….Hoe is het trouwens met die mooie witte GTE achterklep Glenn?
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik lees hier verschillende dingen waar ik het niet mee eens ben!!!!!!!!!!!!!ja aandrijfassen van vectra astra/ calibra passen wel maar zijn wel 1 cm langer als die van een kadett e gsi
en dit icm een verlaging kan er voor zorgen dat de homokineet in de naaf gedrukt word waardoor je de ene homokineet na de andere kapot rijdt. (net als met je 5 deurs corsa met 13 cm verlaging toen.
ook merk ik het met sturen (heb zelf met vectra assen in mijn kadett gereden)
ik raad aan alleen of d kadett gte assen kadett gsi assen, ascona 2.0 assen of dewoe nexia 1.5 16v assen !
ook zou ik veerpoten pakken van een nexia. die zijn tenminste niet zo oud en verrot als die opel spullen.
groetjes ;)edit
als je de nexia 1.5 8v assen neemt kan je je zelfe veerpoten behouden als dat er standaard onder zitten!
Als je de veerpoten van een D-kadett met een big-block (1.6S/D of 1.8 E) pakt, dan kan je die er gewoon onder zetten.
E-kadett of C-ascona met big-block (oude 1.6, 1.8 of 2.0) past ook, maar dan moet je het bovenste schoteltje bij het lager over zetten.
Als je van deze veerpoten gebruikt, kan je de bijbehorende aandrijfassen ook gebruiken.
Ook kan je de korte (linker) aandrijfas van een A-vectra gebruiken, maar niet de rechter. Deze is te lang, waardoor de homokineet in elkaar gedrukt wordt en deze stuk loopt. Ook beïnvloed dit het stuurgedrag, omdat je homokineet gigantisch gaat wringen als je flink instuurt.Als je echt wil sprinten moet je een bak pakken van een D/E-kadett of C-ascona 1.6 diesel, die is lekker kort met de eindoverbrenging.
Een bak van een benzine 1.6, 1.8 of 2.0 is wat langer, en de F20 van de 2.0 16V het langst.
Ik heb zelf met een C-ascona 1.8 E sport 5-bak gereden, met de veerpoten van een D-kadett 1.6 SR, de linker as (en motor) van een vectra 2.0 16v en de rechtse van een D-kadett 1.6 D.
Paste allemaal prima.Nog een tip als je ‘m extreem wil verlagen:
Bij een D-kadett zitten de stuurkogels van onderen af in de veerpoten vast. Haal ze eruit en steek ze van de bovenkant erin, dan staan de stuurkogels onder een minder scherpe hoek. Dit stuurt beter en gaan ze langer mee.Als je toch daarmee bezig bent, meteen effe die kleine vacuumslangetjes aan de linkerzijde (rijrichting) van de inlaat controleren. Deze willen nog wel eens verdrogen en dan krijg je valse lucht. Gaat-ie ook niet mooier stationair van lopen….
Da’s echt een :kewlpics !
Dit weekend winterbanden (Falken Eurowinter)met stalen velgen gehaald, deze maandag eronder gezet.
Rechtsachter bleek 1 wielbout afgebroken te zijn en bij het losdraaien knapten er nog twee af.
Remklauw en -schijf gedemonteerd en restanten eruit gepeuterd.
Eén van de bouten die nog heel was in de bankschroef gezet en met een klein tikje lag deze ook doormidden.Ook linksachter stond er 1 op afknappen.
Deze er nog heel uit kunnen krijgen, maar kon ‘m met de hand afbreken.
Alle bouten van de achterwielen maar weggegooid.Gelukkig had ik nog een setje slotbouten en een paar gewone bouten liggen, dus kon de Vec nog op z’n wieltjes gezet worden. Vandaag de ontbrekende bouten erbij gehaald en alle wielen zitten nu weer netjes met 5 bouten vast.
De Vec staat erg mooi op z’n winterwielen, ET 38 staat lekker breed.
