Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat voor installatie zit er op en hoe loopt de motor slecht ?
Tsja, kleine moeite, even een stekkertje los trekken.
Heb je die vast uitgesloten…Doet hij dit warm en koud ?
Ik heb het een keer gehad, dat ‘m gasklepschakelaar stuk was en bleef plakken.
Dan blijft hij elektronisch op stationair hangen, terwijl de gasklep wel open gaat.
Je kan dit evt. even testen door de stekker van de gasklepschakelaar los te trekken en een testritje te maken.Hoor je de schakelaar klikken als je ‘met de hand’ gas geeft ?
Kan met de motor uit.910 kg !
En dat met al dat plaatwerk wat je er in gelast hebt….. :D :D :D :D :jerry :jerry :jerry
Netjes hoor.
Rijdt dat nou lekkerder, nu alles netjes op kenteken staat ?Zaterdag in Apeldoorn op de Zutphensestraat een lichtblauw metallic Monza gespot.
Kenteken ..-TN-TN of ..-TN-TH of zoiets.
Zag er nog netjes uit. :thumbup :thumbup26 september 2011 om 06:29 In reactie op: Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !! #17911703Dit weekend 400 km gereden zonder een centje pijn !
Het lijkt er dus op, dat de storing is opgelost. :D :D :D21 september 2011 om 05:47 In reactie op: Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !! #17911702Gisteren de nieuwe stelmotor binnen gekregen en meteen gemonteerd.
Ik heb nog geen lange testrit kunnen maken, maar de eerste tekenen zijn positief.
Bij een kort testritje viel me meteen al op de de auto beter op het gaspedaal reageert en dat hij gelijkmatiger en lager stationair loopt.
Ik vond de auto de laatste tijd wat sloom en dat is weer helemaal weg.
Dit weekend moet ik weer een flink stuk rijden, dan weet ik zeker of dit de storing was.@GlennGSI wrote:
Bedankt allemaal! Ze hebben gekeken naar hoe de motor erin hing, uitlaatje wou ie ff horen of die overal dicht wat.. CO hebben ze gemeten, ff die trekplaten oid aangehad. en de remmentestbank op geweest. Was allemaal dik in orde ! ohja en verlichting hebben ze nagekeken…
Gefeliciteerd Glenn !
Zie je binnenkort wel een keertje rondscheuren in Apeldoorn.
Nu hoef je niet meer met die VW :puke hahaha :angelAls je de stekker van de afsluiter lostrekt bij draaiende motor, trekt de motor de verdamper leeg en kan je ‘m makkelijk loshalen zonder dat er veel gas vrijkomt.
Maar als je het zelf niet aan durft, kan je ook aan Kees van Verdampere.nl vragen of hij het voor je wil doen.
Mijn oude Astra liep ook niet zo goed meer op gas.
Hij begon onregelmatig stationair te lopen en vermogen te verliezen.
Omdat ik hiermee te lang door heb gereden, heb ik de LMM opgeblazen door een backfire.
Ik heb toen een nieuwe LMM (€ 180) gemonteerd en de verdamper bij verdampere laten reviseren en het gasverdeelhuis laten reinigen. (+/- € 100).
Daarna liep de Astra weer perfect.
Voor revisie liep hij (op de teller) 170 km/u, na revisie makkelijk 200 km/u.Wacht dus niet te lang met het aanpakken van je gasinstallatie, want je loopt dus het risico dat je meer schade aan de motor op loopt.
En die schade kan ook nog veel duurder zijn als de eigenlijke reparatie.Als je het gasklephuis schoon gaat maken, boor dan ook de carterventilatie op :
Zie dit topic : viewtopic.php?f=6&t=77060 (naar ongeveer halverwege omlaag scrollen)13 september 2011 om 04:36 In reactie op: Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !! #17911700Heb het nu een paar keer gehad, iedere keer bij langer als ong. 1/2 uur rijden.
Een paar keer in de polder, maar ook een keer in de stad.12 september 2011 om 19:25 In reactie op: verlichting achter de draaiknoppen werkt niet meer #17917791Als je ‘m met je vingers niet los krijgt, kan je het nog proberen met een waterpomptang met een doekje ertussen.
Niet te hard knijpen, uiteraard !12 september 2011 om 19:22 In reactie op: Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !! #17911698Ik had ook even overlegd met Kees van Verdampere.nl .
Hij heeft twee jaar geleden de verdamper gereviseerd en het gasverdeelhuis gereinigd.
De stappenmotor op het gasverdeelhuis is ook zijn eerste verdachte……Ik heb inmiddels de stappenmotor van het gasverdeelhuis eraf gehaald, dit was nog brandschoon van binnen.
Daarom heb ik besloten de stappenmotor te vernieuwen. Hij is inmiddels besteld, zodra hij erop zit laat ik het resultaat even weten.Vectra 2000 heeft onafhankelijke wielophanging, dat past niet.
