Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Step-han wrote:
@KRSA2000 wrote:
*zucht…
Als dat zo is, waarom geeft mijn teller een stuk minder aan met mijn nieuwe zomerset 225/45 R17 dan met mijn oude zomerset 205/50 R16?
Je teller geeft precies dezelfde snelheid aan.
Bijv. 120 km/u bij 3500 tpm in de 5.
Alleen rijdt je met je nieuwe wielen in werkelijk harder, omdat je per wielomwenteling meer afstand aflegd.Ik zou ‘m in ieder geval even uit (laten) lezen met een Op-com.
En even een startkabel zetten tussen het blok en de minpool van de accu.
Ter controle of je blok goede massa heeft.Mooi werk :thumbup
Dat zou kunnen, maar ik zou de auto eerst uitlezen voor je ‘m gaat vervangen.
Dat kan inderdaad met een Op-com.Bij de Astra F Caravan loopt hij vanaf de motorruimte via de A-stijl omhoog en dan door de rechter dakstijl.
Je kan ook zelf een special tool maken.
Pak een dun stalen of alu stripje van een paar cm breed.
Vouw 1,5 cm van het uiteinde haaks om, klaar !@KadAstra-EF wrote:
De achterkant van de raamslinger ziet er zo uit, let vooral op het metalen haakje IN de raamslinger:

en

en deze nog

Zet de raamslinger rechtop.
Haak het omgezette lipje aan de bovenkant achter de slinger, voor het eventueel nog aanwezige kunststof ringetje, zodat de special tool achter één punt van het veertje haakt.
Druk voorzichtig naar beneden en beweeg met de ronding van de slinger mee.Mocht het veertje wegschieten en kwijt zijn :
Hebben ze de computer incl. transponderring en sleutel overgezet ?
Of de sleutel en transponderring ingelezen in de nieuwe computer ?Anders wil de auto niet starten door de startonderbreker.
Ik heb dat vroeger met m’n Astra X18XE ook gedaan, maar toen kreeg ik een backfire ( op LPG) en toen was m’n luchtmeter ook stuk. Was wel na veel meer dan 200 km.
Maar er zit dus wel een risicootje aan.Als je de sensor gaat vernieuwen, koop dan een originele, want imitatie wil nog wel eens meer ellende geven dan dat het oplost.
Bij een oude 1.3 OHC moet je de nokkenas zeker controleren !
Als je de olievuldop er af draait kan je er al twee controleren.
Anders even een ratel en dopje 10 meenemen en het kleppendeksel er af draaien.
Zo’n kleppendekselpakking kost maar een paar euro.Zo’n 1.3 nokkenas wil echt wel slijten.
Dit is de mijne :cry


