Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank je, Peter.
Ik lees op die site o.a. het volgende :
Dexron — General Motors original ATF for automatics.
Dexron II — Improved GM formula with better viscosity control and additional oxidation inhibitors. Can be used in place of Dexron.
Dexron IIE — GM fluid for electronic transmissions.
Dexron III — Replaces Dexron IIE and adds improved oxidation and corrosion control in GM electronic automatics.
De bak van mijn Vectra is elektronisch geregeld, dus zou er eigenlijk Dexron IIE in moeten, lijkt me, en kan Dexron III er dus ook in.
Ik ga het gewoon proberen!
Maar eerst m’n Kadett goed aan het lopen zien te krijgen, want die moet gauw voor de APK :o.
Daarna is de Vec weer aan de beurt voor de bakoliewissel en m’n Remus einddemper moet er ook nog onder.origineel gepost door norwin
het is wel dat de astra op 17″ 205 banden staat (dus dat geeft wel iets meer verbruik.dat geeft zeker meer verbruik.
had je de auto ook al een onderhoudsbeurtje gegeven ?
dat kan ook schelen.ok, dank je, Robin…
precies wat ik wilde horen, kan ik mooi ‘gratis’ mijn bak verversen. :)Bas ook bedankt voor de support !! :D
Hij is dood:
http://www.nieuws.nl/589695Dan kan je idd beter een briefje aan de politie op de post doen en dan op bed gaan liggen met een overdosis pillen ofzo…. :thumbdown
Leuk ding !
Zo een heb ik ook nog gehad. :wub
Die van mij was ook een 2 liter. (Eerst 8V, daarna 16V)17 maart 2010 om 06:46 In reactie op: Benzinemeter doet raar (en t is niet de spanningsstabilisato #17631256Vind je het gek dat je benzinemeter zakt als je die dikke 3.0 24V start en gas geeft ?? :D
Zou inderdaad de tankvlotter kunnen zijn. Controleer ook even de boordspanning !
origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door CommoCruiser
Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.dit is precies waarom oa de echte wereld expertise van risse en anderen voordeel biedt boven het “dat zou toch wel beter moeten zijn” :)
mijn standaard (onbewerkt) 20e spruitstuk met bewerkte 2.2 gaf 213pk, dus zo slecht is het spruitstuk niet…
En heb je ‘m ook gemeten met een spaghettispruitstuk ??
Dan kan je standaard pas vergelijken met een spagetti.Het spruitstuk van Risse ( :wors ) is een heftig bewerkt standaard spruitstuk en dus geen vergelijk met een onbewerkt standaard.
dat bedrijf in Raalte: http://www.kawe.nl ?
Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.origineel gepost door custom
Ik kan dat gerwrichtje ind draaien naar links, en dan kan het boortje er verder in, maar moet het gewricht hiervoor in de vrij stand staan…. of kan dit maar op 1 manier..Je moet de schakelstang inderdaad in de vrij hebben.
In- of uitschuiven van de schakelstang in hetzelfde als pook naar voor of achter.
Pook naar links of rechts is hetzelfde als de kruiskoppeling draaien.
Volgens mij moet je ‘m rechtsom draaien (als je voor de auto staat) om ‘m tussen de 1 en 2 te krijgen, en dan past dat boortje erin.Een Kadett GSi heeft inderdaad de achteruit linksvoor (met vergrendeling).
Als je de pook nog uit die GSi kan halen, doen !!
Hij past namelijk zo in je D en je hoeft verder niets aan te verbouwen om je 5 te kunnen gebruiken.Hallo Martin,
Alle einddempers van een B-Vectra benzine zijn hetzelfde, behalve de 1.6 8V met 75 pk en de V6.
De V6 heeft een dubbele eindpijp, is verder ook hetzelfde.Als je een trekhaak hebt, kan het zijn dat je de eindpijp iets in moet deuken, zodat hij niet tegen de trekhaakbalk aankomt.
Zie ook:
Boven de plek waar je schakelstang de bak in gaat zit een gaatje, misschien met een kunststof dopje erin.
Daar past een 5 mm boortje in.
Je moet de kruiskoppeling draaien totdat het boortje er iets verder in kan en het schakelmechanisme in die stand blokkeert.
Je bak staat dan midden tussen de 1 en de 2.
Laat iemand de pook naar links houden (in het midden) en draai het boutje van de klem op de schakelstang aan.Het is een beetje spelen wat de middenstand van de pook precies is, een kwestie van proberen.
13 maart 2010 om 17:55 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626433origineel gepost door GlennGSI
Ik heb nog wel een computer liggen die je mag lenen :) ook wel aardig in de buurt van Apeldoorn :jerryEen FP heb ik volgens mij liggen..
Geweldig Glenn !! :wors :wors
U2U me even je adres en tel.nr., dan bel ik je even om af te spreken wanneer ik ‘m op kom halen.13 maart 2010 om 17:53 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626432Heb ik ook al uitgewisseld.
Hielp niks.13 maart 2010 om 17:50 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626430Ik heb ‘m tijdelijk op een losse brandstofpomp met losse brandstofleidingen en een jerrycan met schone benzine lopen.
Die zitten aangesloten op de twee slangen die op de brandstofgalerij zitten. Ik heb die slangen uitgeblazen met perslucht toen ik de injectoren heb gewisseld.Met de leiding die onder de auto hangt is de brandstofdruk volgens mij wat aan de hoge kant, omdat de motor dan te rijk loopt (bougies zwart). Met de losse leidingen blijven de bougies mooi schoon (lichtbruin).