De achteras van een ‘gewone’ A-Vectra met schijven (2.0 8v, niet 4×4) past wel.Meer info hier (in het duits) :
http://www.ascona-info.de/Ascona_Bremse.html” onclick=”window.open(this.href);return false;7 september 2011 om 21:19 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569921Mooi werk, hoor !
Erg mooi, dat vertinnen. Ziet er veel beter uit als plamuur.5 september 2011 om 10:19 In reactie op: monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ????? #17890193Ik heb dat wel eens vaker gehoord.
Het schijnt er mee te maken te hebben dat de startmotor te warm wordt door de warmte die van de motor afkomt.5 september 2011 om 09:48 In reactie op: Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !! #17911696Klopt, dat had ik bij m’n Astra X18XE ook.
De Vectra heeft echter heel andere kuren.
Maar wel bedankt voor het meedenken Wim, zoals altijd. :thumbup5 september 2011 om 08:51 In reactie op: Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !! #17911694Het ‘vreemde’ is dat hij het +/- 50km gewoon goed doet (ook plankgas), en dan ineens alleen nog maar stationair wil op gas.
Het lijkt dan net of het gasverdeelhuis geen ‘gas meer bij geeft’, alsof de regelaar vast zit op stationair of dat hij niet meer aangestuurd wordt.Als de verdamper aan revisie toe is mis je continue wat vermogen, lijkt me zo.
Bij rustig rijden merk je daar weinig van, maar bij plankgas begin hij dan te sputteren.
Had mijn Astra wel, toen die verdamper gaar was.@D-gek wrote:
En een origineel vliegwiel van een 1.8 GSI/GTE zou toch ook moeten passen?
Wat voor bak zit er dan origineel op een 1.8 GSI/GTE?
Origineel zit er een F16 bak op.
Een F13 kan je er wel tegenaan schroeven, het boutpatroon past.
Maar het kan zijn dat je drukgroep klem loopt in het koppelingshuis.
Dat gebeurd met een C20XE i.i.g. wel, weet ik uit ervaring.Als hij dan toch op de brug staat om die groep A eronder te maken, kan je mooi een foto maken van de E-tank onder je D. :kewlpics :kewlpics
Ben wel benieuwd of en hoe die er een beetje netjes onder past……Een E-Kadett tussendemper is weer dikker en past niet lekker in de tunnel van de D.
E-Kadetten hadden trouwens t/m bouwjaar 1986 een D-Kadett bodem en tank.Kan je eens een foto posten hoe die E-Kadett tank er onder hangt ?
Als dat een beetje mooi past, is dat een makkelijker oplossing dan een D-Kadett GTE (of E-Kadett GSi t/m 1986) tank te zoeken.@macoe16v wrote:
ook de versnellingsbak is een vraag, de auto heeft een 4 bak, maar op de bak (een f-16) zit een schakelhand met 5 versnellingen?
nu heb ik gehoord dat dt vaker voorkomt? is het dan stiekum toch een 5 bak? kan iemand mij even opweg helpen in de materie :)marco
Het zal dan toch wel een 4 bak zijn, zeker gezien hoe origineel deze auto nog is.
Er zijn inderdaad F16/4 bakken met een 5-bak schakelpatroon er op.
Je zou even de schakelstang los kunnen koppelen en met de hand het schakelmechaniek bedienen, om zo te controleren of het niet toch een 5-bak is met 4-bak pook, maar die kans acht ik heel klein, want zo te zien is er weinig aan deze auto verbouwd.Maarre…..
Lekker origineel laten, die Ascona.
Ziet er nog veel te netjes uit om te verbouwen.Dat doet die van mij ook.
Een soort jankend geluid, alleen in z’n 1.
Als de bak nog koud is lijkt het ietsje harder te gaan.@GSI Racer wrote:
als je sterk gaat verlagen veranderd je camber echt wel hoor.
Ligt aan de stand van de onderste draagarmen.
Als ze standaard schuin naar beneden staan ( fuseekogel lager dan draaipunt aan carrosserie) , wat volgens mij bij een standaard Astra zo is, en na verlagen minder schuin of zelfs horizontaal, dan is, horizontaal gemeten, de fuseekogel verder naar buiten gaan staan.
Het bovenste ophangpunt van je veerpoot is op dezelfde plek gebleven en de onderkant staat dus verder naar buiten >> meer wielvlucht.
Als je ‘m extreem gaat verlagen en de draagarmen gaan omhoog (fuseekogel hoger dan draaipunt aan carrosserie) staan, dan gaat de fuseekogel horizontaal gemeten weer terug naar binnen en zal je wielvlucht gelijk blijven of misschien zelfs afnemen.
Maar dan moet je ‘m wel héél ver verlagen.10 augustus 2011 om 20:28 In reactie op: gezocht aanhaal momenten drijfstang/krukkas bouten #17893870Het zou kunnen, maar ga daar niet blindelings van uit….
-
AuteurBerichten