Maak dit weekend wel even wat :kewlpicsOok dit weekend een zgan Remus einddemper met 2x76mm ronde eindpijpjes op de kop getikt voor 4 tientjes. :D
Gaat er binnenkort ook onder…..origineel gepost door Knopjes
Persoonlijk vind ik dat dat mailtje behoorlijk de feiten verdraait. Er wordt het voorbeeld genoemd van een Porsche 911 Carrera, maar hoeveel Nederlanders gaan zo’n hok nu gebruiken om woon/werk-verkeer mee te doen en om met de kids mee op vakantie te gaan?Een wat realistischer voorbeeld: de nieuwe Opel Astra heeft een vanaf-prijs van 19.156,- Euro, als daar straks 40% “korting” op gegeven wordt houd je een vanaf-prijs van ongeveer 11.500 Euro over. ………
Vergis je niet, auto’s worden geen 40% goedkoper !!
De autofabrikanten bieden auto’s in Nederland goedkoper aan, zodat als de (in europees verband illegale) BPM geheven is de auto nog een beetje acceptabele prijs heeft.Als de BPM is opgeheven, 3x raden wat de autofabrikanten (geleidelijk) gaan doen……
Ik denk dat een Astra in zo’n geval op +/- 17.000 euro uitkomt.
Het scheelt dus lang niet zoveel !!!Je kan controleren of er nog druk op de brandstofgalerij (de buis boven op je injectoren) staat als de motor af is geslagen.
Op de galerij zit een afdek (schroef) dopje op een nippel om een drukmeter op aan het sluiten. Het dopje is iets groter als een ventieldopje.
Als je dat eraf draait kan je met een schroevendraaier of je autosleutel het pinnetje in de meetnippel in drukken. Als de benzine eruit spuit staat er nog druk op, anders sijpelt het er zachtjes uit.
Probeer dit een keer van te voren, om te weten hoeveel druk er op hoort te staan. Wel eerst even de motor starten en weer uitzetten, zodat de pomp gedraaid heeft.Controleer ook even de aansluitingen van je brandstofpomp zelf.
Bij mijn oude A-Vectra was een van de rubberen ‘puntmutsjes’ die om de draad over de aansluitingen zitten scheef gaan zitten, en had daardoor vuil en nattigheid opgeschept, waardoor de plus-pool uiteindelijk uit de pomp gerot was.Ook heb ik het een keer gehad, dat de kabel van de BDP-sensor tegen de koelfan van de dynamo aanliep, doorgesleten was en sluiting maakte.
Motor sloeg toen ineens af en startte niet meer.
Misschien zit er wel een breukje in die kabel bij jouw auto.Succes met zoeken naar deze rotstoring !!
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn Astra-F.
Deze had wel airco, maar deze was stuk.
Nieuw interieurfiltertje deed wonderen.
Mocht je ‘m gaan controleren, hij hoort spierwit te zijn ………origineel gepost door rinuske
gewoon terug naar garage, gevalletje garantie
enne denk aan voorstelling+ :kewlpics:kewlpics:kewlpicsKijk wel even in je garantiebepalingen.
Soms krijg je alleen de uren of de onderdelen vergoed, en moet je de ander zelf betalen :vertagHe Jeroen !
Eerst even netjes voorstellen, he?
En natuurlijk :kewlpics van je Vectra.Zou inderdaad de bak kunnen zijn.
Is het een hoog jankend/huilend geluid ?
Dan zou het een lager in de bak kunnen zijn.
Controleer ook even of er nog (genoeg) bakolie in de bak zit.
Heb wel eens meegemaakt dat een bak ook herrie maakte, en na verversen dat weg was.
Er kwam een slechts halve liter zwarte prut uit, de nieuwe olie is helder zoals motorolie.Je kan dat proberen, kost je 2 liter olie en een pakking.
Als dat niet helpt, moet de bak uit elkaar om te reviseren, of een andere eronder. Veel werk, dus duur…..6 december 2009 om 20:59 In reactie op: Accu eens in de maand leeg,hoe kan dat?/opgelost/nee toch ni #17560885Gaat het lampje van je accu wel branden als je ‘m op contact zet ?
Anders is het draadje van de bekrachtiging van je dynamo (blauw-wit) of het lampje zelf misschien wel stuk, en dan laadt je accu ook niet best…
Nu kom het precies in het midden tussen de 2 achterassen vandaan, of het lijkt zo in ieder geval.
