CommoCruiser

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 801 tot 825 (van in totaal 996)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Verschil Dexron II en Dexron III ?? #17627791

    Dank je, Peter.

    Ik lees op die site o.a. het volgende :

    Dexron — General Motors original ATF for automatics.

    Dexron II — Improved GM formula with better viscosity control and additional oxidation inhibitors. Can be used in place of Dexron.

    Dexron IIE — GM fluid for electronic transmissions.

    Dexron III — Replaces Dexron IIE and adds improved oxidation and corrosion control in GM electronic automatics.

    De bak van mijn Vectra is elektronisch geregeld, dus zou er eigenlijk Dexron IIE in moeten, lijkt me, en kan Dexron III er dus ook in.

    Ik ga het gewoon proberen!
    Maar eerst m’n Kadett goed aan het lopen zien te krijgen, want die moet gauw voor de APK :o.
    Daarna is de Vec weer aan de beurt voor de bakoliewissel en m’n Remus einddemper moet er ook nog onder.

    In reactie op: astra F station verbruikt 1:10 is dat normaal.. #17630793

    origineel gepost door norwin
    het is wel dat de astra op 17″ 205 banden staat (dus dat geeft wel iets meer verbruik.

    dat geeft zeker meer verbruik.
    had je de auto ook al een onderhoudsbeurtje gegeven ?
    dat kan ook schelen.

    In reactie op: Verschil Dexron II en Dexron III ?? #17627789

    ok, dank je, Robin…
    precies wat ik wilde horen, kan ik mooi ‘gratis’ mijn bak verversen. :)

    Bas ook bedankt voor de support !! :D

    In reactie op: fik #17631344

    Hij is dood:
    http://www.nieuws.nl/589695

    Dan kan je idd beter een briefje aan de politie op de post doen en dan op bed gaan liggen met een overdosis pillen ofzo…. :thumbdown

    In reactie op: Mijn Vectra GT #17630829

    Leuk ding !
    Zo een heb ik ook nog gehad. :wub
    Die van mij was ook een 2 liter. (Eerst 8V, daarna 16V)

    Vind je het gek dat je benzinemeter zakt als je die dikke 3.0 24V start en gas geeft ?? :D

    Zou inderdaad de tankvlotter kunnen zijn. Controleer ook even de boordspanning !

    In reactie op: voordelen spaghetty???? #17630150

    origineel gepost door mr-turbo

    origineel gepost door CommoCruiser
    Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
    En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
    Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.

    dit is precies waarom oa de echte wereld expertise van risse en anderen voordeel biedt boven het “dat zou toch wel beter moeten zijn” :)

    mijn standaard (onbewerkt) 20e spruitstuk met bewerkte 2.2 gaf 213pk, dus zo slecht is het spruitstuk niet…

    En heb je ‘m ook gemeten met een spaghettispruitstuk ??
    Dan kan je standaard pas vergelijken met een spagetti.

    Het spruitstuk van Risse ( :wors ) is een heftig bewerkt standaard spruitstuk en dus geen vergelijk met een onbewerkt standaard.

    In reactie op: Ascona B C20LET circuitwagen #17630523

    dat bedrijf in Raalte: http://www.kawe.nl ?

    In reactie op: voordelen spaghetty???? #17630139

    Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
    En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
    Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.

    In reactie op: Versnellingsbak in D kadett 20SEH afstellen #17630076

    origineel gepost door custom
    Ik kan dat gerwrichtje ind draaien naar links, en dan kan het boortje er verder in, maar moet het gewricht hiervoor in de vrij stand staan…. of kan dit maar op 1 manier..

    Je moet de schakelstang inderdaad in de vrij hebben.
    In- of uitschuiven van de schakelstang in hetzelfde als pook naar voor of achter.
    Pook naar links of rechts is hetzelfde als de kruiskoppeling draaien.
    Volgens mij moet je ‘m rechtsom draaien (als je voor de auto staat) om ‘m tussen de 1 en 2 te krijgen, en dan past dat boortje erin.

    Een Kadett GSi heeft inderdaad de achteruit linksvoor (met vergrendeling).
    Als je de pook nog uit die GSi kan halen, doen !!
    Hij past namelijk zo in je D en je hoeft verder niets aan te verbouwen om je 5 te kunnen gebruiken.