Alle OHC’s zijn hydro.
Als de auto lang stilgestaan heeft kunnen de stoters leeglopen en zal de motor na de start ook een tijdje kunnen tikken, totdat de stoters weer vol zijn.Als je een GSi van 1985 of begin 1986 hebt past deze er gewoon onder.
Van latere types en Astra’s is de tank groter.
Is er nog wel onder te krijgen, maar dan moet je het een en ander aanpassen.
O.a. een beetje ruimte maken door de bodemplaat aan te passen, de ophangbanden te verlengen en de uitlaat loopt anders onder de tank door.Als je een tank hebt met de pomp er in, moet je er een van een multipoint injectie hebben.
Daarvan heeft de pomp meer opbrengst of druk.Dan zal er waarschijnlijk iets niet helemaal soepel lopen, waardoor de remmen aanlopen, warm worden en uiteindelijk vast lopen. Als ze dan afgekoeld zijn, komt de boel weer even los.
Begin maar eens met de blokken er uit te halen, de glijvlakken (waar de achterplaten van de blokken de klauwen raken) en pennen schoon te maken en dan de pennen, glijvlakken en achterkant in te vetten en de boel weer in elkaar zetten.
Als dat niet helpt zul je de klauwen aan moeten pakken.
Glijbussen en zuigers er uit, schoonmaken en weer monteren met ATE vet en nieuwe rubbers.Kijk wel voordat je begint naar de speling op de glijbussen.
Deze klauwen willen daar nog wel eens speling op krijgen, dit kan ook een oorzaak zijn van het aanlopen. Nieuwe bussen zijn te krijgen, maar dat lost het probleem niet helemaal op. Omdat de klauw ook een beetje slijt, blijft er dan toch een beetje speling op zitten.Let er wel op, dat je hetzelfde merk klauw pakt.
Er zijn twee merken geleverd. ATE en Delco.Waarschijnlijk zitten er Delco klauwen op die van jou.
Met twee verende pennen die je door de klauw slaat om de blokken vast te zetten.
ATE klauwen hebben een grote veer op het uiteinde van de klauw om de boel bij elkaar te houden.Als je er inderdaad Delco klauwen op hebt zitten, kijk dan even of er niet teveel speling op de glijbussen zit, anders kan je net zo goed meteen twee ATE klauwen monteren.
Ik heb een aantal keren in de Zafira Z18XE op lpg van mijn schoonvader gereden.
Die was met z’n 125 pk vlot genoeg, echter wel geholpen door de korte versnellingsbak.
Daardoor draaide hij bij 120 km/u zo’n 4000 toeren.Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen ?
Talenwonder ! :thumbup
Die witte zou ik ook niet vertrouwen.
Ziet er nogal afgeragd uit.
Schade bij de mistlamp lv, deuk in de linker deur.
Rechts lijken de lijnen ook niet helemaal te kloppen, o.a. bij de sierstrip op de deur en bij de achterbumper.
Rood lampje blijft branden (in de toerenteller) terwijl de motor draait, foutmelding (in het Russisch of zo ??) op het display….
Die heeft al wel wat meegemaakt.Ik zou beginnen met de stappenmotor (als de x14xe die heeft) schoon te maken.
Ook een flesje injectorreiniger in de tank gooien om de injectoren schoon (proberen) te maken.
Je kan ook proberen om bij een koude motor wat remmenreiniger bij de vierde cilinder op het spruitstuk te spuiten. Als de motor dan omhoog gaat in toeren trekt hij valse lucht.Vrijdag gespot in Apeldoorn.

Slechte ontsteking merk je het eerst bij koude motor, omdat een koud mengsel moeilijker te ontsteken is.
Wat voor merk installatie zit er op ?
Als de auto nieuw met gas geleverd is, waarschijnlijk een Koltec.
Dan zou je ‘m uit kunnen lezen : http://members.home.nl/opeltje/Uitlezen%20lpg%20diagnosesysteem.pdfVaak krijgen deze installaties problemen omdat ze geen onderhoud krijgen.
Verdampere.nl heeft mij altijd goed geholpen met problemen met mijn gasinstallaties.@louwe 16 klepper wrote:
@CommoCruiser wrote:
Wil je die niet weer verkopen??
Deze komt van het d kadett forum toch??
Dan Wil ik je wel 100% winst geven….
Was net te.laat voor deze….Dat is ‘m ja !
Had al het vermoeden dat ik snel moest zijn om ‘m te pakken te krijgen :D
Vriendelijk aangeboden, maar ik wil er zelf mee aan de hobby.
Is dit niks voor je ?
http://m.autoscout24.nl/anbod/opel-kadett-d-20l-benzine-grijs-282610433
Deze is al een beetje voorbereid op je dikke-motor-plannen…@louwe 16 klepper wrote:
Had ook nog n 2 deurs gevonden
Maar deze was al verkocht…Advertentie staat er nog wel??
http://m.autoscout24.nl/anbod/opel-kadett-station-lpg-rood-274001923″ onclick=”window.open(this.href);return false;Volgens mij is deze verkocht, maar heeft de volgende eigenaar ‘m ook alweer te koop staan :
http://dkadett.forum2go.nl/interessepeiling-kadett-d-caravan-1300-lpg-t3554.html@melvinopel93 wrote:
de monteur waar ik wel eens komt heeft een kadett caravan
Dat is een hele dikke !
315pk turbo als ik het goed heb… -
AuteurBerichten

