Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door louwe 16 klepper
de meine ook maar ff dan
uiteraard ook op de wintersloffenStaan de Manta en de aanhanger ook op winterbanden ?? :P
:wub lekkerrrrrrrrrrr !
Iets engels ? Lotus ofzo ?
origineel gepost door Opel4all
Hallo,
Mooie Vectra :thumbup maar koop er dan ook ff een nieuwe mat in, met die wat je er nu in hebt, daar kun je vervelend achter blijven zitten :) ;)
Groetjes, Joche
I know !!
Eerst even nieuwe APK erop, als ik dan nog een paar tientjes over heb, haal ik nieuwe.
Welkom Emile!
Voor tips voor het sleutelen ben je hier (meestal) aan het goede adres.
Nu nog een paar :kewlpics
Voor wie het leuk vindt !
:kewlpics
van een paar van mijn exen in het Kadett deel.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139&page=60#pid1584891
Sorry voor de kwaliteit !
Ik heb met m’n mobiel wat foto’s gemaakt van foto’s van m’n oude kadettjes.
Niet echt scherp dus, maar hopelijk vinden jullie het leuk.:kewlpics
Mijn eerste :
Een 1.6 D bestel (orgineel tweezitter) uit de tijd dat er nog geen rare polyester bakken op het dak moesten.
Mijn eerste 2.0 16V
Een 2-deurs ‘sedan’. Orgineel een 1.3 N automaat, na verbouwing een C20XE uit een Vectra, F16/5 CR bak uit een C-Ascona, remklauwen vóór van een A-Omega, tank en uitlaat van een E-Kadett GSi (1985), stoelen van een D-Kadett 1.6 SR, spiegels van een A-Corsa, Vauxhall grille en typeaanduiding, Borbet C 7×15″ ET 30, achter 60 mm verlaagd (Apex), voor +/- 80mm verlaagd (Apex voor 1.6 SR), Koni geel. Op deze foto is het nog een 1.8 E, met de 16V lag hij voor flink lager.
Motor ingebouwd met een kettingtakel aan het balkon. (Foto vanaf het balkon genomen)
Ik was niet de enige, zeg maar….
:angel It wasn’t me….
Later kwam er een GT/E
Ook was inmiddels de liefde voor C-Kadetts geboren :
Beide 1.2’tjes
Ook nog een A-Combo ‘GSi’ 1.7D gehad.
Met elektronisch dashboard !Nogmaals excuses voor de kwaliteit…..
Heb het even nagekeken in het schema, het is inderdaad pin 27 aan massa om van C20NE naar 20NE te gaan.
Alles wat er orgineel in geleverd is past er makkelijk in.
En aangezien jij waarschijnlijk een 16SH motor hebt, is dat al een big block.
Dat blok is in de basis hetzelfde als een 2.0 16V (20XE).
Bak, aandrijfassen, steunen, e.d. passen allemaal.Het belangrijkste wat je aan moet passen als je ‘m op gaat voeren zijn natuurlijk de remmen. Een setje 236mm of 256 mm geventileerd (van bijv een E-kadett GSI, dikkere C-Ascona, Astra, Vectra enz.) past er zo op. Makkelijk te doen, en wel zo veilig.
Als je ‘m om wil bouwen naar een injectiemotor moet je inderdaad wel een retourleiding voor de brandstof hebben. Uiteraard moet je dan ook een elektrische brandstofpomp onder de auto bouwen.
Het makkelijkst is een (bijv. totaal verrotte of gecrashte) donorauto, dan kan je alles over bouwen.
Hou wel in de gaten dat je brandstoftank misschien nog het model heeft wat eigenlijk onder de D-Kadett zat. Nieuwere (v.a. 2e helft 1986) E-Kadett’s hebben een ander model, dit is niet uitwisselbaar.
Bij het oude model loopt de uitlaat recht onder de tank door, bij het nieuwe model schuin.origineel gepost door folkyc20xe
ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!Niet als de injectoren 25% meer inspuiten, zonder dat het motormanagement het weet.
Lambdaregeling is alleen maar een fijnafstelling, die vangt zo’n verschil niet op.Maar inderdaad kan je wel even kijken of het zwarte kunststof kapje van je luchthoeveelheidsmeter eraf is geweest. Zit er dan meestal weer op gekit.
origineel gepost door wim-v6
Verlies je koelvloeistof??neej, dan is er niks aan de hand..
Willem
Inderdaad, witte rook = water/koelvloeistof.
Dus koelvloeistof nakijken.
Of rij je veel korte stukjes ?
Dan krijg je, zeker met dit koude weer, een hoop vocht in je uitlaat, wat weer verdampt als hij warm wordt.Witte rook kan ook nog onverbrande diesel zijn. :hmmz
:wtf
Als je duidelijke overdruk hebt aan de vuldop en pEIlstok, is dat een teken van lekkage tussen cilinder en carter, over het algemeen de zuigerveren.
Dat heeft dus niks met het kleppendeksel te maken.Lekkage aan het kleppendeksel uit zich alleen door oliesporen langs het blok.
Bij mijn X18XE lekte de kleppendekselpakking echter onder het bougiedeksel, waardoor er geen zichtbare lekkage was. (aan de buitenkant van het blok)
Totdat ik een keer mijn bougiedeksel eraf haalde, tenminste.Kleppendekselpakking vernieuwd, vette bende opgeruimd en opgelost.
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door marcelboukes
grill is van lexmaul of irmsch.
egbert de boer heeft nog een te koop.Ok en zit hij hier op het forum ??
