Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Sebbe GSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Een Volvo 850 heeft toch voorwielaandrijving ? :wtf
Ja sorry moet 740 zijn ;)
Ah, die schijnen wel lekker stevig te zijn.
Een Volvo 850 heeft toch voorwielaandrijving ? :wtf
10 augustus 2011 om 19:48 In reactie op: gezocht aanhaal momenten drijfstang/krukkas bouten #17893868Ja, een motorcode zou helpen……
Deze heb ik voor je gevonden :
18E:
Krukas :
Bouten onderdeelnummer 90 215 047 : 65 Nm
Bouten onderdeelnummer 90 234 048 : 50 Nm en dan 45 tot 60 graden.
Drijfstanglagers :
45 Nm18SE :
Krukas:
50 Nm en dan 45 tot 60 graden.
Drijfstanglagers :
35 Nm en dan 45 graden.X18XE :
Krukas (hoofdlagers) :
50 Nm, dan 45 graden en dan 15 graden.
Drijfstanglagers :
35 Nm, dan 45 graden en dan 15 graden.X18XE1 en Z18XE:
Krukas :
50 Nm, dan 45 graden en dan 15 graden.
Dijfstanglagers :
25 Nm en dan 30 graden.5 augustus 2011 om 10:08 In reactie op: wat vinden jullie van japanse en italiaanse auto’s?? #17896896@robert_corsa wrote:
nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.
bewijs is er, de getz is al een paar jaar op rij de beste 2de hands auto die je kan kopen, getest door de anwb geloof ik, dus ook gekeken naar mankementen, etc.Van wie hoor jij die verhalen ??
Van je maat die bij een merkdealer werkt ?
Een maat van me heeft bij een Toyota dealer gewerkt.
Daar kwamen, volgens hem, twee soorten auto’s :
1. Oude bejaarden, die hun starlet of corolla ieder jaar netjes een beurtje geven (= om de paar 1000 km) en die daardoor superbetrouwbaar zijn.
2. Leasebakken, meestal afgetrapt, maar door de vele km’s vaak onderhoud, waardoor ook dreigende storingen vaak opgemerkt en voorkomen worden.
Maar hij heeft daar ook meegemaakt dat een Toyota wel degelijk stuk kan……De ANWB ?
De Wegenwacht heeft wel verstand van auto’s, maar de mensen die dat blaadje van ze in elkaar knutselen, dat zijn volgens een stel geitenwollensokkenfietsers met een hekel aan auto’s….Heb je trouwens al eens met zo’n Getz ( :puke ) gereden ?
Ik wel. Vond het ding vaag en gammel aanvoelen.
Precies zoals die andere Hyundai’s die ik gereden heb.@Vinci wrote:
Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.
En zo’n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.
Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo’n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK’s extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van….
Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.
Als die 1.4 een multipoint is, loopt hij er prima op.
Heb met een maat van me twee keer een circuit-Corsa met C20XE gebouwd, liep daar uitstekend op.
Een monopoint pomp heeft minder opbrengst, omdat dat systeem op een lagere druk en met maar 1 injector werkt.Ik heb zelf bij diverse motoren (C20NE, C20XE) de lambda uitgeschakeld. Eigenlijk schakel je hiermee de beveiliging voor de kat uit.
Over het algemeen worden ze iets feller op het gas, omdat het niet meer uitmaakt dat er wat onverbrande benzine in de uitlaat komt. Als je een kat hebt, raakt die daardoor beschadigd.
Mijn D-Kadett GT/E 16V ging er erg mooi van ploffen in de uitlaat. (stuk laten rollen met gas los, dan gas erop, BOEM) Ook erg leuk in het donker, je zag af en toe een mooie flits achter je. Maar misschien lekten de injectoren ook wel een klein beetje….Mooie wielen !
Ze vallen erg mooi qua breedte, mooi in lijn met de wielkasten.Nu je onderschrift nog aanpassen…… :D
3 augustus 2011 om 20:34 In reactie op: wat vinden jullie van japanse en italiaanse auto’s?? #17896881Italiaanse auto’s : tot en met de jaren 80 erg leuke modellen, daarna is het hard achteruit gegaan, uizonderingen daargelaten (Delta Integrale bijvoorbeeld).