Ik had echt verwacht dat het vervangen van de BDP-sensor zou helpen, omdat de buitenmantel van de bedrading helemaal gebarsten was.
Het lijkt namelijk of de computer een verkeerd toerental binnen krijgt.
Als hij stationair probeert te lopen, dan stelt hij het toerental steeds lager, totdat hij bijna uitvalt, en dan geeft hij weer een stoot gas bij.
Dan begint het weer opnieuw, totdat de motor een keer helemaal uitvalt.
Daarom had ik al de omloopluchtklep schoongemaakt en later omgewisseld met die van mijn andere motor. Beide leverde geen resultaat.Verder is er volgens mij weinig wat dit verder zou kunnen veroorzaken.
Ik zal ‘m nog eens controleren op valse lucht, en ik hoop dat ik ergens een ecu kan lenen, om die mogelijkheid ook uit te sluiten.
Als dat niet helpt wil ik proberen de BDP-sensor eruit te halen en de ’tandkrans’ op de krukas te controleren of deze misschien een tandje mist.
Maar ik kon niet recht in het gat van de BDP kijken, dus dat wordt moeilijk doen met een spiegeltje ofzo. :hmmzHij staat mooi op z’n wielen Glenn.
En die uitgelaste velgen staan ‘m goed :wubEn wat betreft die carterpan…..
Ach, het uitlaatspruitstuk vangt de meeste klappen wel op :angel :jerry :jerry13 maart 2010 om 16:08 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626427Vandaag ook nog even bezig geweest met Kadett.
Motorkabelboom, BDP-sensor en temperatuursensor gewisseld, maar nog steeds geen resultaat. :swearDe stekker van het losse stukje kabelboom wat naar de omloopluchtklep en de klopsensor loopt was bij de oude vervangen door kabelschoentjes en tape.
Dus ik had goede hoop dat de andere kabelboom een verbetering op ging leveren.
Niet dus.Ook de kabel van de BDP-sensor was niet meer in nieuwstaat :
Helaas heeft het vervangen hiervan ook niet geholpen.
Ook nog even de temperatuursensor gewisseld, maar dat hielp ook niet. (De andere zag er ook nog verdacht nieuw uit)Het enige elektronische wat ik nog niet uitgewisseld heb is de computer.
Dit omdat ik mijn andere niet meer kan vinden. :cry
Dus als er iemand in de buurt van Apeldoorn een M2.5 (FP/FX) ecu heeft liggen die ik even kan lenen, heel graag !!! :worsTracktime is er mee gestopt, maar vrijrijden.nl lijkt me ook wel ok.
Die dwarsbalk, daar zitten de reactiearmen van de draagarmen aan vast.
Als je een 2.0 16V in een Corsaatje legt met je die eigenlijk zo wie zo al verstevigen, zeker als je het circuit op gaat.
Door het extra vermogen wordt er door die reactiearmen flink aan die balk getrokken namelijk.Een nieuwe balk is, volgens mij, vrij makkelijk te krijgen.
En dan kan je deze er meteen goed stevig is lassen en evt. nog extra verstevigen.Verder vind ik het wel een schappelijk prijsje.
Zeker als je je bedenkt:Schroefset
Rolbeugel
3-puntsgordel
veerpootbrug
PU-bussenAllemaal zaken voor het circuit.
Interieur schijnt nog netjes te zijn, eruit halen en verkopen, daarvoor een goede kuipstoel kopen en je bent een heel eind met je circuitracer. :worshttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122551
Is dit niet wat voor je ?
Licht en vermogen zat !origineel gepost door sakin
ik heb ledstrip via marktplaats gekocht in amsterdam 18 euro 120 cm ledstrip.Zijn dat die strips van cKLed’s ?
Als je die strip in stukken knipt, kan je dan alle delen gebruiken?
Je hebt U2U !
origineel gepost door rooiepeet
als je naar een kadett je of corsatje zoek. moet het dan voor het mooi een gsi zijn.
of geld hoe nieuwer (jonger) hoe beter, misschien kan je een ouwere wat makkelijker opfokken?Een oudere is vaak wat minder op milieu-eisen gebouwd, dus geen kat, EGR en dat soort vermogensbeperkende troep.
Een oudere motor is vaak ook wat feller, omdat het motormanagement niet ‘voorzichtig gas’ hoeft te geven om de kat te beschermen.Vaak zijn oudere auto’s ook lichter.
En gewichtsbesparing is meer waard op het circuit dan vermogen.
Mocht je een circuitauto gekocht hebben, trek dan eens een sprintje op een rustig stukje weg.
Daarna de bijrijdersstoel, achterbank, vloerbedekking, dreunplaten (bitumen op de boden van de auto), enz. eruit halen en dan nog eens proberen.
Zie het verschil, :o en het kost alleen een beetje moeite.Mooi werk ! :thumbup
Ziet er altijd dik uit, die uitgelaste SR-velgen.Je kan ook een sper pakken uit de achteras van bijv. een Omega 3000.
Dit is standaard iets van 15-25%, maar je kan ‘m ‘opvoeren’ door er een extra frictieplaat er in te zetten.
Deze moet wel iets gevlakt worden, omdat het anders 100% wordt.— EDIT — : Past niet, mensen, lees even verder a.u.b. !!!
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116249&page=1#pid1553426
Hier staan de links naar een paar Haynes manuals, waar ook schema’s in staan van auto’s met een C20XE.
Als je die van de E-Kadett wil hebben moet je me even je mailadres U2U’en, dan probeer ik ‘m te mailen (is 12 MB). -
AuteurBerichten


