Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ze zeggen wel eens:
“If it ain’t broken, don’t try to fix it……”Maar een paar schrick nokkenassen is altijd lekker, en die coscast kop heeft een betere flow als de KS700 (dikkere kanalen).
Dus als je alles hebt liggen en je hebt er tijd en kennis voor en zin in, waarom niet ?Houd wel in de gaten dat die kop niet te ver gevlakt is en dat je compressie te hoog wordt.
En denk ook aan de bouten van de lagerkappen van de drijfstangen te vernieuwen, deze willen nog wel eens breken.
Meestal worden deze vervangen door ARP bouten (even googelen).Die standaard sproeiers zijn inderdaad niet de kleinste, maar ja, het werkt.
De relais is zwart en er staat ‘verzogerungsrelais’ op, en GM 90 452 402 natuurlijk.Zet voor de zekerheid even een startkabel tussen je blok en de minpool van je accu.
Dan heb je een evt. massaprobleem in ieder geval verholpen.
Controleer ook even het punt waar de massa van de kabelboom aan het blok geschroefd zit.
Bij mijn D-Kadett was daar 1 van de draden doorgebroken en zat hij alleen nog vast in de ‘krimpkous’ die om die draad heen zat.
Ik had de mazzel dat ik de draden daar even aan de kant moest halen om ergens anders bij te kunnen. Toen had ik ineens een los kabeloogje in mijn hand. Kan je lang naar zoeken……..En ook niet effe de steeksleutel op de accu neerleggen als je het moertje van een pool hebt losgedraaid !
Een collega van mij heeft zo een keer drie cellen van een tractiebatterij opgeblazen.
Gelukkig dook hij meteen weg toen hij de steeksleutel rood op zag gloeien……Altijd eerst de min loshalen is het beste, maar als je de plus loshaalt is de ‘cirkel’ ook verbroken. Alleen heb je dan wel het gevaar van een geladen condensator (zeker bij dikke waffers en blaffers).
Als de minkabel de koets raakt maakt dat niet uit, daar zit-ie toch al aan vastgeschroefd.
@Corsageak: Bij een vrachtwagen zitten er twee accu’s in. Als je als eerste de plus van de verbindingskabel tussen die accu’s loshaalt staat er nog steeds 12V op. En een dergelijke spanningspiek kan de boordcomputer inderdaad slopen.Weer wat geleerd…
En je hebt in ieder geval toch nog het nummer van het relais gevonden.
Had je de rest van de sproeierinstallatie inmiddels op de kop kunnen tikken?:wtf
Maar hij zit bij mijn inderdaad niet helemaal in de hoek, dus het zou ook pos. 16 kunnen zijn.
Tis een klein beetje een rommeltje in die box, omdat er ook nog een relais voor de LPG bij in is gezet, niet helemaal netjes, zeg maar. :fy1Dat systeem heet flashlube, volgens mij’.
Vanaf welk bouwjaar zijn die XEP/XER’s geleverd?
En zijn dat zowel 1.6 als 1.8 die problemen geven?Vreemd…. :wtf
En dat met maar 1 bouwjaar verschil.1 maart 2010 om 22:25 In reactie op: Heel erg verrot lopen C20xe – opgelost – stationair subaru o #17603914Heeft M2.8 ook nog een gasklepschakelaar ?
Zo ja, trek daar de stekker eens van los.’
Ik heb bij een M2.5 een keer problemen daarmee gehad, toen bleef het stationaircontact plakken.Ladies en gentlemen, we got him !!! :jerry:jerry:jerry
Als het een 1.2 OHC is heeft hij inderdaad hydraulische stoters. Deze motor heeft de uitlaat aan de voorzijde.
Als het een 1.2 OHV is heeft hij de uitlaat aan de achterkant, en is het één van de aller-aller-allerlaatste OHV’tjes (of een keer omgebouwd :wtf )
Je moet dan wel kleppen stellen.origineel gepost door freek corsa
Ik heb nog wel een andere gaskleppositie sensor, die kan ik ook wel proberen.Probeer ‘m maar eens, ik ben benieuwd…..
origineel gepost door Miruni
Als de gasklepschakelaar kapot is dan moet hij deellast gewoon goed lopen.