Qua uiterlijk van de nieuwere modellen: ik ben geen fan van de retro-look, vooral gebruikt door Alfa. Alleen de nieuwe Fiat 500 is wel leuk geworden.
Qua kwaliteit van de nieuwere heb ik mijn twijfels. Ik hoorde bijvoorbeeld eens van een Alfa 156-leaserijder, waarbij voor de zoveelste keer alle controlelampjes op het dashboard gingen branden, dat de garage aan hem vroeg op hij zelf op het dashboard wilde slaan of dat zij het voor hem moesten doen…… :wtfJapanners : over het algemeen saai maar betrouwbaar.
Gelukkig maken ze ook wel een aantal leuke (vooral turbo-) speeltjes : Skylines, Impreza’s, Evo’s enzo. Die zijn wel lekker…..De echte supercars (Ferrari, Lambo, enz.) laat ik hierbij even buiten beschouwing.
En een Honda 1.6 16V Vtec bloedsnel ?
Ach, ik heb in het verleden met diverse D-Kadetten (C)20XE gereden en volgens mij nog nooit een sprintje van een Vtec verloren.
Zelfs met een D-Station C20XE met 4 man erin trokken we er een CRX Vtec eruit.
(En ja, die deed wel zijn best. Toen we verderop wat rustiger reden, kwam hij voorbij met een :thumbup uit het raam)Groen / blauw, dat klopt.
Blauw / groen, eigenlijk (kabel is blauw met een groene streep er over heen).
Als het lampje fel gaat branden betekent dat inderdaad dat óf het stekkertje kapot / vies is, óf de schakelaar zelf is stuk.
Via de stekker en de schakelaar maakt het lampje nu geen goede massa, daarom brandt het zwakker.@GlennGSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
@GlennGSI wrote:
Jep begon ie ook over te janken :’) en over men vering, met de vraag of hij toevallig verlaagt was :’)
Joh, is je Passat verlaagd ?
Was me nog niet opgevallen……. :???:Mooi spuitwerk trouwens weer.
Kadett wordt weer mooi. :thumbupJa, dat kan.
Maar het kan ook zijn dat de bedrading gammel is of de schakelaar zelf.
Als het goed is zit er maar één draad op dat stekkertje. Als je die draad aan massa legt, zal het lampje vol op moeten lichten.
Test dit maar eens.
Licht het lampje inderdaad op, dan is de bedrading in orde.
Blijft de klacht, dan zal er een draadbreuk o.i.d in zitten, dat is een groter probleem.Zo, het was even zoeken naar het juiste plaatje, maar toch gevonden :
Uploaded with ImageShack.us
Dit is de achterzijde van de motor.
De oliedrukschakelaar zit aan de rechterkant van de motor en de stekker wijst naar achteren.
Als je vanaf de krukaspoelie naar links gaat (op het plaatje) dan slingert de kabelboom voor de motor langs.
Net boven de lus in de kabelboom zie je het stekkertje zitten. Dat is ‘m !
Net eronder zit ook een stekkertje, dat is volgens mij de BDP (krukas) sensor.Klinkt zo te lezen als een slechte massa van het lampje.
Controleer het stekkertje op de oliedrukschakelaar / -sensor eens op oxidatie.@GlennGSI wrote:
ohjah gister met men Passat staande gehouden, ze wouden em inbeslag nemen omdat ie brede wielen had.. de homo’s die agent was me een partij agressief van de 1ste seconde al… lekker voorbeeld.. haha maargoed… uit eindelijk mocht ik em houden alsk andere wielen monteerde. als ie me weer zag met die wielen was ie van hem zei die sukkel..
Nooit niet dat ik er andere onder druk…
Zeurde die platte pet niet over je kentekenplaat voor ?
Dat die niet helemaal netjes recht hangt ?Aiiii, zonde!