    In reactie op: uitlaat opel B vectra #17630260

    Hallo Martin,

    Alle einddempers van een B-Vectra benzine zijn hetzelfde, behalve de 1.6 8V met 75 pk en de V6.
    De V6 heeft een dubbele eindpijp, is verder ook hetzelfde.

    Als je een trekhaak hebt, kan het zijn dat je de eindpijp iets in moet deuken, zodat hij niet tegen de trekhaakbalk aankomt.

    Zie ook:

    http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=5&make=opel&model=vectra&body=&cartype=&fuel=B

    In reactie op: Versnellingsbak in D kadett 20SEH afstellen #17630072

    Boven de plek waar je schakelstang de bak in gaat zit een gaatje, misschien met een kunststof dopje erin.
    Daar past een 5 mm boortje in.
    Je moet de kruiskoppeling draaien totdat het boortje er iets verder in kan en het schakelmechanisme in die stand blokkeert.
    Je bak staat dan midden tussen de 1 en de 2.
    Laat iemand de pook naar links houden (in het midden) en draai het boutje van de klem op de schakelstang aan.

    Het is een beetje spelen wat de middenstand van de pook precies is, een kwestie van proberen.

    origineel gepost door GlennGSI
    Ik heb nog wel een computer liggen die je mag lenen :) ook wel aardig in de buurt van Apeldoorn :jerry

    Een FP heb ik volgens mij liggen..

    Geweldig Glenn !! :wors :wors
    U2U me even je adres en tel.nr., dan bel ik je even om af te spreken wanneer ik ‘m op kom halen.

    Heb ik ook al uitgewisseld.
    Hielp niks.

    Ik heb ‘m tijdelijk op een losse brandstofpomp met losse brandstofleidingen en een jerrycan met schone benzine lopen.
    Die zitten aangesloten op de twee slangen die op de brandstofgalerij zitten. Ik heb die slangen uitgeblazen met perslucht toen ik de injectoren heb gewisseld.

    Met de leiding die onder de auto hangt is de brandstofdruk volgens mij wat aan de hoge kant, omdat de motor dan te rijk loopt (bougies zwart). Met de losse leidingen blijven de bougies mooi schoon (lichtbruin).

    Ik had echt verwacht dat het vervangen van de BDP-sensor zou helpen, omdat de buitenmantel van de bedrading helemaal gebarsten was.
    Het lijkt namelijk of de computer een verkeerd toerental binnen krijgt.
    Als hij stationair probeert te lopen, dan stelt hij het toerental steeds lager, totdat hij bijna uitvalt, en dan geeft hij weer een stoot gas bij.
    Dan begint het weer opnieuw, totdat de motor een keer helemaal uitvalt.
    Daarom had ik al de omloopluchtklep schoongemaakt en later omgewisseld met die van mijn andere motor. Beide leverde geen resultaat.

    Verder is er volgens mij weinig wat dit verder zou kunnen veroorzaken.
    Ik zal ‘m nog eens controleren op valse lucht, en ik hoop dat ik ergens een ecu kan lenen, om die mogelijkheid ook uit te sluiten.
    Als dat niet helpt wil ik proberen de BDP-sensor eruit te halen en de ’tandkrans’ op de krukas te controleren of deze misschien een tandje mist.
    Maar ik kon niet recht in het gat van de BDP kijken, dus dat wordt moeilijk doen met een spiegeltje ofzo. :hmmz

    In reactie op: D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen #17417761

    Hij staat mooi op z’n wielen Glenn.
    En die uitgelaste velgen staan ‘m goed :wub

    En wat betreft die carterpan…..
    Ach, het uitlaatspruitstuk vangt de meeste klappen wel op :angel :jerry :jerry

    Vandaag ook nog even bezig geweest met Kadett.
    Motorkabelboom, BDP-sensor en temperatuursensor gewisseld, maar nog steeds geen resultaat. :swear

    De stekker van het losse stukje kabelboom wat naar de omloopluchtklep en de klopsensor loopt was bij de oude vervangen door kabelschoentjes en tape.

    Dus ik had goede hoop dat de andere kabelboom een verbetering op ging leveren.
    Niet dus.

    Ook de kabel van de BDP-sensor was niet meer in nieuwstaat :


    Sorry voor de slechte foto.

