Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de auto gaan zitten, deur dicht.
Auto op contact zetten en allebei de knopjes tegelijk indrukken.
Dan zou hij het weer moeten doen.Gelukkig gevonden !!
Die van mij doet het ook weer goed.18 maart 2010 om 21:22 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626436He,he, hij doet het !!! :D
Na de ecu gewisseld te hebben liep de Kadett nog steeds beroerd stationair.
Toen heb ik nog even zitten denken wat er nog aan m’n andere blok hing, wat ik nog over zou kunnen zetten.
Waren nog twee dingen, de hallgever van de ontsteking en het gasklephuis.Vanavond deze twee opgehaald uit m’n garagebox.
Eerst de hall gever verwisseld, nog steeds geen resultaat.Daarna het gasklephuis, en eindelijk !!!!
Een fatsoenlijk stationair toerental !! king:Nu bleek de gasklepschakelaar toch stuk.
Ik heb ‘m gemeten toen hij nog ingebouwd zat, en ik had op twee pinnetjes een contactje wat verbrak als ik gas gaf.
Nu ik het gasklephuis met schakelaar uitgebouwd heb, kan ik de cijfers op de stekker lezen.
En wat blijkt: het contact wat ik gemeten heb was het vollast contact !! :wtf
Vandaar dat de motor niet stationair wou lopen !
De gasklep was helemaal dicht, maar hij kreeg geen stationair signaal binnen, sterker nog , wel een vollast signaal.Daar zou ik ook beroerd van gaan lopen…..
Nu gauw weer verder met opbouwen. Dit weekend helaas weinig tijd… :(
low beam = dimlicht
Koplamp stuk ?
Of storing automatische hoogteverstelling, als dat erop zit…In je LMM zit ook een temperatuursensor voor de temperatuur van de aangezogen lucht te meten.
Kan zijn dat deze stuk is, maar dan moet je helaas de complete LMM vernieuwen.gm-tuningparts.nl biedt ze voor een Vectra B X20XEV aan voor € 179,=
Wel even navragen of deze ook geschikt is voor een Calibra !Bij je rempedaal, de remlichtschakelaar.
Stuurt naast je remlichten met een extra contactje ook het onderbreken van je cruisecontrol aan als je remt.
Misschien dat deze af en toe ongewild contact maakt.Ja, of eentje die stukgelopen is, zodat je alles over kan zetten.
18 maart 2010 om 11:33 In reactie op: Cali Valt uit, Motorstoring C20XE – nokkenassensor/fasesenso #17630220origineel gepost door svdk20
foutcode kan ik zo 123 niet vinden maar je nokkenassensor zit links bij je distrubitie riem.
wil je deze vervangen moet je riem los gehaalt wordenDat is bij een ecotec (o.a. X20XEV), en daar hoef je alleen de distributiekap los te halen, dan kan je een boutje loshalen om de sensor te vernieuwen.
Maar die zit niet op een C20XE.foutcode 93 slaat volgens mij op de krukassensor.
Deze zit (als je voor de auto staat) links onder de motorsteun. Controleer de kabel en stekker maar eens.
Als deze stuk is start de motor inderdaad niet meer, omdat dit één van de basisgegevens is (toerental), die het MM nodig heeft.
Had de motor al wel gelopen in jouw auto?
Wat voor motor lag er orgineel in?
Als je namelijk de ontsteking hebt aangesloten op de draad waar de orignele ontsteking aan zat, kan dat startproblemen opleveren.
Dit kan namelijk een weerstandsdraad zijn, en dan heb je maar 9 volt op je ontsteking. Dit is volgens mij zo bij een 1.0S, 1.2N/S en 1.3N. De 1.3S, 1.6S en GT/E hadden wel een 12V ontsteking.
ik meen dat je een plaatje moet maken om een gat in het uitlaatspruitstuk dicht te maken, daar waar de carburateurinlaat er aan vast zit.
Maak ook je omloopluchtklep even goed schoon (zit tegen de zijkant van je gasklephuis).
Olielekkage van het kleppendeksel bij de bougiegaten komt nog wel eens voor, had ik ook bij mijn oude X18XE.