Was best een leuk ding….. :(@GTS Power wrote:
@sw_reijnders wrote:
ligt aan de firmware die op je kabel staat
er zou nog 1.33 op kunnen staan.
de 3 genoemde versies zijn allen geschikt voor 1.39.
de onderste is een firmware upgrade tool (FUT) ;)eehhhhh oke?
ik heb die opcom besteld van die link.( http://www.autodiag.de/opcom-op-com-200″ onclick=”window.open(this.href);return false; … el-22.html
)
dus moet ik eerst afwachten wat op de kabel staat en daarna een keuze maken,of kan ik gelijk met de bijgeleverde sofware aan de slag :hmmz
Ik zit er ook aan te denken deze te bestellen.
Laat a.u.b. even weten als je ‘m binnen hebt hoe het gaat.Loopt de brandstofpomp wel ?
Gaan de injectoren wel open ?http://www.biotwin.nl/produkten/prorenovate.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gebruiken wij op het werk ook wel eens om verweerde traanplaat schoon te krijgen.
Werkt echt super, wel goed nabehandelen. Grondig afspoelen en daarna in de was i.o.d. zetten.Die koppelingsset van die link zal voor een E-Kadett 2.0 SEH zijn, een 8-klepper dus.
Voor de C20XE zijn er zo wie zo 2 modellen koppeling, namelijk voor een vlak vliegwiel en een komvliegwiel.Dat vliegwiel moet passen.
F16 bak past ook, bij een F13 loopt de standaard drukgroep (voor plat vliegwiel) tegen het koppelingshuis aan.
Probeer of hij past met sinterplaat-set, draai de motor ook even rond als je de bak erop hebt.
De eerste (en laatste) keer dat ik een F13 probeerde op een C20XE paste dat perfect.
Alles ingebouwd, helemaal klaar, toen wilde de auto niet starten…… :shock: :shock: :shock:
Startmotor kreeg spanning, maar de motor draaide niet rond. Bleek dus achteraf dat de drukgroep het koppelingshuis raakte, maar dat hij precies goed stond, toen we de bak monteerden. :shock: :shock: :shock:@bastiaan1981 wrote:
moet nog wel wat dingen aan de kadett doen want hij gaat best wel beroerd in z’n 5.
denk ff afstellen en is onder de pook hoes kijken hoe het zit want de 4 bak pook zit er ook nog in.Anders kan je er ook een pook van een E-Kadett met 5-bak in zetten.
@GlennGSI wrote:
Reed laatst nog bij jou door de straat met de Passat.. das niet echt te doen met die drempels.. zat overal vast :’) haha
Jah, daar had ik ook altijd last van met m’n C-Kadett, die 60 mm verlaagd was en 175/50R13 er onder had.
Gelukkig is de D niet zo laag.
Kan ik ‘m mee naar huis nemen, als hij eindelijk eens goed loopt…..@GlennGSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Bijna nog meer schade donderdagavond, of niet Glenn ?
Zag je vol op de ankers gaan met de Passat bij de Eglantier, omdat er een of andere Daewoo ineens stil ging staan voor je.
Ging weer net goed….. :thumbupJe bedoelt die driekwarter die niet snapte dat ie nadat ie naar het middenstuk moest vanwege die verbouwing.. ook weer naar rechts moest en em der zowat weer voor wou gooien ? :P
Ene met de passat is het altijd volgas of vol in de remmen. heb de schijven er al mooi roodgloeiend onder gehad haha :P :thumbup
Hahaha, ja die.
Ik was de hond aan het uitlaten toen ik je voorbij zag schuiven.
Maar van de gemiddelde Daewoo-piloot kan je ook niet te veel verwachten, he….. :shock:Bijna nog meer schade donderdagavond, of niet Glenn ?
Zag je vol op de ankers gaan met de Passat bij de Eglantier, omdat er een of andere Daewoo ineens stil ging staan voor je.
Ging weer net goed….. :thumbupDe telleraandrijving bestaat uit twee wormwieltjes, eentje in de bak en eentje aan het gedeelte dat je er uit kan halen.
Die in de bak is van metaal, de andere is kunststof, dacht ik.
En het lijkt me dat de kunststoffen eerder kapot is dan de stalen…….Daar hoor een F 16 bak achter te zitten.
Maar als je ze toch los gaat halen, vergelijk ze dan even als ze uit de bak zijn. -
AuteurBerichten