    Helaas heeft het vervangen hiervan ook niet geholpen.
    Ook nog even de temperatuursensor gewisseld, maar dat hielp ook niet. (De andere zag er ook nog verdacht nieuw uit)

    Het enige elektronische wat ik nog niet uitgewisseld heb is de computer.
    Dit omdat ik mijn andere niet meer kan vinden. :cry
    Dus als er iemand in de buurt van Apeldoorn een M2.5 (FP/FX) ecu heeft liggen die ik even kan lenen, heel graag !!! :wors

    In reactie op: vrijrijden #17620094

    Tracktime is er mee gestopt, maar vrijrijden.nl lijkt me ook wel ok.

    Die dwarsbalk, daar zitten de reactiearmen van de draagarmen aan vast.
    Als je een 2.0 16V in een Corsaatje legt met je die eigenlijk zo wie zo al verstevigen, zeker als je het circuit op gaat.
    Door het extra vermogen wordt er door die reactiearmen flink aan die balk getrokken namelijk.

    Een nieuwe balk is, volgens mij, vrij makkelijk te krijgen.
    En dan kan je deze er meteen goed stevig is lassen en evt. nog extra verstevigen.

    Verder vind ik het wel een schappelijk prijsje.
    Zeker als je je bedenkt:

    Schroefset
    Rolbeugel
    3-puntsgordel
    veerpootbrug
    PU-bussen

    Allemaal zaken voor het circuit.
    Interieur schijnt nog netjes te zijn, eruit halen en verkopen, daarvoor een goede kuipstoel kopen en je bent een heel eind met je circuitracer. :wors

    In reactie op: vrijrijden #17620092

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122551

    Is dit niet wat voor je ?
    Licht en vermogen zat !

    In reactie op: wat vinden jullie van mijn instap verlichting?? #17627400

    origineel gepost door sakin
    ik heb ledstrip via marktplaats gekocht in amsterdam 18 euro 120 cm ledstrip.

    Zijn dat die strips van cKLed’s ?

    Als je die strip in stukken knipt, kan je dan alle delen gebruiken?

    In reactie op: doos onderdelen over, hier op te halen #17627591

    Je hebt U2U !

    In reactie op: vrijrijden #17620091

    origineel gepost door rooiepeet

    als je naar een kadett je of corsatje zoek. moet het dan voor het mooi een gsi zijn.
    of geld hoe nieuwer (jonger) hoe beter, misschien kan je een ouwere wat makkelijker opfokken?

    Een oudere is vaak wat minder op milieu-eisen gebouwd, dus geen kat, EGR en dat soort vermogensbeperkende troep.
    Een oudere motor is vaak ook wat feller, omdat het motormanagement niet ‘voorzichtig gas’ hoeft te geven om de kat te beschermen.

    Vaak zijn oudere auto’s ook lichter.
    En gewichtsbesparing is meer waard op het circuit dan vermogen.
    Mocht je een circuitauto gekocht hebben, trek dan eens een sprintje op een rustig stukje weg.
    Daarna de bijrijdersstoel, achterbank, vloerbedekking, dreunplaten (bitumen op de boden van de auto), enz. eruit halen en dan nog eens proberen.
    Zie het verschil, :o en het kost alleen een beetje moeite.

    In reactie op: is me aardig gelukt !!! #17628479

    Mooi werk ! :thumbup
    Ziet er altijd dik uit, die uitgelaste SR-velgen.

    In reactie op: sper diffrentieel #17622874

    Je kan ook een sper pakken uit de achteras van bijv. een Omega 3000.
    Dit is standaard iets van 15-25%, maar je kan ‘m ‘opvoeren’ door er een extra frictieplaat er in te zetten.
    Deze moet wel iets gevlakt worden, omdat het anders 100% wordt.

    — EDIT — : Past niet, mensen, lees even verder a.u.b. !!!

    In reactie op: kabelboom c20xe #17619592

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116249&page=1#pid1553426

    Hier staan de links naar een paar Haynes manuals, waar ook schema’s in staan van auto’s met een C20XE.
    Als je die van de E-Kadett wil hebben moet je me even je mailadres U2U’en, dan probeer ik ‘m te mailen (is 12 MB).

25 berichten aan het bekijken - 801 tot 825 (van in totaal 996)