Heb jij een Vectra met 2 achterassen ??? :wtf
Issie verlengd ofzo ?:P
Zonder gein : veel succes met zoeken, tis toch zonde van die dure benzine.
origineel gepost door wim-v6
oliepeil sensor eruit, nieuwe pakking er tussen en weer terug bouwen.je kan evt ook de sensor zelf vervangen.
Willem
Weet jij hoe die sensor vast zit Willem ?
Geschroefd, met een klemmetje, of….. :wtfVanmiddag gasklephuispakking opgehaald bij de VOD voor het wereldbedrag van 52 cent.
Vanavond gasklep en alles wat er aan hangt weer gemonteerd.
Motor loopt weer als een zonnetje.Nog wel steeds olielekkage bij de oliepeilsensor.
Iemand dit wel eens gehad ?Ja kan inderdaad de ballasten van links en rechts wisselen om te kijken of de ander dan niet aangaat…..
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door CommoCruiser
Ziet er erg mooi uit !! :worsToch maar eens vaker op ebay.co.uk/.de kijken….
Je bent al begonnen zo te zien :D
Inderdaad.
Maar ik denk dat de antenne inderdaad voeding nodig heeft.origineel gepost door vectra a 1.8 cdx
ik denk dat de lampen duurder zijn dan de balasten ik weet niet wat voor lampen jij er in heb zitten
maar van philips de d2s kost 115euro d2d 125euro en een balast dacht ik 80euro weet ik niet zekker maar dat dacht ik wel ik denk dat je balast kapot is en het kan ook nog zo zijn dat er h7 lampen in zitten en dan zit er een rale tussen voor je groot licht die zorgt er voor als je je groot licht aan zet gaan je xenon uit die kan ook kapot zijn ik zou dat eerst even na kijken
:hmmz
gr paulVolgens mij blijft mijn xenon branden als ik het grootlicht aanzet. Net even gecontroleerd, klopt !
Heb deze storing zelf 1x gehad, rechter koplamp ging duidelijk feller branden en toen uit. Lampen uit- en weer aangedaan, alles weer ok.
Ik denk zelf ook aan een foutje in de ballast, dat deze uitschakelt door een te hoge spanning.origineel gepost door blue magic
origineel gepost door eddie V6 CDTI
origineel gepost door 2000
de 13e is er voor dat de kou die nog in het airco systeem zit te gebruiken, scheelt weer wat energie ;)1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
14.dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling.
15.Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg .
16. nieuwe/andere sleutel programeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken17. Als je de auto op slot doet met de afstandbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in.
18. als je de auto parkeert in het donker, doe je het knipperlicht naar links of naar rects dan gaat je linker of rechter parkeerlicht branden.18. had mijn A-vec ook al…
Had een keer bij het uitstappen de hendel aangestoten, en toen mezelf de :swear gezocht waar de sluiting zat waardoor mijn verlichting bleef branden.
Toch luxer dan je denkt, zo’n Vectra……Zocht er iemand nog een automatisch dimmende binnenspiegel ??
Vectra wilde niet meer stationair lopen op benzine en liep 2000/min op gas. :wtf
Eerst bougietjes maar eens gewisseld, was ook nodig.
Probleem nog steeds aanwezig.
Inlaatslang gedemonteerd op zoek naar valse lucht.
Alles zwart en baggervet.
Gasklephuis gedemonteerd om alles schoon te maken.Goed nieuws : omloopluchtklep en gaskleppositiesensor z.g.a.n. :thumbup
Slecht nieuws : pakking gasklephuis stuk gegaan bij demontage, vacuumslangetjes van ventiel koolstoffilter verdroogd en bij het inlaatspuitstuk eraf geschoten :thumbdown
In ieder geval oorzaak gevonden….. :)De hele bende maar eens grondig schoongemaakt.
Gelijk maar even gaatje carterventilatie onder gasklep opgeboord.
Nieuwe slangetjes gemonteerd.Vandaag naar de VOD geweest, helaas geen pakking op voorraad. Deze maar besteld…. :swear
Tevens olielekkage gevonden bij de oliepeilsensor. :mad:
Schijnt een O-ringetje te zijn. Iemand ervaring mee ?Ziet er erg mooi uit !! :wors
Toch maar eens vaker op ebay.co.uk/.de kijken….
-
AuteurBerichten