Nee, in Hemrik. Zoek maar op marktplaats, daar staat hij 100.000 x op. En schud je spaarvarken maar leeg. :vertag
Volgens mij zit in het alu huisje waar die radiatorslang met die krul (links op de foto) op zit, aan de motor.
Maar zo goed ken ik de small blocks niet.Je kan even de slang loshalen en kijken….
Uitbouwen.
Kijken of de klep nog helemaal sluit.
Nee > stuk
Ja > pannetje met water koken met thermostaat erin, kijken of hij open gaat in de buurt van de juiste temperatuur. (staat meestal op de rand ingeslagen.Nee > stuk
Ja > thermostaat goedThermostaat is mechanisch, jij hebt het denk ik over de thermoschakelaar voor de radiatorfan.
Als die sluiting maakt, zou de fan continue draaien. Controleer dat ook even.
De thermostaat die b07 bedoelt zit in/bij de bovenste radiateurslang op het blok.Zit er wel genoeg koelvloeistof in ??
Heb je twee pompjes op je ruitensproeiertank?
Dan is er één voor achter, inderdaad.
Van die ruitenwissermotor weet ik niet of de HB dezelfde heeft.
Ik zou zeggen, sloop ‘m eruit en vergelijk ‘m op de sloop met de ander. Misschien heeft een Astra of Vectra HB ook nog wel dezelfde. Heb je meteen een versere……….1985 ??
Heel gauw die lambda-sonde uitschakelen !
Pin 27 (zo uit m’n hoofd, check het even in het schema) aan massa leggen en stekker lambda sonde lostrekken.
Daarna lekker CO afstellen.Hoop dat het lukt, die XE-injectoren storten 25% meer als NE’s.
Bosch 0280150725 (C20NE) Zwart 200cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
Bosch 0280150744 (C20XE 2.5 Motronic) Beige 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
Bosch 0280150427 (C20XE 2.8 Motronic) Blauw 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohmBen erg benieuwd wat er met deze gebeurd is :
http://link.marktplaats.nl/312823063
:wtf
Check foto 4 !
Het lijkt wel of er geen bestuurder in zat, want ik kan me niet voorstellen dat deze er uit is gekomen zonder de auto open te knippen….
Manta B en Ascona B zijn ook geleverd met een 1.3 OHC met 4-bak. Typeaanduiding is, volgens mij, GT-J.
Met die bak en motorsteunen kan je ook bijv. een C16NZ (=small block) inbouwen.
Als je op LPG wil gaan rijden, zoek er dan iig eentje uit met elektronische ontsteking, dat geeft betere vonkjes = goed voor gas.Die Manta’s en Ascona’s 1.3 zijn vrij zeldzaam, maar ze schijnen in België wat meer geleverd te zijn. Is voor jou niet zo heel ver weg….
22 januari 2010 om 20:11 In reactie op: 20XE motorblok info gevraagd!!!! Oplossing gevonden!!!!!!! #17594441ECU met en zonder lambda regeling is dezelfde.
Als je van C20XE naar 20 XE wil, moet je het volgende doen:
Accu loskoppelen.
De stekker van de lambdasensor lostrekken en de draad zo vastmaken dat hij niet op de uitlaat gaat hangen.
Stekker van de ECU loskoppelen.
Deze stekker openmaken.
De (zwarte) draad van pin 20 (pinnummers staat op de uiteinden van de stekker) aan massa verbinden. Als je de kabelboom een klein stukje los haalt zit daar vaak een massa’knooppunt’, daar kan je die draad makkelijk vastsolderen.
Vervolgens de boel weer in elkaar bouwen.Je kan nu op de LMM een dopje uit het vierkante deel (waar ook de stekker op zit) wippen en daarachter zit een schroefje om de CO af te stellen.
Als je motor niet mooi stationair loopt, kan het volgende aan de hand zijn:
Omloopluchtklep vervuild. (Staionair toerental ‘schommelt’ dan) Demonteren, schoonmaken en weer monteren.
Ik heb ook een keer gehad dat de gasklepschakelaar stuk was. Dit kan je eenvoudig controleren door, als de motor stationair loopt, de stekker van de gasklepschakelaar los te trekken. Reageert de motor daar niet op dan kan je nog controleren of hij goed afgesteld staat, en anders is hij stuk.
De gasklepschakelaar (zwart kastje) zit op het asje van de gasklep, aan de kant waar de gaskabel NIET zit.Succes !!
Heb je er wel flink wat benzine in gedaan. Aangezien je een nieuwe tank hebt, neem ik aan dat deze helemaal leeg was, en dan is een paar liter benzine uit een jerrycan misschien te weinig voor de pomp om wat aan te zuigen.
Of heb je misschien de + en – van de pomp per ongeluk verwisseld ?
Dan draait de pomp wel, alleen de verkeerde kant op.origineel gepost door wim-v6
X18XE1 en Z18XE (Smallblock) is geheel andere motor als de X18XE, deze is ook voorzien van Aluminium kleppendeksel, welke vrijwel nooit lekken, maar controleren kan geen kwaad.de topic starter heeft dan ook een X18XE1 / Z18XE motor, daar de zafira nooit met een Bigblock 1.8 is geleverd.
Dank je Willem, weer wat geleerd! :thumbup:wors
Heeft met de aansluiting van je radio te maken.
Als je een displayloze radio hebt die bij de Astra ‘hoort’ krijg je de tekst i.p.v. de datum in het display.Zal vast wel op te lossen zijn met een draadje doorknippen, maar ik weet helaas niet welke
-
AuteurBerichten