Werkt namelijk alleen stationaire en vollast.Ik heb bij een van mijn 20XE’s een keer een kapotte gasklepschakelaar gehad, waarbij het stationaircontact bleef plakken. Dit gebeurde ook bij een warme motor. Het effect was inderdaad inhouden bij deellast, omdat de ECU de hele tijd schakelde tussen nullast en deellast. Bij vollast schakelde hij dan wel om en liep de motor als de gebruikelijke speer…..
Trek de stekker van je gasklepschakelaar maar eens los.Hij zal dan wat vreemd (een beetje sloom) op het gaspedaal reageren, maar het inhouden moet dan weg zijn.
Hé grapjurk !
Ga ik effe kijken bij mijn Vec (met sproeiers), wat denk je :
De relaisbox op de ABS-pomp heeft relais 10 t/m 17. :swearMaar bij mij zitten op plek 12 en 13 GM-nummer 90 454 959 (kleine paarse)
En op plek 17 GM-nummer 90 452 402 (verzogerungsrelais/zwart).Misschien kan je er wat mee….
2.0 OHC of CIH ?
Op die foto heb je een CIH staan, dat zijn andere steunen.
Voor een 2.0 OHC moet je in een C-Kadett 1 Manta 18S (alu) steun hebben en 1 Omega 2.0 OHC (staal) steun.Met een beetje klussen passen die ook, zo te zien.
Volgens mij staat er ook iemand tussen met Insignia sproeiers op een Vec B, ik meen Ali GSi.
Even goed tussen al het :argue door lezen….origineel gepost door louwe 16 klepper
b vec ook mogelijk??Het schijnt van wel :
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119120&page=1Aphex twin – Window Licker
Prodigy – Charly (Trip into Drum and Bass Version)
Chemical Brothers – Block Rocking Beats
Mr. Oizo – Monday Massacre
Roger Sanchez – Turn on the musichttp://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/02/geenstijl_hellup_mijn_zelfgetu.html
Wel slim om je vriendin / vrouw naar Geenstijl te laten schrijven.
Reageren die heren vaak een stuk alerter op….Karkasbreuk in het loopvlak komt meestal doordat de auto met een of twee wielen half op bijv. de stoep geparkeerd wordt.
Zodat het gewicht van de auto midden op het loopvlak komt, waar dit alleen de ‘punt’ van de stoeprand raakt.
Of inderdaad harder rijden als de snelheidscodering aangeeft…..Heel gevaarlijk, kan heel snel een klapband worden, ook als hij op de wang van de band zit.
Meteen vervangen !!origineel gepost door nova….
Waar haalt dan dan toch die tijd vandaan met zoveel posts….,want trucker zijn is toch hard werken?? Of niet :DMobiel internet in de truck ?? :jerry
16 V heeft vaak z’n koppel wat hoger liggen als een 8 V.
Als je zo’n WR bak erop zet zal het iig wat schelen, maar 2500 / min bij 120 wordt lastig en daar is zo’n kleine 16 V ook niet voor bedoeld.– there’s no substitute for cubic inches –
Misschien dan toch maar op zoek naar een X18XE1 met bijbehorende bak ?? :jerry
Lijkt me inderdaad een fotosoep !
Ziet er wel goed uit, overigens.VGA gaat bij mij zowiezo goed.
Gewoon inpluggen en je tv op de juiste bron zetten.
Geluid moet je dan wel via de PC-speakers of met een losse kabel via je stereo.Ik heb een Samsung en via de site van Samsung een driver gedownload.
Werkt helemaal goed, heb m’n tv als tweede scherm.
Zelfs op m’n oude Compaq Evo N800v draait hij op 1920 x 1080
Alleen bij filmpjes / livestreams heeft hij er veel moeite mee.Binnenkort ga ik een nieuwe vouwcomputer halen, met HDMI.
Zal dan helemaal super moeten draaien. -
AuteurBerichten