Goed schoonmaken inderdaad.DTA :wub
Maar wel leuk dat je dit wil proberen, op deze manier wordt er nog eens wat ontdekt wat heel toevallig wél werkt.
origineel gepost door ahrend
bovendien deed zijn kachel niets meer.Hoe is het koelvloeistofpeil ??
origineel gepost door tmug
origineel gepost door Opelkees
origineel gepost door tmug
? Is een grote laadbus, en die heeft opel nou eenmaal niet ;)owneee??
wij hebben een movano in onderhoud die maar krap aan in onze werkplaats past:jerry
Met laadklep en bak van 5 meter? ;) Knappe jongen :P
Dan schroeven we wel een Opel stuur en grille op een Renault Mascotte. :P
Uiteraard een andere inlaat.
Het uitlaatspruitstuk schijnt ook anders te zijn.
Hij zal nu nog een mechanische pomp hebben, denk ik, dat moet een elektrische worden.
Misschien dat de ontsteking ook anders is (andere vervroegingscurve).origineel gepost door tmug
origineel gepost door wim-v6
tis een diesel, doe lopen ivm de hoge compressie niet vrij!!Willem
kun je die opnieuw formuleren? of bedoel je die?
Schijnt trouwens een blok te zijn met ketting. Dus kan ook nog wat anders zijn.
Het is een diesel, die lopen i.v.m. de hoge compressie niet vrij.
M.a.w. als de distributieriem/ketting knapt of verspringt dan raken de kleppen de zuigers, wat een heleboel schade oplevert.Bij een ketting is de kans wel kleiner dat deze knapt dan bij een riem, maar ook een ketting kan stuk.
Een ketting of een riem hoeft niet perse te knappen, maar het kan ook zijn dat een spanner of spanrol stuk is gegaan en de riem/ketting is versprongen.
Dat kan, zeker bij een diesel, al genoeg zijn om schade op te leveren.Is puur toeval als het werkt met een standaard chip.
Wat Royke zegt, je zal de kenvelden alsnog aan moeten passen om de motor optimaal te laten lopen.
Kan je net zo goed een kant-en-klare tuningschip pakken.Ecu van een C20XE is afgeregeld op een…… C20XE!
En niet op een 20SEH.Als de motor al gaat lopen is de kans groot dat hij bijv. te rijk of te arm gaat lopen.
De ecu bepaalt namelijk hoe lang de injectoren open gaan op basis van een aantal metingen (bijv.temperatuur, hoeveelheid aangezogen lucht, gasklepstand, lambda ).
Het zou heel toevallig zijn als die waarden bij een chip voor een andere motor beter zijn als die van de chip die orgineel voor die motor bedoeld is.
Bij chiptuning worden die waarden alleen maar extra precies afgesteld, als de motor verder standaard blijft. Bij een (mechanisch) opgevoerde motor moeten die waarden natuurlijk veel verder aangepast worden .Verwacht je er een soort van chiptuning van ofzo ?
Da’s nou het voordeel van dit forum !
Altijd iemand die er wél verstand van heeft.Misschien je temperatuursensor?
Die van het motormanagement, bedoel ik dan.
Kost 11 euro bij de dealer, dus daar hoef je het niet voor te laten.Het zou ook je luchtmassameter kunnen zijn.
Die is een stuk duurder, dus misschien dat je die ergens kan lenen om te testen.Kijk ook even of je gasklephuis niet ernstig vervuild is.
Dit wil ook nog wel eens voorkomen bij een X20XEV.
Hoe loopt de motor stationair ?Controleer die kleine vacuumslangetjes bij je inlaatspruitstuk ook even.
Waren bij mijn Astra verdroogd en bij mijn Vectra helemaal vergaan.Ok, toch niet zo’n koopje dan. :(
NCDR 1500 radio+ scherm+pas
475 euro, leek mij een aardige prijs….
Nog iemand die zoiets erin wil ??
NCDR 1500 !! Compleet voor 475 euro.
17 maart 2010 om 18:11 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626435ECU opgehaald bij Glenn :)
Morgen even proberen….. -
AuteurBerichten